GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg: SPM vedr. lysbruk...Fjernlys på hele tiden?

Legg inn av Globe »

FIkk hyggelig melding fra medlem her på mcsiden i går. Onsløv var innom Trondheim, han og hans fru er på MC-ferie, og lurte på om vi skulle treffes :bananas

Så klart!! :thumleft Vi gjorde avtale og kl. 13:45 i dag jeg møtte en hyggelig kar som jeg kun har "skrevet" med det siste året :D

Bilde
En blid og hyggelig bergenser! Kremt, kremt...sjekk antrekk Onsløv, de skoene der er vel ikke helt i henhold til den uskrevne regelboka? ;e

Vi hilste og småsnakket litt om feiretur, vær og føre...slik en skal starte en konversasjon. Onsløv viste meg sin noe provisoriske startknappløsning som var mekket i løpet av dagen. Han hadde mistet "kontakten" med startknappen på Yamahaen, men dette var nå løst via en "kjapp-løsning" :thumleft

Nei, vi kunnne ikka bare stå å preike!! Vi måtte ut å kjøre litt også! :bananas

Trondheim bød i dag på sol og varmt vær, litt vel varmt til å stå å prate lenge ikledd skinn og annen mc-bekledning.

Det ble en av byens standardruter "Byneset rundt, på yttersida"
Bilde
Ruta er ca. 7 mil.

Vi tok en tid til en liten drikkepause underveis også, på Klett!
Bilde
Det virket som om syklene "Yamma" godt sammen, der de stod som rene stumtjenere :D

Etter pausen fullførte vi runden inn til utgangspunktet, Lade i Trondheim. Vekslet noen ord, før vi dro hvert til vårt. Jeg hjem til pakking og husrydding (reiser på ferie del2 i morgen), og Onsløv tilbake til sin fru, som hadde vært såpass grei å "låne ham bort" et par formiddagstimer :thumleft

Bilde

Virkelig hyggelig med slike impulstreff og deling av felles interesse!

Ser allerede frem til neste anledning til å treffe Onsløv igjen, og flere av dere medforumister....og neste anledning...ja det er 3 - 5. september..for mitt vedkommende...sees der!! :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: Besøk av medlem ONSLØV...vi YAMMA sammen!!

Legg inn av AJ »

Hyggelig at trivelige folk stikker innom, ja! :-) De jeg har truffet så langt ute på veien her fra MCsiden.no er uten unntak nettopp det, trivelige og omgjengelige folk :thumleft

Spurte du Onsløv'en om september-treffet, forresten?
Ville være veldig hyggelig om han kom :vs

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Han hadde satt av helga.......til treff!! :=D> :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Han hadde satt av helga.......til treff!! :=D> :thumleft
Yes!!
Det høres meget bra ut!! :prf

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Re: Globes Logg: SPM vedr. lysbruk...Fjernlys på hele tiden?

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:Bilde
En blid og hyggelig bergenser! Kremt, kremt...sjekk antrekk Onsløv, de skoene der er vel ikke helt i henhold til den uskrevne regelboka? ;e
Det er helt korrekt påpekt, Globe. Men for en Bergenser, så var ikke været etter regelboka heller :redface , men jaggu deilig med fartsvind oppover beina.
Vi hilste og småsnakket litt om feiretur, vær og føre...slik en skal starte en konversasjon. Onsløv viste meg sin noe provisoriske startknappløsning som var mekket i løpet av dagen. Han hadde mistet "kontakten" med startknappen på Yamahaen, men dette var nå løst via en "kjapp-løsning" :thumleft
Ja, vi fikk jo testet hvor "bra" denne var. Med direkte innslag på reléet, fant vi ut at det var best å huske på å parkere med gearet i fri ;-) Eller i det minste sitte på sykkelen før den ble utløst.

Og for å være helt sikker på at vi fikk testet at koblingene satt skikkelig, valgte Globe et lite veistykke med dårlig vei, :P men det var fortsatt kontakt etter både drikkepausen og "skilles"-pausen.
Globe skrev:
AJ skrev:Spurte du Onsløv'en om september-treffet, forresten?
Ville være veldig hyggelig om han kom :vs

Han hadde satt av helga.......til treff!! :=D> :thumleft
Kremt, va det nå det jeg sa? ;-), jeg sa vel egentlig bare at jeg har satt det av i kalenderen. Men sambizen jobber den helga, så det ekke så umulig :D såfremt jeg ikke blir belønnet med vakt på jobben.

Absolutt hyggelig å treffe deg også, Globe. Ser frem til neste gang, samt også å møte flere fra dette forumet.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: Ferierer utem MC, men neste uke er "ledig"

Legg inn av Globe »

Er på Kypros....har bil/Mc/Scooterutleie rett ved her vi bor. Var å sjekket forholdene på utleie, men må si at det de hadde ga meg mer lyst til å vaske og polere enn til å kjøre....og det blir vel litt sært?? :lol

Bilde
Kymco Venox

Bilde
Honda Shadow C

Ellers så leser jeg nå Keith Codes' :

Bilde

Mange gode tips til bedre svingteknikk ved referanse til teknikkens funksjoner på en MC og førerens begrensninger. Spennende lesning og gode referanser ved bruk av beskrivelser og andres/egne erfaringer!

Huet koker fort når gradestokken passerer 35 grader, og brisen fra Afrikas kyst er fønvind, men med føneren på maks varme ;e

Nyter oppholdet da, det skal sies. Hele familien storskoser seg og vi nyter late dager :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: Globes Logg: Ferierer uten MC, men neste uke er "ledig"

Legg inn av AJ »

Husker hvordan denne fønvinden er etter ferieturene våre på Malta, som jo er enda nærmere Afrikakysten.
Var til tider så hett at det var godt at kvelden kom, selv om det også er.... *ehem* mildt om kveldene på Maltaøyene... :-)å

Men deilig med slike varme later dager, ja :prf :b_c:

Og mens jeg husker det; fortsatt god ferie ;e

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Ferierer utem MC, men neste uke er "ledig"

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Er på Kypros....har bil/Mc/Scooterutleie rett ved her vi bor. Var å sjekket forholdene på utleie, men må si at det de hadde ga meg mer lyst til å vaske og polere enn til å kjøre....og det blir vel litt sært?? :lol
Neida, ikke sær.....bare helt Globe, du hadde jo en cruiser som du polerte mer enn det du kjørte den.. ;e

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:redface Du sier noe Godtvoksen :redface ...men jeg polerer fortsatt jeg :D ...cruiser gjør jeg også :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev::redface Du sier noe Godtvoksen :redface ...men jeg polerer fortsatt jeg :D ...cruiser gjør jeg også :thumleft
:knegg
Sånn skal det låte :thumleft
Var ute og 'TDM-cruiset' i kveldinga idag, jeg. Til kinarestauranten på Harestua hvor jeg spiste en av favorittene mine, som jeg enda ikke har lært meg navnet på... :redface

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Men er du trygg på innholdet i retten?. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:Men er du trygg på innholdet i retten?. :lol
Litt usikker. Må innrømme det...
Kineserfamilien hadde hund for en tid tilbake. Den løp ute på plassen og logret vilt med halen og ønsket gjestene velkommen. Men nå er den ikke der lenger... :-k :8-[ :dontknow

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

... i kina spiser dem hunder... :scratch

Om jeg har spist hund? Vet ikke, men det er sabla godt i så fall :lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: TDM har vært på shopping ;)

Legg inn av Globe »

I dag har TDM'n vært på 10.000-service og det ble gjennomført en "testrun" av merkeforhandlerens verksmester. Essensielle væsker og tilhørende filter er skiftet, og alt er kontrollert og funnet i godt hold.

Deretter ble den hentet hjem, og fikk påmontert siste innkjøpte "gadgets":

Bilde

Bilde

I går ble det montert et ekstra RAM-Mount for kamera:
Bilde

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Re: Globes Logg: TDM har vært på shopping ;)

Legg inn av Bubbu »

Utrolig stilig sykkel den der TDM er ;e
(The Beast )

Svar