The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

The Tob

Legg inn av TBI81 »

Nåværende sykler:
Beistet - Hayabusa GSX1300RZ 2003
Bilde

KåTe-M - KTM SMC690R 2015
Bilde

Førstesykkelen:
SuziQ har siden 2009 vært min trofaste jernhest (Solgt 2013). Hun er av rasen Suzuki, og er en førstegenerasjons fullkåpe SV650S. Har fått gjort en del modifikasjoner på henne de årene jeg har hatt henne og hun begynner etterhvert å bli sånn som jeg vil ha henne (bortsett fra litt lite effekt etter min smak). Burde sikkert laget denne loggen da jeg først kjøpte henne, men bedre sent enn aldri!
france.jpg
Her et bilde av frøkna i de franske alpene på en tur ned til middelhavet sommeren 2011.

En liten smørbrødliste av ting som er gjort:

-Fjernet det meste av klistermerker på ramme og plast
-Montert sotet vindskjerm
-Byttet ut alle pærene i instrumentpanelet til LED
-Miniblinklys foran i LED (med relé for normal hastighet på blinkingen)
-Bakskjermen med skiltlys og blinklys er fjernet og sotet LED-baklys med integrert blinklys er montert. Undertray i 1.1mm syrefast som ble kuttet ut etter mal. Det viser seg at skiltet, som nå har bolter med skiltlys i, fungerer utmerket som bakskjerm. Hvem hadde trodd?
-R6 rulle for kortere vandring på gassen er montert (beste 100lappen jeg har brukt på sykkelen).
-Powerbronze ego-sete med hurtigkobling

-K&N luftfilter og oljefilter
-Laser eksos, korta til 12tommer.
-Tenningsretardasjonen på de første girene er fjernet (TRE). Her merket jeg dog ingen forskjell og tror slike modifikasjoner på så små sykler bare bidrar til fantomhester. Var egentlig mest for moro skyld, men greit å finne ut av.
-D.I.D XMVZ forsterket Gullkjede (har også gullbolter på bakdrevet). Klinket.
-15-47 Dreving som gir 221,5kmt på 10500rpm (gearingcommander.com). Teoretisk toppfart med 15-44, som er orginaldrevngen, er 236.6kmt på 10500rpm, men selv så jeg aldri noe særlig mer enn ca 210kmt på min.. Ergo, både bedre akselrasjon og toppfart omdrevet (for ikke å snakke om høyere morofaktor på lave gir).
-SHINDENGEN FH012AA regulator og omformer (R/R). Koblet utenom det orginale ledningsnettet med tykkere ledninger. De originale SCR regulatorene på disse ryker fort så det er lurt å bytte til MOSFET regulator for å slippe problemene dette kan medføre. Selv hadde jeg flaks, den takket for seg rett etter en europatur på 666mil og den sluttet bare å gi ut volt (i værste fall grilles ledningsnett mm).
-SCOTTOILER (dreide tre små hull under svingarmen for å holde oljeledningen så denne synes så å si ikke)
-USB-lader og batteri indikator under setet (praktisk på langturer)

-Progressive fjærer foran (fra Progressive suspension), 13w olje
-ZX6R 636 bakdemper (batterikasse shimset ned 50mm), fulljusterbar og dog bones som gir ca 30mm heving
-GALFER stålomspunnede bremseslanger foran og bak
-EBC RACING bremseskiver foran
-EBC Sintered bremseklosser foran og bak
-CNC justerbare hendler (sort/rød)
-CNC oljepåfyllingslokk (rødt) for lock wiring

Ellers har hun bagster og tanktrekk i skinn, bremsereservoarsokk for 'ræser looken' (forfengelig vett) og bobbins for depotstøttene.
Sikkert noe jeg har glemt så får oppdatere listen etter hvert.

Noen flere bilder av frøkna, litt fra turer og noe fra modifikasjoner som er gjort som er gjort.
AMRING.jpg
AMRING2.jpg
Alpene.jpg
FE.jpg
FE2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TBI81 den 07 okt 2015, 11:32, redigert 104 ganger totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: The Tob

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Kjempefint med loggen din TB181 :\m/: :cheers :yahoo
:vs Tenker du har "noen" flere bilder på lur og :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: The Tob

Legg inn av Busa Trond »

Dette så bra ut ja. Hadde store bror av den du har en stund. Kjempe moro å lese om alt du har gjort. Bra motor og moro faktor der, + alt det du har gjordt er bra lesning. Tror jeg kjenner draget i kroppen her. Fint bildet det på banen der. Det er jo ikke bra å si jeg har lyst på dama di :D :punch

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The Tob

Legg inn av AJ »

Hey!
Ny blogg? :-)
Fantastisk! \:D/
Gleder meg til å følge denne videre også :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

Har nok et godt knippe bilder til ja Artic :)

Busa, det får jeg nesten bare ta det som et kompliment, hehe. Ikke så værst frøkna! 8) Definitivt høy morofaktor for pengene på SV'ene.

Vurderte sterkt å oppgradere til storebroren i fjor, men slo det fra meg til slutt. Var litt tyngre å ha med å gjøre til bykjøring, men et herlig lokomotiv på landeveien (selv om den helt enorme effekten ikke er der heller). Tenker neste sykkel blir 2009- R1 eller S1000RR (utrolig sivilisert på lave turtall og samtidig hinsides all fornuft på topp. Og mye elektronikk som ikke er så dumt sikkerhetsmessig).

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

Et lite utvalg av diverse forhandler-hojer jeg har fått testet de siste to sesongene:

Topp 3, i den rekkefølgen:
s1000rr.jpg
BMW S1000RR. Ingen over, ingen ved siden. Hur sivilisert som helst på lave hastigheter og uovervinnelig på topp. Eneste minuset jeg opplevde var antispinnen som ved hjulløft drar dette temmelig kraftig ned igjen, for så opp igjen, og ned igjen. Som en båt i dårlig plan. Ryktes heldigvis at det er mulig å nå få dette omprogramert.
r1.jpg
Yamaha R1. Definitivt en god toer. Prismessig en ener og crossplanelyden er for meg helt rett.
rsv4.jpg
Aprilia RSV4. Fortjener lydmessig nesten å ligge høyere.
vmax.jpg
Yamaha V-Max. 200HK og nesten 170nm og misstenkelig lettstyrt.
FATBOY.jpg
HD FLSTFB Fat Boy Special. Knallfin cruisesykkel, men blir litt for lett veiskrape for min smak. Testet også en XR 1200 samme dagen som skulle være svært så rampete og moro ifølge selger, men den var dessverre en stor skuffelse.
Softtail.jpg
Soft tail blackine som prøvde å ta livet av meg. Likte egentlig sykelen godt, men ikke så fornøyd med at den plutselig dynket meg med bensin - som så fosset ned over sylindre og eksos. Kunne blitt en veldig kjedelig kjøretur ..
fz8.jpg
FZ8. Manglet både karakter og bunndrag.
muscle.jpg
HD VRSCF V-Rod Muscle. En sykkel som jeg egentlig liker bare mer og mer (selv om den mangler lyden den bør ha)
vstrom.jpg
Suzuki 650 V-Strom. Fikk en hundre mil eller så på denne i Kreta sommeren som var og den virket igrunn svært så fornuftig. Litt tam på toppen (nedtunet SV motor), men finfin for å se ting rundt seg, god plass til bagasje og behagelig for passasjer. Lånte første dagen en Suzuki XF og der er kanskje den værste sykkelen jeg noen gang har kjørt. Prøvde også en Africa Twin 750 noen mil. Denne virket veldig fornuftig, men ble litt for høy for meg.

Ellers har det blitt en del privatlån. Mest moro var nok testturen med BMW K1200S i Tyskland. Superfin på Autobahn (stabil selv i 250 med full oppakning), men var vel nykkete og tung i køkjøring. Ikke det at man egentlig skal snike i stau'en da..

More to come her også!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: The Tob

Legg inn av joo »

Du har virkelig tenkt å prøve til du finner den du vil ha. Bra :thumleft
Var mye gromt der, selv om ingen av dem er noe jeg selv ville valgt i dag (unntatt S1000RR som nummer2-sykkel hvis ræva rant over av penger). Men vi er forskjellige og der er så mye lekkert å moro å velge mellom. Og smaken endrer seg oftest med åran. Bare å handle det du føler mest for i dag, om noen år er det kanskje noe helt annet som frister.

