Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av LordShaft »

lars_helgek skrev:Stemmer med hollister opprøret :)

Men da gikk AMA ut med at 99% av mc folk er lovlydige og greie folk etc etc.. Det har på en måte blitt om til at den siste prosenten er "utenfor samfunnet" etc.. En minoritet i MC verdenen helt klart, men ikke ute av vårt lands samfunn

Som nevnt, jeg kan ikke snakke for klubben på noen måte, er ikke medlem, ei heller i noen form for forstadie til medlem heller. Snakker bare her om mitt syn på et miljø som jeg har hatt rundt meg siden ungdomsårene, uten å se det helt store av hva media portretterer nesten ukentlig.. Flere i miljøet der er av mine beste venner, og jeg kjenner mange av dem landet rundt. Jeg sitter utelukkende med gode erfaringer fra miljøet, så lenge en viser folkeskikk og respekterer dem, får en det samme fint tilbake.
Jeg opplever ofte at du får en helt annen type respekt tilbake av disse medlemmene, enn du får i visse andre samfunnslag! Så lenge du viser folkeskikk og respekterer de på lik linje med alle andre.
Men det forandrer ikke det faktum at politiet har de under oppsyn av gode gruner :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av jhn »

Om HA er en kriminell organisasjon eller bare en forsamling mennesker hvor storparten driver med kriminell aktivitet er vel et tolkningsspørsmål.


"Folk kaller oss som har faktisk erfaring i dette miljøet for naive... Men hvem som er mest naive av dem som har faktisk erfaring, eller de som tror på alt de leser i media og avisene tror jeg kan diskuteres."
Nå kan det se ut som at "folk som har faktisk erfaring", har litt forskjellig erfaring ... jeg har noen kjenninger som har helt andre faktiske erfaringer enn du har.
Jeg vil påstå at de som hevder at HA kun er et kjøreglad kompisgjeng, en mc-klubb, er noget naive om de forventer å bli trodd.
Det første jeg ville gjort var å finne en litt mere troverdig pressetalsmann enn figuren de har i dag .... men det hadde kanskje ikke hjulpet så mye, folk er ganske godt informert i disse moderne tider (tilhengerne vil nok si indoktrinert)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

I begynnelsen, da jeg første gang ble introdusert i miljøet, var jeg nok, om enn ubevisst, naiv og brukre en del kognitiv dissonans også videre når jeg så på miljøet, "mål helliger middler" også videre, men i dag, med den gjengen som sitter borte på Eiker Gjestegård i Hokksund, kan jeg ikke akkurat si at de oser av kriminelle tendenser nei... Er aldri noe i avisa om den klubben, hvis ikke politiet har provosert et eller annet eller har noe å "si" da, ellers ingenting... Ingen arrestasjoner, ikke noe bråk, tull eller tøys i det hele tatt...

Problemet er at folk ikke forstår at et medlem kan være kriminell og at han da er kriminell på egen fritid og når han blir tatt for det så er HELE HA kriminelle... Som den advokaten tilsluttet advokat foreningen som kjørte i fylla, der ingen ville drømt om at alle advokater kjører i fylla av den grunn...

Vet at det å ha stoff på huset, altså inne i klubb lokalet, er strengt forbudt. Hva du har hjemme er opp til hver enkelt og slik er jo ikke HA alene om, eller? Kan ikke tenke meg at noen klubber eller foreninger legger seg opp i hva du gjør på privaten, det får være opp til hver enkelt i et fritt samfunn syntes jeg, men det er og blir feil å dømme ALLE i en klubb for det et enkelt individ har gjort, og som nevnt over her, politiet har vel ikke en eneste gang klart å feste de tiltalene eller bevise de påstandene de går ut med om organisert kriminalitet, ikke annet enn at de har tatt foreksempel to medlemmer i å gjøre noe dumt, men igjen, om det er to advokater i advokat foreningen som kjører i fylla etterhverandre i hver sin bil og blir tatt for det, er da alle advokater i den foreningen fyllekjørere og derfor skal behandles som fyllekjørere, der de overvåkes døgnet rundt, telefon avlytting etc? Syntes ikke det jeg, selv om jeg ikke er spesielt glad i advokater..

Loven skal være lik for alle og det er den ikke i dag, ikke når det kommer til slike MC klubber...

Behandles medlememr i HA med NORMAL folkeskikk og respekt, man trenger ikke å legge til eller trekke fra, så får du aldri noe annet enn normal folkeskikk og respekt tilbake, jeg har aldri opplevd noe annet ihvertfall. Dette er ikke en gjeng homogene individer med akkurat de samme meningene og reglene, dette er folk fra alle samfunnslag, med like mange meninger og gjerninger som folk flest tenker jeg...

Som sagt, en skulle tro at dette var 10 000 mann væpnet til tenna, sannheten er at det knappest er hundre mann på landsbasis... Er ihvertfall mange andre grupperinger jeg er langt langt reddere enn HA, for å si det slik... :)

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av lars_helgek »

spidair skrev:I begynnelsen, da jeg første gang ble introdusert i miljøet, var jeg nok, om enn ubevisst, naiv og brukre en del kognitiv dissonans også videre når jeg så på miljøet, "mål helliger middler" også videre, men i dag, med den gjengen som sitter borte på Eiker Gjestegård i Hokksund, kan jeg ikke akkurat si at de oser av kriminelle tendenser nei... Er aldri noe i avisa om den klubben, hvis ikke politiet har provosert et eller annet eller har noe å "si" da, ellers ingenting... Ingen arrestasjoner, ikke noe bråk, tull eller tøys i det hele tatt...

Problemet er at folk ikke forstår at et medlem kan være kriminell og at han da er kriminell på egen fritid og når han blir tatt for det så er HELE HA kriminelle... Som den advokaten tilsluttet advokat foreningen som kjørte i fylla, der ingen ville drømt om at alle advokater kjører i fylla av den grunn...

Vet at det å ha stoff på huset, altså inne i klubb lokalet, er strengt forbudt. Hva du har hjemme er opp til hver enkelt og slik er jo ikke HA alene om, eller? Kan ikke tenke meg at noen klubber eller foreninger legger seg opp i hva du gjør på privaten, det får være opp til hver enkelt i et fritt samfunn syntes jeg, men det er og blir feil å dømme ALLE i en klubb for det et enkelt individ har gjort, og som nevnt over her, politiet har vel ikke en eneste gang klart å feste de tiltalene eller bevise de påstandene de går ut med om organisert kriminalitet, ikke annet enn at de har tatt foreksempel to medlemmer i å gjøre noe dumt, men igjen, om det er to advokater i advokat foreningen som kjører i fylla etterhverandre i hver sin bil og blir tatt for det, er da alle advokater i den foreningen fyllekjørere og derfor skal behandles som fyllekjørere, der de overvåkes døgnet rundt, telefon avlytting etc? Syntes ikke det jeg, selv om jeg ikke er spesielt glad i advokater..

Loven skal være lik for alle og det er den ikke i dag, ikke når det kommer til slike MC klubber...

Behandles medlememr i HA med NORMAL folkeskikk og respekt, man trenger ikke å legge til eller trekke fra, så får du aldri noe annet enn normal folkeskikk og respekt tilbake, jeg har aldri opplevd noe annet ihvertfall. Dette er ikke en gjeng homogene individer med akkurat de samme meningene og reglene, dette er folk fra alle samfunnslag, med like mange meninger og gjerninger som folk flest tenker jeg...

Som sagt, en skulle tro at dette var 10 000 mann væpnet til tenna, sannheten er at det knappest er hundre mann på landsbasis... Er ihvertfall mange andre grupperinger jeg er langt langt reddere enn HA, for å si det slik... :)
Meget meget enig :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av jhn »

spidair skrev:

Vet at det å ha stoff på huset, altså inne i klubb lokalet, er strengt forbudt. Hva du har hjemme er opp til hver enkelt og slik er jo ikke HA alene om, eller? Kan ikke tenke meg at noen klubber eller foreninger legger seg opp i hva du gjør på privaten, det får være opp til hver enkelt i et fritt samfunn syntes jeg, men det er og blir feil å dømme ALLE i en klubb for det et enkelt individ har gjort, og som nevnt over her, politiet har vel ikke en eneste gang klart å feste de tiltalene eller bevise de påstandene de går ut med om organisert kriminalitet, ikke annet enn at de har tatt foreksempel to medlemmer i å gjøre noe dumt, men igjen, om det er to advokater i advokat foreningen som kjører i fylla etterhverandre i hver sin bil og blir tatt for det, er da alle advokater i den foreningen fyllekjørere og derfor skal behandles som fyllekjørere, der de overvåkes døgnet rundt, telefon avlytting etc? Syntes ikke det jeg, selv om jeg ikke er spesielt glad i advokater..

Loven skal være lik for alle og det er den ikke i dag, ikke når det kommer til slike MC klubber...
Om man kommer for første gang inn i lokalet til en eller annen underavdeling, eller klubbene som henger rundt HA som fluer rundt ei god kuruke,
så er gjerne det første som skjer at det blir pekt på en dør, "der inne får du det du måtte ønske, her ute, bare nesten" ... er dette å regne som fritid eller hjemme?
Det er jo heller ikke så lenge siden det ble funnet 10-15-20 (husker ikke helt) ulovlige skytevåpen. Dette var selvfølgelig en privat samling som var smuglet inn i lokalet uten klubbens godkjenning.
I en narkosak ganske nylig, fikk hele klubben kollektivt og akutt hukommelsestap, men det er visstnok ganske vanlig i disse klubbene..
Det finnes et utall slike eksempler
For ordens skyld ... jeg tror ikke alle er kriminelle, men kanskje 70% som nevnes er ganske riktig, hvem vet?
Jeg spurte tidligere om dette med territorium, men ingen svarte, har du noe svar?

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

jhn skrev: Om man kommer for første gang inn i lokalet til en eller annen underavdeling, eller klubbene som henger rundt HA som fluer rundt ei god kuruke,
så er gjerne det første som skjer at det blir pekt på en dør, "der inne får du det du måtte ønske, her ute, bare nesten" ... er dette å regne som fritid eller hjemme?
Har jeg aldri opplevd, så det kan jeg ikke uttale meg om. Har aldri blitt tilbudt, eller hørt eller sett andre bli tilbudt, narkotika på noen av de festene jeg har vært på... Kan jo skyldes at jeg ikke er noen fan av stoff, men dette er som sagt helt ukjent for meg.

jhn skrev: Det er jo heller ikke så lenge siden det ble funnet 10-15-20 (husker ikke helt) ulovlige skytevåpen. Dette var selvfølgelig en privat samling som var smuglet inn i lokalet uten klubbens godkjenning.
Har hørt om saken ja, men siden jeg ikke kjenner detaljene skal jeg ikke være den som skal dømme skråsikkert...
jhn skrev:I en narkosak ganske nylig, fikk hele klubben kollektivt og akutt hukommelsestap, men det er visstnok ganske vanlig i disse klubbene..
Tror det er ganske vanlig i alle klubber jeg... Ville du vært den som sladret til politiet ovenfor en du ville beholdt vennskapet med? Og beholdt klubb medlemskapet med også? Tror jeg også ville hatt litt selektiv hukommelse jeg og heller tatt det på "kammerset" om medlemmet som eventuelt hadde gjort dette satte klubben og alles integritet på prøve, er faktisk en del som er blitt kastet ut av slike grunner vet jeg, men de hører vi aldri noe om...
Men igjen så virker det som du vinkler det som om alle visste dette, noe som slettes ikke er sikkert... Så det blir igjen antagelser og spekulasjoner... og da gjerne med verst tenkelig vinkling...
jhn skrev: Det finnes et utall slike eksempler
For ordens skyld ... jeg tror ikke alle er kriminelle, men kanskje 70% som nevnes er ganske riktig, hvem vet?
Hvis du med kriminell mener alt av forseelser, trafikk bøter, fartsoverskredelser etc, også fra FØR de ble medlemmer så skal du ikke se bort i fra at 70% er "kriminelle"... Men gir det et riktig bilde lurer jeg....?
jhn skrev:Jeg spurte tidligere om dette med territorium, men ingen svarte, har du noe svar?
Har jeg heller aldri hørt eller sett noe av, det eneste jeg har hørt i så måte var en settning der det ble nevnt at for mange klubber for tett ikke var hensiktsmessig og at det da var bedre å samle noen av klubbene til en eller to isteden, men bortsett fra det, ingen anelse og det er grunnen til at jeg ikke kommenterte det. At HA nå og da ser seg nødt til å reise rundt å si i fra er jo også fordi en del "bruker" det som HA har kopi beskyttet rettigheter på, eller noe veldig nært. Men heller ikke dette har jeg serlig stor kjennskap til, da jeg ikke har vært eller er medlem og disse spørsmålene antagelig blir tatt opp i fora som ikke er for mine ærer. Jeg vet ikke, prøver bare å forholde meg til hva jeg vet mest mulig.

Det jeg vet er at folk flest tror blindt på de ryktene, mytene og alt annet som politi og presse måtte finne på å skrive om... Blir litt som å snakke med religiøse, de har heller ikke belegg for påstandene sine, men du verden hvor sant alt i disse biblene er selv om det ikke forefinnes fnugg av bevis... og siden det er skrevet der eller der så må det jo være sant... Lizzom.. For hverken presse eller politi lyver, ikke sant? De holder seg ALLTID til sannheten... Og alt som står om HA og likesinnede må derfor være sant... :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av LordShaft »

Nå er vel alle like god på å fotelle sannheten til tider, både presse, politi og oss enkeltpersoner!

Det er sjeldent jeg tror på det som står i media... Jeg har selv vært ute for media sin måte å forvrenge sannheten. Men du kommer ikke utenom det faktum at der skjer så sinnsykt mye mer enn hva som politiet kan gå ut med, eller hva media kan skrive. Dette gjelder ikke bare HA saker.

Media skriver ofte det vi vil høre, ikke hva som nødvendigvis er et objektvit syn på saken.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

LordShaft skrev: Media skriver ofte det vi vil høre, ikke hva som nødvendigvis er et objektvit syn på saken.
Har erfaring med det selv ja... Var vitne til en ganske dramatisk bilbrann der de to unge guttene såvidt fikk reddet seg ut av bilen før den var totalt overtent og en journalist skrev ned, trodde jeg, det jeg nettopp hadde sett... Hadde det ikke vært for at bildet var av den samme bilen så ville jeg aldri mistenkt at det var samme hendelsen da jeg leste om hendelsen i avisa dagen etter, for her hadde journalisten funnet på, trukket fra og tillagt vilt og uhemmet til det som sto der overhodet ikke var i nærheten av hva som faktisk hadde skjedd og jeg ble så forfjamset at jeg ringte avisa og fikk etter mye om og men snakket med journalisten, som i litt bryske vendinger kunne fortelle meg at jeg ikke visste en dritt om å skrive aviser. Nei, svarte jeg, men jeg vet en del om det å snakke sant....

Så nei, stoler ikke på aviser lenger enn jeg kan kaste et godt tyskt kvalitets klaver... med en hånd!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av jhn »

spidair skrev:
jhn skrev: Om man kommer for første gang inn i lokalet til en eller annen underavdeling, eller klubbene som henger rundt HA som fluer rundt ei god kuruke,
så er gjerne det første som skjer at det blir pekt på en dør, "der inne får du det du måtte ønske, her ute, bare nesten" ... er dette å regne som fritid eller hjemme?
Har jeg aldri opplevd, så det kan jeg ikke uttale meg om. Har aldri blitt tilbudt, eller hørt eller sett andre bli tilbudt, narkotika på noen av de festene jeg har vært på... Kan jo skyldes at jeg ikke er noen fan av stoff, men dette er som sagt helt ukjent for meg.
Kanskje du ikke kjenner miljøet like godt som antatt
spidair skrev:
jhn skrev: Det er jo heller ikke så lenge siden det ble funnet 10-15-20 (husker ikke helt) ulovlige skytevåpen. Dette var selvfølgelig en privat samling som var smuglet inn i lokalet uten klubbens godkjenning.
Har hørt om saken ja, men siden jeg ikke kjenner detaljene skal jeg ikke være den som skal dømme skråsikkert...
Jeg skal heller ikke dømme, jeg bare gjengir opplysninger fra media, som ikke HA bestred

spidair skrev:
jhn skrev:I en narkosak ganske nylig, fikk hele klubben kollektivt og akutt hukommelsestap, men det er visstnok ganske vanlig i disse klubbene..
Tror det er ganske vanlig i alle klubber jeg... Ville du vært den som sladret til politiet ovenfor en du ville beholdt vennskapet med? Og beholdt klubb medlemskapet med også? Tror jeg også ville hatt litt selektiv hukommelse jeg og heller tatt det på "kammerset" om medlemmet som eventuelt hadde gjort dette satte klubben og alles integritet på prøve, er faktisk en del som er blitt kastet ut av slike grunner vet jeg, men de hører vi aldri noe om...
Men igjen så virker det som du vinkler det som om alle visste dette, noe som slettes ikke er sikkert... Så det blir igjen antagelser og spekulasjoner... og da gjerne med verst tenkelig vinkling...
Om jeg er uskyldig, og blir dratt inn i en narkosak pga klubben eller enkelt medlemmer, så er det ikke viktigigere å bevare vennskapet enn friheten.
Om jeg hadde vært skyldig hadde det vært annerledes.
Forøvrig ble det utdelt flere lange fengselsstraffer i denne saken.


spidair skrev:
jhn skrev: Det finnes et utall slike eksempler
For ordens skyld ... jeg tror ikke alle er kriminelle, men kanskje 70% som nevnes er ganske riktig, hvem vet?
Hvis du med kriminell mener alt av forseelser, trafikk bøter, fartsoverskredelser etc, også fra FØR de ble medlemmer så skal du ikke se bort i fra at 70% er "kriminelle"... Men gir det et riktig bilde lurer jeg....?
Det er sikkert litt varierende hva de har gjort, så å bruke ordet kriminell blir kanskje ikke helt dekkende. Det har du rett i


spidair skrev:
jhn skrev:Jeg spurte tidligere om dette med territorium, men ingen svarte, har du noe svar?
Har jeg heller aldri hørt eller sett noe av, det eneste jeg har hørt i så måte var en settning der det ble nevnt at for mange klubber for tett ikke var hensiktsmessig og at det da var bedre å samle noen av klubbene til en eller to isteden, men bortsett fra det, ingen anelse og det er grunnen til at jeg ikke kommenterte det. At HA nå og da ser seg nødt til å reise rundt å si i fra er jo også fordi en del "bruker" det som HA har kopi beskyttet rettigheter på, eller noe veldig nært. Men heller ikke dette har jeg serlig stor kjennskap til, da jeg ikke har vært eller er medlem og disse spørsmålene antagelig blir tatt opp i fora som ikke er for mine ærer. Jeg vet ikke, prøver bare å forholde meg til hva jeg vet mest mulig.

Det jeg vet er at folk flest tror blindt på de ryktene, mytene og alt annet som politi og presse måtte finne på å skrive om... Blir litt som å snakke med religiøse, de har heller ikke belegg for påstandene sine, men du verden hvor sant alt i disse biblene er selv om det ikke forefinnes fnugg av bevis... og siden det er skrevet der eller der så må det jo være sant... Lizzom.. For hverken presse eller politi lyver, ikke sant? De holder seg ALLTID til sannheten... Og alt som står om HA og likesinnede må derfor være sant... :)
HA har altså kopi beskyttet logoen sin og var i sin fulle rett til å true medlemmene i Hells Hemmat med både død og fordærvelse til å bytte navn?
Du snakker om å tro blindt på media, det må man selvfølgelig ikke gjøre, men skal man stole mere på HA?

På meg virker det litt merkelig å forsvare HA så hardt som du gjør, og samtidig vite så lite om hva som foregår

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av simpson »

Det er litt oppsiktsvekkende at folk som aldri har snakket med, vært innom på fest, kjenner folk osv fra 1% miljøet, "vet" hvordan de er organisert, bakgrunn til medlemmer, hva de gjør osv.
Helt tydelig at naivitet går flere veier.......

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av Intruder »

Drammensbomba rettet mot Bandidos var vel også et eksempel på hvor vennlig disse 1 % klubbene er mot hverandre..i dette tilfelle HA...
Ikke en kjeft skal få innbilt meg at disse klubbene skiller seg klart ut fra våre klubber som f.eks. "Ryk & Reis mc......tur og koseklubb"..
Men jeg er grenseløst naiv,da... :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

jhn skrev:På meg virker det litt merkelig å forsvare HA så hardt som du gjør, og samtidig vite så lite om hva som foregår
Jeg forsvarer ikke HA "hardt", jeg syntes bare de skal ha de samme rettighetene og forholdes til loven som alle andre. Med hensyn til å "vite" hva som foregår, som jeg sa, HA medlemmene er ingen homogen gruppe der de andre MÅ gjøre alt det de andre har gjort til enhver tid, så kanskje HA chapteret i Drammen er bedre? Vet ikke, men ingen er like, så det er ingen umulighet. Er ikke sikkert at alle syntes at narko er hverken kult eller noe de trenger å bruke eller selge...

Prøver å svare så ærlig jeg kan jeg, på det grunnlaget jeg har og jeg har ihvertfall langt bedre innsikt enn de fleste andre, det skal jeg i det minste ha! Har vært sjåfør en rekke ganger og dermed vært med på fest og partys også, edru til og med, også hos støtte klubber og kan bare si at jeg aldri har lagt merke til alt dette du drar frem, men igjen, det kan godt være forskjell på disse klubbene... Prøver faktisk ikke å lyve om dette på noen måte, men enkelte ting vet jeg bare ikke..

Og nei, hvis du tror du hadde sladret som HA medlem er det ihvertfall ganske tydelig at du ikke kjenner stort til samholdet i den klubben... For er det noe som er hellig så er det brødrene dine i den klubben, dem svikter du aldri.... Såpass har jeg da fått meg meg...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

Intruder skrev:Drammensbomba rettet mot Bandidos var vel også et eksempel på hvor vennlig disse 1 % klubbene er mot hverandre..i dette tilfelle HA...
Ikke en kjeft skal få innbilt meg at disse klubbene skiller seg klart ut fra våre klubber som f.eks. "Ryk & Reis mc......tur og koseklubb"..
Men jeg er grenseløst naiv,da... :mc2
Sto fem kilometer unna da det smalt og kunne klart å tydelig høre smellet... Hvem som sto bak har jeg heller ikke her fått med meg, men det er jo soleklart at den som gjorde dette ikke hadde peiling på sprengstoff, det var jo ALT for mye...

At HA skiller seg fra tur og koseklubbene er jo også soleklart, det krever nok langt mer å være medlem av HA enn en vanlig MC klubb, både i tiden du legger ned og krefter du må bruke for å bli medlem... Pluss dedikasjonen du har til medlemmene i klubben. HA er jo en fulltids livsstil, noe de færreste vanlige MC klubber er i nærheten av, og for noen er det jo også dette som lokker... Samt følelsen av å kjøre en full size harley da, jeg ser den selv om jeg ikke har det behovet selv :)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av jhn »

spidair skrev:
jhn skrev:På meg virker det litt merkelig å forsvare HA så hardt som du gjør, og samtidig vite så lite om hva som foregår
Jeg forsvarer ikke HA "hardt", jeg syntes bare de skal ha de samme rettighetene og forholdes til loven som alle andre. Med hensyn til å "vite" hva som foregår, som jeg sa, HA medlemmene er ingen homogen gruppe der de andre MÅ gjøre alt det de andre har gjort til enhver tid, så kanskje HA chapteret i Drammen er bedre? Vet ikke, men ingen er like, så det er ingen umulighet. Er ikke sikkert at alle syntes at narko er hverken kult eller noe de trenger å bruke eller selge...

Prøver å svare så ærlig jeg kan jeg, på det grunnlaget jeg har og jeg har ihvertfall langt bedre innsikt enn de fleste andre, det skal jeg i det minste ha! Har vært sjåfør en rekke ganger og dermed vært med på fest og partys også, edru til og med, også hos støtte klubber og kan bare si at jeg aldri har lagt merke til alt dette du drar frem, men igjen, det kan godt være forskjell på disse klubbene... Prøver faktisk ikke å lyve om dette på noen måte, men enkelte ting vet jeg bare ikke..

Og nei, hvis du tror du hadde sladret som HA medlem er det ihvertfall ganske tydelig at du ikke kjenner stort til samholdet i den klubben... For er det noe som er hellig så er det brødrene dine i den klubben, dem svikter du aldri.... Såpass har jeg da fått meg meg...
Ha-medlemmer har samme rettigheter som oss andre, men når en stor del av de beveger seg på/over grensen for det lovlige må de nesten regne med litt motstand.
Det du sier om sladring er vel en indikasjon på at ikke alle HAs aktiviteter tåler dagens lys. Joda jeg kjenner til "samholdet' .... det er på en måte samholdet som er problemet ... om HA er en klubb med lovlydige aktiviteter og medlemmer, burde ikke samholdet være et problem for hverken HA eller samfunnet forøvrig.
Om du har langt bedre innsikt enn de fleste er jeg ikke helt sikker på .... om du da ikke er hemmet av "samholdet" og kun sier det du tør

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Virker dette mot sin hensikt å nekte dem?

Legg inn av spidair »

jhn skrev: Om du har langt bedre innsikt enn de fleste er jeg ikke helt sikker på .... om du da ikke er hemmet av "samholdet" og kun sier det du tør
Serlig hemmet er jeg nok ikke, men vil jo heller ikke lyve for å gjøre ting verre eller bedre, alt ettersom en ser det, heller... :)

Er ihvertfall år og dag siden det sto noe om HA på Eiker gjestegård i det hele tatt, men ganske mye om Oslo HA og ikke vet jeg sammenhengen, men det kan jo være at de er litt roligere der... Kan også være at en del har forandret seg i løpet av femten-tyve år.... Åssen det er i dag har jeg ikke så stor innsikt i, annet enn at de (HA Drammen) ikke er nevnt med et ord lenger... :)

Svar