Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
svru
Innlegg: 5
Registrert: 09 okt 2014, 23:18
Motorsykkelen din: MG Griso 8V - 1200 - 2008
Sted: Lindesnes

Re: Hvem er vi?

Legg inn av svru »

Skjønner at jeg må raske på for å sikre en t-skjorte her! På forhånd takk. Har tittet innom her av og til, har vært noen interessante emner og endel ikke fullt så. Men det er en ryddig struktur her og det liker jeg!

Er i min andre "panikk"-alder (50 er de nye 40...) og har avansert fra barndommens trøsykler til ungdommens motorisert igjen etter veldig mange års opphold. Hadde jeg ikke hatt en datter som ville kjøre lett mc i 2011, så hadde det kanskje aldri blitt mc igjen, men det var jo en gull unnskyldning. Og hun kjørte så mye at jeg måtte ha min egen etterhvert. Etter runder på finn endte det med en Moto Guzzi Griso av alle ting. Og det ble full match! Kjempesykkel, allsidig og med masse personlighet. Den er ikke så ofte å se og drar gjerne litt oppmerksomhet, noe som jo også er gøy.

Ellers er jeg bofast noen km fra sydspissen av landet og trives med det. :vs

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

svru skrev:Skjønner at jeg må raske på for å sikre en t-skjorte her! På forhånd takk. Har tittet innom her av og til, har vært noen interessante emner og endel ikke fullt så. Men det er en ryddig struktur her og det liker jeg!

Er i min andre "panikk"-alder (50 er de nye 40...) og har avansert fra barndommens trøsykler til ungdommens motorisert igjen etter veldig mange års opphold. Hadde jeg ikke hatt en datter som ville kjøre lett mc i 2011, så hadde det kanskje aldri blitt mc igjen, men det var jo en gull unnskyldning. Og hun kjørte så mye at jeg måtte ha min egen etterhvert. Etter runder på finn endte det med en Moto Guzzi Griso av alle ting. Og det ble full match! Kjempesykkel, allsidig og med masse personlighet. Den er ikke så ofte å se og drar gjerne litt oppmerksomhet, noe som jo også er gøy.

Ellers er jeg bofast noen km fra sydspissen av landet og trives med det. :vs
Velkommen hit, svru :vs
Artig med flere Guzzi eiere her inne :-) :thumleft .

Godkjent presentasjon ;-) .
Send meg navn og adresse på PM og jeg vil sørge for bestilling av T-skjorte fra de som lager disse for oss. Gir deg nærmere beskjed når den er klar til å bli sendt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Tonys »

Sniklest et par uker så jeg får vel presentere meg og..

71 modell, samme jenta side 91, sønn på 9 som vi adopterte fra Thailand.
Jobber for Tess og bor rett utenfor Tønsberg.
Hatt A lappen siden 91.
Kjøpte meg en Yamaha fz1n for ca en mnd siden, hadde egentlig tenkt på Harley, men følte ikke jeg var gammel nok enda :-) har også en yamaha fzx700 som jeg har hatt i 14 år som jeg har vært kjempefornøyd med, men lysten på noe nytt ble for sterk, så denne må muligens forlate meg til våren.
Har også en Ariel red hunter 500 '36 modell som er et lite prosjekt, har vognkortet fra '47 som stod på bestefaren min.
Mc interesse har jeg alltid hatt, men aldri større pms enn nå, med ny mc og kuldegrader.
Har alt for mange hobbyer ; mc, foto, lyd og bilde, saltvannsakvarie, dykking, jakt, airbrush og mini for å nevne det jeg kommer på.
Her er en liten snutt av minien på rudskogen for de som synes slikt er morsomt (jeg liker alt med turtall)
http://youtu.be/JlcquWp9Zhw (videotag funket ikke)

Sitter nå og ser på muligheter for langhelgturer til våren, bla trollstigen, Geiranger. Polen o.l.
Mvh Tony
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Hyggelig, Tonys :thumleft .
Og velkommen hit til MCsiden.no :vs .

Så oppfordrer jeg flere nye medlemmer til gjøre det samme som Tonys. Men ingen tvang, selvfølgelig ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rost
Innlegg: 24
Registrert: 09 des 2014, 09:34
Motorsykkelen din: CB650F

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Rost »

Heisann,

Jeg får vel skrive noen ord her jeg også.

Kommer fra Oslo området, men er for tiden student og bosatt i Trondheim. Men når jeg er ferdig her så blir det å forflytte seg sørover igjen.

Tok MC lappen (A) nå i høst, etter å ha tenkt på det i lang tid. Var i forbindelse med dette at jeg fant denne siden. Ble mye lesing om tips og erfaringer om oppkjøring, og generelt mye annen lesning. Hadde aldri kjørt noe med to hjul og motor før jeg satt med på skolesykkelen, men det gikk jo greit og besto på første forsøk.

Har enda ikke kjøpt meg sykkel, men har planer om å kjøpe til våren. Tenkte først å kjøpe brukt, men har funnet ut at jeg egentlig er mest gira på ny, og nå som prisene har gått en del ned blir dette enda mer aktuelt. Så vinteren kommer til å gå med til å finne ut hva jeg skal satse på, og så blir det å skaffe seg sykkel så fort som mulig til våren.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Velkommen hit, Rost :vs
Alltid interessant å se hva hva folk som er ute etter ny sykkel, ender opp med til slutt.
Regner med at du holder oss oppdatert.
Du er nok heller ikke alene om å være på utkikk etter ny sykkel nå etter at avgiftene på nysykler reduseres :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Ashland »

Hei alle sammen :vs

Jeg skal aller først innrømme jeg har jevnlig svingt innom og "sniklest" litt som gjest her på forumet, her finnes det mye interessant lesestoff!

Jarle er navnet og er ny her på forumet, jeg er en 34år ung gutt ifra Halden. Jobber som prosess operatør innen treforedlings bransjen.

Drømmen om MC har blitt utsatt flere ganger pga hus og andre til dels kjedelige prioriteringer, inntil i fjor sommer - Juli, da var endelig lappen i boks, så jeg er relativ fersk på mc. Etter en del leting endte jeg opp med en 2014mod Yamaha Fazer 8.

I motsetning til mange som kjører motorsykkel, trives jeg like godt bak rattet på en bil og aller helst veteranbiler, så lenge selve turen er målet.

Foruten Yamaha´n er garasjene fylt opp med tre veteranbiler, hvorav den ene er ett langtidsprosjekt.

Fjoråret ble en pen start med snaue 5400km på telleren frem til oktober. Med våren i sikte ser jeg frem til årets sesong og håper den innbyr til mange trivelige turer.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Ashland skrev:Hei alle sammen :vs

Jeg skal aller først innrømme jeg har jevnlig svingt innom og "sniklest" litt som gjest her på forumet, her finnes det mye interessant lesestoff.
Velkommen hit, Ashland :vs

Selv om dette er et MC-forum kunne det være interessant å se bilder av vet.prosjektene dine ;-) .
Men for all del! også sykker'n din, så klart :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Ashland »

AJ skrev:
Ashland skrev:Hei alle sammen :vs

Jeg skal aller først innrømme jeg har jevnlig svingt innom og "sniklest" litt som gjest her på forumet, her finnes det mye interessant lesestoff.
Velkommen hit, Ashland :vs

Selv om dette er et MC-forum kunne det være interessant å se bilder av vet.prosjektene dine ;-) .
Men for all del! også sykker'n din, så klart :-) .
Takk for det, AJ!
Her skal jeg nok holde meg til sykkelen, selv om de fir-beinte kan snike seg med iblandt. Etter å fått montert på tankveske og toppboks ble det bl.a. en tur over Gaularfjellet helt på tampen av sesongen i fjor :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av KåreDump »

Får vel presentere meg jeg og.

Jeg er i likhet med de fleste andre her inne 35 år (og ca 134mnd).
Kjørte opp til klasse A en gang på nittitallet etter først å ha tatt alle de andre bokstavene.

Begynte på jordet (Husquarna CR250), og krøp litt nermere veien (Honda DR650 Dominator), før jeg ble frakjørt av naboen på en CBR og "måtte" kjøpe skrittrakett (Suzuki TL1000S).

I dag er jeg eldre og litt mer tålmodig og nyter turen mer enn å komme sinnsykt fort frem (for ikke å snakke om hvor mye bedre det er å sitte på baken enn på pung og håndledd).
Dagens fremkomstmiddel er derfor en blytung amerikansk støypjernskomfyr med mykt og godt sete. :prf
FLHRC.jpg
Jobber i IT-bransjen, men har inntil EU-direktiv og byråkrati satte en stopper for det tatt meg en tur eller fire med vogntog for å holde gamle kunster vedlike (hvem gidder bruke ei ferieuke og 10-12.000,- på kurs for å kjøre en tur eller to i året).
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Om jeg ikke har gjort det før, så gjør jeg det nå:
vælkømmin hit tel MCsiden.no, KåreDump :vs

Alle nye medlemmer må gjerne skrive noen ord om seg selv i denne tråden. Ingen tvang, selvfølgelig. Men veldig hyggelig om du gjør det :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fjeldern »

Kan da skrive et lite innlegg jeg au, selv om jeg har nå vært medlem i en del måneder.

Jeg heter da Fredrik, og er da faktisk ikke 35 år, som alle andre visst nok er, men bare 22. Jeg har hatt lettsykkel, før jeg gikk over til noe større, og var dessverre litt for sent ute med mellomtung lappen, så jeg får ikke tung før nå i august.

Jeg har hatt en CBR 125, og nå har jeg en CBR 500. Noe som nok kommer fra at jeg har en far som har vært forhandler av blant annet Honda, og det det at det er veldig fine sykler. Titter mye på en tungsykkel for tida, selv om det faktisk er en 4 måneder til jeg faktisk har lov til å kjøre en.Selv er jeg fan av R-sykler, men siden jeg er student, og har en far som har sagt seg villig til å betale halvesykkkelen hvis det er noe han kan kjøre også, så titter jeg mer mot sykler som Tracer fra Yamaha eller muligens en Fazer, eller en BMW F800GT som farsjan titter mer mot. Har hittil i år kjørt en 10 mil, og det blir sikkert en god del mer. Kjører i forhold til mange andre jeg kjenner veldig mye MC i løpet av året, men når jeg ser her inne, så kjører jeg egentlig veldig lite :P

Jeg er som sagt student, men har fagbrev som elektriker i utgangspunktet, og går da fagskolen for å videre utdanne meg. Og jeg gleder emg noe veldig til jeg blir ferdig, og endelig har en inntekt igjen.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av vim »

Nygammel motorsyklist - etter snart 25 år uten sykkel. Hadde da en CBR600.
Med halvvoksne barn, var det tid, rom og økonomi til endelig å realisere drømmen igjen.

Er for gammel og stiv til R-sykkel og ikke sååå gammel at chopper var aktuelt :-) . Forsøkte også å finne en sykkel som ikke er for stor, men heller ikke utløser umiddelbar trang til noe større, så da ble det en GSX650F. Sto mellom den og et par adventuresykler til slutt.
En overligger fra 2014 til nesten latterlig lav nypris :)

Og så er det bare å sette igang med å prøve å stagge lysten på noe nytt stasj til den nye hobbyen... =; :)

Forumet har allerede vært nyttig og hyggelig lesning - takk for det!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av gbruaset »

vim skrev:Nygammel motorsyklist - etter snart 25 år uten sykkel. Hadde da en CBR600.
Med halvvoksne barn, var det tid, rom og økonomi til endelig å realisere drømmen igjen.

Er for gammel og stiv til R-sykkel og ikke sååå gammel at chopper var aktuelt :-) . Forsøkte også å finne en sykkel som ikke er for stor, men heller ikke utløser umiddelbar trang til noe større, så da ble det en GSX650F. Sto mellom den og et par adventuresykler til slutt.
En overligger fra 2014 til nesten latterlig lav nypris :)

Og så er det bare å sette igang med å prøve å stagge lysten på noe nytt stasj til den nye hobbyen... =; :)

Forumet har allerede vært nyttig og hyggelig lesning - takk for det!
Heisann! Stilig sykkel du har kjøpt deg, da! Hvordan var det å begynne og kjøre igjen etter mange år?? :-)

ZZR-Erling

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ZZR-Erling »

vim skrev:Nygammel motorsyklist - etter snart 25 år uten sykkel. Hadde da en CBR600.
Med halvvoksne barn, var det tid, rom og økonomi til endelig å realisere drømmen igjen.

Er for gammel og stiv til R-sykkel og ikke sååå gammel at chopper var aktuelt :-) . Forsøkte også å finne en sykkel som ikke er for stor, men heller ikke utløser umiddelbar trang til noe større, så da ble det en GSX650F. Sto mellom den og et par adventuresykler til slutt.
En overligger fra 2014 til nesten latterlig lav nypris :)

Og så er det bare å sette igang med å prøve å stagge lysten på noe nytt stasj til den nye hobbyen... =; :)

Forumet har allerede vært nyttig og hyggelig lesning - takk for det!
Velkommen!
:-)

Svar