Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av Zadnez »

Jeg finner drømmesykkelen hver gang jeg bytter :roll For øyeblikket er det naken som gjelder, neste gang kan det glatt bli Harley igjen
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av LordShaft »

Zadnez skrev:Jeg finner drømmesykkelen hver gang jeg bytter :roll For øyeblikket er det naken som gjelder, neste gang kan det glatt bli Harley igjen
Din beste sykkel er din neste..... Gammelt jungelord ;-)

Sony Z2

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av gorbys »

Okey, skulle til Førde motorsport idag for å hente nokre lager og teste mustang salen på intruderen på langkjøring. Visste seg at dei hadde ein svart sv1000s med leovince eksos stående... Eg prøvekjørte, tenkte på det i ein time og slo til.
Kjerringa er lettare oppgitt :-P eg gleder meg til den blir klar til henting.
Intruderen kjem for salg Imorgon om nokon er interessert.

Bilde

Kan sei litt om kvifor da, eg har kjøyrt fleire turer på intruderen i det siste på eit par timar og originalsetet suger, derfor kjøpte eg mustang comfort seat som eg testa på ein 32 mils tur idag. Setet har eg ingenting å utsette på. Himmel og helvette i forskjell fra originalt, men merker at eg blir ganske sliten langs ryggraden, øvre del av rygg og nakke når eg har kjøyrt ein 10-20 mil.
Akkurat samme problem som på 650 V-stromen, også den ein sånn rettoppogned sykkel. Merka ikkje dette på fazern til kompisen min eller gsx'n eg hadde i vår som lener nokon grader framover. Så då prøver eg sv1000 no, sportslig men ikkje heilt rr og med lyd og drag som berre ein v-twin kan framkalle. Trur eg er litt hekta på twin ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av AJ »

gorbys skrev: Så då prøver eg sv1000 no, sportslig men ikkje heilt rr og med lyd og drag som berre ein v-twin kan framkalle. Trur eg er litt hekta på twin ;-)
Grrratulerer :mc1 !!

Hekta på v-twin?
Ikke snakk :knegg ...

Flott sykkel BTW :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av norse900 »

Gratulerer med anskaffelsen. (Lettere) oppgitte koner er forbigående. For meg ble alt mye "enklere" etter at kona mi ble hekta på å sitte bakpå :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av gorbys »

norse900 skrev:Gratulerer med anskaffelsen. (Lettere) oppgitte koner er forbigående. For meg ble alt mye "enklere" etter at kona mi ble hekta på å sitte bakpå :lol
Hehe. Min har ikkje noko imot og sitte bakpå, så eg prøver nå å få ho til å ta lappen sjølv da... Men inntill vidare var ho visst tilfreds med livet bakpå :P
AJ skrev: Grrratulerer :mc1 !!

Hekta på v-twin?
Ikke snakk :knegg ...

Flott sykkel BTW :thumleft
Ja det er jo greit å KJENNE at sykkelen lever og ikkje sant? :knegg
Og for et bunndrag som var i denne, helt perverst jo :-)å

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av 45316 »

Gratulerer med ny sykkel!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av sankyo »

Grattis med ny sykkel. Ønsker Suzuki hadde oppdatert modellen istedenfor å slutte med produksjonen. God tur
Live long and prosper :janikk

ZZR-Erling

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tjææ..jeg er på min 17'ende tunge, og er pr nu, fornøyd :)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av KydeX »

Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.

Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.

Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...

ZZR-Erling

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av ZZR-Erling »

KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.

Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.

Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Ja, du får prøve vettu..vil bare si at ergonomimessig og utstyrsmessig, er det stor forskjell på ZZR og K1300S, også for passasjeren. Salen på K1300S er milevis bedre enn ZZR'en sin, så også fjæringa.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av KydeX »

ZZR-Erling skrev:
KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.

Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.

Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Ja, du får prøve vettu..vil bare si at ergonomimessig og utstyrsmessig, er det stor forskjell på ZZR og K1300S, også for passasjeren. Salen på K1300S er milevis bedre enn ZZR'en sin, så også fjæringa.
Ja, det lokker jo litt med ESA'en til BMW. Også har jeg en forkjærlighet for kardang.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av gorbys »

sankyo skrev:Grattis med ny sykkel. Ønsker Suzuki hadde oppdatert modellen istedenfor å slutte med produksjonen. God tur
Mja, de har vel ingen sportslig v-twin i sortemanget no. Bortsett fra Gladius, men den er vel kun naken og 650cc

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av sankyo »

Det var derfor jeg satset på en Gsx1250f. Prøvde iherdig, men det var den jeg likte best. 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?

Legg inn av cosmogs »

KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.
Litt sent - men grattis med hva jeg tror er en kjempesykkel! Eneste touringsykkelen jeg faktisk (mot nomalt) er ganske nysgjerrig på. Ser frem til å forhåpentligvis prøvekjøre på monsterbike`s demodag i august. Helt uaktuelt å bytte street triple`n, men det er jo litt gøy å leke med tanken på å kanskje ha eh...bare 2? :redface
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar