For en liten uke siden fikk jeg tips av Ojda om appen Spor, for å logge hvor kjøreturen faktisk har gått (så takk til han for det!). La inn appen og testet den på en liten runde til Sverige.
https://docs.google.com/file/d/0B495NAD ... edit?pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er definitvt svært mye bedre enn ingenting, men jeg lurer på hva som må til for å få bedre "oppløsning". Har kun endret standard aktivitetstype til MC, og tidsintervall "best batteritid", alt annet står på anbefalt/default innstilling.
Ruta på kartet er i nærheten av der jeg var, men det er en del lange hopp, og den tekstbaserte ruteoppsummeringen er bare vås. Det siste er ikke så viktig da jeg har distanse, snittfart og denslags på Tomtom, men kunne altså tenke meg mer presis visning på kartet.
Tror vi dette har med instillinger å gjøre, eller er det at telefonen ligger i lommen på en tekstildress som er problemet? Mistenker selv det siste, dårlig GPS-kommunikasjon, siden det virker så varierende, men sikkert noen her med litt erfaring rundt dette?
Må jeg få telefonen ut i friluft?