The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Chest mount check s48

Legg inn av Daniel_hoy »

TBI81 skrev:MC løfter.

Holder det med en "offroad løfter"?


Eller bør jeg kjøpe en litt kraftigere en? Med festeøyer og shit.


BT

Kanskje litt mer sikkerhet i den største. Greit om sykkelen skal stå noen dager med hjul og greier av. hmm ..
Den øverste (Biltema) har jeg hatt lenge. Du MÅ løfte i sykkelen når du trakker på pedalen, eller så knekker ting.
Jeg måtte også løfte sykkelen opp litt for å få den under. (Har modifisert den litt nå) Og det må sikkert du også. Spesielt etter senking.
Sykkelen har stått fint hele vinteren på den, så ingen problemer der. Men husk at når du skrur av en felg så tipper den lett om du ikke følger med.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Chest mount check s48

Legg inn av TBI81 »

Gikk for cross-løftern jeg. Virker billig og grei. Satser på at den står stødig nok. Du har helt rett Daniel, jeg må finne fram gode gamle onkel vinkel (sliper) for å kunne dytte den rett inn under sykkelen. Men det er da fort gjort.

Handlet i samme runde et par bobbins. De måtte bare files litt ned på kanten for å få de tett inntill svingarmen.
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Chest mount check s48

Legg inn av TBI81 »

Da var vi "litt" lavere. Tett under 4cm senk bak med linksa og tett under en tomme på krona. Føles betraktelig lavere, nesten så jeg synes det ble for lavt. Må gi det noen mil å se om jeg venner meg til det..
Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Chest mount check s48

Legg inn av Haymaker »

TBI81 skrev:Gikk for cross-løftern jeg. Virker billig og grei. Satser på at den står stødig nok. Du har helt rett Daniel, jeg må finne fram gode gamle onkel vinkel (sliper) for å kunne dytte den rett inn under sykkelen. Men det er da fort gjort.

Handlet i samme runde et par bobbins. De måtte bare files litt ned på kanten for å få de tett inntill svingarmen.
Bilde
Er depotstøtten bak gummiert på den armen/gaffelen som er nærmest svingarmen?
Ellers kan du vel risikere noen riper i det området (nå vet jeg ikke hvor viktig det er for deg på en MX-sykkel). :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av TBI81 »

Så det der så tenker å hive på litt Tec 7 på innersiden :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av TBI81 »

Æsj, litt for sen med Tec'en. Var blitt litt striper på ene siden. Tsk tsk .. Får trøste meg med at det nok blir flere :mk

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av Haymaker »

TBI81 skrev:Æsj, litt for sen med Tec'en. Var blitt litt striper på ene siden. Tsk tsk .. Får trøste meg med at det nok blir flere :mk
Hehe, det var det jeg fryktet..
De første ripene er alltid de verste!

Heldigvis er det en røff brukssykkel :twisted

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av TBI81 »

Jo flere riper jo letter blir den vel å bruke i regn, grus og vinter. Alltids en trøst :knegg
Litt spent på touringegenskapene. Har jo lyst å dra med meg en sovepose og ta turen på "vidda". Fulgte med noen "grab rails" for å feste bakpå. De må jo være bra å bruke til å strappe fast en vanntettpose etter hvert :scratch
Alu-kofferter blir litt drøyt .. men hadde vært kult nok (men bedre på enduro).

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av TBI81 »

Tror jaggu det er på tide med 1000km service i morra! :thumleft
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av TBI81 »

Førstegangservice gjennomført, grab rails montert og tenning satt til advanced (performance). Nu blev alt så meget bettre :thumleft

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49

Legg inn av Haymaker »

:prf

Det blir en slik en på tunet etterhvert!

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. BRAAP!

Legg inn av JLafton »

Når det gjelder bagasje så har jeg vurdert en slik en http://giantloopmoto.com/products/great ... saddlebag/" onclick="window.open(this.href);return false;

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. BRAAP!

Legg inn av TBI81 »

JLafton skrev:Når det gjelder bagasje så har jeg vurdert en slik en http://giantloopmoto.com/products/great ... saddlebag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett litt på de gigantiske loopene. Ser jo bra ut, men må jo ha heat sheald. Men det må man vel om man skal få med seg noen liter på sen slik sykkel :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. BRAAP!

Legg inn av TBI81 »

Oppdaget forresten på slump i går at jeg kan slå av ABS helt. Dette var visst ikke mulig fra fabrikk på tidligere modeller. Hadde jo vurdert sånn dongle for å ha muligheten til å dele ABS'en - aktiv foran og av bak, men usikker på om jeg orker det nå :-k

Viste seg jo at det til og med stod i manualen (selv om det en annen plass i manualen stod at "knapp 3 har ingen funksjon") :knegg
De var ikke klar over dette hos forhandler så dette må være fra årets :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. BRAAP!

Legg inn av TBI81 »

R&G eksosbeskytter på plass. Ikke supersexy, men bedre enn de andre pølsene som selges ..
Bilde

Svar