Ny 1% klubb i Norge;;;

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Zadnez »

NickNei skrev:Når det gjelder denne nye tyske klubben i nes, så er jo det utfra gladiators mc. De består igjen av en prosentere som er kastet ut av andre en prosenterklubber. Stort sett pga for utagerende adferd eller farlig kriminalitet for klubben. Andre samarbeidsproblemer er sikkert også inne i bildet. Presidenten der ble også skutt for et par år siden. De trengte nok en del mer muskler for å stå i mot press fra de etablerte en prosenterklubbene, da de ikke skal fortsette i en annen klubb etter å ha blitt kastet ut.

Så å ta opp HA i denne sammenheng blir nok litt feil, de er en mer voksen klubb, med mer "skikkelige" folk. Gladiators var bøllene, som gjerne utførte småkriminalitet som vi vanlige folk merket. Det vil ikke en seriøs 1% klubb ha. Gremium er en klubb som ypper seg, og den sikkerheten de kan gi var nok rimelig viktig for galdiators mc.
he he.... med all denne trollingen vil nok denne tråden holde seg levende en stund: ;-)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av simpson »

Zadnez skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Helt utrolig hvor naive voksne folk er.
Å tro at norsk Politi og rettsvesen alltid følger loven, aldri gjør noe galt, bruker ulovlige metoder, beskytter hverandre osv er helt absurd.
Jeg har selv stått i en rettsal og hørt at en politimann løy under ed.
Men du får ikke gjort så mye med det.
Historien er full av eksempler på ulovlig politiarbeid, ulovlige metoder, juks med bevis for å få folk dømt osv.
Bare i sommer røyk jo en av "landes mest betrodde" politimann inn for å ha samarbeidet med narkobander.
Det er akkurat like mange råtne folk i politi, toll osv som i andre deler av samfunnet.
Og hvis du opplever noe sånt, er det ikke bare å anmelde de og tror at det ordner seg.
Hvem behandler anmeldelsen? Jo, kollegaer, og hvem ville bli trodd av en politimann eller ett HA medlem?
Nei det er bra folk har tiltro til rettstaten Norge, men det for være grenser.
Jeg er faktisk helt sjokkert over hvor latterlig naiv folk er! Nesten så jeg tror de bare er ute etter å skape debatt!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bevitnet kameratskap innad i visse kretser. Det er en uskreven regel at vi passer på våre egne!
Politikere gjør det, dommere gjør det, politi gjør veldig mye av det. Se bare politiets organ for å etterforske sine egne.... Jo. Politiet selv. Hvor mange tjenestemenn har mistet jobben for grov uaktsomhet i tjeneste? Skammelig få....

Sony Z2
Det betyr vel ikke at systemet er råttent? gjør det vel. Vi er ikke naive fordi vi stoler på at systemet fungerer, det er heller du som aer naiv som tror på alle kommentarene du tydeligvis leser etter artikler i dagbladet og VG:)
Ingen tvil om at rettssystemet i Norge fungerer bedre enn i mange andre land, men å stole blindt på politiet og deres metoder er ikke bare naivt men rett og slett idiotisk.
De gjør ting som er langt utenfor lovverket og skyr ingenting hvis det gjelder enkelte prestisjesaker, som krigen mot mc-bander, NOKAS ranet osv.
Under NOKAS etterforskningen gravde de opp Magne Havnå i nattens mulm og mørke for å sikre seg DNA istedenfor å gå den rette veien å ta prøver av etterlatte.
I Orderud-saken ble loven forandret før rettsaken for å få de dømt.
Eller hva med drapssakene på 60-70 tallet som ble gjenopptatt? Hvor de med ett pennestrøk flyttet drapsdato for at det skulle passe bedre med manglende alibi for tiltalte, eller bevis som "på mystisk vis" bare blir borte. Og hvorfor nekter de å ta opp flere saker som eks. Fastingsaken?
Jo for det ville ødelegge statens omdømme så inderlig at de må bare la de ligge og håpe at sakene blir glemt når de dømte etter hvert dør ut.
Dette er bare ett noen eksempler på hva overmakten kan gjøre for å vinne frem.
Tenk på alt som ikke kommer ut?
Nei, bare forsett og tro blindt på overmakten, jeg gjør det ikke av gode opplagte grunner.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Zadnez »

stole blindt????? hvor tok du det fra?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
Zadnez skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Helt utrolig hvor naive voksne folk er.
Å tro at norsk Politi og rettsvesen alltid følger loven, aldri gjør noe galt, bruker ulovlige metoder, beskytter hverandre osv er helt absurd.
Jeg har selv stått i en rettsal og hørt at en politimann løy under ed.
Men du får ikke gjort så mye med det.
Historien er full av eksempler på ulovlig politiarbeid, ulovlige metoder, juks med bevis for å få folk dømt osv.
Bare i sommer røyk jo en av "landes mest betrodde" politimann inn for å ha samarbeidet med narkobander.
Det er akkurat like mange råtne folk i politi, toll osv som i andre deler av samfunnet.
Og hvis du opplever noe sånt, er det ikke bare å anmelde de og tror at det ordner seg.
Hvem behandler anmeldelsen? Jo, kollegaer, og hvem ville bli trodd av en politimann eller ett HA medlem?
Nei det er bra folk har tiltro til rettstaten Norge, men det for være grenser.
Jeg er faktisk helt sjokkert over hvor latterlig naiv folk er! Nesten så jeg tror de bare er ute etter å skape debatt!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bevitnet kameratskap innad i visse kretser. Det er en uskreven regel at vi passer på våre egne!
Politikere gjør det, dommere gjør det, politi gjør veldig mye av det. Se bare politiets organ for å etterforske sine egne.... Jo. Politiet selv. Hvor mange tjenestemenn har mistet jobben for grov uaktsomhet i tjeneste? Skammelig få....

Sony Z2
Det betyr vel ikke at systemet er råttent? gjør det vel. Vi er ikke naive fordi vi stoler på at systemet fungerer, det er heller du som aer naiv som tror på alle kommentarene du tydeligvis leser etter artikler i dagbladet og VG:)
Ingen tvil om at rettssystemet i Norge fungerer bedre enn i mange andre land, men å stole blindt på politiet og deres metoder er ikke bare naivt men rett og slett idiotisk.
De gjør ting som er langt utenfor lovverket og skyr ingenting hvis det gjelder enkelte prestisjesaker, som krigen mot mc-bander, NOKAS ranet osv.
Under NOKAS etterforskningen gravde de opp Magne Havnå i nattens mulm og mørke for å sikre seg DNA istedenfor å gå den rette veien å ta prøver av etterlatte.
I Orderud-saken ble loven forandret før rettsaken for å få de dømt.
Eller hva med drapssakene på 60-70 tallet som ble gjenopptatt? Hvor de med ett pennestrøk flyttet drapsdato for at det skulle passe bedre med manglende alibi for tiltalte, eller bevis som "på mystisk vis" bare blir borte. Og hvorfor nekter de å ta opp flere saker som eks. Fastingsaken?
Jo for det ville ødelegge statens omdømme så inderlig at de må bare la de ligge og håpe at sakene blir glemt når de dømte etter hvert dør ut.
Dette er bare ett noen eksempler på hva overmakten kan gjøre for å vinne frem.
Tenk på alt som ikke kommer ut?
Nei, bare forsett og tro blindt på overmakten, jeg gjør det ikke av gode opplagte grunner.
... og derfor er 1% klubbene feilaktig mistenkt av store deler av verden for å være involvert i kriminelle aktiviteter ... mere skal det ikke til for å få et ufortjent stempel

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

cevillan skrev:
Igjen, mener du HA er en kriminell organisasjon?
Nei, jeg mener ikke det. At noen av dem er kriminelle er IKKE det samme som at alle er det.
Var du for full til å gå 500 meter, siden du måtte kjøre denne lille biten?
Nei, var på fest hos noen som bodde ganske nære jobben min og siden jeg skulle ha bilen med meg hjem etter jobb så tok jeg bilen... Ikke så lurt, jeg vet, men det er nå slikt vi alle gjør noen ganger da, om ikke annet enn fordi det er lettere og mer komfortabelt liksom, jeg burde ha tenkt litt lenger og latt den stå såklart... Eller enda bedre, jeg burde ikke ha drukket i det hele tatt, det ville jo vært det aller beste.. :)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av cevillan »

spidair skrev:
cevillan skrev:
Igjen, mener du HA er en kriminell organisasjon?
Nei, jeg mener ikke det. At noen av dem er kriminelle er IKKE det samme som at alle er det.
Hvorfor er det da sånn at politiet i Norge, Interpol i Europa, FBI i USA osv osv vurderer 1% klubbene som kriminelle organisasjoner og kartell? Har du større innsikt og kompetanse på dette enn dem? Er jeg en naiv person som tror mer på nevnte enn på deg? På tide å ta av seg tinnfoliehatten kanskje?

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av biker7 »

Over 70% straffedømte er vel "litt" mere enn "noen", som du sier Spidair.. Men politi juger muligens om dette.. ;-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av cevillan »

biker7 skrev:Over 70% straffedømte er vel "litt" mere enn "noen", som du sier Spidair.. Men politi juger muligens om dette.. ;-)
Politi, illuminati, jødene, tidligere Stoltenberg-regjeringen, Bilderberg og frimurerne rotter seg sammen for å stille de uskyldige stakkarne i 1% klubbene i et dårlig lys. Jævlig naivt å tro noe annet. Alt er gjennomsyret av korrupsjon og kammeraderi. Det vet jo alle.

:prop:

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Zadnez »

Noen som har en mening om kjøttprisene i India? Har HA noe å gøre med det tro?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
simpson skrev:
Zadnez skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Helt utrolig hvor naive voksne folk er.
Å tro at norsk Politi og rettsvesen alltid følger loven, aldri gjør noe galt, bruker ulovlige metoder, beskytter hverandre osv er helt absurd.
Jeg har selv stått i en rettsal og hørt at en politimann løy under ed.
Men du får ikke gjort så mye med det.
Historien er full av eksempler på ulovlig politiarbeid, ulovlige metoder, juks med bevis for å få folk dømt osv.
Bare i sommer røyk jo en av "landes mest betrodde" politimann inn for å ha samarbeidet med narkobander.
Det er akkurat like mange råtne folk i politi, toll osv som i andre deler av samfunnet.
Og hvis du opplever noe sånt, er det ikke bare å anmelde de og tror at det ordner seg.
Hvem behandler anmeldelsen? Jo, kollegaer, og hvem ville bli trodd av en politimann eller ett HA medlem?
Nei det er bra folk har tiltro til rettstaten Norge, men det for være grenser.
Jeg er faktisk helt sjokkert over hvor latterlig naiv folk er! Nesten så jeg tror de bare er ute etter å skape debatt!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bevitnet kameratskap innad i visse kretser. Det er en uskreven regel at vi passer på våre egne!
Politikere gjør det, dommere gjør det, politi gjør veldig mye av det. Se bare politiets organ for å etterforske sine egne.... Jo. Politiet selv. Hvor mange tjenestemenn har mistet jobben for grov uaktsomhet i tjeneste? Skammelig få....

Sony Z2
Det betyr vel ikke at systemet er råttent? gjør det vel. Vi er ikke naive fordi vi stoler på at systemet fungerer, det er heller du som aer naiv som tror på alle kommentarene du tydeligvis leser etter artikler i dagbladet og VG:)
Ingen tvil om at rettssystemet i Norge fungerer bedre enn i mange andre land, men å stole blindt på politiet og deres metoder er ikke bare naivt men rett og slett idiotisk.
De gjør ting som er langt utenfor lovverket og skyr ingenting hvis det gjelder enkelte prestisjesaker, som krigen mot mc-bander, NOKAS ranet osv.
Under NOKAS etterforskningen gravde de opp Magne Havnå i nattens mulm og mørke for å sikre seg DNA istedenfor å gå den rette veien å ta prøver av etterlatte.
I Orderud-saken ble loven forandret før rettsaken for å få de dømt.
Eller hva med drapssakene på 60-70 tallet som ble gjenopptatt? Hvor de med ett pennestrøk flyttet drapsdato for at det skulle passe bedre med manglende alibi for tiltalte, eller bevis som "på mystisk vis" bare blir borte. Og hvorfor nekter de å ta opp flere saker som eks. Fastingsaken?
Jo for det ville ødelegge statens omdømme så inderlig at de må bare la de ligge og håpe at sakene blir glemt når de dømte etter hvert dør ut.
Dette er bare ett noen eksempler på hva overmakten kan gjøre for å vinne frem.
Tenk på alt som ikke kommer ut?
Nei, bare forsett og tro blindt på overmakten, jeg gjør det ikke av gode opplagte grunner.
... og derfor er 1% klubbene feilaktig mistenkt av store deler av verden for å være involvert i kriminelle aktiviteter ... mere skal det ikke til for å få et ufortjent stempel
Min mangel på tillit til politi og påtalemyndigheter er ikke noe forsvar mot kriminelle grupper, heller ikke 1% klubber.
Men når noen ikke tror på at politi er i stand til å benytte ulovlige metoder for å oppnå sine mål, synes jeg det er på sin plass å kommentere.
Jeg tror det hadde blitt bråk hvis politiet stoppet og sjekket ID på personer som er medlemmer enkelte Moskeer i disse terrortider, selv om lederne går offentlig ut i media og truer Norges og min sikkerhet og beskytter seg med retten til fri tale i Norge, selv om de faktisk er imot ytringsfrihet, truet arbeidsgivere til konene, rassia etc etc.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av TomB »

simpson skrev:
Bare i sommer røyk jo en av "landes mest betrodde" politimann inn for å ha samarbeidet med narkobander.


Men når noen ikke tror på at politi er i stand til å benytte ulovlige metoder for å oppnå sine mål, synes jeg det er på sin plass å kommentere.

Har`n blitt dømt? har jeg ikke fått med meg :-k


Selvfølgelig, bryter de lover :prop:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23273992/" onclick="window.open(this.href);return false;
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av cevillan »

simpson skrev:
jhn skrev:
simpson skrev:
Zadnez skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Helt utrolig hvor naive voksne folk er.
Å tro at norsk Politi og rettsvesen alltid følger loven, aldri gjør noe galt, bruker ulovlige metoder, beskytter hverandre osv er helt absurd.
Jeg har selv stått i en rettsal og hørt at en politimann løy under ed.
Men du får ikke gjort så mye med det.
Historien er full av eksempler på ulovlig politiarbeid, ulovlige metoder, juks med bevis for å få folk dømt osv.
Bare i sommer røyk jo en av "landes mest betrodde" politimann inn for å ha samarbeidet med narkobander.
Det er akkurat like mange råtne folk i politi, toll osv som i andre deler av samfunnet.
Og hvis du opplever noe sånt, er det ikke bare å anmelde de og tror at det ordner seg.
Hvem behandler anmeldelsen? Jo, kollegaer, og hvem ville bli trodd av en politimann eller ett HA medlem?
Nei det er bra folk har tiltro til rettstaten Norge, men det for være grenser.
Jeg er faktisk helt sjokkert over hvor latterlig naiv folk er! Nesten så jeg tror de bare er ute etter å skape debatt!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bevitnet kameratskap innad i visse kretser. Det er en uskreven regel at vi passer på våre egne!
Politikere gjør det, dommere gjør det, politi gjør veldig mye av det. Se bare politiets organ for å etterforske sine egne.... Jo. Politiet selv. Hvor mange tjenestemenn har mistet jobben for grov uaktsomhet i tjeneste? Skammelig få....

Sony Z2
Det betyr vel ikke at systemet er råttent? gjør det vel. Vi er ikke naive fordi vi stoler på at systemet fungerer, det er heller du som aer naiv som tror på alle kommentarene du tydeligvis leser etter artikler i dagbladet og VG:)
Ingen tvil om at rettssystemet i Norge fungerer bedre enn i mange andre land, men å stole blindt på politiet og deres metoder er ikke bare naivt men rett og slett idiotisk.
De gjør ting som er langt utenfor lovverket og skyr ingenting hvis det gjelder enkelte prestisjesaker, som krigen mot mc-bander, NOKAS ranet osv.
Under NOKAS etterforskningen gravde de opp Magne Havnå i nattens mulm og mørke for å sikre seg DNA istedenfor å gå den rette veien å ta prøver av etterlatte.
I Orderud-saken ble loven forandret før rettsaken for å få de dømt.
Eller hva med drapssakene på 60-70 tallet som ble gjenopptatt? Hvor de med ett pennestrøk flyttet drapsdato for at det skulle passe bedre med manglende alibi for tiltalte, eller bevis som "på mystisk vis" bare blir borte. Og hvorfor nekter de å ta opp flere saker som eks. Fastingsaken?
Jo for det ville ødelegge statens omdømme så inderlig at de må bare la de ligge og håpe at sakene blir glemt når de dømte etter hvert dør ut.
Dette er bare ett noen eksempler på hva overmakten kan gjøre for å vinne frem.
Tenk på alt som ikke kommer ut?
Nei, bare forsett og tro blindt på overmakten, jeg gjør det ikke av gode opplagte grunner.
... og derfor er 1% klubbene feilaktig mistenkt av store deler av verden for å være involvert i kriminelle aktiviteter ... mere skal det ikke til for å få et ufortjent stempel
Min mangel på tillit til politi og påtalemyndigheter er ikke noe forsvar mot kriminelle grupper, heller ikke 1% klubber.
Men når noen ikke tror på at politi er i stand til å benytte ulovlige metoder for å oppnå sine mål, synes jeg det er på sin plass å kommentere.
Jeg tror det hadde blitt bråk hvis politiet stoppet og sjekket ID på personer som er medlemmer enkelte Moskeer i disse terrortider, selv om lederne går offentlig ut i media og truer Norges og min sikkerhet og beskytter seg med retten til fri tale i Norge, selv om de faktisk er imot ytringsfrihet, truet arbeidsgivere til konene, rassia etc etc.
Denne tråden handler om at det er kommet ytterligere en kriminell organisasjon i form av en mc-bande til landet, og hva vi mener om det. På svært merkelig og finurlig vis dreier tråden seg om at "politi og påtalemyndighet er korrupt". Ok, la oss si at det stemmer. La oss si at hver eneste politimann, advokat/jurist, politiker, baker og smed er korrupt. På hvilken måte er det da greit å si at en kriminell organisasjon er ok? Hvor faen er logikken i det?

Dere sier "jeg stoler ikke på politi fordi jeg ble ikke tatt i promillekontroll fordi jeg hadde jernbaneuniform, og derfor finnes kameraderi. Ergo er HA ok."

Heeeelt vanvittig...

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av JohnnyTh »

En annenting jeg husker fra noen år til bake var at en stor andel av medlemmene i en av HA sine klubber ikke hadde førerkort for mc eller var i familie med noen i klubben som hadde. Det er jo litt rart å være medlem av en MC klubb uten å kunne kjøre. MC. Er jo ikke så mange av disse HA bikerne som kjører rundt med kompisen bakpå hele tiden.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sv: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av simpson »

cevillan skrev:
Denne tråden handler om at det er kommet ytterligere en kriminell organisasjon i form av en mc-bande til landet, og hva vi mener om det. På svært merkelig og finurlig vis dreier tråden seg om at "politi og påtalemyndighet er korrupt". Ok, la oss si at det stemmer. La oss si at hver eneste politimann, advokat/jurist, politiker, baker og smed er korrupt. På hvilken måte er det da greit å si at en kriminell organisasjon er ok? Hvor faen er logikken i det?

Dere sier "jeg stoler ikke på politi fordi jeg ble ikke tatt i promillekontroll fordi jeg hadde jernbaneuniform, og derfor finnes kameraderi. Ergo er HA ok."

Heeeelt vanvittig...
Vel, tråder har en tendens til å omhandle litt mer enn bare trådtittel. Det gjelder alle tråder og er ikke finurlig i det hele tatt.
Jeg har heller ikke sett noen har sagt Dere sier "jeg stoler ikke på politi fordi jeg ble ikke tatt i promillekontroll fordi jeg hadde jernbaneuniform, og derfor finnes kameraderi. Ergo er HA ok."
At du er naiv og mener at politi kan gjøre som de vil mot 1% klubbene fordi at du ikke liker de og mener at du er en kriminell hvis du er medlem har jo heller ingenting i denne tråden å gjøre hvis du leser trådtittel.
Du mener du sitter på fasiten og liker ikke at ikke alle har ditt trangsynte syn på både politi og HA.
Heeeeelt vanvittig...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

biker7 skrev:Over 70% straffedømte er vel "litt" mere enn "noen", som du sier Spidair.. Men politi juger muligens om dette.. ;-)
Står det for hva? Og var alt sammen MENS medlemmet var medlem eller før...? ER litt for mye gråtåke i den statistikken til at jeg svelger den helt...

Første gang jeg besøkte en sånn "beryktet MC klubb" (Ikke HA...) så var jeg pisse redd, for jeg trodde jo det som sto i avisa om disse klubbene og trodde faktisk jeg ville få møte vaskeekte MC bande'ister som ville ha rester av små barn i sjegget... Isteden ble jeg, med hamrende hjerte (jeg regnet det jo som sikkert at jeg ihvertfall kom til å få juling et par ganger og bli truet på livet antagelig resten av livet) en gjeng meget høffelige "sjeggete" menn som med respekt reiste seg og håndhilste på meg og som ikke hadde noe i mot å snakke med en kar "utenfra" uten å føle noen trang til å måtte banke meg opp, rane meg eller på andre måter true meg til å gjennomføre kriminelle ting. Jeg hang sammen med den gjengen i noen år, var ofte sjåført og var med på det meste i den klubben etterhvert, men uten å være direkte innvolvert i klubbens styre og stell så klart og ble meget god venn med de fleste i den klubben og opplevde dem som alle andre jeg møter ute i samfunnet, bare at de hadde en hobby som mer og mer gled over i en livsstil... Jeg var førstehånds vitne til hvordan politiet spanet på denne klubben, da jeg selv var med et medlem da vi bar opp en kaffe kopp til politi mannen i bilen vi hadde lagt merke til satt og fulgte med oppe fra lia over klubbhuset og lurte på om han ikke ville være med inn på klubbhuset en tur, sånn at han fikk en ordentlig titt på hva som foregikk på innsiden av klubbhuset.

Jeg hang som sagt med denne gjengen i noen år og så jo hvordan denne klubben utviklet nettverket sitt med andre klubber til også å være venner med HA (Dette var før ekslosjonen i Konnerud gata i Drammen, der den tilfeldige forbi passerende kvinnen ble drept..). Bandidos og Outlaws kom på banen og de var LANGT mer skremmende og voldelige enn jeg hadde opplevd i noen av de HA vennlige klubbene, der Outlaws utmerket seg spesielt, for det var ingen av dem som eide en eneste sykkel... Allikevel kalte de seg MC klubb.... Jeg var også med på en del "treffninger" og jeg vet for a fact at ingen fra den klubben jeg hang sammen med var bevæpnet da vi måtte gå spissrot mellom omtrent dobbelt så mange Bandidos og Outlaws medlemmer som ikke gjorde noe for å skjule at de var bevæpnet med både pistoler og store kniver og ved den anledningen ble jeg bedt om å ta en annen vei av medlemmene i klubben jeg hang sammen med, nettopp fordi de ikke ville ha meg skadet når jeg ikke var medlem eller hadde tilhørighet i klubben, men jeg har aldri sviktet mine venner så jeg insisterte på å være med dem.. Nå skjedde det, merkelig nok, ingenting... Jeg vet ikke hvorfor, for de var åpenbert ute atter å ta klubb medlemmene i klubben jeg hang sammen med, men vi gikk bare stille tvers i mellom den gruppen og til bilen min og kjørte til klubb huset...

Det står helt tydelig for meg at dette var en krig hverken gutta i klubben eller HA ønsket, men det hardet til etter det. Jeg trakk meg ut etter et par insidenter etter det, da politiet begynte å bli mer pågående og trakaserende og MC miljøet frastøtte det jeg vil kalle "ordentlige" folk, som jeg vet at både klubben jeg vanket i og HA ønsket å få tak i, og tiltrakk seg mer "hardkokte" typer... Bandidos og outlaws hadde en del skikkelig hardkokte typer vet jeg... Folk som hadde sittet inne for både mord og grov vold...

I disse årene så jeg ikke en eneste antydning til noe kriminellt i den klubben, som kanskje var en av de fineste og "stolteste" klubbene i norge på den tiden, der man måtet som et minste krav ha sykkel for å bli medlem der og medlemmene ble valgt med omhu... Vet om en som ville inn i klubben der jeg vanket i syv år, men som ikke kom inn fordi han trodde ryggmerket var fribillet til å være bråkmaker og slike ville ikke klubben ha... Ble selv forespilet et medlemsskap i klubben der jeg kunne droppe det første halve året som heng around fordi jeg allerede hadde lagt ned såpass mye arbeid i klubben, men detet var akkurat rundt tiden da førstemann kom til verden og etter å ha gått noen runder falt valget på familien, noe som ikke var så vansleig valg da denne krigen tårnet seg opp i horisonten.

Etter det har jeg besøkt gutta mange ganger, både før og etter HA og jeg kan bare si at jeg ikke har noen tinnhatt på meg jeg, for jeg har ikke sett eller hørt NOE i den klubben (HA MC Drammen) som minner om noe kriminelt. Det jeg ser er menn som helst vil pleie intressen og livsstilen sin i fred. Ingen ønsker eller ytringer om noe verdens herredømme på noen områder, praten begynner, fortsetter og slutter stort sett om deres store lidenskap, rå motorsykler det er lagt timesvis med arbeid og nitidige studier for å lage, et detalj arbeid som ofte har forbløffet meg og et håndarbeid som er helt fantastisk i alle sammenhenger, enkelte av syklene er pokker meg mer kunst enn en bruks gjenstand, men allikevel fullt funksjonelle motorsykler. De fleste av gutte i HAMC Drammen er håndverkere og livnærer seg som nettopp håndverkere og de er noen durabelig flinke håndverkere også, som klarer å lage ting vi andre bare kan drømme om når det kommer til mekanikk, lakkering og sveise arbeid, for ikke å snakke om noen av tingene de har laget i tre... Perfeksjonisme i ypperste klasse, enkete av dem er pokker meg Leonardo Da Vinch med ryggmerke!!! Jeg er ikke helt borte selv når det kommer til håndarbeid, men nettopp derfor ser jeg jo også at de er flinke, da jeg vet hva som ligger bak det de har gjort! Hvis dere noen gang blir bedt inn hos HA MC Drammen så gå dere en tur i lokalene der og se i selv syn hva de gutta er i stand til å lage, det er som å vandre i en skikkelig fin kunstutstilling der du noen steder bare blir stående å gape, for du trodde det ikke var mulig å lage det meste av det de har på huset av ting de har laget. Skikkelig flotte saker og jeg kan love deg at du vil måpe, og sikle!!!, når du ser noen av de syklene de har laget, for du ser ikke noe som er flottere på en custom utstilling laget av profesjonelle engang, med et detalj arbeid vi andre bare kan drømme om!! Og disse gutta, som jobber helt vanlige arbeids dager (og enda lenger enn vanlige arbeids dager... som håndverkere flest!!), og som etter endt arbeid dag lager kunst som enhver kunst kritikker ville fullrost som meget forseg gjort og nydelig arbeid, har altså tid til å være fulltids kriminelle på toppen av det? I do not think so! Something just do not add up!!

Den kriminelle biten har ihvertfall gått meg hus forbi... Og hvorfor i all verden skal de holde på med kriminelle ting når de klarer seg på legalt vis spør jeg meg om? Hva er vitsen med det, når de da står i fare for å miste det legale arbeidet de har? er så mye som skurrer her og som ikke går opp i den media skapte modellen vi forespeiles av nettopp media og politi...

Men er det åpen dag på huset der eller du har sjansen til å stikke innom der så anbefaler jeg deg å spørre om å få se deg litt rundt i lokalet (Alt som er åpent for "vanlige", da har som alle andre MC klubber en privaten.....) for du vil bli forbløffet hva disse "helkriminelle" 1%'ere har klart å lage når de ikke er kriminelle... Du vil også få en "fag" kunnskap om sykler du nok ikke finner andre steder, for er det noe disse gutta KAN så er det motorsykkel!!! Som sagt, noe av det er så flott at du blir stående å lure på hvordan de har fått det til, og absolutt verdt en titt om du har sjansen. Bare greie medlemmer der... Så kanskje mye av "1% klubb fobien" vil gå over også..... Det er faktisk ikke på langt nær så ille som enkelte i denne tråden skal ha det til... Med eller uten tinnfoil hatt :)

Låst