Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av cosmogs »

Greit å sortere inntrykkene litt. Det blir ganske mange av dem. For det første nesten forundrer det meg at MCer kan være så utrolig forskjellige. For det andre forundrer det meg at jeg kan være så forskjellig sjåfør på forskjellig type MCer.

Monsterbike Drammen, hyggelig og avslappet atmosfære, godt utvalg av demosykler og nydelig vær.
Hadde på forhånd håpet å teste VFR1200F, Tuono og en adventure-bike av et eller annet slag, bare for å sjekke hva all hypen handler om. ;-)

Dessverre sto ikke Tuono på listen over tilgjengelige sykler i dag, men den gode nyheten fra importør er at Monsterbike kommer til å ha en inne for prøvekjøring om et par uker og utover sesongen.

Honda VFR 1200F:
Jeg synes dette er en nydelig MC, og har lenge ansett den for å være den eneste kandidaten om jeg noengang skal ha en sportstourer. Jeg vil si den oppfylte forventningene - med bravur og laud! Jeg er kun 175cm høy, men satt glimrende på VFR´n. Rakk fint ned med begge føttene og følte jeg satt godt, skulle dog ønske forhvilerne var noen cm lenger ned, enda så liten jeg er. Følte jeg satt noe for sammenkrøpet. Glimrende cock pit, alt av brytere perfekt og oversiktlig, likte instrumenteringen, enkel, grei og oversiktlig. Som det skal være.
Det er bare å ta av seg hatten for V4 motoren, Grom lyd, meget sivilisert, trekker jevnt og pent fra 1500 omdreininger og snerrer sint om man ber den om det. Kjørte rolig, ukjent MC og tidlig i sesongen, men fikk testet den nok på E18 til at den tydlig viste at den gjerne byr opp til dans. Lettkjørt og særdeles sympatisk maskin. Jepp, denne likte jeg. Overraskende opplevde jeg noe mer turbulens og lyd rundt hjelmen enn jeg gjør på Triumphen? Kanskje fordi kåpen og min høyde gjorde at luften ikke treffer meg helt ideellt? Har ikke sjekket vekten på VFR´n, men jeg opplevde ikke sykkelen på noe som helst vis som tung. Oppfattet den som lettmanøvert og leken.

Kawazaki Versys 1000:
Jeg har som sagt aldri før testet en adventure, og anser ikke det for å være en type MC for meg. Men det er jo greit å vite noe om det før man velger det bort. De hadde en Aprilia Caponord Rally inne jeg hadde særdeles lyst til å prøve, men der måtte sykkelen ned altfor mange grader på siden før jeg fikk fotfeste til at det føltes komfortabelt. Anser den for å være for høy for meg. Ser nå at sittehøyden faktisk er 7 cm høyere enn på Striple´n, og de 7 cm merkes særdeles godt. Så jeg tok en tur med Versy`n. Wow, uvant sittestilling. Vet ikke om "sitte" er det rette ordet, føltes nærmest som om jeg sto. :P :p
Etter noen km ble jeg mer vant med sittestillingen, og fant etterhvert ut at dette hadde en type komfort over seg. Jeg tror jeg kan forstå valget av type sykkel på langturer, selv om jeg fremdeles ikke anser type sykkel å være en kandidat for meg. Noe som overrasket meg var hvor avslappet og passiv min egen kjørestil automatisk ble av adventure sykkelen. Holdt stort sett pent fartsgrensen "naturlig." Nå aner jeg ikke hvor mange HK Versys 1000 kan by på, men MC´n var iallefall ikke slik at den hele tiden ba om å bli kjørt aktiv. Synes vindkastene fikk litt vel godt tak i meg med denne.

Honda NC750:
Tror iallefall det var en NC 750. Jeg ønsket å teste en MC med automat, og iom at VFR1200F de hadde tilgjengelig var vanlig manuell tok jeg en tur med denne. Egentlig en kjedelig og veldig praktisk MC. Ypperlig for den som ønsker en MC kun for å pendle, tilogmed "Scooter-rom" med plass til hjelm. Vendte meg fort til automat - la den gire av seg selv, bruk vanlig fotgir eller gir med knapper. Alt med god flyt. Det jeg ikke vendte meg til med NC750 er at maskinen ikke er laget for turtall. Her begynner rødmerkingen på 6000 og den girer automatisk på 3 - 4 000.

Det var de 3 jeg rakk å teste i dag, håper å få tatt enda en tur innom ila de neste dagene.
Dagens vinner? Min egen Triumph Street Triple :vs
(Men jeg likte den VFR1200F´n veldig godt, er det tillatt å ha 2 MC´er...hmmm...men så var der den Tuono´n jeg enda ikke har fått testet og den brutalt vakre MV Agusta Brutale 800 Dragster, og....hjelp : )
Sist redigert av cosmogs den 23 apr 2015, 17:46, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Fjeldern »

Tror det er 120 hester i Versys 1000, så den skal være ganske sprek. Prøvesatt på den selv under MC-messa, og må si det ikke er sånn sykkel jeg kan se for meg å ha, selv om det nok er en bra tourer. Og så ser jo den nye Versysen faktisk bra ut!

Selv om VFR1200 ikke føles tung, så skal den være på over 250 kg mener jeg å huske. Bra tyngde fordeling og lavt tyngdepunkt sørger vel for det.

Lyst til å prøvekjøre begge disse to bare jeg er ferdig med dette mellomtung greiene jeg også. Samt litt andre forskjellige sykler, så en får en følelse av hvordan forksjellige type sykler er!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av cosmogs »

Fjeldern skrev:Tror det er 120 hester i Versys 1000, så den skal være ganske sprek. Prøvesatt på den selv under MC-messa, og må si det ikke er sånn sykkel jeg kan se for meg å ha, selv om det nok er en bra tourer. Og så ser jo den nye Versysen faktisk bra ut!

Selv om VFR1200 ikke føles tung, så skal den være på over 250 kg mener jeg å huske. Bra tyngde fordeling og lavt tyngdepunkt sørger vel for det.

Lyst til å prøvekjøre begge disse to bare jeg er ferdig med dette mellomtung greiene jeg også. Samt litt andre forskjellige sykler, så en får en følelse av hvordan forksjellige type sykler er!
Dette var den første demodagen jeg har deltatt på, og det gir absolutt mersmak. Kan liksom ikke se noen ulemper med å teste masse deilige sykler. Det eneste måtte være om man går på en skikkelig blemme og egenandel på 15 000. :P :p
Ser også at testkjøring kan gi sug etter å kjøpe noe nytt, men føler meg ikke utsatt i så måte. Har enda ikke kommet i nærheten av å gjøre meg ferdig med Triumphen, det er rett og slett en fantastisk maskin med masse å by på!

Ser du har rett ift vekt og VFR1200. Ligger vel på nærmere 270 kg kjøreklar, men den kjentes liksom ikke "tung" ut. God ting! :D
Ser at du også har rett med Versys og 120hk, men synes likevel den virket litt "dorsk."

Når er du ferdig med mellomtung? Må innrømme at jeg har litt vanskelig for å se hensikten med hele mellomtung-opplegget. Man kommer vel rimelig kjapt opp i 200 km/t med 48 hk så hva er da egentlig vitsen..?
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av mortenolb »

Versysen var ikke like heftig som mange av de andre 1000'erne, men den letta greit på forhjulet om du fant riktig turtall.

Fikk prøvekjørt en del i dag, men de hadde ingenting av det jeg egentlig hadde lyst til å prøve. Blir dårligere utvalg for hver gang, synes jeg.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av cosmogs »

mortenolb skrev:Versysen var ikke like heftig som mange av de andre 1000'erne, men den letta greit på forhjulet om du fant riktig turtall.

Fikk prøvekjørt en del i dag, men de hadde ingenting av det jeg egentlig hadde lyst til å prøve. Blir dårligere utvalg for hver gang, synes jeg.
Er ikke dristig nok til å prøve en wheelie med lånt sykkel, hehe, ikke med min egen heller. Har kun kjørt ca 4000km etter at den ble kjøpt i fjor, og det etter ca 20 år MC pause.
Sjekket forresten cycle ergo og fant ut at vinkelforskjellen på knær Striplen vs VFR ville vært kompensert om VFR hadde fothvilere 1 cm lenger ned. Rart man kan kjenne den cm så tydelig. Sikkert noe man kunne vennet seg til rimelig kjapt.

Synes utvalget var bra, men savnet de heftigste RR modellene, og selvsagt Tuono!
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Busa Trond »

Hadde dem GTR inne for test!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av mortenolb »

Ja

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:Hadde dem GTR inne for test!
GTR var meldt inn for demo ja.
Tenkte å legge turen ut på Laurdag sjøl. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av hakhap »

Synes det var veldig kjedelig utvalg av demo sykler. Prøvde Vulcan S og foruten att den er for liten var den litt artig som symaskin cruiser :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Fjeldern »

cosmogs skrev:
Dette var den første demodagen jeg har deltatt på, og det gir absolutt mersmak. Kan liksom ikke se noen ulemper med å teste masse deilige sykler. Det eneste måtte være om man går på en skikkelig blemme og egenandel på 15 000. :P :p
Ser også at testkjøring kan gi sug etter å kjøpe noe nytt, men føler meg ikke utsatt i så måte. Har enda ikke kommet i nærheten av å gjøre meg ferdig med Triumphen, det er rett og slett en fantastisk maskin med masse å by på!

Ser du har rett ift vekt og VFR1200. Ligger vel på nærmere 270 kg kjøreklar, men den kjentes liksom ikke "tung" ut. God ting! :D
Ser at du også har rett med Versys og 120hk, men synes likevel den virket litt "dorsk."

Når er du ferdig med mellomtung? Må innrømme at jeg har litt vanskelig for å se hensikten med hele mellomtung-opplegget. Man kommer vel rimelig kjapt opp i 200 km/t med 48 hk så hva er da egentlig vitsen..?
Jeg skrev dette i sta også, men ser ut til at det ikke vart posta, så prøver igjen:

Ja, 15k i egenandel kan fort gi slutt på den mersmaken :P
Demodag vil nok ihvertfall gi meg lyst på noe nytt, da jeg først er ferdig med mellomtung!

Har sett en del youtube videoer av tester av forskjellige motorsykler, så mente å huske det var noe sånt ja!

Får tunglappen rundt 18. august, så er en del kilometer til enda! Satser på det er noa demodager rundt da.

Kjørelæreren min skjønte ikke helt poenget han heller, da spesielt med at man skal ha det kurset før man får tunglappen. Hva trenger man å lære av en kjørelærer, som man ikke burde visst i utgangspunktet, før man tok lappen?
Men det har vel noe å gjøre med at dem mener at eldre sjåfører har mer vett til å kontrollere mer krefter.
Men tar man mellomtung lappen som 18 åring, så får man tunglappen som 20 åring, og hvis man er over 24, så får man tung lappen direkte. De fleste jeg kjenner som er 24, er ganske like som da dem var 20. Hadde dem vettet med seg som 20 åring, så hadde dem det da dem var 24, og motsatt

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av mortenolb »

Mjaaa, poenget er vel å ikke gi en 18-åring full ytelse, men heller begrense det mye i starten. Der er vel bevist at man ikke har ferdigutviklet evnen til å tenke handling -> utfall før utti tjueåra. Og på mc er det mye lettere å ta for hardt i.
Og man kommer vel sjelden opp i 200 med 48hk? :P :p

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

Dagen i dag var dedikert Monsterbike i Drammen.
Været var ikke det beste, men jeg hadde gitt meg faan på at nu skulle Kawa GTR. Å slik ble det :thumleft
Det var heller ikke veldig tolmodigskrevende å vente på de sykklene man ønsket å prøve :mk

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 3zdviq.jpg[/img]


Jentene som vi etterhvert har blitt så vandt til å se, smilende og blide bak tastaturet i utlånsdisken
er fortsatt like imøtekommende og serviceminded som de alltid har vært. Disse jentene fortjener
spesiell honnør, de gjør en kjempejobb :vs :thumleft

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... byxysw.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... iv6ezf.jpg[/img]


[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... uaskto.jpg[/img]


Dagens testede sykkler:


Jeg skulle akurat til å begynne å skrive at denne og V-Strom1000 føltes ganske like,
men at Versysen føltes noe/endel piggere :janikk
Tittet innom dataene på respektive, å fant 20 extra hester på Kawaen :-)
Men bortsett fra det hadde jeg en bedre kvalitetsfølelse for Kavaen over Suzukien.
Helt ok sykkler begge to, vekt og styremessig veldig like. Stort + til begge
for lavt monterte exospotter (Mindre bredde med sidevesker).
Men hallo. En pris på kr 193 990,- for Kawaen. =;
Triumph Explorer 1200 koster 195000,- å er i en helt annnen liga :-)å

165000,- for V-Stromen føles mere som et fornuftig, rimligere alternativ :D


[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... tdcfvu.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... gmyzwd.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... qkd2ch.jpg[/img]



Jeg sparte denne litt ut i rekka, har sett etter den for prøvekjøring i 3 år, men det
er veldig skjelden å finne den i butikk. Å enda skjeldenere på demodager med Kawazaki :[-X
Men det var værdt å være tolmodig med letingen, for dette kan vel bli min neste sykkel
når jeg engang er ferdig med potente Explorere (ikke nødvendigvis Triumph).
Sykkelen er tung som juling (306kg) men borte er de når sykkelen beveger seg :scratch
165 hk leverer et gjevnt drag fra bunnen og opp, men på en mer sivilisert måte en ZZR sine 200 :vs Man sitter lett og ledig som på en adventurer å man beveger seg ganske fritt på sykkelen :thumleft God vindbeskyttelse og turbulensfri. Speilene dekker hendene like godt som gode handguards :P :p Fatter ikke hvorfor Kawasaki gjemmer bort denne perlen :[-X



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... hwecui.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... ks52ie.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... tn2d21.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 23dopk.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... doulmp.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... hrfz5d.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 3ze1v2.jpg[/img]


Dette hadde vært noe for deg Intruder :yeyeye



Denne hadde jeg nesten gått glipp av, rett og slett fordi jeg ikke har sansen
for sånne Cruisere, og enda mindre Reke-Cruisere =;
Men når man står der å slarver med disse ungjentene bak disken,
er det ikke måte på hva de kan få deg til å prøve :lol Å det er jeg glad for :thumleft

Dævven for en motoropplevelse :\m/:
Så uendelig masse kerfter, så utrolig kontant levert at jeg ikke noensinne har opplevd makan :O Dette inkludert Triumph Rocket!
De første kilometerne fant jeg meg ikke tilrette i denne sittestillingen, og det var
kun motoren som gjorde at jeg ikke snudde etter første rundkjøring =;
Men så, litt etter litt sklei leddene på plass i den fremmede stillingen.
å jeg fant meg ganske vel til rette (alt relativt) :lol
Sykkelen er ganske lettsvingt, og setet veldig komfortabelt. Den ser dessuten råbra ut.
Får du noengang muligheten til å prøve noen av disse Powercruiserne, med trykk på Intruderen. Så grip sjangsen, det er udiskutabelt minneværdig :mc7



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... hbz87f.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... cgiucd.jpg[/img]



[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... jzgwkh.jpg[/img]



Det ble en henting med bil i år også. I fjor var det tom bensintank, i år var det pungtering :-)å
Jaja, de var på pletten med hentebil etter ganske kort tid :prf


Men somsagt, pungtert.
Jeg reagerte allerede på motorveien, at den virket litt "svevete" i baksvingen,
ved avkjøring kjørte jeg over vegmarkeringen og fikk en ekkel twist på sykkelen :-)å
så det ble kjørt inn til siden for inspeksjon, å der var det flatt gitt :lol [img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... ktqroy.jpg[/img]

Ikke rare beskrivelsen somkan gjøres utav dette :scratch
Men, jeg har kjørt den tidligere, å likte den :thumleft
Den har en nydelig motor med masse krefter helt nedenfra, uten vibrasjoner
og med en deilig linjær kurve :yeyeye Dog uten å være "absurd" som fex ZZR1400.
Jeg er ikke tilhenger av bratte knevinkler, men jeg trives fordet på denne sykkelen
som av en eller annen grunn fungerer. Er dog litt betengt med hensyn til lengere
turer, men det gjelder nok de fleste i denne klassen ;-)




Å til sist Vulkan`n da, ikke spesiellt spennende, men trivelig liten sak.

Det er ikke mest krefter i en sånn, men alt stemte liksom veldig godt :P :p
Man sitter ikke værst, men litt strake armer å beina godt frampå er der jo.
En fin 1.sykkel om man synes det er greit å være litt forsiktig :scratch (En følelse jeg fikk).
Kunne klart kost meg med denne som leiesykkel noen dager på Malorca :knegg

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... tphuyb.jpg[/img]



Denne blir fortsatt kåret til beste sykkel på plassen :thumleft (Av meg) :P :p


[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... e1oc3q.jpg[/img]


Jeg møtte opp kl 10.30, og heiv meg på egen sykkel for hjemtur kl 17.00.
Tidvis både vått og litt kalt. Men en flott dag har det vært. Takk til Monsterbike. :vs
Sist redigert av ojda den 26 apr 2015, 01:53, redigert 7 ganger totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av AJ »

ojda skrev:Dagen i dag var dedikert Monsterbike i Drammen.
Været var ikke det beste, men jeg hadde gitt meg faan på at nu skulle Kawa GTR. Å slik ble det :thumleft
Det var heller ikke veldig tolmodigskrevende å vente på de sykklene man ønsket å prøve :mk
Mange sykler prøvd der, ja.
Kort om inntrykkene av hver enkelt...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Haymaker »

Jeg må ha slått meg hardt i hodet... men jeg tror jeg nesten liker utseendet på VFR1200!
Honda prøver noe nytt, som nesten funker.

Hvordan var denne å kjøre? :-k

Edit: Måtte moderere meg litt

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

Haymaker skrev:Jeg må ha slått meg hardt i hodet... men jeg tror jeg nesten liker utseendet på VFR1200!
Honda prøver noe nytt, som nesten funker.

Hvordan var denne å kjøre? :-k

Edit: Måtte moderere meg litt
Det må ha vert lavprofil-bakdekket (les punktert bakhjul) som gjorde utslaget. :lol

Men somsagt, pungtert.
Jeg reagerte allerede på motorveien, at den virket litt "svevete" i baksvingen,
ved avkjøring kjørte jeg over vegmarkeringen og fikk en ekkel twist på sykkelen :-)å
så det ble kjørt inn til siden for inspeksjon, å der var det flatt gitt :lol [img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... ktqroy.jpg[/img]

Ikke rare beskrivelsen somkan gjøres utav dette :scratch
Men, jeg har kjørt den tidligere, å likte den :thumleft
Den har en nydelig motor med masse krefter helt nedenfra, uten vibrasjoner
og med en deilig linjær kurve :yeyeye Dog uten å være "absurd" som fex ZZR1400.
Jeg er ikke tilhenger av bratte knevinkler, men jeg trives fordet på denne sykkelen
som av en eller annen grunn fungerer. Er dog litt betengt med hensyn til lengere
turer, men det gjelder nok de fleste i denne klassen ;-)

Unntaket må vel være Kawasaki GTR1400 som jeg prøvekjørte litt tidligere på dagen.
Skulle jeg noen gang bevege meg bort fra adventuresegmentet ville den ha vært høyaktuell :yeyeye med en fantastisk kjørestilling, alt sitter der det skal, en sivilisert men kraftig
motor. Begge disse er tunge motorsykkler (kg) GTR1400 i sær, men forbi 15 kmt er kiloene
glemt på begge. Så smak å behag, men flotte alternativer er de begge.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar