Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev: I dag ble det 43 mil. Litt rundomkring og hit og dit, Hurumlandet- Hof- Lågendalen- Hijol- Tønsberg- Åsgårdstrand- Horten- Holmesrand- Drammen- Sandvika. Har skydd motorveier og bare kost meg på småveier.

Nå står det 38000 km på telleren. Fortsatt like moro med MC. :thumleft

2010:.......16000 km
Tar snart igjen meg du, Gammelgutt!
TDM'en runder 53K om ikke lenge... Og sykker'n går bedre enn noen gang!! Den er to år, eller er det tre? år eldre enn din og det betyr selvfølgelig at du kjører mye mer enn meg.
Men det er likevel et stykke til du tar meg igjen :P

I morra skal jeg til Jessheim å prøvekjøre en...... Aprilia Shiver \:D/
Senere blir det prøvekjøring av Moto Guzzi 1200 Sport :prop:

Om jeg har tenkt å bytte? Tru'kke det, men man kan aldri være helt sikker :knegg

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det ble en tur til Vindfjelltun i dag også, traff på flere fra MCsiden. Kokken var bare blid og hyggelig idag, fortalte meg at det hverken var mel eller melk i gryteretten.

Hjemturen kjørte jeg sammen med Dexter, Ole B og en til her fra MCsiden, skylder på alzheimer light når jeg ikke husker navnet. Vi kjørte rv 306 til Hijol, svingte bortom Cheron, men vi ble jaget derfra, makan til fotballidiot skal man lete lenge etter. Fra Hijol tok vi over mot Revetal, og der tok Ole B mot Tønsberg/ Horten for ferge til Moss. Etter Hvittingfoss kjørte Dexter forbi meg, han syntes visst at det gikk for smått med gamlingen.

Jeg svingte mot Darbu og Drammen, kjørte E 18 til Asker der jeg tok mot Heggedal og så ned mot Leangbukta og Slemmestadveien til Holmen. Da slapp jeg å ligge i kø i 50 km/t på motorveien pga. asfaltarbeid.

Det ble bare 32 mil i dag.
Sist redigert av Gammelgutt den 07 jul 2010, 09:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Han du ikke husker navnet på er KentR her på forumet.

Jeg måtte ha litt utjevning etter den forferdelige turen på 306 som du bokstavelig talt dro oss gjennom! Fytterakkern for en vei! Den har jeg ikke tenkt å kjøre igjen, for å si det slik. Har rista på meg både løs mage, luft, brokk, løse skruer og det som værre er :knegg Så da vi kom til Hvittingfoss så måtte dette kompenseres for så da dro jeg på litt ekstra på disse fine veiene :knegg Det var synd du dro av til høyre i rundkjøringa, vi stoppa på Shell Skollenborg, noe vi gjør nesten alltid før vi kjører hver til vårt.

Cheron ja :knegg :lol Han påsto det var fotball, men jeg vet nå ikke helt. Bilde kommer i løpet av dagen :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

KentR, jeg husket det når jeg sto opp i morges, det er vel slik det er å bli gammel?. Titter på damene men husker ikke hvorfor. :scratch
Sist redigert av Gammelgutt den 07 jul 2010, 09:35, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:

Jeg måtte ha litt utjevning etter den forferdelige turen på 306 som du bokstavelig talt dro oss gjennom! Fytterakkern for en vei! Den har jeg ikke tenkt å kjøre igjen, for å si det slik. Har rista på meg både løs mage, luft, brokk, løse skruer og det som værre er :knegg
Pingle, du kjører nok for lite, og så er det vel bedre med en rettopprettognedsykkel og ikke detta RRRRtullet?.

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:

Jeg måtte ha litt utjevning etter den forferdelige turen på 306 som du bokstavelig talt dro oss gjennom! Fytterakkern for en vei! Den har jeg ikke tenkt å kjøre igjen, for å si det slik. Har rista på meg både løs mage, luft, brokk, løse skruer og det som værre er :knegg
Pingle, du kjører nok for lite, og så er det vel bedre med en rettopprettognedsykkel og ikke detta RRRRtullet?.
:thumleft må si meg enig med Gammelgutt der :=D>
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:

Ja, jeg kunne nok kjørt mer, men det er riktig at jeg har en sykkel som ikke er spesielt god å kjøre på den veien slik den var. Men det var jo litt morro lell :knegg Tenker meg den veien med fin asfalt og garantert ingen biler imot :janikk DET hadde vært morro
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Tittet litt ekstra på bakdekket idag, det var mer slitt enn jeg likte. Dro ut til Monsterbike i Kobbervikdalen rett utenfor Drammen for å høre om de hadde dekk. Der traff jeg på Bimma og gemalen?. Monsterbike hadde Michelin og Metzelerdekk. Og ikke nok med det, de hadde åpent dropinverksted også, på en lørdag. Så nu er Il Tempo nyskodd bak med Michelin pilot road 2, kostet jo en smule mer enn de dekkene jeg har hatt før. Ser jo at de dekkene får veldig god omtale, så det blir spennende å se hvor lenge det bakdekket holder, Pirellidekket holdt jo bare en mnd.

Etterpå måtte jeg jo kjøre av silikonbelegget så det ble en tur til Pollti. Det ble 23 mil igår og 28 mil idag. Og Il Tempo rundet 39000 km på turen. 12 juni rundet hun 30000 km. :prop:

Etter middagen skiftet jeg olje og filter og vasket den lille, så nu er vi klare for en langtur igjen.

2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.......17000 km :mc7

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Tok en tur til Smia, kjørte Sandvika- Sollihøgda- Skaret- Lier- E 18 til Kobbervikdalen- gamle E 18 mot Sande- Østsideveien- Svelvik. Det begynte å regne ved Skui og det regnet resten av veien til Svelvik. Var jo en smule fuktig da jeg kom fram, men det var fin temperatur så det gikk greit.

På Smia dukket etterhvert Globe og siden Rogg og frue opp. Og pølsene smakte bra som vanlig. Når jeg skulle reise hjem igjen så hadde det klarnet opp så det ble en omvei hjemover også.

Svelvik-Sande- Hanekleivene- Eidsfoss- Vestfossen- Drammen- E 18 til Liertoppen- småveier til Asker- Vetre på slemmestadveien- Holmen- E18 til Slependen- småveier hjem.

På veien fra Vestfossen til Drammen var det endel trafikk. Der var det mange bilførere som ville ha mistet førerkortet om det hadde vært kontroll av avstand til forankjørende. Det er skremmende å se biler med 4-5 meter avstand i +90, jeg forstår ikke hva som foregår i hodet på slike bilførere?.

Det ble bare 20 mil idag, og det nye bakdekket virker veldig bra og føles like trygt på våt vei som Pirelien.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

I går var vi fire fra MCsiden som dro på Harrytur. Jeg møtte Dexter og KentR p Shell på Skollenborg og så kjørte vi noen små krokveier til Vestfossen og tok en kaffe mens vi ventet på AJ. Det ble litt diskusjon om reiseruten men den ble: Vestfossen- Eidsfoss- mot Hof- Hanekleivene ned til Sande. Der ble det en kort stopp, KentR fyllte bensin, mens en annen tømte tanken, og AJ og jeg tok en liten matbit. Tok fergen fra Svelvik slik at det ble fergetur på Dexter likevel. Etter oslofjordtunnelen ble vi enige om og ta E 6 rett til Sverige slik at de andre rakk gotteributikken i Strømstad.

Etter Strømstad gikk turen til Nordby der vi spiste litt og var innom Hansons skinn og kikket litt. Så ble det fleskehandel før vi satt kursen mot OleB`s hjemtrakter. Litt misforståelser og div åttetallsrunder i noen rundkjøringer fant vi endelig OleB. Så gikk turen til hans lune rede der vi traff resten av familien og ble traktert med kaffe og kaker.

Det begynte å regne litt før vi dro videre, OleB fulgte oss et stykke på veien (rv 110) og fikk loset oss inn på E 6. Rett ved Rygge fikk vi mer regn men vi bare peiset på, rett før avkjøringen til oslofjordtunnelen svingte Dexter og KentR inn på en bensinstasjon mens AJ og jeg fortsatte. AJ fortsatte på E 6 mens jeg tok rv 23 UNDER oslofjorden.

Det ble nesten 50 mil og Il Tempo rundet 40000 på turen.
Sist redigert av Dexter den 17 jul 2010, 09:10, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Det er MCsiden, ikke MC-forumet!! Jeg har endret og uthevet det ;-)

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Il Tempo har ikke vært god i det siste, hun hostet og nøs litt og viste meg stadig det onde øyet (rød lampe merket FI). Har nå forsøkt det meste, vasket og pusset, skiftet olje og filter, vasket og oljet luftfilteret, og sprayet over alle hennes ledninger med fuktfortrenger. På turen igår hadde hun sluttet å hoste og nyse, men viste meg stadig det røde øyet.

Men etter fergeturen fra Svelvik var hun bare i godlune og ble den gamle gode igjen. Hun likte nok å få strekke skikkelig på hjulene igjen, muligens har hun vært fornærmet over at det bare har vært småturer inntil 30 mil i det siste.

Nei neste sykkel skal være en av hankjønn.
Sist redigert av Gammelgutt den 17 jul 2010, 21:41, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Gammelgutt skrev: Nei neste sykkel skal være en av hankjønn.

Den greia du måtte kjøpe som er hankjønn kan du vennligst parkere flere mil unna min gårdsplass, her aksepteres kun mopeder av hunkjønn ! Er vi lesbiske så er vi nemlig lesbiske ! Nemlig.
Den går sikkert litt dårlig fordi den slår seg over på reservesystemet pga feil i innsprøytningssystemet. Siden lyset er borte nå og den er kommet til nasjonal sans og forsamling igjen så tyder det på en periodisk feil. Skjer det igjen så prøv å koble fra minuspolen i noen minutter, da skal datahjernen resette seg når du kobler polen til igjen. Gammelt triks for kranglete Magneti Marelli innsprøytningssystem.

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden. Kvinnenykker?.

Legg inn av Gammelgutt »

Det må jeg prøve om hun blir vrang en annen gang.

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden. Kvinnenykker?.

Legg inn av Gammelgutt »

Var en tur på Bullfighter og prøvde regndress, men det ble litt av en gymnastisk (pr)øvelse. Jeg fikk på meg str 4x men det det var med tekstilbukse og ikke skinnsnikkeren, da måtte jeg nok hatt større dress. Så jeg får nok holde meg til det jeg har av regntøy. Hvorfor er det ikke glidelås og borrelås på yttersiden av benet fra hoften og ned, da ville det vært møe lettere å få på regndressen. Og kanskje lang glidelås i ryggen slik det er på den ene neoprendressen jeg har til padling, da blir lettere å få dressen tett på fremsiden. Kanskje jeg skal sy meg en dress selv, str. kort helfet?.

Var innom Mosterbike og bestilte nytt kjede og bakdrev, framdrev har jeg liggende. Det kjedet (X-ring D.I.D) jeg har nå har gått 27000 km, og nå knaser det når jeg kjører.

Fylte bensin og forbruket var under 0,4 og det er bra, det har stort sett vært tildels hard motorveikjøring på denne tanken.
Sist redigert av Gammelgutt den 17 jul 2010, 22:34, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du kan få byggeplast,nesten en hel rull av meg. Det burde være nok til regndress. Men gaffaen trenger jeg til Kabul Kareten. Du skaper mote nå tror jeg.

Svar