Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:Alzheimer light?.
Hæ? :scratch
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:
Gammelgutt skrev:Alzheimer light?.
Hæ? :scratch
Møtte du ikke fler på treffet?.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:
Gammelgutt skrev:Alzheimer light?.
Hæ? :scratch
Møtte du ikke fler på treffet?.
Snakket med deg også vel, regner jeg med? ;-);) Vi møtte i hvert fall Dexter og merce rett etter at vi snakket med deg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Duville »

Nå er det en som er fornærmet Dex - d må rydde opp i dette snarest :[-X

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Duville skrev:Nå er det en som er fornærmet Dex - d må rydde opp i dette snarest :[-X
Tja, er enda litt forvirra, men traff altså Gammelgutt også på Norgestreffet, og til alle som ikke er nevnt så er dere ikke glemt! :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pollti

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Pollti »

Dexter, hva heter den sjappa i Kongsberg som selger Castrol ? Ligger i et varehus. Jeg tror du har vært der og smørt opp hjernebarken så ingenting fester seg. :knegg

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Pollti skrev:Dexter, hva heter den sjappa i Kongsberg som selger Castrol ? Ligger i et varehus. Jeg tror du har vært der og smørt opp hjernebarken så ingenting fester seg. :knegg
Nå blir jeg faktisk svar skyldig... Her er bare ett kjøpesenter og det er Stor Torget. Her VAR torshov bilrekvisita, men de er erstattet av Clas Ohlson. Vet ikke om andre der som selger Castrol. Men det er jo flere sjapper som likevel kan ha slikt i Kongsberg... Jeg kjenner dessverre ikke til hvem... Kawaspesialisten i Porsgrunn pusher visstnok Castrol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
merce
Innlegg: 50
Registrert: 22 mar 2010, 22:19
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av merce »

bildeleksperten ved næringsparken og mekonomen har castrol olje :thumleft
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Pollti

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Pollti »

Da uler jeg dit ved første anledning. Ikke mere TTS igjen. ](*,)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Jajaja, da har jeg vært på tur til Holmestrand i dag. Der ble det øvelseskjøring og grunnleggende opplæring hos Figmo. Vi kjørte en liten tur til Sande og tilbake til Holmestrand igjen. Tror den mannen kunne latt gliset gå helt rundt om han hadde vært uten ører. Det var tydelig at dette var første turen, men må si lærekurven var bratt!

For å ta det første først. Vi kjørte med 2 sykler siden vi overstiger hans sykkels lovlige vektgrenser med oss to på. Da er det lov å kjøre bak med vest+L+kommunikasjon. Dette hadde vi naturligvis så når alt var på plass så var det bare å komme seg på veien. Det gikk litt i rykk å napp i starten. Vi kjørte til Hof først. Der er det en stor parkeringsplass ved skolen som var tom så her tok vi en liten runde med start-stopp-clutch-tilvenning. Vi tok litt svinger, kontrastyring, krypkjøring og nødbrems. Så tok vi en liten "kjøreteori"-runde med sporvalg og da spesielt sporvalg i svinger. Dette så jeg jo manglet fullstendig på den lille turen fra Holmestrand. Da vi etter dette kjørte videre mot Sande var det betydelig og merkbare endringer å spore! :thumleft

Med kommunikasjon er det jo enkelt å gjøre enkelte korrigeringer underveis, noe vi også gjorde. Da vi kom til Sande tok vi en Urge-extreme på YX-stasjonen før vi kjørte litt ut mot Berger for å skue på badenymfene :knegg

Hjem-turen gikk enda bedre og den verste stivheten begynte tydeligvis å gi seg litt hos Figmo. Jeg tro han var fornøyd med å få kommet litt i gang med kjøringen. Jeg har lovet han flere turer så dette blir nok bra til slutt. Håper jo at dette hjelper litt på når han begynner på kjøreskolen, men jeg må nok være svært forsiktig med å ikke feil-lære eller la han få uvaner som kan komme i veien når han skal ta lappen da.

Tror nok vi snart ha enda en MC-entusiast på veiene!

Hva angår kommunikasjon så er nok konklusjonen etter denne turen at vi bør ha noe som er beregnet for MC. Vi hadde nå PRT-radioer med VOX. Voxen er ikke bufret og det er ikke støyfilter så det ble litt klipping og vindstøy, men det fungerte nå likevel. I nøden spiste fanden fiskekaker. :scratch

Jeg vurderer Scala Rider 4, da skulle jeg vel være kompatibel med de fleste tenker jeg.

Min tur i dag ble da totalt 19 mil. Fin tur, fint vær, fint selskap. Bare topp!

(Beklager Globe, jeg glemte å ta bilder)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:(Beklager Globe, jeg glemte å ta bilder)
:sorry


Kommunikasjon:Hva med mobil med ørepropp og bruk av telefoner med "Fri Famile" :-k for øvelseskjøringen, mener jeg :scratch

Har vel lest en plass at det ikke var helt tilsterkkelig for å dekke kravet om kommunikasjon :-k

Scala Rider G4 er topp (god rekkevidde)...men den laaaaangt rimeligere Q2 fungerer også godt, inntil ca. 300 meter (Det står 500 meter på "pakka" men det stemmer ikke har jeg erfart)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av rogg »

Dexter skrev:

Med kommunikasjon er det jo enkelt å gjøre enkelte korrigeringer underveis, noe vi også gjorde. Da vi kom til Sande tok vi en Urge-extreme på YX-stasjonen før vi kjørte litt ut mot Berger for å skue på badenymfene :knegg
Tror nok vi snart ha enda en MC-entusiast på veiene!
For de med Facebook, så er badenymfene på Berger her: http://www.facebook.com/home.php?#!/gro ... ref=search" onclick="window.open(this.href);return false; men krever innmelding :b_c:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av cheron »

rogg skrev:
Dexter skrev:

Med kommunikasjon er det jo enkelt å gjøre enkelte korrigeringer underveis, noe vi også gjorde. Da vi kom til Sande tok vi en Urge-extreme på YX-stasjonen før vi kjørte litt ut mot Berger for å skue på badenymfene :knegg
Tror nok vi snart ha enda en MC-entusiast på veiene!
For de med Facebook, så er badenymfene på Berger her: http://www.facebook.com/home.php?#!/gro ... ref=search" onclick="window.open(this.href);return false; men krever innmelding :b_c:
Dette var NESTEN god nok grunn til å melde seg inn i Fjæsboka... Men gjorde jeg det? Njet.. :[-( :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Pollti »

Du koser deg vel med siste nummeret av Alle Ville Menn du og ? :D

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Du koser deg vel med siste nummeret av Alle Ville Menn du og ? :D
Yes sør! :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar