Foto ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Ka i alle dager, fikk du det bildet så klart håndholdt?? :scratch
Rett og slett imponerende 1/3 er det samme som 1/30? lukkerhastighet?

Når du trykker på den pil ned til en strek helt til høyre når du ser bildet ditt i flickr....trykk på den, også velger du view all sizes. Så kommer du inn i et annet vindu. der velger du "formatet" eller størrelsen du vil ha, høyreklikker på bildet og tar copy image url..

:thumleft
RuneMC som lærte meg hehe

Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Foto ?

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:Ka i alle dager, fikk du det bildet så klart håndholdt?? :scratch
Rett og slett imponerende 1/3 er det samme som 1/30? lukkerhastighet?

Når du trykker på den pil ned til en strek helt til høyre når du ser bildet ditt i flickr....trykk på den, også velger du view all sizes. Så kommer du inn i et annet vindu. der velger du "formatet" eller størrelsen du vil ha, høyreklikker på bildet og tar copy image url..

:thumleft
RuneMC som lærte meg hehe
Takk skal du ha :vs - dette hadde flickr gjemt godt (nettopp begynt å bruke).
Lukkertiden var 0,3 sekunder .. tipper det står som 0''3 i alle kamera.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Dette hadde ikke jeg klart å få så klart med så lav lukkerhastighet på mitt kamera :redface Men nå er jo det litt mer vekt i et dslr enn compakt :eh

Ja RuneMC hadde en forklaring på hvorfor de hadde gjemt det så godt. Var noe med at de var en "annen" tjeneste.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Hadde jeg hatt en nordsjø lønning eller to, skulle jeg vurdert å kjøpt et kamera til :redface

http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a7r" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Mulig jeg hadde klart meg med bare a7 og ikke R modellen :redface

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Skal man ha speilkamera, må man ikke glemme å lese tester på aktuelle linser, også se hvilke kamera som duger til de.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Foto ?

Legg inn av RuneMC »

RX100 har fortsatt en stooor fordel, helt stille elektronisk lukker :thumleft
NEX og A7 har fysiske lukkere som lager en del lyd. Smak & behag men liker det helt tyst.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2Gt4a6Gf_bQ[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Ja objektivet er vel like viktig som selve kamerahuset :redface
Men å bruke 10.000 pluss pluss på kamera er rett og slett ikke noe jeg kan ta meg råd til, ikke enda hvertfall. For mitt bruk er rx100 mer enn nok enda.
Men er jo lov å drømme seg vekk litt :prf

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Si en skulle slå på stortrommen en dag :redface

Hvilken linse burde en gå for? 35mm som stopper på 2.8f eller 50mm som stopper på 1.8f :mk

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Foto ?

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:Si en skulle slå på stortrommen en dag :redface

Hvilken linse burde en gå for? 35mm som stopper på 2.8f eller 50mm som stopper på 1.8f :mk
Jeg ville sagt "den beste" av de to. Den beste linsen jeg har er en 35mm Sigma f1.4 "Art". Bruker den nesten hele tiden.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Foto ?

Legg inn av mortenolb »

Det kommer jo litt an på bruksområdet. Du må gå et stykke lenger unna med 50mm, f.eks. Jeg har 50mm 1.8 og synes det funker greit. Skulle gjerne hatt flere muligheter, og om det er noe jeg hadde ville investert i nå så tror jeg muligens jeg hadde gått for en anvendelig zoom isteden for fast.

http://www.scandinavianphoto.no/produkt ... -canon-eos" onclick="window.open(this.href);return false;

For eksempel, men blir vel ikke like krystallklart bilde. Om du hadde gått for Canon så har jo de en ganske prisvennlig 50mm f/1.8 som får mye skryt, så du kunne da f.eks hatt både 50mm og 35mm. Kommer vel ny utgave av den i disse dager også. Vi snakker under tusenlappen. Har den til mitt kamera(andre utgave) og den er jeg godt fornøyd med!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Skal jeg ha større kamera så blir det å invistere i en Sony A7ii :redface Dette er såpass lite, men alikevell på høyde med veldig mange speil refleks kamera :thumleft

Den 50mm 1.8f Linsen er vel strengt talt kåret til en av de skarpeste og bedre linsene på markedet (etter hva jeg har lest meg fram til)

Jeg ser jo at dette "kittet" koster et lite stadsbudsjett på japan photo f.eks
Finnes det noen gode sider på nettet det er fornuftigere å kjøpe fra?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Foto ?

Legg inn av mortenolb »

Tror billigste alternativet er å vente på scandinavianphoto sin julekalender, og håpe på det beste :lol

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Foto ?

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:Skal jeg ha større kamera så blir det å invistere i en Sony A7ii :redface Dette er såpass lite, men alikevell på høyde med veldig mange speil refleks kamera :thumleft

Den 50mm 1.8f Linsen er vel strengt talt kåret til en av de skarpeste og bedre linsene på markedet (etter hva jeg har lest meg fram til)

Jeg ser jo at dette "kittet" koster et lite stadsbudsjett på japan photo f.eks
Finnes det noen gode sider på nettet det er fornuftigere å kjøpe fra?
Hmm - jeg har også lett etter billigere glass på nettet, men forskjellene er ikke store. Ofte blir det dyrere fra f.eks. Amazon når frakt er med. Dessuten kan det ta lang tid å få ordnet opp om det er noe plunder med objektivet (og det hender).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Nei, utifra hvor jeg har gløttet og søkt litt, virker prisene relativt jevnt høy :redface

Leste litt på denne siden her.... http://www.stevehuffphoto.com/2014/12/2 ... year-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Å de fleste plassene han anbefaler så er det også dyrt. Så en polsk side der det var relativt billig. men har ikke erfaringer fra slikt selv.

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg bruker mest Canon 15-85Efs. Kamera er EOS500D :-) Linsene har mest å si på kvaliteten kontra kamerahuset! Canon,s 35mm, er mi skarpeste. Kunne tenkt meg noe bedre autofokus til MX-bildene. Der bruker jeg Canon 70-200L 4.0.

MC-kameraet er Fujifilm X20.

Svar