GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Legg inn av Globe »

Hei :vs og velkommen til min logg :=D>

Du er nå kommet til starten på loggen, og du kan her lese fra min første dag som mc-fører. Ønsker du å lese mitt nyeste innlegg som inneholder temaet som tråden har, trykker du her. Takk for oppmerksomheten :thx

***************************

I skapet henger det Halvarssons jakke, ryggbeskytter og bukse, på hylla over ligger en Caberg helhjelm med Halvarssons kjørehansker og halsvarmer pent dandert ved siden av, under dette står et par Forma kjøresko. I garasjen står en sort utgave av Yamaha Virago 535, 1995 modell, strøken, kun gått 16.000 km. Jeg er midt i oppkjøringen og har ferdig satt kjøreplan med en av de lokale kjøreskolene, dato og tidspunkt for oppkjøring er satt inn i kalenderen.

Phuu...det hele er nesten litt uvirkelig...har leeenge hatt et ønske om Klasse A, men...tiden går, man starter en yrkeskarriere etter studietiden, man gifter seg, får barn, man ønsker fortsatt klasse A, tenker på det... hver vår, men tiden flyr...SÅ...eldste sønnen fyller 16 år.....vi kjøper en Yamaha Aerox R Scooter til ham, og Mopedlappen skal bestilles....på en kjøreskole. Ved bestilling av dette (i juni i år) spør jeg litt forsiktig om hva som skal til for en "godt voksen mann" til å oppfylle ønske om Klasse A. Svaret kommer ikke overraskende når personen i skranken på kjøreskolen forteller meg at det nok må bli i løpet av april/mai 2010. Hun spør om hun skal sette meg på en liste over de som blir kontaktet i løpet av neste vår.....Tja...hvorfor ikke, det kan jo være greit at det er kjøreskolen som vekker interessen igjen til våren. Som sagt, så gjort...hun noterer navn og nummer :)

Ligger ved et basseng på Kypros, telefonen ringer, det er kjøreskolen...de skal sette opp et ekstra parti med teorikvelder for MC...om jeg vil delta der, nå i august...TJA...hvorfor ikke, greit å gjøre unna de obligatoriske teoritimene...føle at "man er i gang"..Kjenner at august må gjerne komme fort, selv om det er behagelig med sommerferie på Kypros...kjenner jeg gleder meg litt...til å få startet :-)..om enn kun med teorien.

Siste av 2 teorikvelder i midten av august, kjøreksolen har fått 2 avbrudd fra påmeldte elever, grunnet svineinfluensa...jeg blir spurt: "om du kan sette av tid, så kan vi rekke kjøretimer og oppkjøring i høst"....TJA minus T = JA...det kan jeg....flytter litt på planlagte jobbrelaterte reiser, tar en tur til biltilsynet (eller den lokale Trafikkstasjonen som det vel heter nå), teorien tas, fikk 2 feil, men etter å ha kommet over såret stolthet og innsett hvor jeg svarte feil, og at det faktisk VAR godkjent selv MED feil, sitter jeg nå midt i kjøretimegjennomføringen. Er helt MC i huet for tida, tenker plassering når jeg kjører bil til jobb, unngår kumlokk....med bilen (kan nesten bli trafikkfarlig det! :)...misliker trikkeskinnene i større grad nå enn før... tar nærmest "lean-in" og "lean-with" på vei til jobb...fortsatt i bilen, mer oppmerksom enn på lenge hva gjelder trafikkbildet, ser og forutser fotgjengere tidligere, passer blindsonene bedre, stopper oftere for å slippe fram, kontra det å smette inn foran...fortsatt i bilen, får lyst til å kjøre med bilvinduene nede, for å kjenne lufta og høre noe annet enn P4's god morgen sending eller "innelyden" fra en sterkt lyddempet tysk bil.

MC ble innkjøpt av en kjenning, de hadde en "til overs" da kona hans ikke brukte den mye, og den stort sett da ble luftet et par ganger pr. sesong av ren pliktfølelse. Selv kjører han en 2007 modell HD VRod, så jeg regner med at en tur på konas Virago 535 nok ikke heeeelt tilfredsstilte hans kjøretrang :)

Men, for meg, som min første "Bike", tiltaler den meg både hva gjelder utseende og lyd :) . Har fått et par øvingstimer på den sammen med en kompis, gjennomført i henhold til lover og regler (gule vester og komminkasjon via Scala Q2). Har lest mange uttalelser fra tidligere eiere av denne modellen og ser at mange beskriver den som "tam og kjedelig", mulig det....skal uannsett bli spennende å selv få erfaring nok til å kunne være enig...eller uenig..;-)...akkurat nå er jeg i total læringsmodus, og det er vel knapt en ettermiddag/kveld uten at jeg tar en kjapp titt innom garasjen og benytter litt polergarn for å tørke STØV av chrome og lakk.

Om oppkjøringen nå går greit, blir det en kort sesong, men jeg satser på at "Rustløsern" vil kunne bidra til en god start på ny sesong våren 2010 ;)

Håper å kunne fylle min Bikers Logg med mine turopplevelser etterhvert som min læringskurve starter sin stigning hva gjelder MC-kjøring og opplevelser.

Kjekt meg en slik logg, for egen del, håper å kunne bidra med noe kortere og mer "logginspirert" innhold .... senere for de av dere som leser dette :mk



- Mange takk for oppmerksomheten - så langt.... :vs
Sist redigert av Globe den 13 mai 2017, 22:14, redigert 22 ganger totalt.

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Velkommen Globe :)
Hyggelig med flere fra Stiftsstaden på forumet :)
Hadde vært litt artig å visst hvordan du fant fram til oss?

Er nettopp kommet hjem fra MC-ravning. I kveld var vi fem sykler som var ute og så etter ungdommen rundt om kring i by'n. Dvs fire sykler og en trimma Gilera scooter. Vi tar det ikke så tungt hva slags doning den enkelte har. Ble en liten tur av det, siden Natteravnene på Byneset ba om at vi tok en tur til Spongdal. Men der var det full kontroll. Ti innleide vektere + fire Natteravner og en håndfull lokale vakter til å passe på ca 200 ungdommer som hadde fest på ungdomshuset.
Ble til at vi havna på MC-parkeringa nederst på Nordre som vi bruker utpå natta. Blir alltid en sykkelkortesje ned Nordre før vi slutter av for kvelden. Er litt kult å kjøre ned gågata og bli hilst på av politiet, mens bermen står måpende og ser på :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Mange takk for velkomst :)..hyggelig!

Hvordan jeg fant dere...vel..søkte først litt via Google for å finne noe info om denne MC som jeg kunne få kjøpt. Søkestrengen ga meg så tråder inn i enkelte nasjonale og internasjonlae forum hvor denne ble nevnt. Reistrerte at mange av de forum som dukket opp var relativt gamle og som "spøkelsesbyer" å regne, liten trafikk og derav lite oppdatert aktivitet. Dette forumet fant jeg når jeg så skulle finne frem til norske forum med direkte søkeforespørsel "MC forum Norge", da dukket dette opp relativt høyt opp på treffsiden. Var vel også innom URL-søk og ble noe overrasket over at bl.a. mcforum.no ikke var en aktivt URL.

Leste meg først opp litt her inne, som gjest, likte tonen og synes å kjenne igjen stilen, tonen, nysgjerrigheten, hjelpsomheten og samholdet som jeg også har gleden av å være endel av i andre forum innenfor ulike interessefelt.

Alltid moro og lærerikt å kommunisere med andre "artsfrender" innenfor fagfora hvor individuell smak, likheter, ulikheter, erfaringer, støtte, motstand, velmenende råd og tips, og alt dette i et forum som greier å holde et oppdatert innhold. Aktivitet skaper aktivitet og her inne virker det som om "gruppeprosessen" er vel etablert og det er bare å finne (gjøre seg fortjent) til sin plass :)

Ser frem til å bli bedre kjent med forumet og dets medlemmer :)

Hilsen Globe
...godt over 40, gift, 3 barn, stasjonsvogn, hund og boligeier på Byåsen, Trondheim :)

...og Natteravntjeneste...på MC sier du...se det kan være en aktivitet jeg gjerne deltar i..når klasse A er endel av benevnelsen på førerkortet :)

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av OleB »

Morsomt å lese Globe - og velkommen på forumet :thumleft

Jeg er ikke gamle gutten her inne selv, men har som deg funnet at tonen er avslappet og inkluderende - jeg trives ihvertfall godt her.
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Pollti

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Pollti »

Velkommen ! En Virago 535 er da et godt valg syntes jeg, selv om det ikke er noen rakett. En trygg,god og forutsigelig sykkel som ikke krever at du er rakettforsker eller flymekaniker for at den skal gå. Har vært gjennom flere Viragoer selv, litt småplukk underveis men ikke mye. Bensinkrana(av alle ting) kan krangle litt og jordinga til batteriet var dårlig på en av de i min eie. Jeg var så lite smart at jeg brukte en hel sesong til å skjønne at det var dårlig jording av batteriet som gav motorstopp på de underligste steder. :knegg

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

OleB skrev:Morsomt å lese Globe - og velkommen på forumet :thumleft

Jeg er ikke gamle gutten her inne selv, men har som deg funnet at tonen er avslappet og inkluderende - jeg trives ihvertfall godt her.
Mange takk OleB, gleder meg til å bli bedre kjent her inne :)
Pollti skrev:Velkommen ! En Virago 535 er da et godt valg syntes jeg, selv om det ikke er noen rakett. En trygg,god og forutsigelig sykkel som ikke krever at du er rakettforsker eller flymekaniker for at den skal gå. Har vært gjennom flere Viragoer selv, litt småplukk underveis men ikke mye. Bensinkrana(av alle ting) kan krangle litt og jordinga til batteriet var dårlig på en av de i min eie. Jeg var så lite smart at jeg brukte en hel sesong til å skjønne at det var dårlig jording av batteriet som gav motorstopp på de underligste steder. :knegg
Mange takk for det Pollti, dine tips noteres ned i "Lokal MC-sjekkliste" :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Misha »

Morn Morn :vs
Velkommen i A-klubben da! Har du skaffet deg sykkel allerede er du så godt som medlem allerede ;e Jeg likte den med at kjøreskolen har hanket deg inn allerede. Man rekker ikke å nøle da, bare å hoppe i det :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Globe
Er jo bare glameldinger på søndagsmorran :=D>
Hyggelig at du liker tonen på forumet :)
Gutta Boyz er jo greie på bunnen, tar bare litt tid før de innrømmer det :erte
Og vi har MC-teknisk kompetanse så det holder for iallfall to velrenomerte MC-verksted.
Men det som jo er mest trivelig er at det begynner å bli flere skriveføre brukere av forumet :banansplit :banansplit :banansplit
Her finner du mer om MC-ravnan

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Misha skrev:Morn Morn :vs
Velkommen i A-klubben da! Har du skaffet deg sykkel allerede er du så godt som medlem allerede ;e Jeg likte den med at kjøreskolen har hanket deg inn allerede. Man rekker ikke å nøle da, bare å hoppe i det :thumleft
Morn morn ja :vs og mange takk for velkomst :)....A-klubben ja...det høres bra ut...vi trenger alle en totempel og samles rundt, slikt holder liv i samhold og fellesskap..viktig det!

Ja kjøreskolen hanket meg inn, de kjenner nok "typen"..klar som et egg der jeg stod og småtrippet ved første henvendelse. De har virkelig lagt ting til rette slik at jeg kommer meg inn og gjennom dette..allerede i år. Tjener dem og tjener meg...kan jo ikke bli bedre :thumleft ..I tillegg til min fryd over prosessen, gleder jeg meg over at min sønn blir 16 noen dager før min oppkjøring, og han gnir dette inn da min MC må stilles litt til siden i garasjen slik at han kan komme frem med sin to-hjuling, før jeg får lov til å kjøre, artig å kjenne igjen entusiasmen :)

Moro er det også at kona nå gleder seg like mye som jeg. Hun har allerede sjekket ulike antrekk (BOMBE!), og har forventing til at vi nok skal få noen kilometer i "twosome-mode" :)

Ragnhild skrev:Globe
Er jo bare glameldinger på søndagsmorran :=D>
Hyggelig at du liker tonen på forumet :)
Gutta Boyz er jo greie på bunnen, tar bare litt tid før de innrømmer det :erte
Og vi har MC-teknisk kompetanse så det holder for iallfall to velrenomerte MC-verksted.
Men det som jo er mest trivelig er at det begynner å bli flere skriveføre brukere av forumet :banansplit :banansplit :banansplit
Her finner du mer om MC-ravnan
Skal sjekke ut linken, mange takk for den. Skjønner nå at jeg også bør finne meg en barkrakk i Josie's slik at jeg kan treffe flere medlemmer her inne :) ..Hmm...kanskje ikke vinteren blir så lang allikevel :=D>

Pollti

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Pollti »

Ikke hør på Ragnhild ! Nå går jeg i min egen blogg og poster sterkt kvinnediskriminernde meninger bare på trass. Og det er din skyld Ragnhild. :orefk

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

:lol

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Ikke hør på Ragnhild ! Nå går jeg i min egen blogg og poster sterkt kvinnediskriminernde meninger bare på trass. Og det er din skyld Ragnhild. :orefk
Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

:lol :lol
Forsøkte meg på begge dine alternativer...begge medførte følgende melding:

Bilde
Kilde: http://www.jonathanmacdonald.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

For nye lesere :)
I tur & trefftråden har vi samlet referater og informasjon om akkurat turer og treff.
I dag ble denne tråden oppdatert med kart over hele turen.
Og vi begynner å få dreis på Quizen vår. Selv om OleB påstår at den er for MC-førere med autistiske evner om MC :mk

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Ragnhild skrev: Selv om OleB påstår at den er for MC-førere med autistiske evner om MC :mk
Fullstendig enig med OleB!!! :[-(
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar