Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Demodager våren 2014 Oslo og omegn

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... =demodager
Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.
Vurderte det jeg også. men var litt usikker på om det kunne være en egen for Oslo og omegn. Er jo tross alt ikke så mange demodager rundt i landet at vi mister oversikten ved å ha en samletråd til dette :thumleft
Nemlig! :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Snikendeugle »

For å fyre i gang litt diskusjon;

Spørsmål:
Drar folk på demodager fordi de brenner etter å kjøpe ny sykkel og vil prøve litt forskjellig, eller bare for å prøve fordi de kan?

Holder av bakgrunnen for spørsmålet inntil videre...

:twisted
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Carpa »

Snikendeugle skrev:For å fyre i gang litt diskusjon;

Spørsmål:
Drar folk på demodager fordi de brenner etter å kjøpe ny sykkel og vil prøve litt forskjellig, eller bare for å prøve fordi de kan?


:twisted
Jeg har vært på en demodag i min korte MC karrière... og hensikten var å prøve den nye ER6 fordi jeg var nysgjerrig på hvordan den nye modellen var. Jeg prøvekjørte også Z1000sx og denne håper jeg en gang blir min :yeyeye

Demodager er til for å prøve litt forskjellige sykler, ikke nødvendigvis skulle kjøpe en ny der og da
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Togmannen »

Når dere eventuellt har vært og prøvekjørt, håper jeg dere poster i prøvekjøringstråden. :thumleft

Selv gleder jeg meg mest til å prøve Yamaha Mt-09. Eneste sykkelen fra Yamaha som interesserer meg og som blir spennende. Men med en ny modell med helt ny motor så kan det jo være litt barnesykdommer.(Som også testene viser, mtp gasspådrag på lavt turtall)

Carpa: Tror det beste for speil er montere sånne som sitter på håndtakene, da blir problemet med at en bare ser sine egne skuldre løst iallefall. Eller bare å gratulere seg selv med ny jobb med en fin z1000sx? :D Utrolig fin sykkel, med knall motor.
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Carpa »

Hehe. Det drøyer nok litt før det står en z1000sx i garasjen min

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av sankyo »

AJ skrev:
Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... =demodager
Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.

Det viktigste for meg er at jeg får vite om slike tilbud, så kan moderatorene gjøre som de vil. :mrgreen:

Siden vi snakker om det. Hvilken forhandler i Oslo området tilbyr prøvekjøring av triumph eller yamaha?

@snikendeugle: De færreste som bruker slike tilbud har vel råd eller lyst til å kjøpe helt ny sykkel. For min del ønsker jeg å finne ut om det finnes sykler som jeg har lyst til å skaffe meg om noen år. I tillegg synes jeg det er morsomt å sammenlikne ulike typer av sykler. Men når alt kommer til alt har jeg også lyst til å prøve så mange som mulig. Vet ikke om det er svar nok? :ugeek:
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av ojda »

sankyo skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... =demodager
Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.

Det viktigste for meg er at jeg får vite om slike tilbud, så kan moderatorene gjøre som de vil. :mrgreen:

Siden vi snakker om det. Hvilken forhandler i Oslo området tilbyr prøvekjøring av triumph eller yamaha?

@snikendeugle: De færreste som bruker slike tilbud har vel råd eller lyst til å kjøpe helt ny sykkel. For min del ønsker jeg å finne ut om det finnes sykler som jeg har lyst til å skaffe meg om noen år. I tillegg synes jeg det er morsomt å sammenlikne ulike typer av sykler. Men når alt kommer til alt har jeg også lyst til å prøve så mange som mulig. Vet ikke om det er svar nok? :ugeek:
Triumph finner du hos AMD, rett på oversiden av Elkjøp Carl Berners plass.
Yamaha må du ut til Vinterbro for å finne.

Demodager er en grei måte å få testet flere sykkler effektivt, så kan man heller avtale senere
en eller flere grundige prøvekjøringer senere.
Har lett for å kansje prøve sykkler man aldrig ville ha testet ellers :P :p (Kan fort bli dyrt) :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Bringisen »

Snikendeugle skrev:For å fyre i gang litt diskusjon;

Spørsmål:
Drar folk på demodager fordi de brenner etter å kjøpe ny sykkel og vil prøve litt forskjellig, eller bare for å prøve fordi de kan?

Holder av bakgrunnen for spørsmålet inntil videre...

:twisted
Jeg drar på demodager for å prøve andre modeller, og gjerne andre modeller enn dem jeg i det hele tatt kunne tenke meg. På denne måten får jeg et inntrykk av hva som finnes på markedet og om intuisjonen min stemmer.
Som oftest gjør den det, men alltid greit å få satt den ut i realitet :D

På den andre siden blir som oftest slike demodag tester for korte til å virkelig finne alle kvalitetene, da er det bedre å dra til forhandleren en dag det ikke er demodager. Da får man som oftest mye lenger tid med sykkelen, dette pleier jeg selv å gjøre.
Store seriøse forhandlere har som regel ganske mange demosykler.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Snikendeugle »

Bakgrunnen for spørsmålet var egentlig fordi (uten at jeg har særlig erfaring med demodager) jeg syns det virket litt rart (og kanskje litt frekt ovenfor de forhandlerene som eier demosyklene?) å dra på demodager kun for å prøve nye sykler, men uten intensjoner innen nærmeste fremtid om å handle ny sykkel.
Spesielt om det er mange på disse demodagene som faktisk klør i fingrene etter å handle og må vente i kø for at de som bare vil prøve sykler skal få kjørt turen sin. :roll

Men som sagt, jeg har ingen erfaring med demodager og hvor mange folk som pleier å være på disse. Så skyt meg om jeg tar feil. :prop:


MEN, jeg forstår at det hadde vært morro med flere sykler under erfaringsbeltet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev:Bakgrunnen for spørsmålet var egentlig fordi (uten at jeg har særlig erfaring med demodager) jeg syns det virket litt rart (og kanskje litt frekt ovenfor de forhandlerene som eier demosyklene?) å dra på demodager kun for å prøve nye sykler, men uten intensjoner innen nærmeste fremtid om å handle ny sykkel.
Spesielt om det er mange på disse demodagene som faktisk klør i fingrene etter å handle og må vente i kø for at de som bare vil prøve sykler skal få kjørt turen sin. :roll

Men som sagt, jeg har ingen erfaring med demodager og hvor mange folk som pleier å være på disse. Så skyt meg om jeg tar feil. :prop:


MEN, jeg forstår at det hadde vært morro med flere sykler under erfaringsbeltet.
De vil vel helst selge syklene der og da, eller i nær fremtid.

Personlig mener jeg at en demodag gjør at potensielle kunder blir positive til deg som forhandler og får en ekstra grunn til å velge deg den dagen de har penger som brenner i lomma, uavhengig om det er i dag eller om 2 år :)

Blir litt (men ikke helt) som lokketilbud i butikker hvor de satser på at du handler mer enn lokketilbudet, samt at du kommer tilbake :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Kawagutten »

Har en formening om at demo dager er bra fordi du rekker å få en god mening om en sykkel men kan være ening at det ikke alltid er nok til å kjøpe.Etter en demo dag har du bestemt deg for hvilke sykler du vil prøve mer så da er det bare å avtale en lengre prøvetur og er du virkelig seriøs får du låne med deg en sykkel på mye lengre turer :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av kjellv »

Togmannen skrev:Når dere eventuellt har vært og prøvekjørt, håper jeg dere poster i prøvekjøringstråden. :thumleft

Selv gleder jeg meg mest til å prøve Yamaha Mt-09. Eneste sykkelen fra Yamaha som interesserer meg og som blir spennende. Men med en ny modell med helt ny motor så kan det jo være litt barnesykdommer.(Som også testene viser, mtp gasspådrag på lavt turtall)

Carpa: Tror det beste for speil er montere sånne som sitter på håndtakene, da blir problemet med at en bare ser sine egne skuldre løst iallefall. Eller bare å gratulere seg selv med ny jobb med en fin z1000sx? :D Utrolig fin sykkel, med knall motor.
Prøvekjøring av MT09 hos forhandler tror jeg du kan se langt etter foreløpig.
Modellen har solgt formidabelt i hele Europa, og den Norske importøren har nå ventelister lenger enn de vet at de kan klare å skaffe sykler i år. De syklene som allerede er i landet blir solgt usett, og det gis ingen garantier om flere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av SuperMorten »

Demodager er vel i bunn bare masse god reklame. Som når jeg lånte og prøvekjørte Multistradaen. Vi snakket litt rundt sykkelen, og jeg gjør det helt klart at det ikke var budsjett for noe kjøp i inneværende sesong, men fikk allikevel beskjed om å kjøre meg en "skikkelig tur". "Bli nå borte et par timer ihvertfall" sa han :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av ZZR-Erling »

Når man kjører K1300S, da drar man ikke på demodager mere :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av SuperMorten »

ZZR-Erling skrev:Når man kjører K1300S, da drar man ikke på demodager mere :knegg
Kunne jo gjøre det bare for å få det bekreftet... Hva som er den beste sykkelen (så var vi der igjen) :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar