TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
Ja, skulle jeg tatt alt som blir skrevet her på forumet for god fisk, skulle man tro jeg omkranset bakhjulet med drapsgummi
Håper det henger bedre enn det som blir skrevet om andre sportsdekk...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Håper det henger bedre enn det som blir skrevet om andre sportsdekk...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
Hahaha, draps-gummi faktisk
Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg
Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.
Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg
Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
Nytt vs gammelt :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
Ja, jeg ser poenget med at S/T dekk varmes fortere opp, og således er "tryggere" for veibruk.LordShaft skrev:Hahaha, draps-gummi faktisk
Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg
Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.
Men til jeg biter i det sure eplet (evt. asfalten) så vil jeg påstå at jeg aldri har opplevd at Pilot Power dekket (semi-banedekk) har mistet grepet.
Må si jeg er fornøyd med dekkmønsteret, ser ut til å ha god bryte-evne på vått føre der man trenger det. De siste cm bruker man jo ikke når det er vått uansett...
Så greit slitt ut, det dekket ditt der. Rå dimensjon på det nye, forresten! Hvor stort er det?Jarle skrev:Nytt vs gammelt :-)
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
[video]http://www.youtube.com/watch?v=EI21hXIRlk8[/video]
Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg
Rykende fersk test fra gutta i MCN
Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg
Rykende fersk test fra gutta i MCN
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
Se der ja! Like bra bremselengde på vått som på tørtLordShaft skrev: Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg
Rykende fersk test fra gutta i MCN
Nå har jeg bare bakdekket, men virker jo lovende...
Må bare få ut fingeren å bytte dekket
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Nytt bakdekk
I dag ble det en tur til Karmøy/Åkrahamn for å hente noe greier til madammens Karmøy-bunad.
Fin tur, gode veier og stille sjø over fjorden.
Skulle egentlig poste noen bilder, men mobilen har bestemt seg for å forsvinne en eller annen plass langs veien.
Så hvis noen finner en grå/mørk Galaxy S3 i veikanten mellom Haugesund og Arsvågen så er det bare til å skrike ut!
Finnerlønn utloves
Fin tur, gode veier og stille sjø over fjorden.
Skulle egentlig poste noen bilder, men mobilen har bestemt seg for å forsvinne en eller annen plass langs veien.
Så hvis noen finner en grå/mørk Galaxy S3 i veikanten mellom Haugesund og Arsvågen så er det bare til å skrike ut!
Finnerlønn utloves
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Roadshow
De to siste dagene har jeg vært innom noen forhandlere her i Rogaland og fått testet et par sykler.
Kawasaki Roadshow var her hos Stahlen MC i går, og da ble det test av Z800, Z1000SX og ZX-10R!
I dag var jeg oppe hos Bikerstreet og testet en Triumph Explorer 1200, som mange her inne skryter hemningsløst av.
Kawasaki Z800
Startet først ut med en Z800. Z750 var jo den sykkelen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe før jeg fant Duken, men fikk aldri prøvekjørt denne.
Motormessig er den veldig smooth og fin, henter seg fint opp fra 6. gir og 2000rpm. Lite punch i motor kontra Duken, selv om den har 110ccm mer.
Ble litt skuffet over denne sykkelen, men likte hvor silkemyk motoren var både i gir og av/på gass osv.
Kawasaki Z1000SX
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel!
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.
Kawasaki ZX-10R
Igjen ble jeg møtt av hr. Stahlen når jeg rullet inn foran butikken. Pratet litt om Z1000SX-en, før han spurte om jeg var klar for "en skikkelig sykkel". Jeg var jo egentlig godt fornøyd med Z1000SX-en, den sprekeste sykkelen jeg har kjørt noen gang, men igjen kunne jeg ikke si annet enn "gllahsb". Hr. Stahlen rullet sykkelen ned fra podiumet og jeg steg oppå. Ble informert om "wheelie control"-systemet, som han nesten ymtet frempå at jeg måtte prøve. TC satt til laveste modus for å tillate litt hjulløft/spinn, og så bar det av gårde.
Dette er de mest brutale og adrenalinfylte 30 minuttene jeg har hatt. Det er et beist av en sykkel, med sine 210hk, 0-100 på 2.8 sek og 176km/t på FØRSTE GIR!
Sittestillingen var dog krøket, bedre enn ZX-6R, men fortsatt krøket. Kan ikke se for meg at jeg kunne sitte mange timer i strekk på denne sykkelen. En fordel var jo at man slapp å gire, kan kjøre Norge på langs uten å bruke 2. giret.
Som et leketøy på bane hadde det nok vært episk, men til veibruk - nei takk. Dog utrolig glad for å ha prøvd denne sykkelen. :-)å
Triumph Explorer 1200
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel
Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Jeg håper på å få prøve triple-motoren i en annen form, Daytona eller Striple-syklene - vi får se hva som skjer på Triumph Roadshow neste fredag.
På Søndag blir det test av Aprilia og Honda, Aprilia stiller med bl.a. Tuono 2013 som jeg gleder meg veldig til! Kommer tilbake med mine bedømmelser da også (selv om halve forumet datt av lasset etter bedømmelsen av Exploreren)
Kawasaki Roadshow var her hos Stahlen MC i går, og da ble det test av Z800, Z1000SX og ZX-10R!
I dag var jeg oppe hos Bikerstreet og testet en Triumph Explorer 1200, som mange her inne skryter hemningsløst av.
Kawasaki Z800
Startet først ut med en Z800. Z750 var jo den sykkelen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe før jeg fant Duken, men fikk aldri prøvekjørt denne.
Motormessig er den veldig smooth og fin, henter seg fint opp fra 6. gir og 2000rpm. Lite punch i motor kontra Duken, selv om den har 110ccm mer.
Ble litt skuffet over denne sykkelen, men likte hvor silkemyk motoren var både i gir og av/på gass osv.
Kawasaki Z1000SX
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel!
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.
Kawasaki ZX-10R
Igjen ble jeg møtt av hr. Stahlen når jeg rullet inn foran butikken. Pratet litt om Z1000SX-en, før han spurte om jeg var klar for "en skikkelig sykkel". Jeg var jo egentlig godt fornøyd med Z1000SX-en, den sprekeste sykkelen jeg har kjørt noen gang, men igjen kunne jeg ikke si annet enn "gllahsb". Hr. Stahlen rullet sykkelen ned fra podiumet og jeg steg oppå. Ble informert om "wheelie control"-systemet, som han nesten ymtet frempå at jeg måtte prøve. TC satt til laveste modus for å tillate litt hjulløft/spinn, og så bar det av gårde.
Dette er de mest brutale og adrenalinfylte 30 minuttene jeg har hatt. Det er et beist av en sykkel, med sine 210hk, 0-100 på 2.8 sek og 176km/t på FØRSTE GIR!
Sittestillingen var dog krøket, bedre enn ZX-6R, men fortsatt krøket. Kan ikke se for meg at jeg kunne sitte mange timer i strekk på denne sykkelen. En fordel var jo at man slapp å gire, kan kjøre Norge på langs uten å bruke 2. giret.
Som et leketøy på bane hadde det nok vært episk, men til veibruk - nei takk. Dog utrolig glad for å ha prøvd denne sykkelen. :-)å
Triumph Explorer 1200
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel
Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Jeg håper på å få prøve triple-motoren i en annen form, Daytona eller Striple-syklene - vi får se hva som skjer på Triumph Roadshow neste fredag.
På Søndag blir det test av Aprilia og Honda, Aprilia stiller med bl.a. Tuono 2013 som jeg gleder meg veldig til! Kommer tilbake med mine bedømmelser da også (selv om halve forumet datt av lasset etter bedømmelsen av Exploreren)
Sist redigert av TheHaughom den 29 apr 2013, 10:01, redigert 2 ganger totalt.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Duke's Court - Roadshow
Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Roadshow
Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da. Det så ut som en artig sykkel å kjøre, men han mente motoren var litt daff. Han har dog funnet ut at han skal selge ZX6Ren han har, og kjøpe en streetfighter a-la F800R/690 Duke osv... Hvilken sykkel endte du opp med?ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
Hos Stahlen MC (Kawasaki-ene) måtte man betale det man ødela, man var selv ansvarlig for skade påført sykkelen.Elolz skrev:Artige omtaler En ting jeg har lurt på med tanke på slike roadshows er jo at når såpass mange motorsyklister med vidt forskjellige holdninger skal prøvekjøre en helt ukjent sykkel og alt skal testes relativt hardt på kort tid uten skikkelig tilvenning til sykkelen, så er det jo nesten dømt til å skje ulykker før eller senere. Hva skjer egentlig med forsikring osv? Er en blakk om en velter, er det noen egenandel, eller er det f.eks Kawasaki/deres forsikring som tar støyten økonomisk? Mener å ha lest om en jente som veltet i første sving ut fra forhandleren da hun skulle teste en mye tyngre sykkel enn hun var vant med, og fikk en heftig egenandel på 20-25 tusen å betale. Men om det er noe sannhet i det aner jeg ikke
Hos Bikerstreet var det en egenandel på 10.000kr om man var skyld i en ulykke/velt.
Kan jo fort gå noen tusenlapper, men tar det som regel ganske pent til jeg har kontroll.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Duke's Court - Roadshow
Aha, ja gjør det :) Litt daff motor har jeg faktisk lest i flere omtaler, så da ligger det nok litt i det. Jeg endte opp med en hypermotard 796 :)TheHaughom skrev:Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da. Det så ut som en artig sykkel å kjøre, men han mente motoren var litt daff. Han har dog funnet ut at han skal selge ZX6Ren han har, og kjøpe en streetfighter a-la F800R/690 Duke osv... Hvilken sykkel endte du opp med?ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Roadshow
Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Duke's Court - Roadshow
Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Nudaen siklet jeg også på, men var litt for dyr :) Motoren i den er faktisk basert på samme som i F800Ren men de har tydeligvis gjort endel med den for den er visst langt råere.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Roadshow
Nudaen er litt i dyreste laget, ja... Men virker som å være en heftig motor i den!ega16 skrev:Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Nudaen siklet jeg også på, men var litt for dyr :) Motoren i den er faktisk basert på samme som i F800Ren men de har tydeligvis gjort endel med den for den er visst langt råere.
Var en kjapp tur innom Bikerstreet i dag også hvor hadde kampanje med 10-50% på alle kjøreklær i butikken. Tenkte jeg skulle spare noen hundrelapper på en ny kjørejakke.
Det ble en Lindstrands Qattara i sort. Har kikket litt på denne en stund, og har kommet bra ut i tester osv.
Sitter godt, gode luftemuligheter samtidig som den er varm og ser meget bra ut (synes i alle fall jeg). Så gjenstår det å se hvor godt den tåler de vestlandske regnskurene.
Fornøyd så langt i alle fall!
I morgen blir det opp på Bikerstreet igjen for å delta på Aprilia & Honda Roadshow. Gleder meg til å teste Aprilia Tuono og Dorsoduro, BMW F800R, CB1000F og et par til.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Duke's Court - Roadshow
Denne sykkelen har jeg hatt veldig lyst å prøve selv. Nå har det seg slik at Roadshow med kawa kommer hit til Bergen i morgen. Fordelen er at det er meldt flom varsel og opp i 8mm nedbør mumle mumle. Det er ikke noe kjekt å prøvekjøre sykler når det pissregner.TheHaughom skrev: Kawasaki Z1000SX
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel!
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.
Jeg liker utssende på den veldig godt. Det er liksom en kombinasjon av flere sykler. Litt sportslik, samtidig som at den er en tursykkel.
Dette var en kjempeskuffelse å leseTheHaughom skrev:
Triumph Explorer 1200
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel
Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Jeg syns denne sykkelen ser helt klart best ut i dette segmentet. ikke for å fornærme noen, men jeg har vel ikke sett så mange yngre på denne sykkelen. KTM adventure derimot..
Jeg må se å få prøvd meg denne i løpet av sesongen. teste den litt hvor den skal komme til sin rett... ikke bare på landeveien. Fikk du testen denne litt i terrenget?