Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Mer giring kan jeg leve med. Jeg synes det er halve gleden med å kjøre litt aktivt. Cruiseren jeg hadde (uten sammenligning forøvrig) trengte man omtrent ikke å skifte gir og jeg følte meg litt "lat". Med Street'en så føler jeg meg mer aktiv.

Når det er sagt så tviler jeg ikke på at en 1000rr sykkel har bedre drag og ikke minst toppfart, men prisen spretter også 100ish tusen opp og de 100.000,- bruker jeg mye heller på mc turer og andre ting.

Interessen er nok ikke helt der hvor jeg vil betale såpass mye for krefter jeg ikke får brukt til daglig. Til banekjøring forstår jeg det, men til mine turer så holder det lenge med den jeg har. Mer enn nok faktisk :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Rune75 »

JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
Da burde du kjøre scooter.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Tonys »

Med en 1400 girer du vel bare når du kjører i gang.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Olav K »

JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Enig, overgangen fra 675 til 1050 ccm opplevde jeg som enorm, ikke det at man bruker de ekstra kreftene hele tida, men man "vet" de er der, og personlig syns jeg økningen i Nm er viktigere enn hk. Men på overgangen til større sykkel, forsvant litt av den enormt gode handlingen som Street'en har, men det var jeg klar over... har vært enormt fornøyd med begge de to syklene, men det ER sant som de sier...."Cubic is king :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Mer giring kan jeg leve med. Jeg synes det er halve gleden med å kjøre litt aktivt. Cruiseren jeg hadde (uten sammenligning forøvrig) trengte man omtrent ikke å skifte gir og jeg følte meg litt "lat". Med Street'en så føler jeg meg mer aktiv.

Når det er sagt så tviler jeg ikke på at en 1000rr sykkel har bedre drag og ikke minst toppfart, men prisen spretter også 100ish tusen opp og de 100.000,- bruker jeg mye heller på mc turer og andre ting.

Interessen er nok ikke helt der hvor jeg vil betale såpass mye for krefter jeg ikke får brukt til daglig. Til banekjøring forstår jeg det, men til mine turer så holder det lenge med den jeg har. Mer enn nok faktisk :thumleft
Hø hæ?
Trenger ikke 1000RR for å ha bedre bunndrag speedtriple,Z1000,CB1000R etc etc og det er ikke topfart eller banekjørig det handler om der.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Olav K skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Enig, overgangen fra 675 til 1050 ccm opplevde jeg som enorm, ikke det at man bruker de ekstra kreftene hele tida, men man "vet" de er der, og personlig syns jeg økningen i Nm er viktigere enn hk. Men på overgangen til større sykkel, forsvant litt av den enormt gode handlingen som Street'en har, men det var jeg klar over... har vært enormt fornøyd med begge de to syklene, men det ER sant som de sier...."Cubic is king :knegg
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Men på overgangen til større sykkel, forsvant litt av den enormt gode handlingen som Street'en har, men det var jeg klar over...
:thumleft

Kan ikke huske sist jeg måtte gire grunnet en motbakke...

Men som sagt, jeg forstår at en 1000cc har mer krefter enn en 675cc. Men så lenge jeg kommer meg like fort opp til 100ish så er jeg fornøyd. At sykkelen er lettkjørt etc. Synes jeg er minst like viktig. Pengene jeg sparer kan jeg bruke på andre morsomme ting :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Eg elsker å kakke ned to tre gir for så å vrenge til på rulla og kjenne kreftene :prop:

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Rune75 »

KawaJens skrev: Bilde
Jo. Heter turbo.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37843
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

Rune75 skrev:
KawaJens skrev: Bilde
Jo. Heter turbo.
Også kompressor... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
Rune75 skrev:
KawaJens skrev: Bilde
Jo. Heter turbo.
Også kompressor... ;-)
Erstatter fremdeles ikke displacement.
Er vel ikke så mange sykler med turbo heller?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

KawaJens skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Eg elsker å kakke ned to tre gir for så å vrenge til på rulla og kjenne kreftene :prop:

Gjør det med en ZX12R så får du virkelig kjent krefter men etter det er alt moped :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Kawagutten skrev:
KawaJens skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg hater å måtte gire ned bare det kommer en motbakke. Mulig jeg er lat.
At jeg ikke bruker kreftene daglig når jeg kjører er bare tull. Man merker da det med en gang at det er mer krefter i sykkelen.
Eg elsker å kakke ned to tre gir for så å vrenge til på rulla og kjenne kreftene :prop:

Gjør det med en ZX12R så får du virkelig kjent krefter men etter det er alt moped :prop:
Har no prøvd Busa og ZZR går heilt fint

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Rune75 skrev:
KawaJens skrev: Bilde
Jo. Heter turbo.
Nei :D

Svar