Tore L, sin MC Logg
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Litt off topic, men hør hva Englands mest kjente (og morsomte) motovlogger har å si om den nye R1200 GSAen.
Dette er kongen på haugen i min bok! Mitt soleklare valg i dette segmentet.
Samme kar tester en S1000XR.
Dette er kongen på haugen i min bok! Mitt soleklare valg i dette segmentet.
Samme kar tester en S1000XR.
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Får blåse litt liv i denne loggen igjen, og for historien sin skyld legge inn de syklene som har vært innom mitt eie siden siste innlegg.
Kjøpte i Aug 2018 en ny BMW R 1200 GS, som jeg solgt i Juli 2021.
Kjøpte i Aug 2018 en ny BMW R 1200 GS, som jeg solgt i Juli 2021.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Denne var også innom en kort stund fra April til Juli 2021, en veldig pen 2010 BMW K1300 GT
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Så ble det en 07 BMW K 1200 GT, som blir her fram til våren 2022 tenker jeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Så til det jeg egentlig trenger noe tanker om, siden sykkelen var ferdig pakket til tur og da helt død - 5,8V på Batteriet som skal være nytt, og er satt til opplading.
Fant denne her ved batteriet - og er det noen som ser eller vet hva dette er. Alarm eller noe annet?
Kan dette være problemet til at batteriet var tom for strøm?
Fant denne her ved batteriet - og er det noen som ser eller vet hva dette er. Alarm eller noe annet?
Kan dette være problemet til at batteriet var tom for strøm?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Åpenbart at det er en strømtyv på ferde.
Men jeg er ingen bil eller MC-elektriker så noe kvalifisert godt svar utover antakelsen om kjeltringaktig strømtyv, har jeg dessverre ikke...
Men jeg er ingen bil eller MC-elektriker så noe kvalifisert godt svar utover antakelsen om kjeltringaktig strømtyv, har jeg dessverre ikke...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Aner ikke hva denne er, men det er ikke usannsynlig at du har funnet synderen. Kanskje ikke så dramatisk strømforbruk i denne at det har noen betydning for forumtouren, slett ikke sikkert at du trenger å koble den bort.
Kjenner jeg deg rett Tore så har du ikke hatt tid til å bruke sykkelen siden du hentet den, så strømforbruket trenger ikke ha noen betydning så lenge sykkelen brukes..
Kjenner jeg deg rett Tore så har du ikke hatt tid til å bruke sykkelen siden du hentet den, så strømforbruket trenger ikke ha noen betydning så lenge sykkelen brukes..
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Det er riktig Kjellv, den har stått i ro i 10 dager - skal starte den litt senere i kveld og så hvor mye den lader, er den ok så er det tut og kjør :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Høres bra ut.
Om dette skulle være en alarm av ett eller annet slag, så ikke gjør forsøk på å koble den bort uten at du vet hvordan det skal gjøres. Du risikerer å lage ennå større problemer..
Da er det bedre du møter opp på Mysen mandags morgen, ferdig pakket for langtur og gir dem klar beskjed om at de får koble fra denne så du kommer deg avgårde. Fortell dem at du skal på forumtreff i Norges største og mest aktive motorsykkelforum, og at denne saken vil garantert bli diskutert. Utfallet av ditt oppmøte vil ha betydning på hvordan omtalen blir.
Om dette skulle være en alarm av ett eller annet slag, så ikke gjør forsøk på å koble den bort uten at du vet hvordan det skal gjøres. Du risikerer å lage ennå større problemer..
Da er det bedre du møter opp på Mysen mandags morgen, ferdig pakket for langtur og gir dem klar beskjed om at de får koble fra denne så du kommer deg avgårde. Fortell dem at du skal på forumtreff i Norges største og mest aktive motorsykkelforum, og at denne saken vil garantert bli diskutert. Utfallet av ditt oppmøte vil ha betydning på hvordan omtalen blir.
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Da fikk jeg start og konstartet at han lader rundt 13,95 ved 2000 o/min, så da skulle vell det være nok med den kjøringen vi skal ha på turen.
Skal la batteriet stå å lade over natta, så skal jeg måle hva selvutladningen er i morgen. Får kjøre innom KUS på mandag, for å høre litt med dem.
Men da ser det ut som det blir tur
Skal la batteriet stå å lade over natta, så skal jeg måle hva selvutladningen er i morgen. Får kjøre innom KUS på mandag, for å høre litt med dem.
Men da ser det ut som det blir tur
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Da er Mcsiden turen 2021 over, og etter 3046 km er det greit å ta en aldri så liten vask av doningen.
Og for en tur vi hadde, med strålende vær til rene skybruddet. Sykkelen oppførte seg bra, fikk noen feilmeldinger under veis som nullstilte seg etter en ny oppstart av sykkelen. Forbruket samlet under turen ble på behagelige 0,471, og det synes jeg er veldig bra på 1200 GT.
Til De av dere som har lyst, men ikke tør å ta steget for å bli med - så er dette helt ufarlig, og egentlig bare moro.
Vi snakket om at neste tur skal foregå i Telemark området, og dette burde være et nedslagsfelt for veldig mange av oss, uten at vi må bruke veldig mange feriedager ( Jumpa ligger selvfølgelig litt dårlig an som skal kjøre fra Finnmark ). En gang må være den første til å bli med, og for meg var det i 2017 og jeg har siden kommet på alle de neste turene til Mcsiden.
Vi må ha som mål og sette ny deltaker rekord i 2022, og da må vi bli over 20 stk + +. AJ , kjellv og jumpa kommer sikker til å dra i gang en tråd med dette utover høsten, så da er det bare å bli med i diskusjonen og melde seg på
Og for en tur vi hadde, med strålende vær til rene skybruddet. Sykkelen oppførte seg bra, fikk noen feilmeldinger under veis som nullstilte seg etter en ny oppstart av sykkelen. Forbruket samlet under turen ble på behagelige 0,471, og det synes jeg er veldig bra på 1200 GT.
Til De av dere som har lyst, men ikke tør å ta steget for å bli med - så er dette helt ufarlig, og egentlig bare moro.
Vi snakket om at neste tur skal foregå i Telemark området, og dette burde være et nedslagsfelt for veldig mange av oss, uten at vi må bruke veldig mange feriedager ( Jumpa ligger selvfølgelig litt dårlig an som skal kjøre fra Finnmark ). En gang må være den første til å bli med, og for meg var det i 2017 og jeg har siden kommet på alle de neste turene til Mcsiden.
Vi må ha som mål og sette ny deltaker rekord i 2022, og da må vi bli over 20 stk + +. AJ , kjellv og jumpa kommer sikker til å dra i gang en tråd med dette utover høsten, så da er det bare å bli med i diskusjonen og melde seg på
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Noen grunn til at K1300GT forsvant?
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Både ja og nei, den var veldig pen, super å kjøre, men fri for ekstrautstyr og speed i mph.
Hadde jeg vist alt dette, hadde jeg ikke dratt til Kristiansand å kjøpt den. Men jeg fikk den til en grei pris, og kjørte av gåre med den.
Etterpå la jeg ut begge for salg, og tenkte at den jeg ikke fikk solgt beholdt jeg. GS'en ble solgt etter noen dager og da hadde jeg lovet å holde av GT til en som kom hjem fra ferie noen dager senere. Han la mer penger på bordet en jeg kjøpte den for, og da lot jeg den gå.
Er ikke sikker på om jeg kjente så mye forskjell på 1200 og 1300 GT, når det gjelder trekkraft. Jeg kjører ikke slik at jeg klarer og utnytte det som bor i disse syklene uansett, men giringen var mye mer silkemyk på 1300, en det den er på min 1200.
Begge drar 1/4 mile på 11.4 sek, topphastigheten er 3 km høyere på 1300, og dreiemoment er 130 mot 135, og girutvekslingen er også litt forskjellig.
Men dette blir så lite at med den kjøringen jeg driver med, ikke merker den helt store forskjellen på de to syklene :)
Jeg har noen følere ut på noen sykler, så får vi se hvor veien går til våren - men jeg er superfornøyd med den jeg har nå :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118