Som AT sier; bilder. Kan ikke bli for mange.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:Du har virkelig tenkt å prøve til du finner den du vil ha. Bra :thumleft
Var mye gromt der, selv om ingen av dem er noe jeg selv ville valgt i dag (unntatt S1000RR som nummer2-sykkel hvis ræva rant over av penger). Men vi er forskjellige og der er så mye lekkert å moro å velge mellom. Og smaken endrer seg oftest med åran. Bare å handle det du føler mest for i dag, om noen år er det kanskje noe helt annet som frister.

Som AT sier; bilder. Kan ikke bli for mange.
Prøver ikke sykler bare med tanke på å kjøpe, men man har det jo i bakhodet. Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritter ;)

Forelsket meg totalt i S1000RR i fjor etter testkjøring og det eneste har stopper meg er vel et snev av fornuft og evnen til konsekvenstenkning, hehe. Så mye penger har jeg rett og slett ikke å bruke på sykkel nå. Venter på litt mer på konto og litt mer bonus så tror jeg det blir R-sykkel i alle fall. R1 er et billig og bra alternativ til BMW'en, men den mangler jo både ABS og diverse andre trebokstavforkortelser som sikkerhetsmessig slettes ikke er dumt..

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: The Tob

Legg inn av joo »

TBI81 skrev: Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritter ;)
Moro, men farlig for pengeboka :knegg
Hvis du får sjansen så prøv BMW R1200S. Var en gørrgøy sykkel!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

joo skrev:
TBI81 skrev: Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritter ;)
Moro, men farlig for pengeboka :knegg
Hvis du får sjansen så prøv BMW R1200S. Var en gørrgøy sykkel!
Ikke nødvendigvis! Har da ikke kjøpt enda - men det blir jo helt klart en dag ;)
Jeg skal holde øynene åpne når demodagene begynner igjen! Har også lenge hatt lyst å prøvd HP2 sporten. Snasen sykkel! Kom i prat med en svenske som hadde en sånn i sommeren som var på Nürburgringen og den så grisemoro ut! Sikkert ikke noe å sette rundetider med, men liker at BMW går utenfor boksen og bygger en boxer i en sånn ramme :)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: The Tob

Legg inn av Crinos »

Artig lesning dette.. Skal følge med på "The Tob" :)
Jeg har kjørt på "Det grønne helvete" med bil, men aldri motorsykkel.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turdt. :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

Crinos skrev:Artig lesning dette.. Skal følge med på "The Tob" :)
Jeg har kjørt på "Det grønne helvete" med bil, men aldri motorsykkel.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turdt. :)
Virkelig et stopp jeg satte pris på. Hadde flaks med hotell også og fikk plass på 'Hotel an Der Nordschleife' med utsikt mot Wehrseifen og Ex-Muhle. Påkjøring rett ved hotellet og billig ølutsalg rett over gata var det også.
Bilde
Fikk ikke kjørt så mye som jeg skulle ønsket dessverre, og har definitivt tenkt meg dit igjen. Var småvått på ringen på de få rundene vi fikk så var temmelig glatt egentlig. Vi ventet så lenge vi kunne, slik at det tørket litt opp, men det ble allikevel en god del logring inn og ut av svingene. Av de fire syklene syklene som var utpå samtidig som meg gikk en overende rett etter å ha kjørt forbi meg. Gikk heldigvis bra med mannen og fikk kun litt skadet plast og stolthet.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

Da blir det ego-sete til sesongstart! Blir fort dyrt med ebaysurfing på sure vinterkvelder :knegg
Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: The Tob

Legg inn av ZZR-Tom »

Det er det eg seier, MC hobbyen er dyrast i off seson!! :-J

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob

Legg inn av TBI81 »

Da er ego-setet motatt og prøvemontert! Syns igrunn det ble ganske pent. Det eneste jeg er missfornøyd med er festeanordningen - temmelig ubrukelige greier så her er det bare å improvisere! Syns det er ganske greit å kunne bruke nøkkelen og det orginale oppsettet så jakter på et gammelt og ødelagt baksete for å bruke til det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar