Ducati Scrambler 2015

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Snikendeugle »

Orion skrev:Flere forslag til hvordan customize Scrambleren.
Likte denne godt! Skulle hatt framskjerm også.
Bilde

Men jeg syns fortsatt Husky konseptet "401 Svartpilen" ser et par hundre ganger bedre ut 8)

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Andreas »

Nå er det vell like før de første Scramblerene kommer til landet! Blir spennende å se, sitte på og ikke minst prøvekjøre når den tid kommer :prop: Har tatt en liten teknisk intro på Scrambleren, det er tettpakket inni den lille ramma, det er helt sikkert :thumleft

[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... /image.jpg[/img]

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Zadnez »

Snikendeugle skrev:
Orion skrev:Flere forslag til hvordan customize Scrambleren.
Likte denne godt! Skulle hatt framskjerm også.
Bilde

Men jeg syns fortsatt Husky konseptet "401 Svartpilen" ser et par hundre ganger bedre ut 8)

Bilde
Den er fantastisk... kommer den i produksjon?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

The Custom Rumble Kickoff Project

Tre italienske byggere fikk utfolde seg fritt til å customize sin egen Scrambler. Utgangspunktet var en Urban Enduro, en Classic og en Full Throttle. Her ser du resultatet :-)

BildeBildeBildeBilde


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Snikendeugle »

Tapatalk fucket opp dette innlegget... Skriver drt på pc senere :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:Jeg ville valgt den nederste :thumleft
+1.Grådig tøff.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Olav K »

To av dem var tøffe :prf :prf , en var..mindre tøff. :[-X
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

De tre syklene fra Custom Rumble Kickoff Project er trolig ikke noe jeg kunne tenke meg og kjørt rundt på selv, men artig å vise hva det er mulig å bygge ut av disse syklene.

Jeg tror dette bare er begynnelsen, og at det kommer flere spennende custom prosjekter i framtiden. Iallefall dersom Ducati kommer med to nye modeller av Scrambler til høsten: En med større- og en med mindre motor. Helt løse rykter foreløpig, men det bruker ofte ligge noe bak slike rykter.

Forøvrig spennende å lese du har hatt teknisk intro på Scrambleren Andreas :-) Kom gjerne med inside info dersom du har noe. Hehe.



Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Andreas »

Orion skrev: Forøvrig spennende å lese du har hatt teknisk intro på Scrambleren Andreas :-) Kom gjerne med inside info dersom du har noe. Hehe.



Sent from my iPod touch using Tapatalk
Ganske teknisk lik Monster 696, bare med 796-motoren egentlig. Et par miljøtilpassninger, oppdatert elektronik selvfølgelig og med "secondary air system", som åpner for tillførsell av friskluft rett etter eksosventilen for å fullføre forbrenning av uforbrent bensin. Ellers et par ting som jeg regner med er sparetilltak for å holde prisen nede; felles innsugsmanifoild med kun et 50mm gasspjeld (normalt med to spjeld) og wire operert clutch istedet for hydraulisk.

Men ellers også noen fine detaljer som ordentlig ståltank, godt utstyrt multidisplay og en lekker nøkkel med tenningslås i lykta som ligner på en god gammeldags lysbryter :prop:

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Hehe, tøft. Takk for svar. Blir kjekt å se den i virkeligheten. Eneste mindre positive jeg har lest så langt, er gassresponsen og at enkelte sykler har en tendens til å treffe frigir mellom girene. Førstnevnte går gjerne an å fikse med en mapping (hvis det ikke skulle blitt en vanesak). Og girproblematikken regner jeg med går over av seg selv.

Har du noen formening om hvor mye drivstoff den vil bruke på mila? Sammenlignet med andre Ducatier.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Andreas »

Orion skrev:Hehe, tøft. Takk for svar. Blir kjekt å se den i virkeligheten. Eneste mindre positive jeg har lest så langt, er gassresponsen og at enkelte sykler har en tendens til å treffe frigir mellom girene. Førstnevnte går gjerne an å fikse med en mapping (hvis det ikke skulle blitt en vanesak). Og girproblematikken regner jeg med går over av seg selv.

Har du noen formening om hvor mye drivstoff den vil bruke på mila? Sammenlignet med andre Ducatier.


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Falske frigir mellom girene er veldig normalt på Ducatier før de er godt innkjørt.

Så vidt jeg fikk med meg så har ikke Scrambleren ride by wire, så selve gassresponsen kan ikke mappes om. Men mye kan gjøres ved å endre andre parrameter. Blir det et stort problem, med mange negative tilbakemeldinger så vil sikkert Ducati ordne ny software til de. Det er jo reltativt vanlig med softwareoppdateringer til nylanserte kjøretøy. Men man må ikke lese seg blindt på ting heller, man får vente til man får prøve selv først :prop:

Lett sykkel med momentsterk motor med relativt lite effekt og moderne innsprøytning, så regner jeg med denne vil bli ganske så snill med bensinen :D

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Andreas »


LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av LordShaft »

Stilig :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Good stuff! :-) :-) :-) :-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Andreas skrev:Trondheims første Scrambler :prop:
Hvordan er førsteinntrykket av Scrambleren? Har dere fått startet den opp enda? :-)

Fått litt mer info angående de nye syklene det går rykter om til høsten/på slutten av året. Dersom det stemmer blir det en 1200cc vannavkjølt Scrambler, og en Mono 500. :prf

Svar