Den store mobiltelefon tråden!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... hvorfor ikke...? :redface

Tenkte jeg kunne lage en tråd hvor vi kan fortelle litt om hvilken mobiltelefon/er vi bruker, hva vi synes om dem eller ikke, hva du ønsker deg etc. Ja rett og slett et skravleforum angående mobiltelefoner.

Selv har jeg eid en iPhone store deler av mitt liv og noen har t.o.m. sikkert hørt jeg har sagt at Android aldri kom på tale for min del. For noen uker siden så bestemte jeg meg for å gi Android en sjanse etter en litt sårlig erfaring med eldra android telefoner tidligere. Telefonen jeg har kjøpt meg nå er en Samsung Galaxy S6 Edge. Jeg vurderte en S6 Edge+ men jeg syntes den ble litt for stor for min del. Bortsett fra størrelsen er Edge og Edge+ identiske.

Mye har skjedd på Android siden de siste årene og ser man bort fra batteritiden (som fortsatt er iPhone sin store fordel i mine øyne) så synes jeg Android, eller vertfall S6 Edge er en kanonflott telefon. Jeg trodde ikke jeg skulle komme til å savne muligheten for å personifisere en mobiltelefon men sannheten er at jeg føler det er mer givende og ta opp telefonen når jeg feks. kjeder meg på et legekontor, sitter på bussen eller rett og slett bare ligger i senga. En iPhone er i mine øyne helt låst. Det funker ja... men gud så kjedelig.

Tidligere i dag så fant jeg faktisk min gamle Galaxy S3 nederst i "roteskuffen" og der har den ligget leeenge. Den fremstår som ny da den jo ble kassert, mest grunnet det faktum at den slukte batteri, samt at den ofte hang seg opp og måtte restartes etc. Siden det har kommet en dusin oppgraderinger på software siden de siste årene så prøvde jeg og installere disse på S3'en og du store for en forbedring. Batteritiden har gått fra å være elendig til faktisk fullt brukanes og så langt har jeg til gode å oppleve at den henger seg og eller trenger en omstart. Å vips, så hadde jeg en telefon nummer to... selv om jeg ikke helt har funnet ut hvorfor jeg skal bruke denne i stede for S6 Edge'en... :scratch Men artig er det nå lell :lol

Kan jo avslutte med å slenge inn screenshot av oppsettet på Edge'en:

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av AJ »

Har en LG smart phone med Android, tror jeg... :-k :8-[ .
Aner ikke typebetegnelse.
Mob.tlf. kostnadene har vært minimale i mange år siden jeg arver de som kjerringa og ungene Ikke lenger vil ha :knegg .
Bruke mobilen stort sett bare til å.... holde dere fast! telefonene med ;-) . Også tekstmeldinger, så klart.
Men alle de andre funksjonene? Nope... :[-( .
Kanskje begynne å utforske mulighetene... :-k .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Har en LG smart phone med Android, tror jeg... :-k :8-[ .
Aner ikke typebetegnelse.
Mob.tlf. kostnadene har vært minimale i mange år siden jeg arver de som kjerringa og ungene Ikke lenger vil ha :knegg .
Bruke mobilen stort sett bare til å.... holde dere fast! telefonene med ;-) . Også tekstmeldinger, så klart.
Men alle de andre funksjonene? Nope... :[-( .
Kanskje begynne å utforske mulighetene... :-k .
Haha, ja du har ikke de største mobiltelefon kostnadene ser det ut til :lol
I utgangspunktet er ikke jeg heller noen storbruker av mobiltelefon så sånn sett er telefonen jeg har kjøpt overkill, men artig å ha noe å fikle med i disse PMS tider :knegg

Dog liker jeg å oppdatere meg selv på det som skjer i diverse forum fra mobilen samt sjekke mail og generelt "fikle" litt når jeg feks. sitter og ser en "god" film sammens med madammen etc. Men overkill...ja.. :redface
Det er faktisk en del artig samt nyttig man kan bruke en smarttelefon til som gjør arbeidsdagen enklere også. Så vidt jeg vet så jobber vel du som frilanser/journalist? Telefonen er i så måte en utmerket følgesvenn når man skal ta hyppige notater, notere avtaler, lydopptak/videoopptak etc., og alt du gjør blir sikkerhetskopiert til din Google konto helt gratis (sett bort fra evt. datatrafikk kostnader hvis du ikke bruker wifi).

Alle avtaler jeg har, jobb eller privat, noteres i kalenderen på telefonen og denne blir automatisk synkronisert med kalenderen på pc'en, iPad'en og evt. alle andre steder jeg ønsker. Jeg har også en "Family locator" som gjør at jeg hele tiden vet hvor medlemmer i familien er via google maps, rett på telefonen. Veldig artig funksjon...faktisk. Madammen kan til enhver tid se hvor jeg befinner meg og jeg kan se hvor hun befinner seg. Altså så sant hun eller de andre ikke slår av funksjonen.

Spotify er en sikker vinner. Da har man all musikk man måtte ønske seg med seg HELE tiden. Med en Netflix konto så kan du også se så mye filmer du orker. I bunn og grunn så tør jeg påstå man får en app for absolutt ALT du kunne tenke deg. Noe er bare morsomt, andre ting er sosialt mens mange apper er faktisk også nyttige.

Men mye av dette er vanedannende og man klarer seg strengt tatt fint uten. Hovedgrunnen til telefonbyttet for min del var at jeg nettopp fikk ny iPhone 5S i retur etter en reparasjon og da valgte jeg og selge den. jeg fikk 2.500,- og for den summen så kjøpte jeg meg den nye. Et bedre kamera var hovedgrunnen til byttet samt en litt større skjerm. Alt det andre ser jeg på som bonus :thumleft

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av JanK »

Jeg har en Blackberry Classic, aldri vært så fornøyd med en telefon, fysisk tastatur er ett must for meg!

