Ny 1% klubb i Norge;;;

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

JohnnyTh skrev:
spidair skrev:Med mindre man anser det som veldig kriminelt at en eller annen gjemte ei bønne i en skoekse i ungdommen da og glemte det... )
Er ikke det kriminelt?
Joda, men hva med om han ble tatt da og har sonet straffen sin for det? Skal han fremdeles forfølges av politiet i det uendelige for den forseelsen mener du?

Skal politiet gå frem sånn mot alle, at har du en bot for fart så skal du stoppes og trakkaseres og provoseres for det i all evighet etterpå? Er det riktig av politiet på det grunnlaget å møte opp hos arbeids giveren din og presse ham til å gi deg sparken fordi du kjørte for fort den en gangen? Er det riktig av politiet å møte opp hos arbeids giveren til kona di og presse dem til å gi henne sparken? Er dette et rettssamfunn vi vil være bekjent av eller skal det være slik at vi alle er uskyldige til det motsatte ER bevist?

Er du ikke enig? Vel, dette er hverdagen for de som er medlemmer i HA MC, og sikkert en del andre MC klubber også... Syntes jeg dette er rettferdig behandling av NOEN uten at politiet klarer å hoste opp et bevis for det? Nei!!
a oss si at det er var strengt forbudt å kjøpe/selge/lese tegneserier....

Å jeg styrte tegneserie salget her i byen (Bergen)
Jeg var under oppsyn av politiet og de hadde meg og mine felles lesere tett bevoktet. Til tider trakkaserte oss.

Tror du virkelig jeg hadde vært så tjukk i hodet at jeg hadde oppbevart tegneserier i klubblokalet mitt? Leiligheten min eller der jeg trener. Generelt der jeg oppholder meg til vanlig?
Jeg hadde heller ikke ordnet med små salg på bystasjonen, i parken eller andre kjente plasser.... det hadde jeg fått smågutter til å gjøre for meg, som jeg var helt sikker på at jeg kunne stole på. De som ikke jeg kunne stole på, skulle vært helt klar over de grusome konsekvensene om de skulle være dum å fortelle politet hvor de fikk bladene fra.

Jeg hadde skaffet meg en vanlig jobb, gjort alt det de andre gjør til vanlig. Men alle forsendelser og salg rundt om, må gå gjennom meg. Jeg har kontakter i alle byer og ordner det meste gjennom telefoner jeg kan kaste og ikke kan spores tilbake til meg.

Skulle jeg mot formodning få besøk av politet, og de prøver å ta meg for noe, har jeg alltid noen lojale gutter som vil bli en del av klubben min, som enten tar straffen min, eller betaler jeg noen som er villig til å sone for meg!
Detet blir jo bare antagelser og synsing på et lavt plan. Selvfølgelig skal politiet ta kriminelle, men ad får de jammen meg føre bevis for det også da og ikke bruke rent misbruk av autoritære stillinger og slik som våpen... Hvor pokker er rettferdighets sansen hen når det kommer til slike grupper egentlig? Skal vi bare drite i sånt og være enieg i at de kan tas uten lov eller dom eller bevis, hva tror du skjer da? Hvem er de neste som kommer til å tas uten lov og dom og rettergang da tror du? Deg?

Dere må gjerne prøve å "pinne" på meg at jeg driver med et forsvar av kriminaliotet også videre, men det gjør jeg altså ikke. Jeg syntes bare at likhet for loven er en grei ting jeg, vi lever tross alt i en retts stat som helst ikke vil sammenligne seg med stater der slik fremdferd er vanlig.... Hvorfor har ikke politiet tonnevis med beviser her da, siden det er så innmari mange saker, har du tenkt på det noen gang? De burde jo hatt plenty med beviser til å få stengt hele banden bak lås og slå, men har de det? Nei, stort sett ikke... Hvorfor det, når politiet mottar millioner av ressurser for nettopp og "bekjempe" slike bander? Det er ikke snakk om flere hundre tusen mann her, men knappest hundre, om så mange... Hvor vanskelig kan dette være egentlig, å finne skikkelige bevis om dette er så himla utbredt? Prøv å tenke litt edrulig her da... Bare et apropos.... :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av LordShaft »

Nei dette er langt ifra synsing og antagelser.... Jeg leser på ingen måte at du prøver å forsvare noen. Men det får være måte på hvor naiv du skal være! Det har seg slik at er du flink nok er det lang vanskeligere å skaffe solide bevis som strekker seg høyt nok til å ta stor fiskene.


Sony Z2

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av JohnnyTh »

spidair skrev:
JohnnyTh skrev:
spidair skrev:Med mindre man anser det som veldig kriminelt at en eller annen gjemte ei bønne i en skoekse i ungdommen da og glemte det... )
Er ikke det kriminelt?
Joda, men hva med om han ble tatt da og har sonet straffen sin for det? Skal han fremdeles forfølges av politiet i det uendelige for den forseelsen mener du?

Skal politiet gå frem sånn mot alle, at har du en bot for fart så skal du stoppes og trakkaseres og provoseres for det i all evighet etterpå? Er det riktig av politiet på det grunnlaget å møte opp hos arbeids giveren din og presse ham til å gi deg sparken fordi du kjørte for fort den en gangen? Er det riktig av politiet å møte opp hos arbeids giveren til kona di og presse dem til å gi henne sparken? Er dette et rettssamfunn vi vil være bekjent av eller skal det være slik at vi alle er uskyldige til det motsatte ER bevist?

Er du ikke enig? Vel, dette er hverdagen for de som er medlemmer i HA MC, og sikkert en del andre MC klubber også... Syntes jeg dette er rettferdig behandling av NOEN uten at politiet klarer å hoste opp et bevis for det? Nei!!
a oss si at det er var strengt forbudt å kjøpe/selge/lese tegneserier....

Å jeg styrte tegneserie salget her i byen (Bergen)
Jeg var under oppsyn av politiet og de hadde meg og mine felles lesere tett bevoktet. Til tider trakkaserte oss.

Tror du virkelig jeg hadde vært så tjukk i hodet at jeg hadde oppbevart tegneserier i klubblokalet mitt? Leiligheten min eller der jeg trener. Generelt der jeg oppholder meg til vanlig?
Jeg hadde heller ikke ordnet med små salg på bystasjonen, i parken eller andre kjente plasser.... det hadde jeg fått smågutter til å gjøre for meg, som jeg var helt sikker på at jeg kunne stole på. De som ikke jeg kunne stole på, skulle vært helt klar over de grusome konsekvensene om de skulle være dum å fortelle politet hvor de fikk bladene fra.

Jeg hadde skaffet meg en vanlig jobb, gjort alt det de andre gjør til vanlig. Men alle forsendelser og salg rundt om, må gå gjennom meg. Jeg har kontakter i alle byer og ordner det meste gjennom telefoner jeg kan kaste og ikke kan spores tilbake til meg.

Skulle jeg mot formodning få besøk av politet, og de prøver å ta meg for noe, har jeg alltid noen lojale gutter som vil bli en del av klubben min, som enten tar straffen min, eller betaler jeg noen som er villig til å sone for meg!
Detet blir jo bare antagelser og synsing på et lavt plan. Selvfølgelig skal politiet ta kriminelle, men ad får de jammen meg føre bevis for det også da og ikke bruke rent misbruk av autoritære stillinger og slik som våpen... Hvor pokker er rettferdighets sansen hen når det kommer til slike grupper egentlig? Skal vi bare drite i sånt og være enieg i at de kan tas uten lov eller dom eller bevis, hva tror du skjer da? Hvem er de neste som kommer til å tas uten lov og dom og rettergang da tror du? Deg?

Dere må gjerne prøve å "pinne" på meg at jeg driver med et forsvar av kriminaliotet også videre, men det gjør jeg altså ikke. Jeg syntes bare at likhet for loven er en grei ting jeg, vi lever tross alt i en retts stat som helst ikke vil sammenligne seg med stater der slik fremdferd er vanlig.... Hvorfor har ikke politiet tonnevis med beviser her da, siden det er så innmari mange saker, har du tenkt på det noen gang? De burde jo hatt plenty med beviser til å få stengt hele banden bak lås og slå, men har de det? Nei, stort sett ikke... Hvorfor det, når politiet mottar millioner av ressurser for nettopp og "bekjempe" slike bander? Det er ikke snakk om flere hundre tusen mann her, men knappest hundre, om så mange... Hvor vanskelig kan dette være egentlig, å finne skikkelige bevis om dette er så himla utbredt? Prøv å tenke litt edrulig her da... Bare et apropos.... :)
Høres ut som man hadde hatt en sterk sak mot politiet hvis dette er sant. Ingen lovlydige hadde funnet seg i sånt!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

LordShaft skrev:Men det får være måte på hvor naiv du skal være!
Så hvis jeg ikke har sett, hørt eller følt kriminelle handlinger så er jeg naiv? Akkurat.. Nå skal det medgis at jeg ikke har sett etter dem heller, jeg er ikke noen kriminell person selv og det er mulig jeg tror det beste om folk, men jeg er rimelig sikker på at jeg hadde hørt/sett eller enset NOE om detet hadde skjedd, så naiv er jeg faktisk ikke.
Men vet du hva, du kan jo reise og spørre dem selv, så kan du heller få førstehånds informasjon om saken, om de gir deg den, isteden for å kritisere meg for det lille de har delt meg meg. Jeg trenger ingen hets fordi jeg prøver å svare ærlig og bli kasllt både det ene og det andre av folk som ikke kjenner meg, så vil du vite mer er du sikkert hjertelig velkommen på huset der, de slår gjerne av en prat de gutta der, ingen fare, men det er kanskje mulig at de blir litt ordknappe om du spør om de er kriminelle, da de anser det som hver enkelts persons greie og ikke noe de trenger å rope ut på hustakene.. . Men for all del, det er jo bare å prøve.

Har aldri påstått at de er mors beste barn, men de er også langt fra noe forbryter syndikat så langt jeg kan se ihvertfall... Har aldri blitt møtt med annet enn respekt både i Drammen og i Oslo jeg og har derfor ikke en dritt å klage på om HA. Tvert i mot liker jeg deres åpenhet og rett fremhet når de lurer på noe, det har jeg alltid gjort. Og som sagt, de har aldri behandlet meg med annet enn respekt, enda jeg ikke var hang around engang... Kun sjåfør.... Edru til og med... Nesten litt flaut å si at jeg aldri har sett et sprippeshow, men vi kom alltid for sent... :)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av freddy123 »

Men en ting jeg da lurer på HA er en kriminell mc bande som operer i flere land, hvorfor skal man velge å bli medlem av akuratt denne klubben når man vet hvor mye dritt det også medfører med tanke på politi osv......... Det skjønner ikke jeg.

Er man bare mc interessert og glad i det så finnes det utrolig mange andre klubber som ikke har dette stempelet og man kan da kjøre med klubbvesten uten problem med hensyn til politi osv snakke om mc med andre på en bensinstasjon uten unødig oppmerksomhet siden det står HA på vesten din.

Kanskje er ikke alle i HA eller ingen kriminelle, men ting dukker opp både klubber her i norge og utlande og dem har greid å skape seg et rykte selv som ikke er noe særlig dersom jeg skulle valgt meg en klubb så hadde det ikke blitt ha rett og slett pga ryktet dems og alt det styret det medfører.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

freddy123 skrev: Kanskje er ikke alle i HA eller ingen kriminelle, men ting dukker opp både klubber her i norge og utlande og dem har greid å skape seg et rykte selv som ikke er noe særlig dersom jeg skulle valgt meg en klubb så hadde det ikke blitt ha rett og slett pga ryktet dems og alt det styret det medfører.
Helt enig, det hadde jeg gjort også... og grunnen til at jeg aldri hadde noen store planer om å joine de klubbene som var før HA... Det var litt for mye negativt dritt som de både er skyld i og ikke skyld i til at jeg gadd å forsøke... Liker samholdet, gutta og den skvære ærligheten der, men alt det andre styret kan jeg betakke meg for... Og ryktet er de bare delvis skyld i selv, det er en masse myter og rykter som slettes ikke stemmer..

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Zadnez »

Nåja... HA er uansett en patetisk gjeng med Harryfanter som bruker muskler for å få det som de vil..... hallooooo... Vi lever i 2014:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av freddy123 »

Det er jo sånn det blir ikke sant, husker når jeg gikk på skolen kunne være litt rappkjefta og komme lovlig seint til noen timer blei det lett bemerka av lærerne ja hver gang. Når gullgutten som satt og holdt kjeften sin kom en time for seint ikke en kjeft som merka noe.

Sånn kan man sammenligne HA også de blir satt under ett ekstra oppsyn pga tidligere funn og mistanker fra politiet og i tilleg operer de i utlandet der polititet i norge også henter info fra. Jeg syntes ikke synd på de som er medlem der at de har så mye trøbbel med politi osv dette har dem valgt helt selv dem vet hva dem går til.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

freddy123 skrev: Jeg syntes ikke synd på de som er medlem der at de har så mye trøbbel med politi osv dette har dem valgt helt selv dem vet hva dem går til.
Ikke jeg heller, da de helt sikkert ikke savner at jeg syntes synd på dem, men jeg syntes allikevel at loven skal være lik for alle og at man slettes ikke er skyldig før man faktisk er det... Har flere ganger følt at det rotte racet politiet kjører mot HA slettes ikke står til hvor mange de faktisk er, eller til hvor mye galt disse få klarer å få gjort... For all del, sikkert litt sannhet i noen av mytene rundt HA, men ikke i alt, det har jeg liten tro på... Alle muslimer er heller ikke terrorister, selv om noen er det ikke sant...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

Zadnez skrev:Nåja... HA er uansett en patetisk gjeng med Harryfanter som bruker muskler for å få det som de vil..... hallooooo... Vi lever i 2014:)
Det står deg fritt å mene det, såklart, men hvor mange ikke medlemmer av HA kan egentlig si noe som helst om den klubben? Hva VET vi?? Og hvor mye av det vi "vet" vet vi mellom politi og media, som jo gjør sitt aller beste for på svartmale så og si alt, samme om det er svart eller hvitt...

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av biker7 »

freddy123 skrev:Men en ting jeg da lurer på HA er en kriminell mc bande som operer i flere land, hvorfor skal man velge å bli medlem av akuratt denne klubben når man vet hvor mye dritt det også medfører med tanke på politi osv......... Det skjønner ikke jeg.

Er man bare mc interessert og glad i det så finnes det utrolig mange andre klubber som ikke har dette stempelet og man kan da kjøre med klubbvesten uten problem med hensyn til politi osv snakke om mc med andre på en bensinstasjon uten unødig oppmerksomhet siden det står HA på vesten din.

Kanskje er ikke alle i HA eller ingen kriminelle, men ting dukker opp både klubber her i norge og utlande og dem har greid å skape seg et rykte selv som ikke er noe særlig dersom jeg skulle valgt meg en klubb så hadde det ikke blitt ha rett og slett pga ryktet dems og alt det styret det medfører.
Helt enig. Og så vil de være medlemmer av dette 1%-"brorskapet", som da liksom skal bety at de selv definerer seg som lovløse, med sine egne lover og regler. Alikevel vil de plutselig fremstå som lovlydige borgere.. Kanske tvetydig spør du meg. Snodig.. :-k
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av SuperMorten »

freddy123 skrev:Men en ting jeg da lurer på HA er en kriminell mc bande som operer i flere land, hvorfor skal man velge å bli medlem av akuratt denne klubben når man vet hvor mye dritt det også medfører med tanke på politi osv......... Det skjønner ikke jeg.

Er man bare mc interessert og glad i det så finnes det utrolig mange andre klubber som ikke har dette stempelet og man kan da kjøre med klubbvesten uten problem med hensyn til politi osv snakke om mc med andre på en bensinstasjon uten unødig oppmerksomhet siden det står HA på vesten din..
Akkurat det der lurer jeg på også. Når man vet at man vil bli trakassert av politiet uansett, man vet at den eneste oppmerksomheten man får i f.eks media eller annet offentlig søkelys, vil være negativ, hvorfor vil noen frivillig være med i en sånn klubb?

Min erfaring med 1% er veldig liten. Det er en kveld på Kiel-båten nå i sommer. En 30-40 stk fra Outlaws var på vei til Tyskland. Det lille jeg så til de på båten, var en sympatisk og trivelig gjeng, som til og med reiste seg for gamle damer.. :prf
Men skinnvest, tatoveringer og fantasifulle frisyrer på godt voksne mannfolk kan jo skremme noen og enhver.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av LordShaft »

Det er er flere her inne som er grenseløst naiv! Det er på ingen måte et angrep, det er mer en bevisstgjøring fra min side! Helt alvorlig....
HA er strengt talt en av, om ikke verdens største gjenværende mafia organisasjon. Er du medlem der, er det du med i brorskapet.... Og gjør ditt for at ting går smurt og økonomien vokser.

Sony Z2

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:
freddy123 skrev:Men en ting jeg da lurer på HA er en kriminell mc bande som operer i flere land, hvorfor skal man velge å bli medlem av akuratt denne klubben når man vet hvor mye dritt det også medfører med tanke på politi osv......... Det skjønner ikke jeg.

Er man bare mc interessert og glad i det så finnes det utrolig mange andre klubber som ikke har dette stempelet og man kan da kjøre med klubbvesten uten problem med hensyn til politi osv snakke om mc med andre på en bensinstasjon uten unødig oppmerksomhet siden det står HA på vesten din..
Akkurat det der lurer jeg på også. Når man vet at man vil bli trakassert av politiet uansett, man vet at den eneste oppmerksomheten man får i f.eks media eller annet offentlig søkelys, vil være negativ, hvorfor vil noen frivillig være med i en sånn klubb?
Det samme kan sies om diverse aktivist grupperinger, som eks green peace, profetens ummah og andre organisasjon med ikke helt lovlige måter å prøve å endre verlden eller samfundet på, ikke for at jeg sier at de er like med HA men fremstilling i media og hos politi.

Eks så tog seg green peace in på forsmark i sverige og oppholdt seg der ulovlig tils de ble ført bort med vold av politi for ikke så lenge siden.

Det handler mest sannsynlig om en samhørighet og vi alle søker en gruppe tillværelse med noen som er lik oss. Sånn er det bare.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av cevillan »

spidair skrev:
freddy123 skrev: Jeg syntes ikke synd på de som er medlem der at de har så mye trøbbel med politi osv dette har dem valgt helt selv dem vet hva dem går til.
Ikke jeg heller, da de helt sikkert ikke savner at jeg syntes synd på dem, men jeg syntes allikevel at loven skal være lik for alle og at man slettes ikke er skyldig før man faktisk er det... Har flere ganger følt at det rotte racet politiet kjører mot HA slettes ikke står til hvor mange de faktisk er, eller til hvor mye galt disse få klarer å få gjort... For all del, sikkert litt sannhet i noen av mytene rundt HA, men ikke i alt, det har jeg liten tro på... Alle muslimer er heller ikke terrorister, selv om noen er det ikke sant...
Lover ER lik for alle. Med loven menes da rettsapparat, IKKE politi. Her må du ikke blande. Det er nemlig ikke samme sak. Blir du stoppet av politiet og ilagt bot eller tilsvarende, er du i din fulle rett til å prøve denne i rettsapparatet. Jeg tror neppe man har grunnlag for å si at HA-medlemmer oftere blir dømt enn andre tilsvarende kriminelle. Da kunne man ha snakket om skjevhet i loven. Ekstra oppmerksomhet fra politi handler ikke om det.

Når man tar på seg sin HA-vest, tar man på seg en vest som sier "Jeg er en del av et kriminelt nettverk". Å bli indignert eller forbanna fordi det tiltrekker seg ekstra oppmerksomhet fra politiet blir veldig merkelig.

PS: det er vel ikke noe vits å diskutere hvorvidt 1 %-klubbene er kriminelle nettverk. Det er vel fastslått i de fleste oppegående land allerede. At noen har en kompis i HA som ikke er kriminell endrer ikke det faktum.

Låst