Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av tagesk »

Og, mens jeg er på kjøret: Hva er [IMG...... for noe i 2015?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av cevillan »

Skjønner ikke helt, gjør ikke Tapatalk nettopp det dere etterlyser? Laste opp bilder og tekst med samme layout som FB, bare i flott KTM-orange? OG man kan ha flere forum på samme app'en.

Nå er ikke jeg en erfaren Tapatalk-bruker og muligens jeg ikke kjenner alle begrensningene. Men det virker som app'en gjør trauste forum like "on the go" og oppdateringsvennlig som FB. Jeg er hvertfall overbevist.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JohnnyTh »

FB kan ikke erstatte forum for min egen del. Til det er FB alt for uoversiktlig. Hvis man spør om hjelp til noe så er svaret fursvunnet nedover i det store intet etter en liten stund og dermed umulig å finne igjen.
MEn jeg er medlem på mange flere FB sider enn jeg er medlem på forum. FB krever jo ingen innsats.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av werner »

AJ skrev: Hadde selvfølgelig vært stas om gamle medlemmer som har holdt seg borte i måneder og år fant veien tilbake.
Men det er lite realistisk är det vil komme til å skje, er jeg redd.
Kan alltids håpe jeg tar feil og vil selvfølgelig bli gledelig overrasket om jeg gjør det" :thumleft .

Si ikke det! Om ikke så stort bidrag så er da sykkel handlet og planene klare. Litt tyngre, litt tynnere i håret, litt mindre opptatt av fart og spenning, og litt klarere for å lage noe eget..

Ang FB og forumer så ligger det nok mye der at det er enklere, iallefall for min del. Men da er det også mere "svada" og uoversiktlig er min mening.
Alle bedrevitere spytter ut i hytt og pine, så stiller du feil spørsmål osv.. Lista ligger nok litt lavere for å ha en mening selv om en egetlig ikke vet, og stå på den uansett f...
Bruker og andre forum og grupper på FB da det gjelder min andre hobby som er skyting. Synes det er stor forskjell i seriøsitet på det der også.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

@werner: sporer av litt... ;-)
Men først; hyggelig at du stikker innom :vs
Og takk for sist, selv om det er en god stund siden.

Så den skikkelige avsporingen ;-) :
Kjøpt ny sykkel? Spent på å høre hva...
Fra Aprilia til Harley til... ? ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Der tror jeg du er inne på noe helt vesentlig tagesk.

Det blir for vanskelig å dele turene på sparket og da er det lettere å bruke facebook.
Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg brukte Tapatalk på to av turene mine i fjor med oppdateringer flere ganger daglig. Fungerte kjempefint det så lenge jeg hadde mobilnett. http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t= ... n&start=15

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Der tror jeg du er inne på noe helt vesentlig tagesk.

Det blir for vanskelig å dele turene på sparket og da er det lettere å bruke facebook.
Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg brukte Tapatalk på to av turene mine i fjor med oppdateringer flere ganger daglig. Fungerte kjempefint det så lenge jeg hadde mobilnett. http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t= ... n&start=15
Mulig det bare er meg, men jeg har egentlig aldri fått helt dreisen på Tapatalk... Kanskje jeg får gi den en sjanse til... ?

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av werner »

@ AJ
Det ble litt bråstopp på alt da jeg solgte Harleyen for to år siden. Var ikke helt det store for meg, men da er det prøvd..

Har siklet litt på div cafe racer bygg i noen år, og i vår så dukket det opp et bra utgangspunkt.
Honda CX500 ble det nå. Har kjørt litt med den originalt i sommer og liker den godt sånn også. Lettkjørt og fin lyd :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

werner skrev: Honda CX500 ble det nå. Har kjørt litt med den originalt i sommer og liker den godt sånn også. Lettkjørt og fin lyd :D
En "Guzzi" Honda SilverWing?
En sånn ser vi gjerne noen bilder av før - både før, under og etter byggprosjektet, hvis mulig :yeyeye !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av werner »

"Fattigmannsguzzi"... "Plastgris"....
Skal prøve å få til noen bilder. Får be 500DOHC på kaffe og få et kurs (igjen) på hvordan få det til..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Er det moderatorenes oppgave å fyre opp under krangel på forumet, eller er det kanskje sånn at moderatorteamet har en løs kanon på dekk?
Jeg tenker da på Bjerknez innlegg i monstrs blogg for noen minutter siden, der han igjen repeterer at "noen er ute etter å ta AJ"
Det er rart at en moderator skal benytte enhver høvelig og uhøvelig anlednkng til å minne medlemmene på at "vi ser deg og finner deg uansett hvor du måtte gjemme deg ", og i neste setning komme med at " jeg har ingenring usnakket med noen "

Jeg er kanskje en av dem Bjerknez mener klorer seg fast i et forum jeg egentlig mistrives i?
Jeg trives godt her, på tross av folk som er overhyggelige på overflaten, men hele tiden fyrer opp under krangel og intriger.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:Er det moderatorenes oppgave å fyre opp under krangel på forumet, eller er det kanskje sånn at moderatorteamet har en løs kanon på dekk?
Jeg tenker da på Bjerknez innlegg i monstrs blogg for noen minutter siden, der han igjen repeterer at "noen er ute etter å ta AJ"
Det er rart at en moderator skal benytte enhver høvelig og uhøvelig anlednkng til å minne medlemmene på at "vi ser deg og finner deg uansett hvor du måtte gjemme deg ", og i neste setning komme med at " jeg har ingenring usnakket med noen "

Jeg er kanskje en av dem Bjerknez mener klorer seg fast i et forum jeg egentlig mistrives i?
Jeg trives godt her, på tross av folk som er overhyggelige på overflaten, men hele tiden fyrer opp under krangel og intriger.
Jeg ser du skriver at dette ble gjort for "noen minutter siden" men jeg har vel ikke skrevet noe i hans blogg på noen dager....? Er vel snart en uke siden dette nå...?

For å si det sånn... uansett hva man gjør så blir det feil til tider. Holder man kjeft så flykter man fra konflikter og har til intensjon om å "glemme" saken. Det har også blitt gitt utrykk for at vi starter nye poster for å dytte kranglepostene ut av "siste i forumet"-rekken. Åpner vi kjeften og sier noe så er vi kranglevorne og skaper ubalanse. Det er veldig vanskelig å finne en balansegang her. Medlemmer som har ymtet innpå at dem ikke liker seg her kommer plutselig innom for å diskutere forumdriften og det gjør ikke akkurat saken enklere.

Hvis du og flere mener jeg er en "urokråke" som moderator så vil jeg gjerne vite det. Da har jeg ingen problemer med å trekke meg som grønnkledd. Å klore meg fast til en stilling med null inntekt og mye egeninnsats og i det siste stort sett krangler og diskusjoner er ikke akkurat noe som bedrer hverdagen min for å si det sånn....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Ok, det skulle stått at "jeg leste for noen minutter siden"........ikke at ditt innlegg var skrevet for noen minutter siden.

Selvsagt må det være lov for alle, også moderatorer, å gjøre feil.
Det jeg reagerer på, er at det ser ut til at "terg dem opp og slå dem ned" er måten "kranglefanter" skal behandles på,
i stedet for en kommentar som " lugn deg/dere ned".
Oi, det ble mange "....." her :P :p

Når det gjelder å trives på forumet, så er vel det som ellers i livet; det varierer. Av og til stortrives man med det man holder på med, andre ganger
ikke.
Jeg har sagt det før noen ganger, å sier det gjerne igjen, at jeg savner " Tigrenes tid" fra noen få år tilbake.
Vel, kanskje tida og utviklinga har gått i fra meg, skal uansett ikke mase mer om det.

Ja, jeg mener at du til tider er en "urokråke" som moderator, for å bruke ditt eget uttrykk.
Innlegget ditt i monstrs blogg er ett av flere eksempler på det.
Om du skal fortsette som moderator eller ikke, er det ikke min sak å bedømme, jeg bare peker på noe jeg mener er gal politikk fra forumledelsen.
Og selv om det er lov å gjøre feil, trenger ikke det å bety at samme feil skal gjentaes gang etter gang ?

Nå skal ikke jeg gjenta meg selv til det kjedsommelige lenger, har vel skrevet etpar innlegg som til forveksling ligner dette før :scratch
Men om det kommer nye momenter i diskusjonen, er jeg gjerne med.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Tar deg på ordet jompa.

Jøss, nå begynner jeg å bli lei diskusjoner rundt forumdriften gitt :roll
Skal vi inngå en våpenhvile og ta en pause folkens?

Peace! :vs

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Reodor Felgen »

Er vel ikke så mye igjen å diskutere rundt forumdriften.

Låst