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Bjerknez »

Spør bare av nyskjerrighet:

Hva er hovedgrunnen for å velge en Blackberry fremfor andre smart telefoner?

Kjæxli
Innlegg: 11
Registrert: 22 nov 2015, 13:00
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Kjæxli »

Jeg bruker en Huawei Honor 6
Veldig fornøyd med den og har brukt den i 6 måneder.
I tillegg er det mye mobil for pengene :thumleft

Koster i underkant av 3 000,-

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av JanK »

Bjerknez skrev:Spør bare av nyskjerrighet:

Hva er hovedgrunnen for å velge en Blackberry fremfor andre smart telefoner?
For meg var hovedgrunnen fysisk tastatur, da ingen andre har det.

Min neste telefon blir Blackberry Priv, blackberrys første Android telefon :yeyeye

Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Relax »

:)
Har brukt Samsung Galaxy 4 og 5 de siste 5-6 årene...av 2 grunner,, nei, 3 :)))

1. jeg ser ikke noe som jeg trenger andre telefoner gjør som ikke denne gjør ( untatt kanskje, og bare kanskje, optisk zoom ;) )
2. Batterikapasitet er et problem på smart telefoner for mange, også meg. Samsung har godt batteri. På Samsung telefonene kan jeg i tillegg bytte batteri på 20 sekund ;) Dvs, jeg har 3 batterier til min tlf. Hvordan er det for Iphone?
3. Den har chip for memory, jeg har 32 GB eller mer, kanskje 64,,,,hvertfall mer enn nok ..hvordan er det med Iphone?

;-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av bm »

Har en Huawei ettellerannet.......
Kjøpte denne da den kan ta to sim kort, jobb og privat - helt knall.
Batteritid er ok, holder mer en en dag. Kamera er greit nok, men ikke i toppklasse.
Prisen var heller ikke så ille, tror det var under 2,5k.
Alt på telefonen har fungert uten noen feil, NFC, Hot Spot, Wifi, 4g, mail oppsett osv....
Har tidligere som oftes valgt toppmodellene til Nokia og Sony uten å kunne si at disse har vært noe bedre enn enn Huwaei'en til mitt bruk...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Daniel_hoy »

Relax skrev::)
Har brukt Samsung Galaxy 4 og 5 de siste 5-6 årene...av 2 grunner,, nei, 3 :)))

1. jeg ser ikke noe som jeg trenger andre telefoner gjør som ikke denne gjør ( untatt kanskje, og bare kanskje, optisk zoom ;) )
2. Batterikapasitet er et problem på smart telefoner for mange, også meg. Samsung har godt batteri. På Samsung telefonene kan jeg i tillegg bytte batteri på 20 sekund ;) Dvs, jeg har 3 batterier til min tlf. Hvordan er det for Iphone?
3. Den har chip for memory, jeg har 32 GB eller mer, kanskje 64,,,,hvertfall mer enn nok ..hvordan er det med Iphone?

;-)
Hvordan fikk du tak i Glalaxy S4 for 5-6 år siden når den kom ut for 2,5 år siden? :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har selv som tidligere nevnt en Galaxy S3 og denne kjøpte jeg for ca. 3 år siden og da mener jeg den var relativt ny på markedet...?
Uansett... selv om S3 fortsatt er brukanes, så er dne bare sååå gammeldags i forhold til S6 og S6 Edge. Himmel og hav i forskjell.

Man.. hadde jeg klart meg KUN med S3'en? Helt sikkert :redface

Det med at telefoner i dag mangler mulighet for batteribytte og bruk av minnekort ser vertfall ikek JEG på som noe problem i det hele tatt. Jeg har uansett alltid med meg strøm nok og jeg har lader både på jobb samt flere steder hjemme og i bilen. Ja jeg har også "nødlader" som stort sett alltid er med meg når jeg føler det nødvendig. Men jeg forstår også at andre ønsker eksternt minnekort og mulighet for å bytte batteri. En nødlader koster rundt 100-200,- og den vil gi deg tilnærmet en full opplading fra 0%.

Jeg har 32GB modellen av Samsung S6 Edge og jeg hadde iPhone med 16GB. Jeg brukte aldri opp denne plassen. Er stort sett bilder jeg tar som tar mest plass og bilder kan man jo lett overføre til google's servere og slette de fra telefonen hvis den fylles opp. :thumleft

____________

Men den Blacberry'en lenger opp så faktisk litt snasen ut altså.. Med android OG fysisk tastatur. Usikker på hva jeg mener om en slik telefon i praksis, men det er vertfall en telefon som skiller seg ut :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av TomB »

Nokia 301 :redface fordi jeg bare bruker den til å ringe og sende meldinger :-k
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Kjellrf »

Har Microsoft 640LTE privat, og iPhone 5C på jobb.

Syns Microsoft'en fungerer bra til mitt bruk, stort sett like bra (og også bedre på enkelte punkter) som 5C, synes ikke 5C er verdt mer enn 3 ganger så mye.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Den store mobiltelefon tråden!

Legg inn av Kjelvis »

Har et særdeles avslappet forhold til mobiler. Har en Samsung S 5 på jobb, privat har jeg en Samsung xcover 2. Genial mobil som er vanntett og støtsikker. Bruker den som gps på Hondaen. For øvrig er det ungene i heimen som er mest opptatt av mobiler, men vi holder de tilbake mht utskiftingstakt. Har blitt helt sprøtt det der, unger kjøper/får mobiler til tusenvis av kroner hver gang ny modell kommer...

Svar