Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

jhn skrev: ...og en politimann som hadde infiltrert HA og vært medlem i flere år, i flere "avdelinger"
???

Så en politimann hadde infiltrert flere HA-avedelinger, men selv etter det klarte de ikke å dømme klubben etter RICO-lovene??

Regner med det var en dokumentar om den famøse "Operation Black Buiscit" du har sett.
(er det ikke det kan du hoppe over resten av teksten, og heller gi meg en link til dokumentaren. :-) )

Den dokumentaren der er like sannferdig som dokumentaren om Reveenka!
Ray Dobins er den eneste politimannen jeg vet om som hevder han har infiltrert HA, sannheten er nok en annen.
Dobins har senere tjent grovt med penger på boka han gav ut etter den totalt misslykka "Operasjon Black Buiscit" (boka forteller i likhet med "dokumentaren" en annen historie), fått fyken fra ATF, blitt siktet for å ha tent på sitt eget hus (som merkelig nok har brunnet ned to ganger!) og beskyldt andre for ugjerningen.

Han er en skurk som får Eirik Jensen (om han er skyldig i det han blir beskyldt for) til å fremstå som en korgutt.

Etter å ha lest boka 'No Angel' fikk jeg inntrykk av at den godeste Dobins har et par størrelser for stort ego, og begynte å leite litt etter info om "Operation Black Buiscit".

Den resulterte i massevis av razziaer, 50-60 arrestasjoner, feit medieomtale, hårreisende siktelser for brudd på RICO-lovene, men det meste falt i fisk for ATF fire-fem stykker ble dømt til kortere fenselsstraffer.
Som alltid blir siktelser, arrestasjoner og tiltaler blåst opp i media, mens frifinnelsene blir forbigått i stillhet...

En av advokatene i saken (Joe Abodeely) uttlate etter rettsakene:
"I was a prosecutor for 15 years, and this wasn't a 'good' result. Talk about spin . . . The government tried to prosecute some people simply because they were Hells Angels. This was a waste of time, effort and taxpayers' money."

Men fremdeles driver Dobins sin "sing & dance act", og forteller alle som vil høre om hvilken helt han selv er og hvor vellykket operasjonen hans var.

Poenget mitt er: HA og andre 1%-klubber er ikke kriminelle organisasjoner, selv om noen medlemmer driver kriminalitet. Ikke engqang HA selv nekter på at de har straffedømte medlemmer (23% av dem er dømt inkl. trafikkforseelser i følge deres egne tall)

Klubbene er ikke kriminelle selv om noen medlemmer bedriver organisert kriminalitet.
Det er heller ikke kriminellt å være medlem i slike klubber, eller å være venner med eller i slekt med medlemmer i en slik klubb.
Kriminaliteten drives IKKE i klubbregi ergo er ikke klubbene kriminelle, er det så vanskelig å forstå?

Hvert år blir politimenn dømt for kriminelle handlinger, gjør det politiet til en kriminell organisasjon?
jhn skrev:Da mc-krigen raste som verst i skandinavia, tok skandinaviske myndigheter, i desperasjon, kontakt med amerikanske myndigheter, som igjen tok kontakt med div ledere i klubbene der borte... for å få fred i Skandinavia.
Ok, var det sånn det var?

Advokat Knut Storberget uttalte i 1997 at politiet har mye av skylden for urolighetene mellom disse to klubbene (HA og Bandidos min mrk). Politiet bruker dem som et middel for å få tildelt mer arbeid og dermed mer bevillinger. Her er de flinke til å bruke etterforskningsmetoder og media til sin fordel, etter amerikansk modell, for å skape en ”samfunnsfiende”. De er også flinke til å fyre opp under konflikten slik at klubbene ryker i tottene på hverandre. Dette er det samme som om brannvesenet skulle ha dratt rundt å startet branner, bare for å holde seg beskjeftiget med arbeid.
(Ja, det er samme Knut som senere ble justisminister...)
cevillan skrev:Så det er for å øke sine egne budsjetter de plager en uskyldig gruppe mennesker? Har du noen tall på at 1%-klubbene er mer kriminelle i valgår? Jeg kaller bullshit på den uttalelsen.
Har du fulgt med i media? Har ikke du lagt merke til at det er klart flere saker om "kriminelle mc-miljøer" før hvert valg og at politiet skriker etter flere ressurser?

Hvordan kan det da ha seg et at politikontor i utkantnorge plutselig fikk 12-tolv nye stillinger øremerket gjengkriminalitet etter at fire menn i byen fikk seg nye vester? Tilfeldig?
Sist redigert av KåreDump den 15 mai 2015, 17:35, redigert 1 gang totalt.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KawaJens »

Jeje 1% klubbene er snille karer med frue,barn,svigermor og jobb. Di vil bare henge i lag og kjøre MC. Skepsis og mistanker mot dem er helt ubegrunnet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bullshit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_store_ ... _MC-krigen" onclick="window.open(this.href);return false;

Må dere slutte å mobbe dem og la dem vera i fred.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av LordShaft »

Kåre har faktisk noen gode poenger her :-k En skal ikke undergrave at der er mye "politiske spill" rundt dette med mcklubber osv.

Men å hevde at HA ikke er en kriminell klubb, at bare noen av enkeltmedlemmene er kriminell.... Det er tåkeprat.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

KåreDump skrev:
jhn skrev: ...og en politimann som hadde infiltrert HA og vært medlem i flere år, i flere "avdelinger"
???

Så en politimann hadde infiltrert flere HA-avedelinger, men selv etter det klarte de ikke å dømme klubben etter RICO-lovene??

Regner med det var en dokumentar om den famøse "Operation Black Buiscit" du har sett.
(er det ikke det kan du hoppe over resten av teksten, og heller gi meg en link til dokumentaren. :-) ) .
Nei, det var ikke han og det dreide seg ikke om Black buisqit ... mannen het visstnok Alex Caine.
Jeg husker ikke navnet på dokumentaren, men den ble sendt på Historie Channel ... tror jeg.
Det er for så vidt et utall av "dokumentarer" å se på om man er interessert, som påstår det samme ... at det begås masse kriminalitet i klubbens regi.
Jeg kan ikke gå god for sannhetsgehalten i alle disse, men bare antallet alene tyder på at noen av disse påstandene burde ha et snev av sannhet i seg.



KåreDump skrev: Poenget mitt er: HA og andre 1%-klubber er ikke kriminelle organisasjoner, selv om noen medlemmer driver kriminalitet. Ikke engqang HA selv nekter på at de har straffedømte medlemmer (23% av dem er dømt inkl. trafikkforseelser i følge deres egne tall)

Klubbene er ikke kriminelle selv om noen medlemmer bedriver organisert kriminalitet.
Det er heller ikke kriminellt å være medlem i slike klubber, eller å være venner med eller i slekt med medlemmer i en slik klubb.
Kriminaliteten drives IKKE i klubbregi ergo er ikke klubbene kriminelle, er det så vanskelig å forstå?

Hvert år blir politimenn dømt for kriminelle handlinger, gjør det politiet til en kriminell organisasjon? .
Det har du vel rett i, på en måte ... en klubb er ikke kriminell fordi enkelte medlemmer er det. Men det er vel litt på siden av diskusjonen. Det finnes nok av de som påstår å ha gjort kriminelle greier på vegne av klubben
Alle som påstår dette ... er det løgnere? Jeg har også pratet med et par stk. Snakker de usant når de forteller at det begås lovbrudd i klubbens regi?
Du er veldig bastant når du sier: "Kriminaliteten drives IKKE i klubbregi ergo er ikke klubbene kriminelle, er det så vanskelig å forstå?" Hvordan kan du være så sikker? Det er vanskelig å forstå.
I beste fall forteller det vel at så vidt du vet er det ikke en kriminell organisasjon?
KåreDump skrev:
jhn skrev:Da mc-krigen raste som verst i skandinavia, tok skandinaviske myndigheter, i desperasjon, kontakt med amerikanske myndigheter, som igjen tok kontakt med div ledere i klubbene der borte... for å få fred i Skandinavia.
Ok, var det sånn det var?

Advokat Knut Storberget har uttalte i 1997 at politiet har mye av skylden for urolighetene mellom disse to klubbene (HA og Bandidos min mrk). Politiet bruker dem som et middel for å få tildelt mer arbeid og dermed mer bevillinger. Her er de flinke til å bruke etterforskningsmetoder og media til sin fordel, etter amerikansk modell, for å skape en ”samfunnsfiende”. De er også flinke til å fyre opp under konflikten slik at klubbene ryker i tottene på hverandre. Dette er det samme som om brannvesenet skulle ha dratt rundt å startet branner, bare for å holde seg beskjeftiget med arbeid.
(Ja, det er samme Knut som senere ble justisminister...).
Jeg kan ikke garantere at det var sånn, men i følge dokumentaren var det sånn. Både amerikansk politi og HA og Bandidos bekreftet det, så vidt jeg kunne forstå. (det foregikk en del andre ting her i heimen samtidig som tv-programmet)
Men Storberget .... ? Av alle jurister, politifolk, vitner, offer, avhoppere og kjeltringer osv, velger du å trekke frem Storberget som et slags sannhetsvitne ... ? :scratch
Hvilke vurderinger har du egentlig foretatt før du konkluderte med det IKKE er kriminelle organisasjoner?
Kan du gi meg noe som skulle bevise, eller i det minste antyde at du har rett?
Selv har jeg hørt på rykter, på kjentfolk, lest aviser og sett på TV og andre moderne medier.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

@kåredump
Du har min fulle og hele respekt for å mene at 1%-klubbene ikke er kriminelle organisasjoner, rigget til fingerspissene for mer eller mindre vellykede operasjoner. Man er bare litt uheldig med medlemsmassen.

Men du må forstå at ditt syn fremstår som en desperat forsvarstale for et tungt belastet miljø som noe den gjennomsnittlige mc-interesserte nordmann bør holde seg unna.

At HA "hetses" og forfølges fordi politiet skal styrke sine budsjetter, høres i overkant konspiratorisk ut.

Så du mener egentlig bare at HA har et image-problem?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Kawagutten »

.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av TomB »

Tviler vel på, at politiet hadde kjørt denne saken, like hardt, mot noen andre.



http://www.dagbladet.no/2015/05/21/nyhe ... /39285863/" onclick="window.open(this.href);return false;
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

cevillan skrev: Men du må forstå at ditt syn fremstår som en desperat forsvarstale for et tungt belastet miljø som noe den gjennomsnittlige mc-interesserte nordmann bør holde seg unna.
Jeg forsvarer ikke kriminelle, uansett hvilken tilhørighet de har. Det jeg forsvarer er sivile rettigheter og at ALLE har/skal ha de samme juridiske rettigheter.

Saken i innlegget over (som dessverre ikke er enestående) er helt klart et overgrep.
Hvilken annen gruppe ville de kunne behandlet på den måten uten at alarman hadde gått?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »


Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

KåreDump skrev:Hvilken annen gruppe ville de kunne behandlet på den måten uten at alarman hadde gått?
Ganske mange grupper. Andre 1%-klubber samt andre grupperinger som har lang historikk og tradisjon med narkotikahandel, våpenhandel, torpedovirksomhet, prostitusjon, menneskehandel, hvitvasking osv. Det er vel naturlig at politi og påtalemakt har større fokus på disse gruppene enn Bergen Speiderforening?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av gsx750_80 »

cevillan skrev:
KåreDump skrev:Hvilken annen gruppe ville de kunne behandlet på den måten uten at alarman hadde gått?
Ganske mange grupper. Andre 1%-klubber samt andre grupperinger som har lang historikk og tradisjon med narkotikahandel, våpenhandel, torpedovirksomhet, prostitusjon, menneskehandel, hvitvasking osv. Det er vel naturlig at politi og påtalemakt har større fokus på disse gruppene enn Bergen Speiderforening?
Tja, sannelig ikke godt å si. Speiderbevegelsen har vel og sine svin på skogen:
http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/09/18/131510.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

Du måtte tilbake til 1998 og London før du fant en negativ sak om speidere? :lol

Forskjellen er vel at mens speiderne har noen sorte får blant alle de hvite, har HA noen hvite får blant alle de sorte...

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

Å hale ut saker og anke er en del av politikken politiet bruker for å trakasere 1%-miljøet.
I andre saker har de klart å hale ut saker i flere år, der de selv hele tiden har vært klar over at de ikke har noen sak (i alle fall burde de forstått)

Dere må være rimelig fanatiske om dere syns greit å svi av milioner av skattebetalernes penger i en sak som kanskje, muligens, i beste fall, med en del flaks, +++ kan ende opp med tre bøter på 5-6.000,- !! Selv om dere virkelig ikke liker de som er tiltalt!
Og hvis miljøet er så gjennomsyra kriminelt som dere hevder så må det vel være flust av andre områder de kan rette innsatsen, enn en sak om to-tre flasker pils??
Dette er da temmelig langt fra Norge og Kvinesdal.... og les litt mer om den saken. Politiet der er vel inne på versjon 3.0 av hendelsesforløp så jeg holder ikke pusten mens jeg venter på å få høre hvordan hendelsesforløpet egentlig var.

Å dra inn slike saker fra US er like bak mål som å sammenligne norsk politi med cowboyene "over there" som kan skyte en butikktyv åtte ganger i ryggen og komme unna med det!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

KåreDump skrev:Dere må være rimelig fanatiske om dere syns greit å svi av milioner av skattebetalernes penger i en sak som kanskje, muligens, i beste fall, med en del flaks, +++ kan ende opp med tre bøter på 5-6.000,- !! Selv om dere virkelig ikke liker de som er tiltalt!
Og hvis miljøet er så gjennomsyra kriminelt som dere hevder så må det vel være flust av andre områder de kan rette innsatsen, enn en sak om to-tre flasker pils??
Ja, jeg mener det i aller høyeste grad kan være verdt det (selv om aksjonen neppe kostet millioner). Hvis konstant overvåkning, kartlegging og aksjoner fra politiets side kan hindre rekruttering til dette miljøet, er det absolutt verdt det. På lik linje som man hindrer ungdom i å havne i andre kriminelle og ekstreme miljøer.

Det er vel ikke jeg som vil hindre dette som bør kalles fanatiker? :-k

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

Om du mener at vi skal tilsidesette menneskerettigheter, rettsikkerhet og gå fra en rettsstat til en politistat (det er faktisk det du skisserer), så ja, da er du en fanatiker.

Vi kan ikke kaste slike prinsipper på båten, det er det som skiller oss fra bananrepubliker som for eksempel Kongo...
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar