Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Hei, og velkommen hit til MCsiden.no, tutte :vs

Kort og grei presentasjon der :thumleft
Også riktig flotte bilder. Ikke minst det ved brøytemaskinen :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Hvem er vi?

Legg inn av Orion »

Hoi!

Tenkte det kunne være på sin plass å presentere meg kort.

30år gammal Hallingdøl bosatt på Majorstua. Tok lappen på tung MC i fjor sommer hos Lech Hanssen her i Oslo. Kjøpte en Honda MSX 125cc i forrige måned jeg skal bruke til opplæring i byen. I tillegg til billig forsikring og lite drivstofforbruk, er den artig å rase rundt på. ;) Merker allerede nå jeg gjerne skulle hatt noe med litt mer futt i, men for en som er vokst opp på bygda er det mer enn nok for å bli tryggere i bybildet. Så bruker denne inntil jeg klarer overholde de små fartsgrensene og beherske trafikkreglene. For ikke å snakke om og bli mer observant.

Usikker hvilken type tung sykkel det blir enda. Har alltid hatt en god følelse for Ducati. Leste rykter tidligere i år om at det skal annonseres en Ducati Scrambler til høsten, som skal komme neste år (2015). Så tror det ventes å kjøpe noe større inntil jeg hører mer om den.
Sist redigert av Orion den 22 mai 2014, 04:34, redigert 2 ganger totalt.

Maabren
Innlegg: 13
Registrert: 22 mai 2014, 01:02
Motorsykkelen din: Tempo
Sted: Vestlandet

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Maabren »

Heisan! Er 44 år og har fra eg var 12 år vore opptatt av 2-hjulinger med motor. Lærte tidlig å mekke og fann fort ut at motorer med meir kraft enn hestekrefter vart det eg fekk mest moro ut av. Så kom billappen og satte heile mc-suget på vent. Fekk liksom aldri dilla meg til å ta mc-lappen.

Men sommaren 1996 fekk eg for meg at eg var klar for tung mc. Tok teorikurs og byrja med kjøretimer. Fekk være med på nokre mc-treff og leita opp litt info om kva touringsykkel som ville være fin til lange og korte turer. Valget falt på ZZR 1100 etter å ha tatt den i nærmare ettersyn på eit mc-treff. Fekk og lov å prøvesitte på søndagen og alle brikkene falt liksom på plass. Mandagen vart ein flett ny ZZR 1100 type mørkegrønn metallic bestillt og den dukka opp ca ei uke etter at eg hadde lappen i boks.

Kort fortalt vart det ei bratt læringskurve eg aldri vil glemme. Fekk mange fine turer samt ein god del mc-treff. Men etter at eg vart pappa i 1997 valgte eg å selge ZZR'n og heller leige mc nokre få helger di påfølgande åra. Har difor kjørt litt forskjellig touringsykler, men aldri bevega meg over på enduro-opplevelse-eventyr-dakar-mc.

Nå som poden er byrja på lett-mc-lappen samt har kjøpt seg Honda Varadero 125 (som eg fekk gleden av å hente :D ) er eg klar for å ta fatt på mc-livet igjen. Har ein ide om at det vil gjere godt å mekke/serve bil om sommaren og mc om vinteren. Er difor nett byrja å leite etter mc og tenkte eg skulle prøve noko tilnærma likt Varaderoen i sittestilling da det var ganske så ok. Ville egentlig gå for ein touring-mc, men innser at forandring fryder vel så mykje.

Føler for å gå tilbake til det eg virkelig likte ved 2-hjulinger. Etter litt att og fram har eg difor satt opp ei liste med litt forskjellig type mc eg vil vurdere. Har svært gjerne lyst på tilbakemeldinger på desse mc'ane, men det kan eg ta i ein anna tråd. Blir uannsett kos å komme seg opp på 2 hjul igjen samt muligens bli kjent med/treffe att mc-folk fra fjern og nær. :-)
1 stk overalt-mc; Suzuki DR 800S Big 1990, desverre noko redusert

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen :)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Henna
Innlegg: 7
Registrert: 22 mai 2014, 21:38
Motorsykkelen din: Panigale 899 -14

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Henna »

Hei!
Vært inne å titta en del på forumet her, så får vel introdusere meg :-)
Født i -83 og jobber som lege. Tok mc-lappen mest på impuls i -06 og blei sikkelig hekta. Hadde fri tilgang på en Harley Davidson wide glide som jeg vel kjørte 30,000 på :thumleft Endte opp i grillen på en bil i -10, en sommer på sykehus, samt studier utlandet, og mc ble lagt litt på hylla. Merka mc-savnet ekstra godt i våres og endte opp med et par forhandlerbesøk. Kom over Ducati Panigale 899, prøvekjørte og blei skikkeig forelska. Fikk den vel ut etter en uke eller to, og det var faktisk eneste sykkelen jeg rakk å prøvekjøre :sorry

Er vel ikke den største posteren, men tenkte å prøve å få blitt med på noen turer etterhvert :prop:

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Velkommen :vs

Hyggelig med presentasjoner som dette :thumleft .
Har en lege som omgangsvenn, som dessverre fant det for godt å selge sin Honda CBR1100XX. Kom med en dårlig begrunnelse (min subjektive mening... ;-) ) for hvorfor han gjorde nettopp det.
Så nå blir det ikke flere ture med han... :sorry .

Uansett hyggelig med en i en yrkesgruppe her inne, som kanskje (?) har en tendens til å advare mot farene med MC-kjøring... :8-[
Henna skrev:Hei!
Vært inne å titta en del på forumet her, så får vel introdusere meg :-)
Født i -83 og jobber som lege. Tok mc-lappen mest på impuls i -06 og blei sikkelig hekta. Hadde fri tilgang på en Harley Davidson wide glide som jeg vel kjørte 30,000 på :thumleft Endte opp i grillen på en bil i -10, en sommer på sykehus, samt studier utlandet, og mc ble lagt litt på hylla. Merka mc-savnet ekstra godt i våres og endte opp med et par forhandlerbesøk. Kom over Ducati Panigale 899, prøvekjørte og blei skikkeig forelska. Fikk den vel ut etter en uke eller to, og det var faktisk eneste sykkelen jeg rakk å prøvekjøre :sorry

Er vel ikke den største posteren, men tenkte å prøve å få blitt med på noen turer etterhvert :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Henna
Innlegg: 7
Registrert: 22 mai 2014, 21:38
Motorsykkelen din: Panigale 899 -14

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Henna »

AJ skrev:Velkommen :vs

Hyggelig med presentasjoner som dette :thumleft .
Har en lege som omgangsvenn, som dessverre fant det for godt å selge sin Honda CBR1100XX. Kom med en dårlig begrunnelse (min subjektive mening... ;-) ) for hvorfor han gjorde nettopp det.
Så nå blir det ikke flere ture med han... :sorry .

Uansett hyggelig med en i en yrkesgruppe her inne, som kanskje (?) har en tendens til å advare mot farene med MC-kjøring... :8-[
Henna skrev:Hei!
Vært inne å titta en del på forumet her, så får vel introdusere meg :-)
Født i -83 og jobber som lege. Tok mc-lappen mest på impuls i -06 og blei sikkelig hekta. Hadde fri tilgang på en Harley Davidson wide glide som jeg vel kjørte 30,000 på :thumleft Endte opp i grillen på en bil i -10, en sommer på sykehus, samt studier utlandet, og mc ble lagt litt på hylla. Merka mc-savnet ekstra godt i våres og endte opp med et par forhandlerbesøk. Kom over Ducati Panigale 899, prøvekjørte og blei skikkeig forelska. Fikk den vel ut etter en uke eller to, og det var faktisk eneste sykkelen jeg rakk å prøvekjøre :sorry

Er vel ikke den største posteren, men tenkte å prøve å få blitt med på noen turer etterhvert :prop:

Takk for det!
Skal nok holde meg utenfor den diskusjonen der. At det innebærer en viss risiko vet vi jo alle, og det er vel sånn at beslutningsgrunnlaget hos bl.a leger kan være mer fargelagt. Til syvende og sist blir det jo en subjektiv vurdering. Jeg for min del er glad i å jakte på øyeblikkene, og mc er jo sånn sett midt i blinken :mk :-)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Kawagutten »

Der traff du riktig godt :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Staven »

Henna du får lage deg en blogg så vi får sett litt bilder å lest litt historie :) å så klart velkommen til forumet :)

Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Hvem er vi?

Legg inn av bshagen »

Jeg har vel ikke presentert meg her en gang jeg, det var veldig uhøflig av meg ( :redface ), men kanskje greit å fortelle hvem jeg er likevel :-)


Jeg er snart 29 år, og bor i Hokksund utenfor Drammen. Jeg jobber som Service Engineer i olja, og farter rundt på forskjellige prosjekter/rigger, både i Norge og utlandet. For tiden er jeg på kontrakt i Angola, Afrika. Her er det klamt, og egentlig ikke noe mer å si enn det. :P :p

Sykkelen er en 899 Panigale som i likhet med Henna ble veldig forelsket i under en prøvekjøring i våres. Min første sykkel var en 01 ZX-6R i fargen rouge. Likte den veldig godt, men det er farlig å lese om ting på nettet, så derfor har jeg kjøpt nytt.

Og for de som ikke har sett tråden min, så ser den omtrent så her ut:
DSC_0142.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Tommas »

Hei på dere!

Passert 40 med grei klaring, og har hatt mc-lappen i en 14-15 års tid. Hovedsaklig hatt sykler med fremoverlent kjørestilling, selv om jeg har prøvd litt annet også.
Hatt en pause på to år siden siste sykkel (Ducati 916), og tar over "ny" sykkel på fredag (2004 BMW R1200GS). Kropp og sjel setter pris på litt mer ledig kjørestilling, og familien setter pris på litt mindre fartspreg.

Ha en fremragende gjenværende mc-sesong!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Tommas skrev:Hei på dere!

Passert 40 med grei klaring, og har hatt mc-lappen i en 14-15 års tid. Hovedsaklig hatt sykler med fremoverlent kjørestilling, selv om jeg har prøvd litt annet også.
Hatt en pause på to år siden siste sykkel (Ducati 916), og tar over "ny" sykkel på fredag (2004 BMW R1200GS). Kropp og sjel setter pris på litt mer ledig kjørestilling, og familien setter pris på litt mindre fartspreg.

Ha en fremragende gjenværende mc-sesong!
Velkommen hit til MCsiden.no :vs
Og gratulerer med "ny" sykkel. Er en del dedikerte GS-folk her inne, så du er i godt selskap, vil jeg tro ;-)

Benytter samtidig anledningen til å invitere alle nyankomne medlemmer den siste tiden til å skrive noen ord om seg selv i denne tråden, slik tommas har gjort :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Haymaker »

Da får man vel bare følge på!

Er en 25 år gammel mann bosatt i Tromsø. Studerer int. beredskap og jobber hos en avis her oppe.
Min far introduserte meg for motorsykkelen, og det er jeg særdeles glad for!
Som barn ble det turer på både XJ900, Intruder og Virago.

Innså selv at jeg var nødt til å gå for lappen og mc i år, og investerte i min første tungsykkel i juni. En Suzuki GSR :prf
Fikk en ekstra god følelse da jeg satt på teorikurs med 15 av 18 deltakere over 35 (40) år.
De aller fleste kom med akkurat samme forklaring.

"Tjaaa, jeg har nå alltid hatt lyst på motorsykkel, så når økonomien tillot det (og barna var ute av huset) så var det på tide."
"Det har alltid vært en drøm og nå følte jeg at jeg hadde mulighet."
"Kjerringa sa det var greit"

Må innrømme at jeg fikk godfølelsen da jeg valgte å ta det i år og ikke vente så fryktelig mye lengre :knegg
Satser på masse bra turer fremover!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvem er vi?

Legg inn av mortenolb »

Skal jeg også skrive meg inn her da, bare for å ha det unnagjort.

Er 24 år, bor i Larvik og jobber som yrkessjåfør. Tok tunglappen for to år siden. Har hatt lyst på motorsykkel så lenge jeg kan huske, og sikla på diverse R-sykler enda lenger. Hadde en Honda NSR da jeg var 16, men tok aldri lappen. Fikk meg fast ansettelse i slutten av 2011, og siden jeg allerede hadde tatt både C og CE i 2012, så kunne jeg like godt følge på med A. Valgte å ta den det året på grunn av de nye reglene som skulle komme året etter, selv om jeg visste at jeg ikke hadde råd til sykkel. Så sykkelkjøp ble det i mars/april 2013. Så meg ut GSX650F og CBR600F, og gikk for førstnevnte da jeg fant en fin en. Nå sikler jeg litt på ny sykkel igjen, men vi får se hva økonomien tillater. Håper litt på en R-sykkel neste gang!

Brukeravatar
kimman
Innlegg: 46
Registrert: 04 jul 2014, 13:44
Motorsykkelen din: Kawasaki ZRX 1200 R
Sted: Sandefjord

Re: Hvem er vi?

Legg inn av kimman »

Halla folkens

Ble pent bedt om å skrive litt om meg selv her, så får gjøre det. :vs

Tror jeg er rundt 32 år gammel, er bosatt i Drammen og jobber som CNC-operatør hos Aker Solutions. Jeg er skilt, og har to søte unger på 6 og 4 år.
Har vært en mopedfrelst i yngre alder, men ble besatt av biler etter jeg tok B-lappen. Har blitt ekspert på å utsette med å ta A-lappen i flere år, inntil jeg fikk meg en ny kjæreste som meldte meg på kjøreskole og fikk i gang ræva mi. (Meget takknemlig for det)
For en måned siden på samme dag jeg tok oppkjøring, kjøpte jeg meg en 98' Monster 600. Virker som en grei sykkel for en nybegynner.

Brukte MCsiden ganske mye som anonym gjest mens jeg drev på kjøreskolen, og syns det er mye bra/pålitelige innlegg her så registerte like godt meg.

Svar