Hva er det med telefonselgere ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Banditmannen »

Det værste man kan gjøre mot en telefonselger er å kaste vekk tiden hans(hennes)!
En kamerat av meg, som er veldig sosial av seg, slår gjerne av en lengre prat med de, og når selgeren begynner å bli utålmodig sier han no sånt som: "Joda, høres interessant ut dette, må bare høre med kona" Hvorpå hun kommer med et ganske høylytt "NEI"! ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av LordShaft »

Denne er en av de bedre
http://youtu.be/HfD70Doa_ws" onclick="window.open(this.href);return false;

Note 4

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Kmann »

Det er utrolig mye artig man kan gjøre med telefonselgere, og man kan leg både godt og lenge etterpå. Men for å strø litt malurt i begeret, dette er folk som har en jobb som ofte er provisjonsbaseret, men rimelig høye krav, og de gjør det de kan for å tjene til livets opphold. De gjør faktisk en "ærlig" jobb. Om vi liker det eller ikke så krever de faktisk og en smule respekt, på lik linje med parkeringsvakter osv (og NAV-ansatte :-)å ).....
Jeg hadde ikke vært veldig happy om noen hadde kastet bort et kvarter av min til på jobb... hadde du?
Ikke meningen å være gledesdreper her, men... :yahoo
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av JohnnyTh »

Har man reservert seg mot telefonsalg, så er det ingenting respektfult med den jobben der.

Jeg var så dum at jeg klarte å registrere meg på noe greier på facebook, nå ringer de i tide og utide. Oftes så høres det ut som jeg har vunnet noe eller skal få noe gratis. Når man så maser og spørr så finner man ut at det følger et månetlig abonent med denne "gaven"

Respekt det er det lite av fra denne kanten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Bjerknez »

Har selv jobbet som telefonselger for mange år siden og kan med en gang si at dette er det mest skitne yrket som finnes. Når et ukjent nummer ringer meg og samtalen starter med "Hei Ove!!" så bare legger jeg på.

Derimot så fikk jeg en hyggelig samtale med en som jobbet i Storebrand i går når jeg skulle tegne forsikring på den nye sykkelen. Han hadde sykkel selv og da ble det vel 10 minutter ekstra bare med sykkelprat :lol

Men hvis noen ringer meg med knalltilbud på smarte GPS fester til min Street Triple, så er jeg lutter øre :thumleft
men det er vel alskens annet søppel som ringer i steden og tilbyr både større penis og lune kvelder med en drøss bladabonement. Grøss! =;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Intruder »

De har en jobb som de må gjøres,ofte på jævlig dårlige premisser...
Så det burde vært mer liv laga å finne ut telefonnummeret til utnytterne deres og ringe dem til de utroligste tider...
Ris til egen bak !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av LordShaft »

Det er en jobb dette, som mye annet. Men jeg har ikke respekt for telefonselgere som ikke respekterer meg! Om de må tjene til livets opphold, flott.... Sier jeg at jeg ikke er interessert, vil at de skal slette nummeret mitt fra listen sin osv... Å de fortsetter å mase og male på om produkter jeg ikke trenger. Ja da skrur jeg rimelig kjapt av respekten.



Note 4

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Intruder »

Helt enig,men selger de ikke blir de hardt straffet av "bukkene med havresekken"... :erte :grt

Skal finne nummeret til en av gutta bak en dag... :-k ??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Bjerknez »

Intruder skrev:De har en jobb som de må gjøres,ofte på jævlig dårlige premisser...
Så det burde vært mer liv laga å finne ut telefonnummeret til utnytterne deres og ringe dem til de utroligste tider...
Ris til egen bak !!
Tror ikke du klarer å irritere så veldig mange med å ringe opp igjen. Det sitter en gruppe unge mennesker der som kan gjøre livet surt for deg med å gi telefonnummeret ditt til andre samt å ta igjen med 10x mynt. Dessuten så er disse telefonene dem bruker arbeidsgiver sin og det er ingen som tar med disse hjem etter jobb. I arbeidstiden sitter dem jo stort sett i telefonen så jeg tror ikke du kommer så langt med dette. :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av LordShaft »

Intruder skrev:Helt enig,men selger de ikke blir de hardt straffet av "bukkene med havresekken"... :erte :grt

Skal finne nummeret til en av gutta bak en dag... :-k ??
Da burde de, etter min mening..... Finne seg en annen jobb. Jobber er ikke akkurat mangelvare i vårt rike land.
Hva ungdommer gidder er noe helt annet.

Jeg har enda tilgode å høre en telefonselger som bryter fra det vanlige mønsteret og er litt kreativ i måten han selger inn produktet sitt.

Note 4

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Intruder »

Bjerknez skrev:
Intruder skrev:De har en jobb som de må gjøres,ofte på jævlig dårlige premisser...
Så det burde vært mer liv laga å finne ut telefonnummeret til utnytterne deres og ringe dem til de utroligste tider...
Ris til egen bak !!
Tror ikke du klarer å irritere så veldig mange med å ringe opp igjen. Det sitter en gruppe unge mennesker der som kan gjøre livet surt for deg med å gi telefonnummeret ditt til andre samt å ta igjen med 10x mynt. Dessuten så er disse telefonene dem bruker arbeidsgiver sin og det er ingen som tar med disse hjem etter jobb. I arbeidstiden sitter dem jo stort sett i telefonen så jeg tror ikke du kommer så langt med dette. :knegg
Var bakmennene jeg tenkte på,men å ringe og slenge dritt til disse er antakelig en lite glup ide,tilogmed fra mitt ståsted... :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Intruder skrev:Helt enig,men selger de ikke blir de hardt straffet av "bukkene med havresekken"... :erte :grt

Skal finne nummeret til en av gutta bak en dag... :-k ??
Da burde de, etter min mening..... Finne seg en annen jobb. Jobber er ikke akkurat mangelvare i vårt rike land.
Hva ungdommer gidder er noe helt annet.

Jeg har enda tilgode å høre en telefonselger som bryter fra det vanlige mønsteret og er litt kreativ i måten han selger inn produktet sitt.

Note 4
Man får den ferdige innlærte regla hver gang med overflatisk hyggelighet etc. Man hører det er en telefonselger lenge før dem kommer til poenget. Dessuten har dem ofte høy musikk i bakgrunnen etc.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg hadde en selger på tråden som lurte på om jeg hadde kontroll på skatt og moms og begynte nærmest å skremme meg med konsekvensene. Feilen han gjorde var at han ikke klarte å skille uinteressert fra uvitende. Jeg var altså kun uinteressert. Da han var ferdig, og jeg hadde avvist han på en mer eller mindre høflig måte, ringte jeg tilbake og fikk sjefen på tråden, og fortalte hvordan de ansatte både truer og lyver til potensielle kunder..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det med telefonselgere ?

Legg inn av LordShaft »

Det er ofte problemet med slike selgere.... Noen spiller på frykt, andre spiller på uvitenhet.... De prøver å bruke masse ord som de gjerne ikke helt selv forstår. For det er såpass mange av den eldre generasjonen som ikke er veldig opplyst på data som biter på.
Hvorfor ikke bare framstå høflig, holde seg til lett fakta. Er det et bedre tilbud enn du allerede har, ja da vil folk kjøpe. Den negative holdningen folk flest har til selgere har de bare seg selv å takke.

Note 4

Svar