Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Mister du garantien hvis du setter på f.eks Akra slipon?

Siden du skrev at for å beholde garanti må du eventuelt kjøpe termi fra Ducati forhandler?

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av norse900 »

Hvis Ducati er Ducati, så må vel originalpottene beholdes?? Man øser ikke ketchup og krydder på et herre-måltid tilberedt av mester-kokker??? :knegg
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Cutless sin hyperblogg

Legg inn av norse900 »

Dobbelpost by Tapatalk
Sist redigert av norse900 den 29 mar 2015, 23:36, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Jarodden »

norse900 skrev:Hvis Ducati er Ducati, så må vel originalpottene beholdes?? Man øser ikke ketchup og krydder på et herre-måltid tilberedt av mester-kokker??? :knegg
+ :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av thewiz »

norse900 skrev:Hvis Ducati er Ducati, så må vel originalpottene beholdes?? Man øser ikke ketchup og krydder på et herre-måltid tilberedt av mester-kokker??? :knegg
Ducati har denne potta pga avgass reguleringer, designet er nok ducati men lyden og effekt er det ikke dem som bestemmer.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av norse900 »

Men Ducati leverer vel ikke "dårlig vare" selv om det stilles krav fra øvrigheta, eller? :)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:For meg er det helt utenkelig å eie en ducati uten å la motoren få levere den lyden som den er konstruert for og bor så mye sjel i. Som ducati eier er det en plikt å gå for effektanlegg :knegg
+1 :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

På en måte er jeg enig og hadde jeg driti penger så hadde jeg sporenstreks montert dette. Men 17.000,- er mye penger og jeg tror neppe dem tilfører noe verdi av nevneverdig grad til sykkelen heller. Jeg ga riktignok nesten 11.000,- for min Arrow Slipon inkluder montering og mapping også så skal vel kanskje ikke pipe alt for høyt her, men 17.000,-....... jaja... det hadde vertfall ikke jeg bladd opp. Hadde jeg fått det med ved å deale litt under kjøp av sykkelen etc. så kanskje, men å gi 17.000,- til blir mye. Da blir sykkelen plutselig veldig dyr.

Jeg har sansen for ekstrautstyr og slikt, men jeg synes så absolutt ikke den orginale potta er noe å skamme seg over, hverken med tanke på lyd eller utseende. De 17.000,- hadde jeg satt rett inn på kjørekontoen :thumleft

Hadde lyden i utganspunktet vert helt johan, så hadde jeg ikke tvilt på det, men slik lyden er på sykkelen i dag så vill jeg ikke engang vurdert det.... til den prisen. :-)å

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av KTM950SMR »

Bjerknez skrev:På en måte er jeg enig og hadde jeg driti penger så hadde jeg sporenstreks montert dette. Men 17.000,- er mye penger og jeg tror neppe dem tilfører noe verdi av nevneverdig grad til sykkelen heller. Jeg ga riktignok nesten 11.000,- for min Arrow Slipon inkluder montering og mapping også så skal vel kanskje ikke pipe alt for høyt her, men 17.000,-....... jaja... det hadde vertfall ikke jeg bladd opp. Hadde jeg fått det med ved å deale litt under kjøp av sykkelen etc. så kanskje, men å gi 17.000,- til blir mye. Da blir sykkelen plutselig veldig dyr.

Jeg har sansen for ekstrautstyr og slikt, men jeg synes så absolutt ikke den orginale potta er noe å skamme seg over, hverken med tanke på lyd eller utseende. De 17.000,- hadde jeg satt rett inn på kjørekontoen :thumleft

Hadde lyden i utganspunktet vert helt johan, så hadde jeg ikke tvilt på det, men slik lyden er på sykkelen i dag så vill jeg ikke engang vurdert det.... til den prisen. :-)å
Ville kjøpt meg slip-on. Trenger ikke brenne av 17.000 vel....
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Enig, kjøp en slipon. Koster vel ikke mer enn 4-5 lapper det. Kan ikke skjønne at garantien skal ryke pga en slipon.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Tror jeg ville gått hele veien hvis jeg først skulle gjort dette hvis jeg først skulle bytte tror jeg, men det er nå meg. Enten full pakke med remap etc. eller ingenting. jeg synes det er god nok lyd i sykkelen slik det er nå. Men hvis Ducati gir en skriftilig beskjed om at garanti beholdes ved bytting til annen slipon samt at det foretas en remap så hadde jeg nok gjort det, hvis det koster rundt 5-10.000 og hvis lyden blir vesentlig bedre samt effekten øker litt.

Men som sagt, har man pengene og faktisk er villig til å bruke dem, så klin til med full pakke. :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Tommas »

Slip-on tror jeg hadde holdt helt bra. I det minste om man skal stole på youtube og egen selektiv hørsel!
Og jeg er sikker på at det finnes et lite kott i en Ducatifabrikk hvor de ofrer alkohol og høner til "Måtte byråkrater dø"-guden sin.
Ingen ingeniør med respekt for seg selv ville satt på de klumpene av noen eksosanlegg man blir tvunget til i dag ;-)

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Anaxim »

Helt enig. Lydpottene på dagens sykler er ekte "dustbins" = søplekasser. Mange sykler har så fæle potter at det utelukker kjøp, fra min side. Fatter ikke hvor designerne har det fra...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

thewiz skrev:Enig, kjøp en slipon. Koster vel ikke mer enn 4-5 lapper det. Kan ikke skjønne at garantien skal ryke pga en slipon.
Slip-on som ikke er Termi er mest sannsynlig uten katalysator=mye mindre motstand=går magert=trenger map. Og der kan garantien ryke :)

Hvis jeg skulle bytta eksos så blir det ikke pga lyd, da blir det pga lavere vekt+bedre ytelse. Og da ser jeg kun to kandidater: Full termi eksos med map fra Ducati, eller det nye komplette eksosanlegget fra Akrapovic med et custom map. Full termi kan gjøres uten at det blir problemer med garanti, Akra er ikke aktuelt før garantiperioden er over.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:
thewiz skrev:Enig, kjøp en slipon. Koster vel ikke mer enn 4-5 lapper det. Kan ikke skjønne at garantien skal ryke pga en slipon.
Slip-on som ikke er Termi er mest sannsynlig uten katalysator=mye mindre motstand=går magert=trenger map. Og der kan garantien ryke :)

Hvis jeg skulle bytta eksos så blir det ikke pga lyd, da blir det pga lavere vekt+bedre ytelse. Og da ser jeg kun to kandidater: Full termi eksos med map fra Ducati, eller det nye komplette eksosanlegget fra Akrapovic med et custom map. Full termi kan gjøres uten at det blir problemer med garanti, Akra er ikke aktuelt før garantiperioden er over.
Hva koster Akrapovic med custom map?

Svar