NMCU har laget en flott sak om det å kjøre motorsykkel.
En virkelig flott sak! Se bare her:
http://nmcu.org/files/Turbrosjyre%202011_low%20res.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva er dine beste grunner for å kjøre MC?
"Et bedre liv" - 1000 gode grunner å kjøre motorsykkel?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
"Et bedre liv" - 1000 gode grunner å kjøre motorsykkel?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: "Et bedre liv" - 1000 gode grunner å kjøre motorsykkel?
Sitat fra side 12: "Hensikten med dette heftet er ganske enkelt å inspirere flere til å kjøre mer.
Ikke fordi vi er så opptatt av store distanser, men fordi en motorsykkel som
står ubrukt i garasjen ikke gavner noen. Ikke deg, og ikke resten av oss.
Hører du motorsykkelen din rope?"
Kjøre mer? Gjerne det.

Ikke fordi vi er så opptatt av store distanser, men fordi en motorsykkel som
står ubrukt i garasjen ikke gavner noen. Ikke deg, og ikke resten av oss.
Hører du motorsykkelen din rope?"
Kjøre mer? Gjerne det.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- bikerdude73
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Jeg har lenge slitt med store Angstproblemer. Men etter at jeg kjøpte min Yamaha SR 500 Caferacer i februar 2006 så har jeg stadig blitt bedre.
For meg så kom den positive virkningen med en gang. Det snødde dagen jeg hentet skiltene, men jeg hadde endelig en sykkel jeg hadde prøvd å få tak i siden 1997.
Jeg liker både gamle og nye sykler. Liker å se på dem, mekke på dem og selvfølgelig kjøre dem.
For meg så er motorsykler min egen form for terapi. Den er 100% suksessfull og svikter meg aldri.
Jeg blir hele tiden litt bedre pga motorsykler er i mitt liv. Hvem skulle for eks trodd at jeg i februar 2008 skulle bli sekretær i Haugaland Veteran Motorsykkel Club.
Motorsykler har og ført til at jeg har bedret livet mitt på alle områder. Jeg klarer så mye mer enn før jeg fikk meg motorsykler.
Per dags dato så har jeg 4 stk Yamaha motorsykler. Målet fremover er å selge unna alt unntatt veteranen min som er meget viktig for meg.
Etter det så vil jeg gjerne ha meg en Ducati og komme meg på bane.
Har og lyst til å begynne med lengre overnattingsturer på motorsykler. Nå er det kun lokalt.
Om det blir Ducati på meg vet jeg ikke. Skifter så ofte mening om hva slags sykler jeg vil ha at det er latterlig.
Men en ting er sikkert. Motorsykler for meg er 100% positivt!!
For meg så kom den positive virkningen med en gang. Det snødde dagen jeg hentet skiltene, men jeg hadde endelig en sykkel jeg hadde prøvd å få tak i siden 1997.
Jeg liker både gamle og nye sykler. Liker å se på dem, mekke på dem og selvfølgelig kjøre dem.
For meg så er motorsykler min egen form for terapi. Den er 100% suksessfull og svikter meg aldri.

Jeg blir hele tiden litt bedre pga motorsykler er i mitt liv. Hvem skulle for eks trodd at jeg i februar 2008 skulle bli sekretær i Haugaland Veteran Motorsykkel Club.

Motorsykler har og ført til at jeg har bedret livet mitt på alle områder. Jeg klarer så mye mer enn før jeg fikk meg motorsykler.
Per dags dato så har jeg 4 stk Yamaha motorsykler. Målet fremover er å selge unna alt unntatt veteranen min som er meget viktig for meg.
Etter det så vil jeg gjerne ha meg en Ducati og komme meg på bane.

Har og lyst til å begynne med lengre overnattingsturer på motorsykler. Nå er det kun lokalt.
Om det blir Ducati på meg vet jeg ikke. Skifter så ofte mening om hva slags sykler jeg vil ha at det er latterlig.

Men en ting er sikkert. Motorsykler for meg er 100% positivt!!

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Følelsen av frihet.
Følelsen av mestring, å kjenne samspillet av krefter når en perfekt sving er kjørt med passe nedlegg og passe fart.
Det sosiale i klubben, de gode øyeblikkene sammen med gode MC venner.
De lange turene sammen med gode venner eller med kona bakpå.
Følelsen av mestring, å kjenne samspillet av krefter når en perfekt sving er kjørt med passe nedlegg og passe fart.
Det sosiale i klubben, de gode øyeblikkene sammen med gode MC venner.
De lange turene sammen med gode venner eller med kona bakpå.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mange gode grunner for at jeg kjører MC :-) Nevner bare én i denne omgang:
Slet tidligere mye med vond rygg etter medfødt skjevhet i korsryggen, men merker veldig, veldig sjelden noe til dette etter at jeg begynte å kjøre MC.
Jo mer jeg kjører, jo mindre vondt
Sånn for sikkerhets skyld... 
Slet tidligere mye med vond rygg etter medfødt skjevhet i korsryggen, men merker veldig, veldig sjelden noe til dette etter at jeg begynte å kjøre MC.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Kjøreglede!!
Friheten man har i trafikken kontra bil, spesielt rushtrafikk...
Mulighetene man har å komme seg forbi langsomtkjørende trafikk...
Det sosiale miljøet baikere imellom, når man bare stopper for en pause, er på fellestur, er på treff, er en liten svipptur på biltema, you name it...
Mestring...
Eie en spesiell veteran...
Dra på tur uten mål og mening...
Dra på treff...
Osv...

Friheten man har i trafikken kontra bil, spesielt rushtrafikk...
Mulighetene man har å komme seg forbi langsomtkjørende trafikk...
Det sosiale miljøet baikere imellom, når man bare stopper for en pause, er på fellestur, er på treff, er en liten svipptur på biltema, you name it...
Mestring...
Eie en spesiell veteran...
Dra på tur uten mål og mening...
Dra på treff...
Osv...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- fikse
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Der er du ikke alene AJAJ skrev:Mange gode grunner for at jeg kjører MC :-) Nevner bare én i denne omgang:
Sånn for sikkerhets skyld...

Har forresten fått tommel opp på dette med sykkelkjøring (med forbehold om at sittestillingen er dels eller helt framoverlent) av en av norges "elite" av leger/kirurger på rygg/ledd, så jeg tar det med knusende ro når enkelte andre kan betvile den positive effekt av sykkelkjøring

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
http://www.dump.com/2011/08/07/why-you- ... cle-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
'nuff said.
'nuff said.