Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Intruder »

MC-klubben Gladiators er i ferd med å etablere seg på Otta.Fungerende lensmann på Otta sier til GD at det er uheldig og at de ikke vil ha denne klubben på stedet.
Klubben er visstnok linket til kriminalitet og står visstnok på den såkalte enprosentlista ifølge politiet.
Politiet fikk et tips om etableringen og er i dialog med dem.
Klubben har eget klubbhus,kun et lite klistremerke på ei rød dør viser visstnok hvem som holder til der..uten at det vel skulle ha noen betydning...
Jeg mener at å vise pigger som Bolla Pinnsvin vel som oftest er en dårlig måte å ønske en ny nabo velkommen,og håper vi kan diskutere dette ihvertfall ei stund,uten at temperaturen flyr altfor høyt...

:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Jompa »

Noen godt voksne menn som har ordnet seg et lite krypinn i en gammel fjøs, der de treffes til en kopp kaffe, kanskje med litt sterkt oppi siden de er på bygda, kan da umulig skade noen.
Regner med at i tillegg til HD mekkes det både Jobu og John Deere i garasjen i klubbhuset.

Kanskje de ikke finner seg helt til rette i Bonde og småbrukarlaget ? Eller saueavlslaget.
Rart at så snart noen trekker i annet enn FK-uniform på landet, er det skummelt og farlig.
Og skjeggete menn med frisørskrekk finnes det allerede plenty av i bygdene.
Mao, får i ulveklær.

Du får ta deg en tur til sommern, Intruder, og sjekk hva slags typer dette er.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av jhn »

Det er vel hverken uniformen eller sveisen som er problemet ... det er vel heller merkevarebyggingen mange av disse klubbene har drevet målbevisst i mange år som viser seg å virke.

Selv om disse gutta ikke er noen trussel for mannen i gata, så kan det sikkert likevel føles ubehagelig å ha de i nabolaget.
Når man leser at 60-70% av dem sannsynligvis har narko- og voldsdommer på seg, så skulle vel litt enkel sannsynlighetsberegning si at noen av dem driver fortsatt med noe lyssky greier. Tilbakefallsprosenten er jo ganske høy.
Så da går folk rundt og tenker på de fælingene der inne i klubblokalet som i en vanvittig narkorus hamrer løs på hverandre. Men forbausende lite motorstøy til å være en motorsykkel-klubb, tenker de også.
Jeg har forståelse for at folk er skeptiske til å få de inn i et fra før rolig nabolag.
... eller finnes det ingen god grunn til å ikke ønske de som naboer?
Jeg tenker ikke på denne saken, men mere generelt

Jeg hadde forresten en småkjeltring i nabolaget for en stund siden ... det var såpass ubehagelig og utrygt at jeg begynte å låse ytterdøra når jeg reiste ferie. Ja, til og med når jeg dro på hytta i helgene låste jeg ...
kun for to netter :eh
Sånn vil vi ikke ha det :[-X
Han kjørte hel.. eeh. Han kjørte ikke mc

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Intruder »

Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3437
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av JohnnyTh »

Intruder skrev:Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
HA er sikkert de beste naboene man kan ha. Ikke ønsker de bråk med naboene sine og ikke pleier de områdene å være plaget med innbrudd.
Kona mi hadde ei tante som bodde på Long Island. Alle naboene hennes var kjente mafiabosser. Det var det beste nabolaget hun hadde bodd i. Det fantes ikke kriminalitet der.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av KawaJens »

JohnnyTh skrev:
Intruder skrev:Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
HA er sikkert de beste naboene man kan ha. Ikke ønsker de bråk med naboene sine og ikke pleier de områdene å være plaget med innbrudd.
Kona mi hadde ei tante som bodde på Long Island. Alle naboene hennes var kjente mafiabosser. Det var det beste nabolaget hun hadde bodd i. Det fantes ikke kriminalitet der.
Er nabolaget fyllt med mafiabosser så vill eg seie at det er fyllt med kriminalitet.

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Jompa »

KawaJens skrev:
JohnnyTh skrev:
Intruder skrev:Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
HA er sikkert de beste naboene man kan ha. Ikke ønsker de bråk med naboene sine og ikke pleier de områdene å være plaget med innbrudd.
Kona mi hadde ei tante som bodde på Long Island. Alle naboene hennes var kjente mafiabosser. Det var det beste nabolaget hun hadde bodd i. Det fantes ikke kriminalitet der.
Er nabolaget fyllt med mafiabosser så vill eg seie at det er fyllt med kriminalitet.
Både mafiabosser og andre gjengledere vil sansynligvis opprettholde en pen fasade og opptre som en "god nabo", det skulle bare mangle.
De roper da ikke ut til hele nabolaget og øvrigheta at de er kriminelle ?
Og ingen av dem vil vel ha småkjeltringer, biltjuver, narkomane og pushere rotende rundt i hagen ?
Litt av vitsen med å være mafiaboss eller øverste i en kriminell organisasjon er jo å kleve det gode liv, man har da "soldater" til å gjøre skitarbeidet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
KawaJens skrev:
JohnnyTh skrev:
Intruder skrev:Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
HA er sikkert de beste naboene man kan ha. Ikke ønsker de bråk med naboene sine og ikke pleier de områdene å være plaget med innbrudd.
Kona mi hadde ei tante som bodde på Long Island. Alle naboene hennes var kjente mafiabosser. Det var det beste nabolaget hun hadde bodd i. Det fantes ikke kriminalitet der.
Er nabolaget fyllt med mafiabosser så vill eg seie at det er fyllt med kriminalitet.
Både mafiabosser og andre gjengledere vil sansynligvis opprettholde en pen fasade og opptre som en "god nabo", det skulle bare mangle.
De roper da ikke ut til hele nabolaget og øvrigheta at de er kriminelle ?
Og ingen av dem vil vel ha småkjeltringer, biltjuver, narkomane og pushere rotende rundt i hagen ?
Litt av vitsen med å være mafiaboss eller øverste i en kriminell organisasjon er jo å kleve det gode liv, man har da "soldater" til å gjøre skitarbeidet.
Sikkert hyggelige karer dette, bare man ikke får dem i maten :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3437
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av JohnnyTh »

KawaJens skrev:
JohnnyTh skrev:
Intruder skrev:Her i Ringsaker har vi Hells Angels på Furnes,kjenner noen naboer og de har ikke hatt noen problemer med dem overhodet... :-)å

...tror kanskje det finnes endel som har bedrevet kjeltringstreker for å skaffe peeng oppi Holmenkollåsen også...murer og porter som rundt Ullersmo kan være et kjennetegn...samt en og annen Lada og Ural...

og så er de med i Frimurerlosjen...tar oppvasken for Herrefolket.. :lol
HA er sikkert de beste naboene man kan ha. Ikke ønsker de bråk med naboene sine og ikke pleier de områdene å være plaget med innbrudd.
Kona mi hadde ei tante som bodde på Long Island. Alle naboene hennes var kjente mafiabosser. Det var det beste nabolaget hun hadde bodd i. Det fantes ikke kriminalitet der.
Er nabolaget fyllt med mafiabosser så vill eg seie at det er fyllt med kriminalitet.
Det var aldri innbrudd, biltyveri, ran, veskenapping, tagging eller annet småkniminellt. Men det var mye rar trafikk om natten, sa denne gamle tanten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Intruder »

At de ikke kjører så mye sykkel..... skyldes ifølge gode / naive kilder at Pollti har en lei tendens til å vinke dem inn ved enhver anledning :-k
den som overlever får se...GOD JUL !! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg mener det er naivt å tro at dersom politiet sier de er uønsket, er noen vi egentlig vil ha i omegnen vår. Politiet vet nok mer enn det vi tror.

Brukeravatar
Papi
Innlegg: 64
Registrert: 30 sep 2013, 22:55
Motorsykkelen din: '99 Kawasaki Nomad / '13 Kawasaki Z800

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Papi »

No skal eg ikkje svare for ting generellt, men Otta er litt i særstilling, då det er ein gjennomfartsstad, det linkar nordre vestlandet med austlandet. OM det skulle bli snakk om distribusjon, så er Otta ein strategisk stad å ta det frå, då det er enkelt å kome rundt, det går jevnlig bussar og tog i alle himmelretningar. Eg er frå Stryn, og det kan ikkje leggjast skjul på at mykje av narkotikaen som er i området (Mørde og Romsdag, Sogn og Fjordane), har kome blant anna over fjellpassa. Elles er Otta ein fin og liten stad, veldig gjennomsiktig miljø, der ting er veldig intimt, noko som kan ha noko å sei for at onkel ikkje ynskjer desse der.

Når det dog skal seiast, så har eg fint lite imot folk, same kva det er, så lengje dei stort sett oppfører seg. Litt eksosbråk natta kan eg tole, men leveransar av ulovlig materiale, det vere seg våpen eller narkotika... Neitakk.

Utover det, god jul, frå ein som køyrte til kyrkje på motorsykkel for eit år sidan!
Papi Media Productions @ Youtube
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions

Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw

I <3 CAKE.

Online
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1592
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Kjellrf »

ZZR-Erling skrev:Jeg mener det er naivt å tro at dersom politiet sier de er uønsket, er noen vi egentlig vil ha i omegnen vår. Politiet vet nok mer enn det vi tror.
Jeg veit også mer om dette enn enkelte vil tro på...

Og er enig i det du skriver.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Intruder »

Er nok enig at vi ikke skal dømme folk før de har gjort noe galt iallefall.
Samtidig ønsker jeg meg mye mer straff for narkotikaforbrytere,disse gribbene lar seg iallfall ikke stoppe av ubevæpnet politi som ifølge mange bør prioritere lommetyveri og veskenapping... :[-X :[-o<
....men en gylden middelvei..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Ny MC-klubb på Otta uønsket.-ulv ulv enda en gang ?

Legg inn av Fjeldern »

Intruder skrev:Er nok enig at vi ikke skal dømme folk før de har gjort noe galt iallefall.
Samtidig ønsker jeg meg mye mer straff for narkotikaforbrytere,disse gribbene lar seg iallfall ikke stoppe av ubevæpnet politi som ifølge mange bør prioritere lommetyveri og veskenapping... :[-X :[-o<
....men en gylden middelvei..
Er for en gyllen middelvei. Alle land der politiet til daglig bærer våpen har mange fler skutte, både politi, sivile og kriminelle enn land der politiet ikke gjør det.
Og strengere straff for dem som driver med salg av narkotika tror jeg faktisk ikke hjelper stort for å avskrekke folk. Mange av de som er på nederste hylle innenfor dette, har uansett ikke noe å tape, mens mellommennene er mye vanskeligere å ta, og har vel generelt strengere straffer også.
Må løse problemet der det oppstår, ikke der det ender.

Svar