JRO blogg: 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av MH434 »

JRO skrev:
Andreas skrev:Vilke karbondeler ble det til slutt? Vis oss noen bilder :vs

Høres morsomt ut med egen firmamotorsykkelklubb! Ivertfall når man kan telle 38 medlemmer :prop:
Hei Andreas, det ble de 4 delene som jeg antydet i et tidligere innlegg.
Disse i matt carbon

Carbon front air inlets kit
Carbon rear mudguard
Carbon front mudguard
Complete timing belt cover kit

Og det var kjempebra med dag på Rudskogen. Her kommer noen bilder.

Bilde

Ducatien race klar, alle kofferter tatt av.

Bilde

Kawasakien til MH434, nydelig sykkel.

Skal sette i sammen en liten video i kveld, så kan dere bli med noen runder.
Hei igjen :-)
Supert at du hadde en bra dag! For min del så ble det litt lite kjøring pga regnværet, men flott å se så mange stille opp! :prf

Har du en filmsnutt av meg? Glemte selvfølgelig å sette på gopro kameraet i det passet jeg kjørte :doh
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

Her kommer videoen, ingen kommentarer om at dette går sakte. Dette er førerutvikling og ikke race day. Men det var litt frikjøring på slutten, fikk tømt 3. og 4. giret på langsiden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XaF43VZ ... e=youtu.be[/video]

Fikk tatt en liten snutt MH434, du er siste sykkel i denne snutten. Fin lyd i sykkelen din.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WG8X7Ko ... e=youtu.be[/video]
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av KydeX »

Synes ikke det så sakte ut. Greit med nedlegg. Det så kjempegøy ut.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av MH434 »

JRO skrev:Her kommer videoen, ingen kommentarer om at dette går sakte. Dette er førerutvikling og ikke race day. Men det var litt frikjøring på slutten, fikk tømt 3. og 4. giret på langsiden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XaF43VZ ... e=youtu.be[/video]

Fikk tatt en liten snutt MH434, du er siste sykkel i denne snutten. Fin lyd i sykkelen din.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WG8X7Ko ... e=youtu.be[/video]
Jevn og fin kjøring JRO! Bra at du fikk litt ut av dagen :prf
Jeg fikk liksom aldri god følelsen på det kalde og våte føret. TC'n jobba febrilskt opp fra slakter'n, og da er det glatt!

Faen å den Duc'n din gikk på langsida! Må jo være den desidert raskeste touring sykkelen på markedet.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av ojda »

Hva JRO, skal vi ikke få lov til å mobbe heller nå :lol
Jeg vet du hadde en supergøy i dag.
Neste gang får du be om tørr bane :thumleft
Fint klipp ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

ojda skrev:Hva JRO, skal vi ikke få lov til å mobbe heller nå :lol
Jeg vet du hadde en supergøy i dag.
Neste gang får du be om tørr bane :thumleft
Fint klipp ;-)
Jo, klart du kan mobbe ojda, og ja hadde en supergøy dag. Tenkte jeg kunne gi en litt mer utfyllende beskrivelse av dagen. :prf

Jeg reiste ned til Sarpsborg for overnatting der søndag, vi skulle møte kl. 08.00 på Rudskogen og måttet startet 05.30 hvis jeg skulle reist mandag morgen. Så det var deilig å stå opp ca. 7 og kun ha 10 minutter til Rudskogen. Været var ikke så bra verken ned på søndagen eller på turen til Rudskogen mandag morgen mye regn.

Men vi var ca. 60 stykker som møtte opp med alt fra touring sykler, HD og BMW 1600 GTL blant annet, Adventure med GS1200, min Ducati, KTM 1190, 950, 990, Supermotard sykler KTM 690 og skikkelige R sykler både BMW HP4, flere Kawasakier, Suzuki Gixxer og ikke minst MH434 sin ZX10R som kanskje den heftigste. :D

Bilde

Dagen startet med teori gjennomgang av det klassiske tema'ene, blikk, sporvalg, brems, gjennomgang av bane layout, flagg regler etc.

Ca. kl. 10 var det ut på syklene, det var lagt opp til følgende prøver. Bremse i sving, hastighet ca. 70 - 80 starte bremsing ved kjegler som sto i sving og holde nedlegget nede ved økt kontrastyring. Unnamanøver, ca. 50 - 60 km/t mot 2 kjegler, ca 4 meter bak kjeglene sto det en funksjonær som skulle peke venstre eller høyre når du hadde passert kjeglene faktisk en spennende øvelse i og med at du ikke viste hvilken vei du skulle svinge når du startet bremsingen. Så funksjonæren måtte hoppe unna et par ganger for førere som ikke klarte oppgaven. En ren bremseprøve fra ca. 100 km/t og til stillestående og trykke på forbrems så mye som du turte. I tillegg 2 slaloms øvelser mellom kjegler. Syns alt gikk fint for meg ingen problemer og fikk god tilbakemelding av instruktørene. Ingen regn under øvelsene, men det var ganske våt bane.

Etter dette var det lunsj. Vi fikk kun 30 minutter lunsj for her hadde folk lyst til å kjøre. Vi ble delt opp i grupper på ca. 10 med instruktør som skulle kjøre foran og vise riktig sporvalg på banen. Og så var det vi som skulle prøve oss på riktige sporvalg alene og gjennomgang av noen enkle regler.

Bilde

Som sagt dette var førerutvikling og ikke race day, vi skulle blant annet ikke kjøre forbi unntatt når fører foran kjørte til side for å slippe forbi. Jeg som dere ser i videoen tar godt innpå førerne foran meg på langsiden, men måtte bremse for ikke å kjøre forbi. La meg også litt bak for å ha litt avstand når langsida kom. Hadde satt Duc'en i sport modus, da endres TC, demperoppsett, ABS, gassrespons etc. kjørte ikke så hardt at elektronikken hindret meg. Men det er heftig å bremse ned fra ca. 200 til 50 i enden av langsida for å kunne ta venstresvingen i enden. Både ABS og dempersensorer jobbet hardt da, men imponerende at støtdemperne ikke bunnet i den settingen. Var bare å slippe litt opp på bremsene og ta nedlegg for å ta venstresving. Jeg oppnådde målene mine, fikk fjernet kyllingstripene og fikk fothviler skrap i noen svinger.

Vi som var der ble delt opp i 3 grupper, grønn gruppe for nybegynnere og motorsvake MC'er, gul gruppe for de med litt erfaring fra bane og mange år på sykkel og rød gruppe for de erfarne banekjørerne.

Men igjen, jeg har lite erfaring fra banekjøring men valgte gul gruppe og de i rød var det ikke vanskelig å se at hadde både sykler og erfaring fra banekjøring. To sykler imponerte meg både med lyd, og banehåndtering det var en HP4 og ZX10R til MH434 de hadde peil og det var ikke vanskelig å se at de hadde baneerfaring.

Så alt i alt en svært hyggelig dag og erfaring selv om ikke været var det beste. :D
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av MH434 »

Er ganske heftig på slutten av "lang" sletta, svingen kommer vanvittig fort! Siden det var vått og kaldt, så bremset en jo ned med god margin, men alikevel er det jo en artig opplevelse :prf
200km/t ja, det er jo samme hastighet som litt eldre RR'R klarer :roll Skal jeg ha touring sykkel så må en sånn sykkel som du har vurderes! Har liksom aldri sett på touring sykler som morsomme, men din så jo ut til å ha gode kjøreegenskaper og bra med motor...

Du får bli med en tur i Juli-August, da pleier Michelin å ha en banedag på rudskogen.
Litt av samme opplegget som igår, men med mer kjøring. Samme gruppeinndelinger som igår og erfarne instruktører i hver gruppe.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

MH434 skrev:Er ganske heftig på slutten av "lang" sletta, svingen kommer vanvittig fort! Siden det var vått og kaldt, så bremset en jo ned med god margin, men alikevel er det jo en artig opplevelse :prf
200km/t ja, det er jo samme hastighet som litt eldre RR'R klarer :roll Skal jeg ha touring sykkel så må en sånn sykkel som du har vurderes! Har liksom aldri sett på touring sykler som morsomme, men din så jo ut til å ha gode kjøreegenskaper og bra med motor...

Du får bli med en tur i Juli-August, da pleier Michelin å ha en banedag på rudskogen.
Litt av samme opplegget som igår, men med mer kjøring. Samme gruppeinndelinger som igår og erfarne instruktører i hver gruppe.
Skal være veldig forsiktig med å trekke Ducati'en fram, du vet det er mange på forumet som har sterke meninger om hva som er bra sykler. Og som du sikkert også har lest om så går diskusjonen ofte høyt over hva slags sykler dette er, Adventure, tourer, sportstourer Men jeg er i alle fall veldig fornøyd med Duc'en. Hvis vi treffes en gang, kanskje på et MC siden treff skal jeg ikke være vanskelig å be hvis du ønsker å prøve sykkelen. Ellers hvis du ønsker det, i og med at vi bor i samme byen er det jo ikke vanskelig at vi kan treffes en kveld.

Du får holde meg informert om banedagen i Juli-August så får vi se om det kan passe, kanskje vi kan få med noen flere fra MC siden også.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av bshagen »

Dette så moro ut, hadde så lyst til å være med selv, men jeg ikke har fått sykkelen min fra Løvaas enda. ](*,)
Det kommer vel et år til neste år også ;-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

bshagen skrev:Dette så moro ut, hadde så lyst til å være med selv, men jeg ikke har fått sykkelen min fra Løvaas enda. ](*,)
Det kommer vel et år til neste år også ;-)
Synd du ikke fikk vært med, en fin dag selv om det var litt vått og kaldt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av Andreas »

JRO skrev:
MH434 skrev:Er ganske heftig på slutten av "lang" sletta, svingen kommer vanvittig fort! Siden det var vått og kaldt, så bremset en jo ned med god margin, men alikevel er det jo en artig opplevelse :prf
200km/t ja, det er jo samme hastighet som litt eldre RR'R klarer :roll Skal jeg ha touring sykkel så må en sånn sykkel som du har vurderes! Har liksom aldri sett på touring sykler som morsomme, men din så jo ut til å ha gode kjøreegenskaper og bra med motor...

Du får bli med en tur i Juli-August, da pleier Michelin å ha en banedag på rudskogen.
Litt av samme opplegget som igår, men med mer kjøring. Samme gruppeinndelinger som igår og erfarne instruktører i hver gruppe.
Skal være veldig forsiktig med å trekke Ducati'en fram, du vet det er mange på forumet som har sterke meninger om hva som er bra sykler. Og som du sikkert også har lest om så går diskusjonen ofte høyt over hva slags sykler dette er, Adventure, tourer, sportstourer Men jeg er i alle fall veldig fornøyd med Duc'en. Hvis vi treffes en gang, kanskje på et MC siden treff skal jeg ikke være vanskelig å be hvis du ønsker å prøve sykkelen. Ellers hvis du ønsker det, i og med at vi bor i samme byen er det jo ikke vanskelig at vi kan treffes en kveld.

Du får holde meg informert om banedagen i Juli-August så får vi se om det kan passe, kanskje vi kan få med noen flere fra MC siden også.
Multistrada er en R-sykkel på stylter og med koffertfester :prop:

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av spiritofwinter »

Moro å se video fra Ruudskogen, har selv blitt invitert med på banekurs der i August, men det passer dårlig i forhold til termindato til samboer.

Men leste over nettsiden til Ruudskogen, og der står det at det er kun tillatt med originalt eksosanlegg, og at alle MC'er skal støytestes. Er dette noe som blir tatt veldig seriøst eller er det bare noe de skriver på nettsiden? Har veldig lite lyst å bytte eksosanlegg for en dag på Ruudskogen, og de så ikke helt originalt ut det eksosanlegget som var på ZX-10'en på bilde.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

spiritofwinter skrev:Moro å se video fra Ruudskogen, har selv blitt invitert med på banekurs der i August, men det passer dårlig i forhold til termindato til samboer.

Men leste over nettsiden til Ruudskogen, og der står det at det er kun tillatt med originalt eksosanlegg, og at alle MC'er skal støytestes. Er dette noe som blir tatt veldig seriøst eller er det bare noe de skriver på nettsiden? Har veldig lite lyst å bytte eksosanlegg for en dag på Ruudskogen, og de så ikke helt originalt ut det eksosanlegget som var på ZX-10'en på bilde.
Slik jeg oppfattet det var støytesten viktig, ikke over 100db ved 5 500 rpm. Arrangøren sa i alle fall at de hadde avvist sykler tidligere. Men min Ducati med original anlegg holdt så vidt under 100 Db. Det var flere med uoriginalt anlegg med de måtte ha Db killer installert.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
JRO skrev:
MH434 skrev:Er ganske heftig på slutten av "lang" sletta, svingen kommer vanvittig fort! Siden det var vått og kaldt, så bremset en jo ned med god margin, men alikevel er det jo en artig opplevelse :prf
200km/t ja, det er jo samme hastighet som litt eldre RR'R klarer :roll Skal jeg ha touring sykkel så må en sånn sykkel som du har vurderes! Har liksom aldri sett på touring sykler som morsomme, men din så jo ut til å ha gode kjøreegenskaper og bra med motor...

Du får bli med en tur i Juli-August, da pleier Michelin å ha en banedag på rudskogen.
Litt av samme opplegget som igår, men med mer kjøring. Samme gruppeinndelinger som igår og erfarne instruktører i hver gruppe.
Skal være veldig forsiktig med å trekke Ducati'en fram, du vet det er mange på forumet som har sterke meninger om hva som er bra sykler. Og som du sikkert også har lest om så går diskusjonen ofte høyt over hva slags sykler dette er, Adventure, tourer, sportstourer Men jeg er i alle fall veldig fornøyd med Duc'en. Hvis vi treffes en gang, kanskje på et MC siden treff skal jeg ikke være vanskelig å be hvis du ønsker å prøve sykkelen. Ellers hvis du ønsker det, i og med at vi bor i samme byen er det jo ikke vanskelig at vi kan treffes en kveld.

Du får holde meg informert om banedagen i Juli-August så får vi se om det kan passe, kanskje vi kan få med noen flere fra MC siden også.
Multistrada er en R-sykkel på stylter og med koffertfester :prop:
Enig Andreas, hadde mye å gå på men måtte holde formasjonen. Men oppnådde fothviler skrap så fikk i alle fall hatt gode nedlegg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JRO blogg: Rudskogen mandag 12.mai

Legg inn av LordShaft »

Kjempe bra referat fra banedag gutter. Gud jeg gleder meg til det blir min tur :thumleft


Sony Z2

Svar