Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av jhn »

Det er jo langt inn i gamperæva å bli fortalt av noen at "dette får dere ikke lov til å diskutere" Men det har jo skjedd merkelige ting før ....
De må gjerne påpeke overtramp og til nød utestenge bråkmakere, men å nekte voksne, myndige mennesker å diskutere
enkelte tema er jo rett og slett idiotisk. En diskusjon som gikk pent og pyntelig for seg blir altså stengt fordi ... eeh ... man
er uenige?
Hva er det slags tankegang som ligger bak, når noen mener det er naturlig å bestemme at "dette får dere ikke lov til å diskutere"?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Intruder »

Nei,som Afzelius sang..........Tiga er silver men tala er guld.... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av spidair »

cevillan skrev:og følte jeg ble hengende til tørk uten mulighet for motsvar.
Det følte jeg og og siden vi vel nok var på hver vår side så kan vi vel si at det var greit at den tråden stengte... :)

Og veldig "MC" relatert var det vel heller egentlig ikke... Men om klubber ingen av oss egentlig kjenner fra annet enn utsiden... Så jeg tenkte, etter at den verste "..men jeg fikk jo ikke svart jo..." følelsen hadde lagt seg, at den stenge avgjørelsen nok var den lureste allikevel :) Vi fikk frem synspunktene våre og vi hadde kanskje aldri kommet til enighet allikevel, så det er greiest at vi er enige om å være uenige da... :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av AJ »

Intruder skrev: :-k :scratch Diskusjonen om 1 % klubbene og deres skjebne burde kunne fortsatt,men for meg er det egentlig knakende likegyldig...men klarer selvsagt ikke å blande meg litt..
Dette er absolutt ingen klage,langt derifra.Men jeg synes det bør være plass til mer enn karameller og søtsaker ellers på sida,var da ingen hadde som fikk hjertebank og pustebesvær av dette...kanskje med unntak for "ledelsen"... :-k
Har jo fra før tusenvis av tullinnlegg (?) så et fra eller til spiller jo ingen rolle...
Forumlesere,forlat gærningen,han vet heller ikke nå hva han gjør..
jhn skrev:Det er jo langt inn i gamperæva å bli fortalt av noen at "dette får dere ikke lov til å diskutere" Men det har jo skjedd merkelige ting før ....
De må gjerne påpeke overtramp og til nød utestenge bråkmakere, men å nekte voksne, myndige mennesker å diskutere
enkelte tema er jo rett og slett idiotisk. En diskusjon som gikk pent og pyntelig for seg blir altså stengt fordi ... eeh ... man
er uenige?
Hva er det slags tankegang som ligger bak, når noen mener det er naturlig å bestemme at "dette får dere ikke lov til å diskutere"?
Tenkte jeg ikke skulle kommentere disse postene siden jeg trodde vi hadde gjort rede for på en grei og forståelig måte at vi ikke så noen hensikt i å diskutere nye og gamle 1% MC-klubber mer i tråden vi stengte (http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=226981#p226981" onclick="window.open(this.href);return false;).
Minner om tråden ble på sju sider. Det ble faktisk diskutert en del på disse sju sidene. I tilfelle noen ikke har fått med seg det... ;-)
Å la en 1% diskusjon fortsette til det ene ordet tar det andre, som det heter, og fort kan føre til uggen stemning, så vi ingen hensikt i å sitte å se på skulle skje.
Og hvor interessant er det egentlig for de fleste av oss å mene å synse i det vide og brede om disse klubbene som tross alt utgjør en forvinnende liten del av MC-miljøet her i landet?

Minner også på at lignende temaer har vært diskutert i flere tråder tidligere:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=72489#p72489" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=61689#p61689" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=164055#p164055" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=191414#p191414" onclick="window.open(this.href);return false;

Så påstander om at "dette får dere ikke lov til å diskutere" faller vel strengt tatt på sin egen urimelighet.

Og syns man det blir for mye "karameller og søtsaker" på MCsiden.no kan man sikkert finne en god balanse med å stikke innom andre sider med annen kraftig smakstilsetting...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
Intruder skrev: :-k :scratch Diskusjonen om 1 % klubbene og deres skjebne burde kunne fortsatt,men for meg er det egentlig knakende likegyldig...men klarer selvsagt ikke å blande meg litt..
Dette er absolutt ingen klage,langt derifra.Men jeg synes det bør være plass til mer enn karameller og søtsaker ellers på sida,var da ingen hadde som fikk hjertebank og pustebesvær av dette...kanskje med unntak for "ledelsen"... :-k
Har jo fra før tusenvis av tullinnlegg (?) så et fra eller til spiller jo ingen rolle...
Forumlesere,forlat gærningen,han vet heller ikke nå hva han gjør..
jhn skrev:Det er jo langt inn i gamperæva å bli fortalt av noen at "dette får dere ikke lov til å diskutere" Men det har jo skjedd merkelige ting før ....
De må gjerne påpeke overtramp og til nød utestenge bråkmakere, men å nekte voksne, myndige mennesker å diskutere
enkelte tema er jo rett og slett idiotisk. En diskusjon som gikk pent og pyntelig for seg blir altså stengt fordi ... eeh ... man
er uenige?
Hva er det slags tankegang som ligger bak, når noen mener det er naturlig å bestemme at "dette får dere ikke lov til å diskutere"?
Tenkte jeg ikke skulle kommentere disse postene siden jeg trodde vi hadde gjort rede for på en grei og forståelig måte at vi ikke så noen hensikt i å diskutere nye og gamle 1% MC-klubber mer i tråden vi stengte (http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=226981#p226981" onclick="window.open(this.href);return false;).
Minner om tråden ble på sju sider. Det ble faktisk diskutert en del på disse sju sidene. I tilfelle noen ikke har fått med seg det... ;-)
Å la en 1% diskusjon fortsette til det ene ordet tar det andre, som det heter, og fort kan føre til uggen stemning, så vi ingen hensikt i å sitte å se på skulle skje.
Og hvor interessant er det egentlig for de fleste av oss å mene å synse i det vide og brede om disse klubbene som tross alt utgjør en forvinnende liten del av MC-miljøet her i landet?

Minner også på at lignende temaer har vært diskutert i flere tråder tidligere:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=72489#p72489" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=61689#p61689" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=164055#p164055" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=191414#p191414" onclick="window.open(this.href);return false;

Så påstander om at "dette får dere ikke lov til å diskutere" faller vel strengt tatt på sin egen urimelighet.

Og syns man det blir for mye "karameller og søtsaker" på MCsiden.no kan man sikkert finne en god balanse med å stikke innom andre sider med annen kraftig smakstilsetting...
En annen løsning kunne vært å finne en balanse her inne, men det ser ut til å være en umulighet
At du eller dere ikke ser hensikten rettferdiggjør ikke noen stenging, så lenge folk snakker sammen uten noe drittslenging er det helt på trynet å stenge tråden. Er det du/dere som avgjør hva som er interessant å diskutere for alle oss medlemmer? Om det du/dere synes er interessant skal være styrende for hva vi kan diskutere, er jeg redd det blir litt kjedelig etterhvert ... det er ikke alle som er like fasinert av Guzzi, Harryhandel, været og hamburgere og vin.
Det jeg finner uinteressant leser jeg ikke. Jeg trenger ingen til å beskytte meg mot uinteressante tråder.
Hvor stor del av forumet må være interessert i et emne før man kan få lov til å diskutere det?
I de fleste andre sammenhenger i livet venter man til det oppstår uggen stemning før man tar grep, men ikke her inne, her skal man være enig. For enhver pris
Om du så noen tendenser til uggenhet så kunne du tatt det opp med den uggne, og de ikke-uggne kunne fortsatt samtalen

Du sier: "Så påstander om at "dette får dere ikke lov til å diskutere" faller vel strengt tatt på sin egen urimelighet."
Nei, strengt tatt gjør det ikke det. Når tråden stenges i frykt for at noen skal bli uggen, så tolker jeg det som at "dette får dere ikke lov til å diskutere", selv om du kan vise til andre tidligere diskusjoner.
Om noen skulle være så freidig å starte en lignende diskusjon igjen, vil den da umiddelbart bli stengt? Er dette blitt et forbudt tema på MC-siden?
Bare for å ha det også sagt ... denne tråden ble tatt opp igjen av en moderator som også har en fortid i en av disse klubbene, men så forsvant han ut av tråden igjen. Kanskje den ble for nærgående og konfronterende for han ... hvem vet?
Han burde jo kunne oppklare en del "misforståelser" omkring disse klubbene som er fylt opp av eiegode gutter som er blitt så urettferdig behandlet av myndighetene i mange år

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Intruder »

Var vel jeg som nevnte "karameller og søtsaker",kanskje jeg heller skulle brukt "medgangssupportere og desslike"...
...og som jhn nevnte,moto guzzi,vin,MC mat og trillebårer er jo mye mer behagelig å lese om i eventyrboka... :lol


...og om en skriver på flere sider er vel OK,AJ,du leser vel ikke der og plages av det...eller kanskje det er utsendinger fra HGB....Hadeland etterretningstjeneste,der..og hadde jeg vært oppsatt i rekkene med et idiotisk banner hadde vel returforespørselen forlengst vært mottatt..--dreier seg tross alt om nærmere to uker.. :sorry


:lol :lol :[-X :[-X :-k :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Flanker »

Let the kverulering begin... Som vanlig, når admin og moderatorteamet en gang hver 8. mnd. velger å stenge en tråd. Et merkelig særtrekk ved MC Siden, må jeg si. At noen kan bli så indignert og krenket over dette er for meg en gåte.

Et forum er ikke "fritt frem". Man har moderatorer som håndhever regler og en administrator som i praksis er eier og eneveldig hersker. Det er rammene for ethvert forum, i større eller mindre grad. Liker man ikke rammene slik de fungere her står man som "kunde" fritt til å forlate forumet til fordel for et annet, som i større grad møter ens egne preferanser.

Men det gjøres ikke. I stedet bruker man tid og energi på å syte og klage over krenkelsen av ens ikke-eksisterende demokratiske rettigheter på internett.

*henter popcorn*

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av AJ »

Flanker skrev:
*henter popcorn*
:knegg
Du vet at vi har denne :popcrn

Arrogant og ovenfra-og-ned, eller hva enkelte vil kunne finne på å kalle det: De andre to innleggene gidder jeg rett og slett ikke å kommentere.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Flanker »

Eneste som er litt irriterende med TapaTalk; disse kule smiley'ene er ikke tilgjengelig. Eller er det noen innstilling jeg har gått glipp av i appen kanskje?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
Flanker skrev:
*henter popcorn*
:knegg
Du vet at vi har denne :popcrn

Arrogant og ovenfra-og-ned, eller hva enkelte vil kunne finne på å kalle det: De andre to innleggene gidder jeg rett og slett ikke å kommentere.
Det er jo for så vidt en behagelig løsning

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av jhn »

Flanker skrev:Let the kverulering begin... Som vanlig, når admin og moderatorteamet en gang hver 8. mnd. velger å stenge en tråd. Et merkelig særtrekk ved MC Siden, må jeg si. At noen kan bli så indignert og krenket over dette er for meg en gåte.

Et forum er ikke "fritt frem". Man har moderatorer som håndhever regler og en administrator som i praksis er eier og eneveldig hersker. Det er rammene for ethvert forum, i større eller mindre grad. Liker man ikke rammene slik de fungere her står man som "kunde" fritt til å forlate forumet til fordel for et annet, som i større grad møter ens egne preferanser.

Men det gjøres ikke. I stedet bruker man tid og energi på å syte og klage over krenkelsen av ens ikke-eksisterende demokratiske rettigheter på internett.

*henter popcorn*
Disse reglene du snakker om, er det noe som bare er der, eller er det noen som faktisk har tenkt de ut.
Hvem har laget regelen om at uenighet fører til stenging av diskusjonen.
Jeg har ikke noe å utsette på hyppigheten av modereringen, men hva som modereres. Jeg må også si at jeg tenker ikke at dette er et demokratisk problem, mcsiden har ikke krutt nok i seg til utgjøre noen forskjell på noen som helst måte, bortsett fra å ergre de som blir nektet å prate om hva de måtte ønske å prate om.
Dette er et spørsmål om normal folkeskikk, om sunn fornuft, om frykten for at en potensiell uggenhet skal spre seg utover forumet og bederve hele dritten.
"krenkelsen av ens ikke-eksisterende demokratiske rettigheter" blir et litt vel pompøst uttrykk å bruke i denne sammenheng
At du gidder å bruke tid og energi på å syte og klage over syting og klaging.
Blir det for mye klaging og syting for deg finnes det sikkert andre forum

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Flanker »

Haha... *spiser popcornet* :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av AJ »

Flanker skrev:Haha... *spiser popcornet* :-)
Apropos det med Tapatalk og smilies; det har jeg for lite kjennskap til, men vil tro Crinos vet mer om dette.
Bare så det er nevnt... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av jhn »

Sett popcorn til siden et øyeblikk.
Jeg ser ofte det nevnes Tapatalk, jeg forstår at det er en app som skal gjøre f.eks mcsiden mere brukervennlig på tlf/brett?
Jeg er forholdsvis uinteressert i slike ting som data, tlf, nettbrett, app osv osv, så jeg fikler ikke mere enn høyst nødvendig, så jeg har bare søkt opp mcsiden.no og logget meg på med en Samsung tlf som jeg ikke kan hele navnet på.
Jeg antar jeg ikke bruker Tapatalk eller noen andre apper til dette, men mcsiden.no fungerer helt utmerket, med smileys og det hele :prf

Hva er fordelene med Tapatalk?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Intruders logg------plassere spøkelser i skapet

Legg inn av Flanker »

Har spist opp popcornet jeg :-)

Fordelen er først og fremst et svært godt brukergrensesnitt som er tilpasset mobil, ikke PC. Det er vanvittig mye enklere å poste bilder, lenker, video m.v. fra mobilen med denne enn ved å bruke nettsiden.

TapaTalk støttes også av de fleste forum. Dvs. at jeg i samme app har samlet bl.a. MCsiden, UKGSER, ADVrider og et par andre. Og kan veksle mellom dem med et tastetrykk.

Bruker denne appen for å surfe på forumet langt mer enn PC'en, fordi den er så bra. Når jeg tenker meg om så er det eneste jeg faktisk savner disse kule smileyene, og så sliter den på MCsiden med sticky poster og sånne globale annonseringer. De vil den ikke vise på iPhone ihvertfall.

Anbefaler å teste den ut. Tro om den ikke er gratis også?

Låst