|
Se ubesvarte emner | Se aktive emner
| Forfatter |
Melding |
|
Geso
|
Innleggets emne: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset. Skrevet: 12 Mai 2009, 10:56 |
|
 |
| Slår av en prat... |
 |
|
Jeg er en mann mitt i livet, (ok, kanskje litt eldre enn mitt i livet dersom man ser helt statistisk på det) som endelig har fått kjøpt meg MC. Tok sertifikatet for MC i 1994, og hadde en Suzuki GSX750 i en sesong. (Kjørte kanskje 200 mil i løpet av den sesongen) Nå har jeg kommet så langt at jeg har "fått lov" til å kjøpe MC. Det ble, som overskriften viser, en Yamaha XJ900 Diversion 2003 modell med ca 17000 på telleren.  Kjøpte den onsdag 6. mai, men venter fortsatt på levering, fordi Statens Vegvesen er så fordømrade trege til å levere skilter. I og med at jeg anser meg selv som helt ny på MC, og helt uten kjøretrening, har jeg tenkt meg en tur på Senior MC sitt førerutviklingskurs på mandag 18 mai.. (Dersom jeg får sykkelen til det da?!) Har forøvrig Kone, og en datter på 9 år. Begge er helt klare for å være med pappa på tur. I følge Dattera kan hun og jeg kjøre sykkel, og mamma komme etter med bagasjen i bilen Må ta en runde for å få tak i kjøreutstyr til begge jentene mine. Tenkte jeg skulle prøve å få tak i noe brukt til Dattera, men vi får se hva det blir til. Ser frem til å begynne å kjøre sykkel  (og tar i mot alt av råd og tips)  Med vennlig hilsen Geir
_________________ Er ikke så flink, men veldig ivrig! Kjører 2003 model Yamaha XJ900 når det er fint vær
Sist endret av Geso den 31 Jul 2010, 09:27, endret 2 ganger.
|
|
| Topp |
|
 |
|
AJ
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 12 Mai 2009, 11:30 |
|
|
|
| Topp |
|
 |
|
Pollti
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 12 Mai 2009, 21:05 |
|
 |
| Husvarm... |
 |
|
|
Så fint du fant veien hit Geir ! Er Sjefs Hopperen fornøyd også ?
_________________ Learn Catholic girls to blow or they will turn into S&M later on.
FZ, Mud Shark Intrview, 1982.
|
|
| Topp |
|
 |
|
MadMan
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 12 Mai 2009, 21:38 |
|
 |
| Slår av en prat... |
 |
|
|
| Topp |
|
 |
|
Geso
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 14 Mai 2009, 23:25 |
|
 |
| Slår av en prat... |
 |
|
MadMan skrev: Det er en kjempefin tursykkel, har tilbrakt over 50000km på en 99 model  Takker for det. Det er alltid godt å få bekreftet at man har gjort ett godt valg. (selv om det sikkert er delte meninger om det), uansett: I går, den 13 mai klokken 1515 satt jeg med vognkortet (det vil si ett midlertidig vognkort) i handa, nøkkelen i lomma, og skilter på sykkelen. Det var egentlig litt skummelt. Plutselig var jeg helt alene, og skulle kjøre sykkelen helt alene fra Gardermoen og til Rælingen. 15 år siden jeg kjørte sykkel sist!!!!!(Bortsett fra ett par turer på noen få kilometer) Valgte å kjøre "bakveien" fra Gardermoen (det vil si riksveg 120) til Skedsmokorset. Det gikk bra, og det var minst like moro som jeg hadde håpet på forhånd. Da jeg kom hjem, måtte jeg gjøre en del hjemme, da jeg skal sjøsette båten på fredagen. Etter at det var gjort, fant jeg ut at det var litt viktig å fylle opp tanken på Sykkelen, og derfor en snartur ut til Flateby for å fylle opp tanken. Sa hjemme at det var den nærmeste stedet jeg fant som var åpent Nå insisterer Konemor på at vi må ut å kjøpe kjøreutstyr til henne. Og det skal vi gjøre til uka. Gleder meg til å bruke sykkelen fremover, men det blir ikke før på lørdag pga. jeg er bortreist med jobben. Tankfylling i Flateby: 
_________________ Er ikke så flink, men veldig ivrig! Kjører 2003 model Yamaha XJ900 når det er fint vær
|
|
| Topp |
|
 |
|
AJ
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 14 Mai 2009, 23:35 |
|
|
Hey! Dette blir bra, skal du se Hyggelig å ha med konemor på tur Det kan jeg underskrive på Rart med det, egentlig... Ikkeno' mas om fart og sånne ting når konemor er med på MC'en, selv om vi har Scala Rider kommunikasjon... Verre er det når hun er med på biltur... 
_________________ Vinn MCsidens T-skjorte, delta i konkurransen vår ved å trykke her! 'Try and fail, but don't fail to try.'
|
|
| Topp |
|
 |
|
mfajf
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 15 Mai 2009, 09:45 |
|
|
Gratulerer med flott sykkel. Måtte du få mange hyggelige mil. Liker denne sykkelen veldig godt, flotte linjer. Den ser også veldig velholdt ut, så jeg antar den er tatt godt vare på av forrige eier. "Gubbesykler" som denne (og TDM 900 som jeg har) er som regel fint holdt da de kjøres av folk med noen års erfaring.  Jan
|
|
| Topp |
|
 |
|
cheron
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 24 Mai 2009, 10:19 |
|
|
Velkommen til forumet med en flott sykkel  Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag! 
_________________ You'll never walk alone
www.telehiv-jumpers.net
|
|
| Topp |
|
 |
|
Geso
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 24 Mai 2009, 18:11 |
|
 |
| Slår av en prat... |
 |
|
cheron skrev: Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag!  Takk for det. Politi var innom en tur i går med Mopeden sin, og tømte meg for kaffe Muligens jeg tar med sykkelen nedover til helga. Da er jeg plutselig forbi. I dag dro vi hjem fra Tjøme ganske tidelig. Hadde bestemt oss for å få kjørt en tur. Dattera så det som en stor fordel at Mor og far kom seg ut av huset en stund, slik at hun fikk være alene hjemme litt. Vi tok en tur fra Rælingen, via Fetsund, Trøgstad, Askim, Spydeberg, enebakk og tilbake til Rælingen. Det ble en tur på 11-12 mil, Øyeren rundt. Konemor syntes det var moro, og gleder seg allerede til neste tur. (og det er bra.) Geir
|
|
| Topp |
|
 |
|
Pollti
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 24 Mai 2009, 20:37 |
|
 |
| Husvarm... |
 |
|
cheron skrev: Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag!  Her kan en ikke trille en tur på mopeden uten å bli fornærmet på det blodigste.  Skriv etter meg : Pollti ække fra Nøtterøy !Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! Pollti ække fra Nøtterøy ! 
_________________ Learn Catholic girls to blow or they will turn into S&M later on.
|
|
| Topp |
|
 |
|
AJ
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 24 Mai 2009, 20:48 |
|
|
|
| Topp |
|
 |
|
cheron
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 24 Mai 2009, 22:58 |
|
|
|
| Topp |
|
 |
|
mekkern
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 25 Mai 2009, 00:05 |
|
 |
| Husvarm... |
 |
|
skrivesperre på navnet Tjøme? 
|
|
| Topp |
|
 |
|
Pollti
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 25 Mai 2009, 05:06 |
|
 |
| Husvarm... |
 |
|
cheron skrev: Han er sikkert ikke FRA øya.. men'n bor der!  Skriv nå etter meg : Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.
|
|
| Topp |
|
 |
|
Geso
|
Innleggets emne: Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion. Skrevet: 25 Mai 2009, 08:06 |
|
 |
| Slår av en prat... |
 |
|
|
Har opplysninger fra forholdsvis sikre, men dog ubekrfetede kilder at Politi en gang i tiden hadde residens på Nøtterøy, men av grunner kun de invidde i de innerste sirkler vet om, og som mine usikre kilder heller ikke vet årsaken til, går det ett rykte om at Politi ble forvist fra den smukke Ø.
Skal man vilt og hemningsløst spekulere, er det jo ikke usannsynlig at disse strofer av en velkjent sang har spilt noen rolle:
For utpå Nøtterø fins jo verdens herligste kvinns. Jeg har en liten tull hun er meg tro som gull. Jo hele øya er full og når jeg tar meg en vals, med pikens arm om min hals da har jeg ingen nød, da kan jeg gjerne dø der hos min mø på Nøtterø.
Geir
|
|
| Topp |
|
 |
Hvem er i forumet |
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest |
|
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet
|
|
|