Bjarne89 Yamaha r1:)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

Toven skrev:løk plassering av gopro feste da :D

Hvordan ble det med turbulens/vind?
Det feste satt der når jeg kjøpte sykkelen. Har bare ikke fått rota meg til å ta det bort enda:) men må vel få det bort, da jeg ikke har kamera engang.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

Bjarne89 skrev:
Toven skrev:løk plassering av gopro feste da :D

Hvordan ble det med turbulens/vind?
Det feste satt der når jeg kjøpte sykkelen. Har bare ikke fått rota meg til å ta det bort enda:) men må vel få det bort, da jeg ikke har kamera engang. Fikk bare kjørt en liten runde etter montering før jeg måtte dra på hytta. Men føltes mye bedre nå. Fikk bort mye av turbulensen i hode virket det som. får teste mere på søndag når jeg er tilbake:)

Toven

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Toven »

Ah, daså. Forrige eier som var tufs :D

Spennende, sykkelen passa jo bra vindskjerme :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av kjellv »

Tipper det er en grunn til at forrige eier ikke har tatt av gopro festene. De sitter antakelig så godt at han like godt lot være å prøve. La dem stå. Plutselig har du kamera du og...

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av HeHy »

Hårføner og forsiktig makt ;) så går dem av

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

I dag har jeg vært på rudskogen å fått slitt litt på sidene av dekket mitt;) kjenner jeg fortsatt er litt feig i svingene. Får ikke helt den store farten og ikke så store nedlegg. Håper det løsner litt mere etterhvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av freddy123 »

Så kult jeg også var en kjapp tur innom rudskogen idag, men som tilskuer siden jeg har ikke fått tatt de kursene som trengs enda


Sent from my iPad using Tapatalk

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av WikingTnT »

Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av cannon »

Bjarne89 skrev:
WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:
Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

cannon skrev:
Bjarne89 skrev:
WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:
Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.
Okey, men dekket kjennes veldig varmt ut etter et pass? Men det er altså for lite varme fortsatt, derfor dekket blir sånn? Det kan nok kansje stemme for føltes ut som bakdekket glapp litt ut av "angsten". Å hadde ikke noe kraftig pådrag ut der. Kansje jeg burde vurdere noen andre dekk?

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av cannon »

Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

cannon skrev:Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.
Ja, så det lå igjen mye gummi utpå der. Sikkert derfor det glapp litt i svingen. Var ekkel følelse, første gangen jeg opplever det. Får bare fortsette å kjøre mye sykkel. Så blir det vel bedre etterhvert. Har en tendens til å henge litt for mye i Styre også. Så det må jeg prøve å få bort.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »


Svar