Hva er det med telefonselgere ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av bm »

Har for lenge siden reservert meg mot telefonsalg.
Men stadig vekk ringer de, for tiden er det mobil selskapene som er veldig ivrige.
De ringer som oftes mens jeg er på jobb til min private mobiltelefon.
Skryter å forteller hvor bra de er :prop: :prop:

Men da jeg sier at jeg aldri kjøper noe "usett" og vil ha tilbudet på mail sier de at det har de ikke mulighet til, de har ikke lov :-k :-k
Avslutter da samtalen, men etter noen uker er de på'an igjen.....

Noen med samme erfaring ???
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av AJ »

Å jada!
Samme erfaring her.
Har sluttet å ta telefoner fra numre jeg ikke kjenner. Sjekker disse mot både de vanlige nummertjenestene (1881, 1888 osv.) og mot registrerte og uønskede numre på denne siden - http://www.telefonterror.no" onclick="window.open(this.href);return false;.

Og det har faktisk hjulpet! Men ivrige telefonselgerfirmaer er alltids ganske kreative og tar i bruk stadig nye numre... Og da er det ny runde med å få disse registrert i "terror"-registeret ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Onsløv »

Jeg er av den typen som har bedriftsbetalt abbonnement.

Når de ringer og forteller at de kan gi meg et godt tilbud, så utfordrer jeg de til det.

Foreløpig er det ingen som har vært bedre enn kroner 0.

Jeg som har gledet meg sånn til å få penger for å bruke telefonen.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Crinos »

Var en fyr fra Telenor som ringte fruen, og hun synes det hele virket som en god plan. Men klok av tidligere skader, ba hun selgeren å ringe opp igjen senere for "det var mannen i huset som styrte med slikt".. Joda, selgeren ringte opp igjen senere, og jeg lot han mane opp og ned i mente om hvor "bra" hva enn han skulle selge meg var...
Da jeg fortalte ham nøyaktig hvordan vi bruker våre abonenter og spurte om han kunne tilby noe som matchet... Så måtte han krype til korset og selv innrømme at det ikke var noe han kunne tilby.

Synes det er virkelig gøy med de som overbomber med "fakta" som HØRES bra ut, men når man setter ting i perspektiv, ikke nødvendigvis er det.. Vi hadde nok økt felles mobil kostnader med ca 500,- i mnd om vi hadde byttet over til hva enn han tilbød oss...

Det ironiske hjemme hos oss er at både mitt og fruens telefonnummer er reserverte mot telemarketing. Begge er jeg juridisk ansvarlig for.
HENNES mobil blir ringt til næmest en gang om dagen... Min blir det aldri ringt til, annet enn i fra MasterCard en og annen gang... Forrige gang ble jeg sur og ba dem ryke og reise og ga pent og pyntlig beskjed om at neste gang de ringer meg, bytter jeg creditkort. Siden har jeg ikke hørt en knyst i fra dem.

En annen ting som er litt artig med telefonselgere... Det er de som ringer til fruens telefon... jeg svarer, og de nekter å snakke med meg, selv om jeg sier at jeg snakker på vegne av fruen..
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av bm »

Da jeg fortalte ham nøyaktig hvordan vi bruker våre abonenter og spurte om han kunne tilby noe som matchet... Så måtte han krype til korset og selv innrømme at det ikke var noe han kunne tilby.

Synes det er virkelig gøy med de som overbomber med "fakta" som HØRES bra ut, men når man setter ting i perspektiv, ikke nødvendigvis er det.. Vi hadde nok økt felles mobil kostnader med ca 500,- i mnd om vi hadde byttet over til hva enn han tilbød oss...



Mistenker at dette er noe av grunnen til at de ikke vil gi meg ett skriftlig tilbud :scratch :scratch
Det kommer ofte en melding i forkant av samtalen at: "samtalen vil kunne bli tatt opp" for videre ett eller annet.....
Stoler ikke ett sekund på dette, har hatt ett oppgjør med Microsoft der dette var ett tema, men de kunne ikke dokumentere noe i ettertid...
Dersom de fant dette opptaket ville det vist at de hadde en tapt sak, noe jeg tror de ikke ønsket :-)å :-)å
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av AJ »

Telefonsalganropene på mob.telefonenfra all verdens telefonselgere er blitt en smule for mange i det siste. Ikke at dette irriterer veldig siden jeg kjenner igjen de fleste numrene. Men har tenkt at det kunne være greit å slippe disse anropene i tide og utide.
En kjapp tur innom http://www.telefonterror.no" onclick="window.open(this.href);return false; ser ut til å ha vært en god løsning. Kjapp installering av en telefonterrorapp på LG'en ser ut til å funke helt utmerket :thumleft .

Ringte nettopp en selger fra et kjent nummer som app'en fint tok hånd om ved å legge på og registrere som uønsket.
Veldig bra!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Intruder »

De gjør jobben sin,hadde vært no dritt om de ikke gjorde det.. :[-X

Så selgerne er greie,verre er de helvetes firmaene som driver med denne dritten...---Har selv reservert meg et par ganger mot uskikken,og jeg har iallfall ikke vært plaget av dem på lang tid...godskielow..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av mortenolb »

Jeg blir ca. en gang i måneden oppringt av Amedia Forbrukersalg. Jeg har hittil ikke svart dem, men de fortsetter å ringe. Jeg tar aldri telefonen om det ikke er noen jeg vet hvem er. Da sjekker jeg opp nummret på nett, og ringer heller opp igjen om det er noen jeg kjenner eller skulle ha nytte av å prate med.

Det var en som ringte meg fra Talkmore og var fast bestemt på at han kunne gi meg et bedre tilbud enn det jeg allerede hadde, til han fant ut at jeg hadde ansattabonnement fra netcom. Da sa han bare at "det skal vi ikke kødde med" og ønsket meg en fin dag videre.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av sankyo »

Jeg har opplevd slikt de siste gangene jeg la ut ting på finn.no
Er ellers ikke registert noe sted, så det er vel da nummeret ble plukket opp. Tar aldri telefonen og til slutt pleier de å gi seg.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av kjellv »

Jeg har lastet ned en app for 180.no, der jeg i løpet av noen sekunder ser hvem som ringer. Det har da hent at jeg ser "telefonsalg" i telefonen når det ringer. Jeg pleier da å åpne samtalen med å spørre hva vedkommende prøver å selge. Selgeren blir da gjerne litt "satt ut" allerede før han får sagt noe som helst, og kan derfor ikke bruke de innlærte frasene de alltid åpner med. Fornøyelig :D

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av MLeikarnes »

Ringte en kar fra Viasat til meg forrige uke som lurte på om jeg ville ha Parabol fra Viasat...
Jeg svarte at jeg ikke har fjernsyn... Det trodde han ikke noe på! Jeg sa at jeg har ett som jeg kun bruker som dataskjerm og til Xbox, har ikke engang antenne tilkoblet, ingen boks/utstyr til å se tv... Han trodde faktisk ikke noe på at jeg ikke så på fjernsyn og fortsatte og mase om at jeg helt sikkert så på fjernsyn... Da la jeg på, tror han forsto at han var noe frekk.
For jeg ser faktisk ikke på fjernsyn, har ikke antenne tilkoblet, har RiksTV kort med CAM-modul som pappa betaler, men det har enda ikke vært i bruk på 2 år.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av LordShaft »

Jeg tar slike telefoner med ett smil..... spør pent om de ikke kan holde linjen litt, jeg holder selvfølgelig på med noe.... Mens de holder linjen, setter jeg på pronofilm på pc'en, og kjører volum på full guffe...

Det var en kar fra santander som holdt linjen i nesten 10 min :knegg
Nå har jeg ikke vært plaget av slike telefoner på en stund :prf

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av SuperMorten »

Hadde en fra Canal digital som ringte fruen. Hun fortalte at det passet litt dårlig, for hun var i barnehagen og hentet junior, hvorpå selger svarer: "Er ikke du for gammel til sånt?" Han fikk så hatten passet. Fruen ringte også sjefen hans.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

evo16v
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2013, 11:14
Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
Sted: Rennebu, Sør-Trøndelag

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av evo16v »

Jeg er mest nysgjerrig på hvem som handler fra telefonselgere? Det må jo være ganske mange som kjøper ting når de ringer, hvis ikke hadde de jo ikke holdt på?
Knut Erik Halgunset

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av RuneMC »

Mobil er jo greit - du ser nummer og legger det inn i blokkeringslista. Evt ikke svare hvis det er ukjent og søke opp hvem det er først...

Fasttlf har jeg fortsatt (men forsvinner om få uker) og her har det vært endel tlfselgere, men hører fort om det i bakgrunnen er støy fra callsenter og legger på - ofte før de rekker å si noe i andre enden. Neste ledetråd hvis det ikke er noe å høre i bakgrunnen er hvis de bruker fullt navn, ingen av de jeg kjenner bruker fullt navn, så da er det bare å legge på...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar