Canutus skrev: ↑18 apr 2024, 09:52
Det jeg og har lurt litt på er hva som er koblingen mellom MCsiden og NMCU siden logoen har fått en så sentral plass, men utover det er det lite NMCU-relatert i forumet.
Ellers har MCsiden fått en link fra NMCU-siden, mens MC-forumet ikke har fått en slik link.
Ingen annen kobling enn at jeg som MCsiden.no's eier og admin. har vært interessert i å synliggjøre støtte til den eneste interesseorganisasjonen for gate/vei motorsyklister her landet, som i mange år har jobbet aktivt for vår sak og interesse overfor myndigheter og politikere.
Også ble ble vi i sin tid uformelt enige om å utveksle linker til hverandre, NMCU I vår heading hvor jeg fant det naturlig å plassere den og MCsidens link på
denne siden under "Andre" på lenkesiden til NMCU.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
BjørnSover skrev: ↑17 apr 2024, 20:14
Kun NMCU Vestfold dette gjelder for?
Bare nysgjerrig - ikke medlem selv, men det høres ut som mye rot i NMCU. Halvparten av sakene jeg hører om er positive, de andre negative.
Det blei valgt nytt styre i NMCU Vestfold tidligere i år, og det nye styret gikk av etter årsmøtet (og da tydeligvis støtter overskridelsene/det avgåtte styret).
Flere i det gamle styret er vel nå satt opp som kontaktpersoner for NMCU Vestfold, og samarbeider med det nye NMCU-styret sentralt.
Tror faktisk det er engasjerte motorsyklister i det nye sentralstyret, som har beina på jorda og kan gjøre en god jobb. Det å starte en ny konkurrerende organisasjon i tillegg, kan jeg ikke se er noen god løsning.
Skal sies jeg har vært NMCU-medlem i over 40 år, og vært bekymret over det jeg har hørt om det avgåtte sentralstyret de siste åra.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Her er informasjonen som ble sendt ut til NMCUmedlemmene fra det nye styret:
Informasjon-fra-sentralstyret-i-NMCU.pdf
Ser unektelig ut til at det gamle styret har rota det til ganske mye og sørget for et solid underskudd mens samarbeidspartner Bikelife har tjent gode penger...
Var vel på høy tid å få det gamle styret parkert før det ble en skikkelig grøftekjøring.
Hemmelighold og manglende styring i en betalende medmemsinteresseorganisasjon er nok aldri rette jernhesten å satse på.
Det forrige styret har også tidligere gjort noen ikke helt vellykkede stunts, som da de hadde en motorsykkel som vervepremie for noen år side. Påførte organisasjonen et ikke ubetydelig økonomisk tap det også, om jeg ikke husker helt feil...
Tar med denne også, som medlemmene fikk tidligere i vinter:
Informasjon fra nytt sentralstyre
Kjære NMCU medlem.
Som du kanskje er gjort oppmerksom på gjennom NMCUs hjemmeside og Facebookside, valgte det sittende sentralstyret å trekke seg under behandling av årsregnskapet 24. februar i år. Bakgrunnen var at årsmøtet ikke godkjente årsregnskapet og gi sentralstyret ansvarsfrihet. Årsmøtet besluttet å fortsette møtet og det ble valgt nytt sentralstyre.
Årsaken til at årsmøtet valgte å ikke godkjenne årsregnskapet og gi styret ansvarsfrihet, bunner blant annet i at det var et stort underskudd. En vesentlig årsak til dette er inngått avtale med Bikelife Norge AS. Denne kostnaden var ikke tatt inn i budsjettet som ble vedtatt av årsmøtet 2023.
Regnskapet var heller ikke forklart med noter som skulle gitt nødvendig tilleggsinformasjon og utdypende forklaringer til tallene i årsregnskapet. Det var heller ikke revidert i henhold til NMCUs vedtekter § 4-9, men kun foretatt en enkel stikkprøvekontroll. Årsmøtet valgte å underkjenne årsregnskapet og ikke gi styret ansvarsfrihet på bakgrunn av dette.
Mer informasjon vil du finne i årsmøteprotokollen som blir lagt ut så snart den er ferdigstilt.
Med vennlig hilsen
Sentralstyret i NMCU
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Og som allerede nevnt, Bikelife håvet inn en god slump NMCU penger og NMCU satt igjen med et betydelig underskudd.
I tillegg en en særdeles ugunstig bruddavtale...
Et styre uten styring, men som åpenbart har latt seg styre av... Bikelife.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Canutus skrev: ↑18 apr 2024, 09:52
Ellers har MCsiden fått en link fra NMCU-siden, mens MC-forumet ikke har fått en slik link.
Kan hende forumet du nevner ikke er interessert i å ha noen link på sidene til NMCU...?
Ang. MCsiden.no tenker jeg annerledes, nemlig at vi gjerne vil vise at vi eksisterer som en møteplass og er det største uavhengige motorsykkelforumet her i landet på en lenkeside til en ledende interesseorganisasjon og høringsinstans overfor fagmiljøer og politiske myndigheter for norske motorsyklister.
Og bare for å ha nevnt det, ingen økonomiske ytelser involvert fra hverken MCsiden eller NMCU, kun utveksling av linker.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg har for ordens skyld bedt om en formell uttalelse av de som ble "kastet på dør" av NMCU og hvis jeg får en uttalelse så kommer jeg til å lime denne inn i denne tråden.
Da har vi vertfall om ikke annet fått to sider av saken. Da blir det nok lettere å gjøre seg opp en mening.
Bjerknez skrev: ↑19 apr 2024, 12:32
Jeg har for ordens skyld bedt om en formell uttalelse av de som ble "kastet på dør" av NMCU og hvis jeg får en uttalelse så kommer jeg til å lime denne inn i denne tråden.
Da har vi vertfall om ikke annet fått to sider av saken. Da blir det nok lettere å gjøre seg opp en mening.
Nå ble ikke det gamle sentralstyret "kastet på dør"; styret valgte å fratre med øyeblikkelig virkning siden årsmøtet ikke ville godkjenne regnskapet.
Så må en eller flere fra det avgåtte styret gjerne forklare og grunngi hvorfor de gikk til et såpass drastisk skritt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev: ↑19 apr 2024, 12:32
Jeg har for ordens skyld bedt om en formell uttalelse av de som ble "kastet på dør" av NMCU og hvis jeg får en uttalelse så kommer jeg til å lime denne inn i denne tråden.
Da har vi vertfall om ikke annet fått to sider av saken. Da blir det nok lettere å gjøre seg opp en mening.
Nå ble ikke det gamle sentralstyret "kastet på dør"; styret valgte å fratre med øyeblikkelig virkning siden årsmøtet ikke ville godkjenne regnskapet.
Så må en eller flere fra det avgåtte styret gjerne forklare og grunngi hvorfor de gikk til et såpass drastisk skritt...
Ok. Ja, det er nettopp det jeg avventer svar på nå
Som nevnt, hvilke agenda har det gamle styret hatt og for hvem … Vil det få konsekvenser for det gamle styret med tanke på regnskapsloven. De har bevist forsøkt å skjule sine spor ved å gjøre en «vri» eller ikke revidere regnskapet men få det til å se ut som det var revidert. Uavhengig revisor har foretatt stikkprøvekontroll, det er ikke revidert, ikke skrevet revisorbereltning, ikke noter til regnskapet.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
dypen skrev: ↑19 apr 2024, 13:04
Som nevnt, hvilke agenda har det gamle styret hatt og for hvem … Vil det få konsekvenser for det gamle styret med tanke på regnskapsloven. De har bevist forsøkt å skjule sine spor ved å gjøre en «vri» eller ikke revidere regnskapet men få det til å se ut som det var revidert. Uavhengig revisor har foretatt stikkprøvekontroll, det er ikke revidert, ikke skrevet revisorbereltning, ikke noter til regnskapet.
Nettopp.
Greit at alle saker har minst to sider.
Den ene siden i forbindelse med årsmøtet i Bodø og at det gamle sentralstyret trakk seg, synes å være godt belyst allerede.
Den andre siden tåler kanskje ikke dagens lys...
Rimelig tyst fra den kanten. Kun en kjapp oppstart av ny interesseorganisasjon med ganske så lik agenda som den de forlot. Og som de var i ferd med å kjøre i grøfta...
Heller ingen info på nettsidene til den nye organisasjonen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Vil bare påpeke at jeg ikke har tatt noen side side i denne saken og jeg er vel egentlig heller ikke så veldig interresert i det heller. Men jeg har bedt om en formell uttalelse og den blir postet her hvis jeg får den.
Noe utover det spiller det liten trille for meg hvem som har skylden og hvem som har gjort feil. Det er den generelle støyen i NMCU som plager meg.
Mulig den støyen som har oppstått de siste årene kan bli borte når det er blitt en skikkelig utskiftningn av styre-har hatt en følelse av at det har vært en del personer med mer personlig agenda enn medlemmenes.
Etter tidligere å ha vært medlem i mange år så står jeg nå på sidelinjen og vurderer om jeg skal melde meg inn igjen.
Men har ingen interesse å putte medlemsavgiften i lomma på "sus og dus" gutta i private butikker.
mekkern skrev: ↑19 apr 2024, 14:10
Mulig den støyen som har oppstått de siste årene kan bli borte når det er blitt en skikkelig utskiftningn av styre-har hatt en følelse av at det har vært en del personer med mer personlig agenda enn medlemmenes.
Etter tidligere å ha vært medlem i mange år så står jeg nå på sidelinjen og vurderer om jeg skal melde meg inn igjen.
Men har ingen interesse å putte medlemsavgiften i lomma på "sus og dus" gutta i private butikker.
Det er vel ingen stor hemmelighet at det i sin tid oppsto flere konflikter mellom tidligere styreleder og flere tidligere ansatte på NMCU kontoret de senere årene.
I februar ble han valgt valgt til president i FEMA, som er den europeiske paraplyorganisasjonen for motorsyklister, Federaton of European
Motorcyclists’ Associations.
Og med det siste som har skjedd ang. såvel samarbeidsavtalen med Bikelife og følgene av den og det underkjente årsregnskapet og stryrefratredelsen med øyeblikkelig virkning i den forbindelse kan man med rette stille seg spørsmålet om FEMA har valgt rett mann...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Og med det siste som har skjedd ang. såvel samarbeidsavtalen med Bikelife og følgende av den og det underkjente årsregnskapet og stryrefratredelsen med øyeblikkelig virkning i den forbindelse kan man med rette stille seg spørsmålet om FEMA har valgt rett mann...
"Noen" er jo flinke til å"male med brede pensler" selv om det blir en del griseri...
Men når en skal samarbeide med franskmenn så må en nok holde hodet rett...ellers triller det raskt.