Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Jeg sitter i et telt et stykke nord for polarsirkelen, og det regner... Det bøtter ned i sånne mengder at jeg tror jeg blir i soveposen. I tillegg er det bare 6 grader sier yr....
Ok, dette hjelper litt :mk 25 grader og sol her på andre siden av verden.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Lonely rider

Legg inn av Intruder »

...........er vanligvis varmest i hælvete,veit dekk.. :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Idag stappa kona oppsigelsen min i den røde postkassa. Det er jo en spesiell følrlse etter 10 år i samme firma. Ikke har jeg noe nytt å gå til heller.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lonely rider

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:Idag stappa kona oppsigelsen min i den røde postkassa. Det er jo en spesiell følrlse etter 10 år i samme firma. Ikke har jeg noe nytt å gå til heller.

Analysere, analysere :-k :scratch
Snakker vi ulønnet på hjemmebane :sorry
Jeg kan jo ikke tenke meg at du kaller en spade for ?????
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

ojda skrev:
JohnnyTh skrev:Idag stappa kona oppsigelsen min i den røde postkassa. Det er jo en spesiell følrlse etter 10 år i samme firma. Ikke har jeg noe nytt å gå til heller.

Analysere, analysere :-k :scratch
Snakker vi ulønnet på hjemmebane :sorry
Jeg kan jo ikke tenke meg at du kaller en spade for ?????
Neida, snakker om firmaet som jg har jobbet for i over 10 år. Grunnen til at kona poster det er at jeg er fremdeles i Korea og får ikke sendt noe rekomandert brev herfra.
Satt i lønnsforhandlinger i går og det gikk så dårlig at det føltes godt å sende oppsigelsen. Men er jo rart etter så lang tid.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Noen som vet om NAV tar imot folk enda? :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av evike »

Edit, siden spørsmålene ble besvart mens jeg skrev:
Hvis jeg har forstått det rett så er du nå langveisfarende (Korea) over lang tid og jeg kan jo levende forestille meg at det må være frustrerende at det er DET som er arbeidslivet. I så tilfelle har du min dypeste medfølelse i å si opp!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:Edit, siden spørsmålene ble besvart mens jeg skrev:
Hvis jeg har forstått det rett så er du nå langveisfarende (Korea) over lang tid og jeg kan jo levende forestille meg at det må være frustrerende at det er DET som er arbeidslivet. I så tilfelle har du min dypeste medfølelse i å si opp!
Hehe er nok lett åtrod et er sånn, men her er det tvert imot. Jeg elsker Korea. Jeg stortrives i kaoset, intensiteten, den flotte naturen, de trivlige menneskene, ja til og med de rasistiske Koreanerne gleder jeg meg over. Jobben er spennende og utfordrende og frister til mer. Jeg har heller ingen problemer med familien i forhold til å jobbe borte i lengre perioder.

Men når arbeidsgiver har bestemt seg for at deres folk alltid skal ja dårligst betalt da er det frustrerende. Det finnes kun en eneste grunn til å reise vekk for å jobbe og det er penger.
7 juli så skal jeg være med å kobbe på et skip mens det slepes til Mauritsius. Turen tar 25 døgn. Idag har jeg 320kr timen og offshoretillegget er 71kr. Så da tenkte jeg. 320kr +71kr det blir jo ganske bra det. Men den gang ei. Tilbudet ble 310kr pluss offshoretillegget. Ikke mye penger men nok til at det blir irriterende.
Når jeg så vet at jeg har skaffet dem kontrakter verdt flere hundre tusen uten at jeg får så mye som ei krone ekstra så er det på tide å ta hjelmen og gå.
Det har vært flere ting, men nå rant begeret over her.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

I dag la FPSOen PEtrojarl Knar fra kai. 5 dager forsinket på grunn av typhonen som ligger å lurer utenfor Korea. Nå har vi ankret opp utenfor verftet og har startet med sjøtester. Hvis alt er go så starter seilasen i morgen.
Beste bursdagsgaven i dag var å se trossene bli tatt av. Endelig ikke mer Koreakaos om bord. Nå må vi lage kaoset selv.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Tror vi har kommet til Sør-Kina havet. Er et sted mellom Okinava og Filipinene. Langt over 30 grader i lufta og det sies at det er 27 grader i sjøen. Kunne tenkt meg å bade.
Skal være i Singapore 23 Juli. Vi har en typhon i veien så må seile rundt den.
På toppen av det så har en av de tre slepebåtene våre fått motortrøbbel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Lonely rider

Legg inn av PCP »

Var jammen en imponerende og fascinerende farkost denne PetroJarl'en din! (Fant noen faktaark og en "reklamefilm" om skuta)

Men er den ikke laget for å kjøre lengere strekninger for egen maskin, eller er den bare ikke ferdig nok, siden du snakker om slep? Du skrev forøvrig at du skulle være med å kobbe under slepet, men siden jeg ikke er så vel bevandret i marinteknisk fagterminologi og ble litt nysgjerrig på hva du gjør der ute, måtte jeg Google "å kobbe".

Alt jeg fikk opp var denne karen :scratch ;
isbjoern__kobbe_400_.jpg
Så da aner det meg at kobbe bare var en alternativ stavemåte for jobbe! :P :p
Uansett om du kobber eller jobber får du ha lykke til videre på ferden, og unngå stormene. ;-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

PCP skrev:Var jammen en imponerende og fascinerende farkost denne PetroJarl'en din! (Fant noen faktaark og en "reklamefilm" om skuta)

Men er den ikke laget for å kjøre lengere strekninger for egen maskin, eller er den bare ikke ferdig nok, siden du snakker om slep? Du skrev forøvrig at du skulle være med å kobbe under slepet, men siden jeg ikke er så vel bevandret i marinteknisk fagterminologi og ble litt nysgjerrig på hva du gjør der ute, måtte jeg Google "å kobbe".

Alt jeg fikk opp var denne karen :scratch ;
isbjoern__kobbe_400_.jpg
Så da aner det meg at kobbe bare var en alternativ stavemåte for jobbe! :P :p
Uansett om du kobber eller jobber får du ha lykke til videre på ferden, og unngå stormene. ;-)
Haha :lol Nå måtte jeg le. Skal ikke se bort fra at jeg av og til ser ut som han karen der. :-) Men det var nok ment å stå "jobbe". Går litt fort i svingene av og til.

Vi har 5500 timer med isoleringsarbeid som ikke ble gjort mens vi lå på verftet. Så nå prøver vi å ferdigstille dette under slepet. Jeg skal være med fra Sør-Korea til Mauritius, via Singapore. I dag er vi rett øst for Filipinene. Vi måtte gå litt lengre ut enn planlagt på grunn av en ny tyfon som krysset kursen vår. Det var den andre vi har vært borti. Den første forsinket avgangen fra verftet.

Petrojarl Knarr har bare trøstere (propeller som kan vris 360°) og ingen skikkelig fremdrift. Derfor blir vi slept. Rekorden nå er 12 knop. Singapore er nå utsatt til den 24 juli. Vi skal derfra bruke 14 dager til Mauritius, men det er det ingen som tror noe på. :mk

Jeg er supervisor på isolasjon, maling og stillas. En ganske så travel hverdag. Blir sjeldent ferdig før 10-11 på kvelden. Når jeg blir for lei så teller jeg penger. Det er brukbart betalt.

Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Snart ferdig med Sør-Kina havet. Et døgn til vi er i Singapore. Om tre dager så krysser vi ekvator. Så skal vi seile gjennomSunda stredet, og mest sansynlig så får jeg se Krakatau. Det er jo en severdighet i seg selv.
I natt har vi og høynet sikkerhetsnivået til to siden vi seiler inn i et område som har aktive pirater. Får håpe vi ikke får besøk av noen med trebein og lapp over øyet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av LordShaft »

Det høres jo unektelig ut som et eventyr det der også. Selv om det kanskje er kjedelig i lengden, er jo det utrolig hva du opplever :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Det høres jo unektelig ut som et eventyr det der også. Selv om det kanskje er kjedelig i lengden, er jo det utrolig hva du opplever :thumleft

Sony Z2
Det blir litt kjedelig ja, hadde ikke gjort noe om vi hadde hatt litt mer fart. Snittet ligger på rett over 10 knop.
Men i går fikk jeg se store stimer med flyvefisk. Det var jo litt gøy. Skal ta med kamera i dag å se om jeg får tatt et bilde. De er ca 10-15 cm lange vil jeg tippe og flyr alt fra 1-50 meter. Det er litt vanskelig å bedømme avstand og størrelse på ting når man står 15 meter opp i lufta og ser ned på havet..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar