Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av bikerdude73 »

Heisann.

Jeg henger med fremdeles. Prøver og sjekke litt ang diverse muligheter.

Skal prate med en kamerat om muligens teste Enduro her lokalt siden vi har anlegg ute på Helganes.
Lurer på og sette Super Tenere'en til salgs men vil jo tape masse på den nå siden det ikke er sesong.
Kanskje skrive at jeg kan ta en Enduro mc i bytte eller lignd.
Haster nok uansett ikke. Bør trene meg litt opp og evnt ikke kjøre før i januar. Da kan jeg få treningslisens hele neste år.

Ang dette og forflytte seg fra A til B så sliter jeg en del. Mulig jeg søker om TT kort. Blir egentlig gitt til funksjonshemninger og lignd.
Men i enkelte tilfeller så kan folk med angst få det ser jeg. Men står noe om at det bare er en slags foreløpig løsning til en blir frisk...
Og der vet jeg jo at jeg ikke blir noe bedre med det første.

Men jeg får ta en prat med legen min og se.

Ang dette og trappe ned medisiner så ble det prøvd i sommer. Jeg ble veldig dårlig og kom meg ikke ned til den dosen de vil ha meg ned på.

Prøver så godt jeg kan og holde motet oppe og gjøre ting som er positive. Ikke så lett..
Men har god hjelp i en del galgenhumor og slikt. Takk og pris for det!!
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Intruder »

Vi får prøve å få øye på lyset i enden av den tunellen vi aldri tør kjøre inn i..
Litt felles skjebne er felles trøst...
God helg og lykke til videre !!
:gk :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Olav K »

Hei,
jeg har fulgt med på denne tråden, og jeg håper VIRKELIG at det finnes en god løsning.

Men OM du skulle finne på å selge SuperTenere'en din, ta gjerne kontakt med meg.
Jeg skal ha meg en grus-sykkel med mer motor enn 660 Tenere'en min.
Legg gjerne ut noen bilder av den, jeg er litt nyskjerrig på den:-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av bikerdude73 »

Da legger jeg ut noen bilder av Super Tenere'en min.

Ikke mye brukt i det siste...

Har Metzler Tourance dekk som er kjørt et par tusen km. Nye bremseslanger fremme i sommer. Hepco Becker sett som jeg har montert skikkelige offshore alukasser på.
Den er senket men kan tas lett tilbake til orginal. Har litt småting som ligger til den. Og en kan jo og fjerne alt koffert-styret og kjøre uten.
Jeg er 172cm og kjører greit med denne. Veier og en del.. jeg altså. Men sykkelen er fremdeles en del tyngre enn meg ;-)


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av bikerdude73 »

Her har jo syklene stått i ro gjennom hele sesongen så har ikke merket overgangen til møkkavær på samme måten som andre.. :sorry

Har jo fått hus og garasje med god plass. Bittersøtt når en da ikke kan kjøre noe som helst men men.

Lørdag så ble motorsyklene sauset inn med tanke på vinteren. Vet ikke om jeg orker og gjøre noe mer.
Har ikke noen prosjekter som skal mekkes på nå.

Nå er det jo hus og regninger der som må prioriteres. Pipen er ferdig rehabilitert og ny vedovn varmer nå rett bak meg mens jeg skriver.
Kloakken er ikke helt 100% så får se hva jeg får til der.

Er hardt og prøve og tenke på andre ting enn dette med førerkort men prøver så godt jeg kan.

Har meldt meg inn i den lokale vikingklubben for og teste det ut. Hvertfall et bra spenn med tanke på folk i alle aldre der.
Og både mannlige og kvinnlige medlemmer. Prøver og komme meg på klubbkveldene de har. Og går og på ulike andre ting. Foredrag og lignd.

Ser og i avisene og for så vidt min egen post at til neste år så skal de uføre utryddes eller lignd.
Mye jeg ikke forstår der. Men for så vidt så finnes det jo ingen info ang min egen nye økonomi før faktisk etter at dette trer i kraft i januar.
Blir jo spennende og se hvor mye jeg evnt blir rævkjørt der.
Foreløpig så går det greit men neste år blir nok tyngre ja.

Super Tenere må selges til neste år for og betale for den nye pipa. De andre syklene beholder jeg foreløpigt.
Har jo ikke fått testet FZR 400 Streetfighteren en gang. Hadde vært megamoro og kjørt den turtallsmaskinen på bane!! ;-)

Ellers så er dagene veldig lange og kjedlige. Blir mye tid foran pc'en og lite fornuftig gjort.

Håper alle har hatt en fin sesong og at vinteren ikke blir så lang for dere.

Vet ikke helt når neste "høydepunkt" kommer her. Langt mellom kjekke ting for tiden.

Nå er det varmt nok her så benken blir neste stoppeplass for meg. :sleepy
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av 45316 »

Håper virkelig at ting ordner seg for deg! Ikke gi opp, plutselig skjer det! Viktig å komme seg ut og treffe folk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av Olav K »

Jeg har virkelig medfølelse med deg, Bikerdude.
Jeg ville fokusert på det som er positivt (om det er mulig), du har iallefall fått deg en bra kåk, med garasje. Det er viktig og en flott ting, å eie en egen bolig. :prf
Jeg krysser både fingre og tær for at det kan dukke opp en løsning som er til å leve med...
Blir viktig å komme seg ut og sosialisere seg, og det tror jeg du klarer bra :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av cevillan »

RuneMC skrev: Utover skolemedisin har du prøvet noe alternativt?
Akupunktur? Funker på hester. Hester vet ikke hva ordet placebo betyr, slik at det er en viss sannsynlighet for at det kan funke...
Homeopati? Endel useriøse, men finnes en og annen god innen det gamet også.
Akupunktur og homeopati? Du må tulle... :scratch

Alle seriøse studier viser akupunktur ikke virker utover placebo. Placebo er i stor grad en tillært forventningseffekt som dyr i aller høyeste grad kan ha utbytte av. Er man på jakt etter placebo, finnes langt enklere og billigere måter å oppnå denne effekten på en akupunktur.

En del useriøse homeopatører? Hva i alle dager beskriver en seriøs homeopat? Hvor er alle homeopatene som bekjemper ebola? :lol

Stå på Bikerdude! Men vær så snill, ikke kast bort din dyrebare tid og penger på kvakksalvere og heksedoktorer. =;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av bikerdude73 »

Har styrt litt med Gopro her. Hadde lyst til og få til Timelapse klipp. Og med GoPro studio og mye banning så fikk jeg det sånn halvveis til :P :p

La ut et klipp og fikk fort følgende kommentar fra en gammel mann med elektrisk scooter/rullestol eller lignd i UK en plass.
"what's next, watching paint dry?"

Her er hans kanal ;-) http://www.youtube.com/user/turnermedman1231

Syns personlig at mine klipp er litt bedre enn hans. Men morsomt og se litt på hva han laster opp ;-)

Lurte på og reagere på kommentaren men jeg liker ikke styr så lot være det. :-)

Her er et klipp fra den lokale stranden her.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZrmhaRB4 ... thsW6Y3zOg[/video]
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av LordShaft »

Hva brukte du for å få kamera til å rotere?
Selv vil jeg anbefale deg å bruke en stor power bank, som gjør at batteriet varer mye lengre. Det jeg så på som største utfordringene når jeg prøvde meg på dette selv. Likte klippet veldig godt. Selv om jeg liker aller best de sol filmes på kveld natt med stilig lyssetting.


Note 4

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg brukte en setup som jeg så på youtube, men jeg fikset litt på den for og få den til og passe til mitt bruk.

Kjøpte et mastrør. Kan fås på Jula eller Clas. 129kr tror jeg. Sveiste igjen toppen og satt riggen min oppå.
Bruker jo et slikt kjøkkenur for rotasjonen. 49kr på Clas igjen mener jeg og huske.

Setter mastrøret i sanden og riggen oppå. Kjekt med magnet.

Klippet var bare 18 min orginalt. Får se om jeg lager til lengre etterhvert.
Problemet mitt er at uret jo roterer "feil" vei på en måte. Den følger ikke solen når den går ned men går motsatt vei.
Kan jo sette denne kjøkkentimeren oppned men da står magneten feil vei med tanke på og feste det til mastrøret.
Får se om jeg finner ut av det.

Her er bilde av riggen min. Må ofre et slik Gopro feste men de er jo billige. Jeg limte alt med 2 komponent lim :P :p

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av LordShaft »

Hahaha det enkle er ofte det beste. Jævlig snedig løsning. Selv syns jeg det er kult at kamera snur seg mot solen og ikke med.... føler det fanger mere bevegelse på den måten.

Gleder meg til å se mere

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av mortenolb »

Kan jeg foreslå at du legger ut en timelapse av maling som tørker, bare til ære for han? :knegg

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tja.. sesongen er vel over..

Legg inn av bikerdude73 »

Hehe. ja det kunne vært noe. :P :p
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tur-motorsykkelen solgt..

Legg inn av bikerdude73 »

I dag så kom pengene for Super Tenere'en inn på konto. Et par timer senere så ble den hentet av ivrig ny eier.

Litt vemodig da den var en knallbra tur-mc! Første sykkelen jeg har kunnet kjøre lange avstander på uten og får vondt både her og der.
Er jo ekstra synd siden det jo aldri ble noen mc-ferie på den. Kom aldri så langt.
Hadde diverse planer ifjor men ble ikke noe av dem. Nå kan jeg jo ikke kjøre tur så dermed ble den "ofret".

Har fremdeles Cafe Raceren og Fighteren. De er jo gule og kule. Cafe Raceren blir nok aldri solgt.
Fighteren gjenstår det fremdeles og teste skikkeligt.

Beholdt boka som tar for seg XTZ 750, TDM 850 og TRX 850. Har ikke hatt TDM'en enda og TRX'en angret jeg på at jeg solgte. ;-)

Så får vi se hva fremtiden bringer. Blir nok ikke mer mc-salg på en stund.

Må nok legge litt i hus og hjem her.

Kloakken bør fikset litt på. Har muligens en løsning men som vanligt koster det mucho dinara! ](*,)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar