Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Godtvoksen

Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg leser i vår lokalavis at det er Hells Angels-frykt i Kvinesdal

Jeg ser NMCU-kalenderen reklamerer for MC- treff på Norway Rock i Kvinesdal, samtidig ser jeg også at
Styreleder i Norway Rock Festival, Sveinung Egeland, sier til NRK at festivalen ikke vil nekte kriminelle MC-klubber å komme inn på årets festival. Kilde fvn.no
Hva tenker MC-sidens lesere om dette?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ZZR-Tom »

Er vel muligens et juridisk problem å nekte dei adgang?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ArcticTiger »

Godtvoksen skrev:Jeg leser i vår lokalavis at det er Hells Angels-frykt i Kvinesdal

Jeg ser NMCU-kalenderen reklamerer for MC- treff på Norway Rock i Kvinesdal, samtidig ser jeg også at
Styreleder i Norway Rock Festival, Sveinung Egeland, sier til NRK at festivalen ikke vil nekte kriminelle MC-klubber å komme inn på årets festival. Kilde fvn.no
Hva tenker MC-sidens lesere om dette?
:8-[ Klart det blir trøbbel når HelvetesEnglene innvaderer Bibelbeltet =; .
Men det er jo noe som heter: "If you cant beat em, join em" :scratch

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av kuleberg »

Dette syns jeg blir like dumt hver gang. Det er ikke akkurat som om HA-gutta løper rundt og stikker ned random folk! Må si jeg er mer bekymra for å møte hobbygangstere med hetta på enn å stå på sia et par svære karer med HellsAngels på ryggen!


Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Har du tid til dette da.. det er jo tirsdag og hentedag.......

Selv har jeg vært på rundtur Ly. - Fa. - Lista fyr - Farsund - KVINESDAL og tilbake til Ly.... INGEN tuneller bortsett fra på Vatland - dvs bare smale fine veier.... Hvor langt er det? tja 7 - 8 fine mil.

Den har stått og ventet i lange tider har jeg sett.....

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Globe »

kuleberg skrev:Dette syns jeg blir like dumt hver gang. Det er ikke akkurat som om HA-gutta løper rundt og stikker ned random folk! Må si jeg er mer bekymra for å møte hobbygangstere med hetta på enn å stå på sia et par svære karer med HellsAngels på ryggen!
Må si meg enig i dette ja. Kjenner et par innen HA og vet av flere. Jeg skal ikke si at jeg vet hva selve HA står for hva gjelder gjøren og laden, ikke annet enn hva media forteller. Skal jeg legge til grunn at de personene som jeg kjenner til, representerer HA, ja så er dette i bunn og grunn entusiaster som her et noe sterkere "tilhørighetsbehov" enn det jeg selv har, men som så absolutt ikke tramper på noen med mindre de blir trampet på. En slik forutsigbarhet er det jo ikke alle som fremstår med. Hva gjelder deres eventuelle kriminelle løpebane, så kjenner jeg ikke til den, ei heller de til min ;e

Er litt lei av dette "maset" om 1%-klubbene, er de kriminelle, ja så slå ned på det/dem som er det, gjelder uannsett gjengtilhørighet eller ei, 1%'er eller 99%'er. Ved å forby noe, nekte noe og/eller noen, hindre noe eller noen av frykt, ja så har man allerede tapt endel uten å vite hva man kunne ha vunnet ved å ikke gi etter for frykten. HA har vært representert i Trondheim i mange år, de preger på ingen måte bybildet og eller bymiljøet på noen negativ måte, slik jeg opplever det. Og jeg blir stadig overrasket når politiet her i Trondheim står frem i media med hvor stort problem de utgjør for bybildet og miljøet i Trondheim og omegn. Kan selvfølgelig være at jeg ikke er "i rett miljø av byen" for å oppdage deres "innflytelse", men denne manglende erfaringen gjør uannsett sitt til at jeg ikke har noen negative erfaringer med dette "harde, råe kriminelle gjengmiljøet" innenfor MC.

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Har du tid til dette da.. det er jo tirsdag og hentedag.......
Jeg er dessverre på jobb i ettermiddag og til i morgen tidlig kl 08.00... ;e I morgen har jeg fri, og jeg håper jeg får kjørt meg en runde da. Skal uansett hente Blåmann i morgen..

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:Har du tid til dette da.. det er jo tirsdag og hentedag.......
Jeg er dessverre på jobb i ettermiddag og til i morgen tidlig kl 08.00... ;e I morgen har jeg fri, og jeg håper jeg får kjørt meg en runde da. Skal uansett hente Blåmann i morgen..

Ahhh...sånn er det GV...så mange sykler, så liten tid :knegg

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Globe skrev:
kuleberg skrev:Dette syns jeg blir like dumt hver gang. Det er ikke akkurat som om HA-gutta løper rundt og stikker ned random folk! Må si jeg er mer bekymra for å møte hobbygangstere med hetta på enn å stå på sia et par svære karer med HellsAngels på ryggen!
Må si meg enig i dette ja. Kjenner et par innen HA og vet av flere. Jeg skal ikke si at jeg vet hva selve HA står for hva gjelder gjøren og laden, ikke annet enn hva media forteller. Skal jeg legge til grunn at de personene som jeg kjenner til, representerer HA, ja så er dette i bunn og grunn entusiaster som her et noe sterkere "tilhørighetsbehov" enn det jeg selv har, men som så absolutt ikke tramper på noen med mindre de blir trampet på. En slik forutsigbarhet er det jo ikke alle som fremstår med. Hva gjelder deres eventuelle kriminelle løpebane, så kjenner jeg ikke til den, ei heller de til min ;e

Er litt lei av dette "maset" om 1%-klubbene, er de kriminelle, ja så slå ned på det/dem som er det, gjelder uannsett gjengtilhørighet eller ei, 1%'er eller 99%'er. Ved å forby noe, nekte noe og/eller noen, hindre noe eller noen av frykt, ja så har man allerede tapt endel uten å vite hva man kunne ha vunnet ved å ikke gi etter for frykten. HA har vært representert i Trondheim i mange år, de preger på ingen måte bybildet og eller bymiljøet på noen negativ måte, slik jeg opplever det. Og jeg blir stadig overrasket når politiet her i Trondheim står frem i media med hvor stort problem de utgjør for bybildet og miljøet i Trondheim og omegn. Kan selvfølgelig være at jeg ikke er "i rett miljø av byen" for å oppdage deres "innflytelse", men denne manglende erfaringen gjør uannsett sitt til at jeg ikke har noen negative erfaringer med dette "harde, råe kriminelle gjengmiljøet" innenfor MC.
Kanskje man skal være glad for ikke å ha så mange av de negative erfaringene. De er vel ikke kjent for å ta på folk med silkehansker hvis det er noe de ønsker å oppnå. Kanskje målgruppen for klubbene er en del mer forsvarsløse enn de som aksepterer disse klubbene. En dikter sa noe om det å tåle noe som påføres andre men de blir for triviellt i denne sammenhengen synes jeg men ikke mindre sant....

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Jeg skal ikke si at jeg vet hva selve HA står for hva gjelder gjøren og laden, ikke annet enn hva media forteller.
Du finner også noe informasjon på Wikipedia

Politiet frykter rekruttering til dette miljøet, kan en tenke seg at HA lett kan rekruttere folk fra Rockemiljøet? Eventuelt lange narkotika under festivalen mv.?

Personlig er jeg redd HA nå kommer til å ødlegge veldig mye for Norway Rock Festival, og den goodwill de har opparbeidet seg.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av kuleberg »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Jeg skal ikke si at jeg vet hva selve HA står for hva gjelder gjøren og laden, ikke annet enn hva media forteller.
Du finner også noe informasjon på Wikipedia

Politiet frykter rekruttering til dette miljøet, kan en tenke seg at HA lett kan rekruttere folk fra Rockemiljøet? Eventuelt lange narkotika under festivalen mv.?

Personlig er jeg redd HA nå kommer til å ødlegge veldig mye for Norway Rock Festival, og den goodwill de har opparbeidet seg.
Ser poenget. Det jeg ville fram til tidligere her er hysteriene rundt at medlemmer i disse klubbene samles på plasser med resten av oss 99%. Det er ikke her di store kriminelle handlingene foregår. Og det er rimelig få av dem som lager noe stor sak ut av det om man skulle komme i en diskusjon uten å som sakt tidliger eher, tråkke på dem.

Ikke missforstå, jeg tar avstand fra organisert kriminalitet og annen vold, bare så ikke det virker som jeg prøver å støtte dette ;)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Jeg skal ikke si at jeg vet hva selve HA står for hva gjelder gjøren og laden, ikke annet enn hva media forteller.
Du finner også noe informasjon på Wikipedia
Jo Wikipedia kan gi noen svar, men gir ingen forslag til løsning på et problem. Noen støtteerklæring til HA er absolutt ikke min stilling her, kun oppgitthet over hvor hjelpesløst det hele virker ved at man må ramme positive arrangementer på denne måten for å forsøke å få kontroll med et åpenbart problem. Det er ikke det første, ei heller det siste arrangementet hvor dette blir sett på som en løsning ved at det er arrangøren som må "ta støyten" ved å regulere sitt eget arrangement med tanke på hvem som skal få lov til å delta eller ei, uten at det finnes noen form for lovmessige reguleringer som støtter dem i dette.

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Jo Wikipedia kan gi noen svar, men gir ingen forslag til løsning på et problem. Noen støtteerklæring til HA er absolutt ikke min stilling her, kun oppgitthet over hvor hjelpesløst det hele virker ved at man må ramme positive arrangementer på denne måten for å forsøke å få kontroll med et åpenbart problem. Det er ikke det første, ei heller det siste arrangementet hvor dette blir sett på som en løsning ved at det er arrangøren som må "ta støyten" ved å regulere sitt eget arrangement med tanke på hvem som skal få lov til å delta eller ei, uten at det finnes noen form for lovmessige reguleringer som støtter dem i dette.
En bør kanskje da handle som Canada, for så å la det være en ren politioppgave - sitat fra Wikipedia:
Canada er ett av foreløpig få land som offisielt har stemplet HAMC som en kriminell organisasjon. Følgelig er det å være medlem i seg selv en kriminell handling i landet.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Globe »

Ja, nettopp...og ved en slik handling, så markerer en klart et standpunkt og gir med dette overordende føringer både for de som lar seg rekruttere og andre som "leker" med dette miljøet.

:oh .... jøss...da hadde jo Wikipedia løsningen allikevel :knegg

Svar