politi i 205 km/t - "intet straffbart forhold"

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

politi i 205 km/t - "intet straffbart forhold"

Legg inn av gsx750_80 »

http://www.dagbladet.no/2013/04/05/nyhe ... /26497667/" onclick="window.open(this.href);return false;

Politiet registreres å ha kjørt i 205 km/t "uten videre", men saken henlegges. Bla heter det:

"UP har forklart at tjenestemenn var på kurs, og at tjenestemennene var under kyndig veiledning av erfarne instruktører i Utrykningspolitiet."

"
I konklusjonen til Spesialenheten heter det: «Det brukes biler som er særskilt egnet for kjøring i høye hastigheter»."

Kan en lekmann på mc skaffe seg immunitet mot bøter ved feks å hevde at kjøretøyet er særskilt egnet for kjøring i høye hastigheter
(forutsatt feks plastrakett), og at man er erfaren hva angår grisekjøring? Neppe..

Fikk for ikke lenge siden 4-5000 i bot for å ha kjørt 101.5 km/t mellom Elverum og Trysil, på en 3 km rettstrekning, på høylys dag.
(stoppet av nærmere 2 meter sur nordlending i sølv VW passat stasjonsvogn som kom bakfra med saftblanderen påslått..)

Artig at politiet tilsynelatende kan kjøre så fort de vil, fordi de er erfarne og har gode kjøretøy. ;-)
mvh

-gsx750_80

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Re: politi i 205 km/t - "intet straffbart forhold"

Legg inn av EasyRider »

Trist sak.

Dette hjelper jo ikke på omdømme til politiet.

Politi klager jo på at holdningene mot dem, særlig fra yngre publikum er veldig dårlig.
Og sånne overskrifter som dette hjelper nok ikke.

Desverre så er det "svarte får" i alle samfunnslag, også i politiet. Men det er trist at så mange av disse slipper unna tiltale.
Jeg synes spesialenheten for politisaker burde gå litt i seg selv. Og være enda mer kritisk.
De skal jo være et overvåkningsorgan, og de burde i realiteteten være like kritisk til politiet, som politiet er ovenfor oss vanlige brukere.
Men slik jeg ser det, er dem ikke engang i nærhteten.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Alas
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013

Legg inn av Alas »

Vi er alle like, men noen er likere enn andre...

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Siste nytt i saken er at Politimester i Follo vurderer å anke

http://dt.no/nyheter/up-rakjoring-vurde ... -1.7834759" onclick="window.open(this.href);return false;
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Alle kan vel si at de vurderte det i ettertid. For meg så er det enten eller!

Jeg syns det er helt hårreisende at de skal sleppe unna dette.

Jeg var i tvil om jeg kunne det, og jeg kjenner ikke til at det er blitt gjort, men nå har jeg fått informasjon fra Riksadvokaten om at de også behandler slike klager. Men jeg fant det unaturlig å gjøre dette.

Fant det unaturlig faktisk :scratch
Sist redigert av LordShaft den 08 apr 2013, 21:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:Siste nytt i saken er at Politimester i Follo vurderer å anke

http://dt.no/nyheter/up-rakjoring-vurde ... -1.7834759" onclick="window.open(this.href);return false;
Han vurderte.. – Nå kan jeg ikke gjøre det uansett, klagefristen har gått ut for lengst, sier han.

Jeg mener at det er litt journalistisk oppgulp, som vi biter på. De kjørte med lyd og lys. De som satt bak rattet var opplært til dette. Det er selvsagt ikke bra at de gjør dette i rushtrafikken, men pokker hvor mye rush kan det være hvis det er mulig å holde 200 km/t. Vedder på at politifolka er mentalt sjekket, og så lenge ingen av de er suicidale, vil jeg anta at de fant det forsvarlig. Jeg har mange venner og tidligere kollegaer som har samme kjøreopplæring som politiet. Jeg vet at dette foregår på norske veier daglig. Tabben de gjorde denne gangen var at de passerte en fotoboks. Normalt legger de treningen til områder uten fotoboks. Da er det ingen som reagerer på blålys i 200
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Legg inn av gsx750_80 »

SuperMorten skrev:

Han vurderte.. – Nå kan jeg ikke gjøre det uansett, klagefristen har gått ut for lengst, sier han.

Jeg mener at det er litt journalistisk oppgulp, som vi biter på. De kjørte med lyd og lys. De som satt bak rattet var opplært til dette. Det er selvsagt ikke bra at de gjør dette i rushtrafikken, men pokker hvor mye rush kan det være hvis det er mulig å holde 200 km/t. Vedder på at politifolka er mentalt sjekket, og så lenge ingen av de er suicidale, vil jeg anta at de fant det forsvarlig. Jeg har mange venner og tidligere kollegaer som har samme kjøreopplæring som politiet. Jeg vet at dette foregår på norske veier daglig. Tabben de gjorde denne gangen var at de passerte en fotoboks. Normalt legger de treningen til områder uten fotoboks. Da er det ingen som reagerer på blålys i 200
Høyfartsøvelsene var avsluttet tidligere på dagen, sto det. Og:

"Avdelingsdirektør Nils-Erik Bogsrud i Statens Vegvesen i Akershus slo først alarm og kontaktet politimesteren i Follo.

- Vi har forståelse for at politiet skal kunne trene. Men vår oppfatning er at det må skje under forsvarlige forhold. Vi reagerte på at dette skjedde i Oslofjordtunnelen. Denne tunnelen er ikke egnet for slik kjøring, sier Bogsrud. "

Om slik kjøring "foregår på norske veier daglig" gjør ikke det saken bedre, og unnskylder ikke slik trafikkatferd, hverken fra politiet eller andres side, men her har vi antakelig ulike oppfatninger.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
SuperMorten

gsx750_80 skrev:
SuperMorten skrev:

"Avdelingsdirektør Nils-Erik Bogsrud i Statens Vegvesen i Akershus slo først alarm og kontaktet politimesteren i Follo.

- Vi har forståelse for at politiet skal kunne trene. Men vår oppfatning er at det må skje under forsvarlige forhold. Vi reagerte på at dette skjedde i Oslofjordtunnelen. Denne tunnelen er ikke egnet for slik kjøring, sier Bogsrud. "

Om slik kjøring "foregår på norske veier daglig" gjør ikke det saken bedre, og unnskylder ikke slik trafikkatferd, hverken fra politiet eller andres side, men her har vi antakelig ulike oppfatninger.
Jeg forsøker ikke unnskylde, for all del. Jeg forsøker å finne motargumenter i en tråd hvor alle er enige. Blir fort kjedelig da :p Prøver dog kanskje å trøste meg selv med at det er tryggere med en politimann i 200 enn en 18 åring i 200. At det er hverdagskost var ment som sakopplysning. Fast øvingsområde er oftest E6 mellom Oslo og Gardermoen. Her er det ingen fotobokser.

Forøvrig hvis du vil ha min oppriktige mening burde spesialenheten vært nedlagt, da dette blir litt for mye bukken og havresekken. Man burde heller hatt et nøytralt organ utenfor politiet som kunne etterforske snusk i politiet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Dette er jo folk som skal vite bedre. Å bli truffet av en Politibil i 200 + er ikke anderedes enn å bli truffet av en hvilken som helst annen tulling. At politi som gjør noe ulovlig skal slippe billigere unna enn andre er en skam for systemet og graver unna respekten for det de skal stå for. Det skal være like ulovlig for Politi å kjøre uansvarlig som for alle andre..

Dette viser bare at spesialenheten kun sperrer for en annen uhildet seksjon som kan slå ned på slike tullinger i trafikken. Er det oen som burde ha GPS og forklare alle forseelser i rapport så er det disse folka. Ser de rett som det er med telefonen på øret - i politibil - men de er sikkert mye bedre enn oss andre til å kjøre så da så.....

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Husker den sykkelen jeg hadde i fjor. Den likte seg best over 205, intet straffbart forold der, sjåføren var skapt for fart :lol
Hadde tunnelsyn hele tiden :knegg

Duville

Legg inn av Duville »

Busa Trond skrev:Husker den sykkelen jeg hadde i fjor. Den likte seg best over 205, intet straffbart forold der, sjåføren var skapt for fart :lol
Hadde tunnelsyn hele tiden :knegg

Straffbart blir det når du blir tatt eller kjøringen medfører problemer av noe slag og det bør det være for polti også...

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Busa Trond skrev:den sykkelen jeg hadde i fjor. Den likte seg best over 205
Har vi ikke sett! :prop: Må være den andregenerasjonern! :knegg

Duville

Legg inn av Duville »

TBI81 skrev:
Busa Trond skrev:den sykkelen jeg hadde i fjor. Den likte seg best over 205
Har vi ikke sett! :prop: Må være den andregenerasjonern! :knegg
Han hadde den bare på våren i fjor men jeg var litt misunnelig i forfjor for den var fine.....

Brukeravatar
SuperMorten

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Jeg forstår ikke problemet, de har lov til og kjøre så fort under uttrykning! Sakens kjerne er om det var/er forsvarlig på gitt sted og tidspunkt og det kan desverre ingen andre en sjåføren anslå da ansvaret og handligen hviler på han! (Evt instruktør hvis det er kurs)

Til sammenligning har jeg da kjørt i 130 km/t med en 16 tonn tung lastebil mer en én gang og ser ikke noe problemer med dette når situasjonen tillater det
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Ser ikke heller det helt store problemet ... det arrangeres jo ukentlig utrykningskjøretøykurs rundt omkring i landet for både politi, brann og ambulanse-folk ... de må jo øve ... det kommer oss til gode.
Men det selvfølgelig være forhold for slik kjøring ... om det var tilfelle her vet ikke jeg.
Det kan også se ut til at det var noe misnøye med det formelle i denne saken ... det har jo blitt sagt ting som:
"øvelsen var jo avsluttet"

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Så lenge de er UNDER øvelse, så er jo slikt OK. Men i dette tilfellet var jo øvelsen avsluttet.
Det at de frifinnes fordi bilene de bruker er tilpasset forholdet, og sjåførene er trente..

Vell.. Jeg tør å påstå at begge BMW'nene mine er bedre egnet for den slags kjøring enn de crappy bilene UP farter rundt med.
Sjåførtrening.. vell... R lisens burde vell holde som bevis på at man kan kjøre teknisk og fort ?

Med andre ord, setter man opp en kvass bil, burde man få fri hastighet.. Ettersom Polities UP folk blir frikjent, må vell en dyktigere sjåfør, med en bedre bil I ALLE FALL bli frikjent..

Dog... Tviler sterkt på at min fremtid hadde vert noe annet enn pallesnekrnig om jeg hadde blitt stoppet i den slags hastighet.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:Ser ikke heller det helt store problemet ... det arrangeres jo ukentlig utrykningskjøretøykurs rundt omkring i landet for både politi, brann og ambulanse-folk ... de må jo øve ... det kommer oss til gode.
Men det selvfølgelig være forhold for slik kjøring ... om det var tilfelle her vet ikke jeg.
Det kan også se ut til at det var noe misnøye med det formelle i denne saken ... det har jo blitt sagt ting som:
"øvelsen var jo avsluttet"
Er ening i det du sier om at dem må få øve på utrykning.
Det jeg synes er litt rart, er at denne øvelsen skjer i en tunnel som er beryktet og har en utrolig dårlig sikkerhet til å være så ny.
Det har jo alt vært en stor ulykke i denne tunnelen. Og det var bare flaks som gjorde at det ikke gikk liv tapt den gangen.
Denne tunnelen har jo så dårlig sikkerhet, at de har nå i 1 år nektet de tyngste traileren å kjøre her.
Er rimelig sikker på at hvis de først må ha øvlese i en tunnel, så finnes det vel bedre alternativer, og eventuellt ha statister med kjøretøy. Og som du sier øvelsen var jo avsluttet.

Dette blir jo som når du er ferdig med trackday på rudskogen så skal du bare forsette å kjøre som en "idiot" på vei hjem.
Politiet har like mye ansvar for sine medtrafikanter som du og jeg. Og jeg mener dette må de respektere og bør slås ned på.
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Crinos skrev:Så lenge de er UNDER øvelse, så er jo slikt OK. Men i dette tilfellet var jo øvelsen avsluttet.
Det at de frifinnes fordi bilene de bruker er tilpasset forholdet, og sjåførene er trente..

Vell.. Jeg tør å påstå at begge BMW'nene mine er bedre egnet for den slags kjøring enn de crappy bilene UP farter rundt med.
Sjåførtrening.. vell... R lisens burde vell holde som bevis på at man kan kjøre teknisk og fort ?

Med andre ord, setter man opp en kvass bil, burde man få fri hastighet.. Ettersom Polities UP folk blir frikjent, må vell en dyktigere sjåfør, med en bedre bil I ALLE FALL bli frikjent..

Dog... Tviler sterkt på at min fremtid hadde vert noe annet enn pallesnekrnig om jeg hadde blitt stoppet i den slags hastighet.
Hvis du leser det som står i oppslaget som SuperMorten linket ti, så står det:
"Av medieoppslagene kan det se ut som Spesialenheten har lagt vekt på at bilene som politiet brukte under øvelseskjøringen var særskilt egnet for kjøring i høy hastighet. Dette er ikke riktig."

Det du sier om dine biler og RR-lisens osv blir jo bare tåpelig.
Og det at øvelsen var avsluttet er jo bare en formell/administrativ/papir-sak ... det var de samme sjåførene, de samme instruktørene og de samme bilene ... forskjellen er at kjøringen foregikk noen minutter etter at øvelsen var formellt avsluttet.
Det står også i artikkelen:
"Ved vurderingen i denne saken la Spesialenheten til grunn at det var lite trafikk på tidspunktet da fartsmålingen ble gjort. Sjåførene foretok vurderinger av trafikksikkerheten i forhold til fart og de momentene det skulle øves på."
Dette burde de være i stand til å gjøre ... gi de litt tillit

Men misforstå meg rett ... jeg mener ikke at politiet skal få kjøre som de vil, når de vil ... det må være forhold for slik kjøring, og det formelle må være i orden ...altså en planlagt øvelse.
Men statister under en øvelse på offentlig vei, er vel ikke nødvendig, og heller ikke helt vanlig i forhold til de øvelsene jeg vet om i allefall

Duville

Legg inn av Duville »

Å ha øvelse i denne tunellen er null verd. Forfølgelse av en terrorist i fart mer enn det som er lovlig kjøring og som forviller seg inn i denne tunellen må jo være det værste de kan gjøre. Da presser de ham opp i mer fart enn nødvendig og provoserer frem ulykker.

Da er løsningen å slakke helt ned og kontakte andre siden og be dem om en veisperring på andre siden.... DETTE burde de øvd på.

Villmanskjøring i 200+ i den tunellen er villmansskjøring enten det er med politibil eller privatbil.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Duville skrev: Å ha øvelse i denne tunellen er null verd. Forfølgelse av en terrorist i fart mer enn det som er lovlig kjøring og som forviller seg inn i denne tunellen må jo være det værste de kan gjøre. .
Joda, tuneller er kanskje ikke det beste stedet for slik øvelse og jakt ... enig i det.

Duville skrev: Da presser de ham opp i mer fart enn nødvendig og provoserer frem ulykker..
Akkurat dette momentet dukker jo opp under alle biljakter ... det er vel en ting som må vurderes fra sak til sak ... alt etter forholdene.
Som sagt tidligere, jeg mener ikke at politiet skal få kjøre som de vil, når de vil ... det må være forhold for slik kjøring

Duville skrev: Da er løsningen å slakke helt ned og kontakte andre siden og be dem om en veisperring på andre siden.... DETTE burde de øvd på.

Villmanskjøring i 200+ i den tunellen er villmansskjøring enten det er med politibil eller privatbil.
Ikke uenig her heller

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
Duville skrev: Å ha øvelse i denne tunellen er null verd. Forfølgelse av en terrorist i fart mer enn det som er lovlig kjøring og som forviller seg inn i denne tunellen må jo være det værste de kan gjøre. .
Joda, tuneller er kanskje ikke det beste stedet for slik øvelse og jakt ... enig i det.

Duville skrev: Da presser de ham opp i mer fart enn nødvendig og provoserer frem ulykker..
Akkurat dette momentet dukker jo opp under alle biljakter ... det er vel en ting som må vurderes fra sak til sak ... alt etter forholdene.
Som sagt tidligere, jeg mener ikke at politiet skal få kjøre som de vil, når de vil ... det må være forhold for slik kjøring

Duville skrev: Da er løsningen å slakke helt ned og kontakte andre siden og be dem om en veisperring på andre siden.... DETTE burde de øvd på.

Ikke uenig her heller

Det spesielle her er jo at det ikke finnes fluktveier OG at tunellen er så lang at har terroristene først forvillet seg inn i tunellen så rekker onkel på andre siden å reagere OG stenge før de er gjennom....

Slik kjøring de har bedrevet her er kun lek for voksne gutter og ingen ting annet. Dette skulle vært pådømt på linje med hvilken som helst annen råkjører, for det er det dette er!

Brukeravatar
jonnykr
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993

Re: politi i 205 km/t -

Legg inn av jonnykr »

SuperMorten skrev:
gsx750_80 skrev:
SuperMorten skrev:

Jeg forsøker ikke unnskylde, for all del. Jeg forsøker å finne motargumenter i en tråd hvor alle er enige. Blir fort kjedelig da :p Prøver dog kanskje å trøste meg selv med at det er tryggere med en politimann i 200 enn en 18 åring i 200. At det er hverdagskost var ment som sakopplysning. Fast øvingsområde er oftest E6 mellom Oslo og Gardermoen. Her er det ingen fotobokser.

Forøvrig hvis du vil ha min oppriktige mening burde spesialenheten vært nedlagt, da dette blir litt for mye bukken og havresekken. Man burde heller hatt et nøytralt organ utenfor politiet som kunne etterforske snusk i politiet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jeg er enig med deg jeg og hadde tenkt å skrive om det allerede som den første kommentaren til innlegget, men ombestemte meg, fordi jeg "er den jeg er" og garantert ville fått hørt akkurat det. Men jeg også synes dette er overdimensjonert og ser ingen store problemer med dette. En feilvurdering ja, men e straffbar handling? Njaaaa. :scratch

Og nå kaster jeg brannfakkelen: For meg blir det paradoksalt når dette skjer på et MC forum av alle steder og kritikken er så ensidig. JEG, kunne aldri tenke meg å kritisere dette, for hva med meg selv? Som flere ganger har kjørt i de samme hastighetene på MC på offentlig vei? Er JEG den rette til å kritisere dette?

Jeg tør vedde på at mange her inne har gjort det samme og kommer til å gjøre det igjen. Og da er det enste argumentet som står igjen at: "de er politi og skal gå foran med gode eksempler". Joda, men de var jo relativt godt egnet for kjøringen og under kontroll av kyndige instruktører.

Hvor ofte kan VI si de samme når vi er ute å vrir på gassen og "bare tester litt" ute på veiene?
Sist redigert av jonnykr den 08 apr 2013, 14:52, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:
Men statister under en øvelse på offentlig vei, er vel ikke nødvendig, og heller ikke helt vanlig i forhold til de øvelsene jeg vet om i allefall
Vet dette ikke er normalt.
Men ved øvelse i en dårlig sikkert tunnel, så kunne dette ha vært noe å tenke på?.
Egentlig vil jeg si at å kjøre i over 200 i denne tunnelen er det samme som å ha ekstremt dårlig dømmekraft.
Politi eller ei.

Noen sitater, hentet fra wikipedia.
"Siden tunnelen ble åpnet har det inntruffet flere hendelser inne i tunnelløpet som har ført til stenging, i alt 300 årlige stengninger, hvor rundt 30 er planlagt.[5] En stenging skyldes alt fra at gjenstander faller av biler og at biler går tomme for bensin, til mer dramatiske årsaker som brann. Oslofjordtunnelen har vært rammet av flere bilbranner, hvor en del har vært gangske alvorlige, sist 23. juni 2011 hvor 34 mennesker måtte bli evakuert. Norges Lastebileier-Forbund har lite positivt å si om Oslofjordtunnelen. Regionsjef i Buskerud, Vestfold og Telemark, Olav Klasson Vefald, sa til VG i dagene etter ulykken at de frykter at en langt alvorligere ulykke snart ville skje ettersom tunnelen er underdimensjonert og i tillegg har en stigning på 7 prosent."

"Den over syv kilometer lange tunnelen har kun én eneste nødutgang, som i tillegg ikke er markert"
Dette var før den store ulykken 23. juni. Nødutgangen skal nå være markert.

Mer om denne tunnelen kan du jo lese på http://no.wikipedia.org/wiki/Oslofjordtunnelen
Ikke mye hyggelig lesning. En har også omkommet.

Også skal en dundre rundt i 200 km/t i en mørk tunnel 137 meter under havet.
Det kunne ihverfall aldri innfalle meg.

Jeg vil jo gå så langt at hvis politiet hadde hatt et skarpt oppdrag og kjørt etter en galing ned den tunnelen så burde dem ha avsluttet forfølgelsen, da konsekvensene kan bli fatale, for da jager de folk "som ikke er erfarne i høy hastighet"

Også kan en jo spørre seg, hva om det skjedde noe på Hurumsiden som gjorde at politiet i Follo måtte rykke ut og kjøre igjenom tunnelen.. er det da forsvarlig å kjøre igjennom den over 200 km/t ?
Det blir jo et spørsmål om hva du sparer i tid. kontra å kjøre i tunnelen i 110 km/t eller 150 km/t. (du har da mye bedre oversikt og reaksjonsevne)
Samt at de må tas en vudering på hvor alvorlig er utrykkningen.
Norsk strafferett tilsier at du ikke skal utsette flere for livsfare en du kan redde.

Men dette blir å gå langt utenfor diskusjoenen. Men en kan jo tenke litt på det.

PS:så nå at andre har svart noe av det samme, men nå har jeg brukt tid på skrive..så da blir det postet :P :p
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Crinos skrev:
He he he, jeg la ikke merke til denne formulering til å begynne med ... litt sånn som man hører fra undommen som har brukt alle egne, og halvparten av pappas sparepenger til å kjøpe den råeste (vanligvis) BMW'n de kunne oppdrive.
Det ser ut til at den holdningen BMW mc eiere ofte beskyldes for å ha, også gjelder de som har BMW's biler
Litt spesielt å se slike uttalelser fra en voksen mann :eh

Svar