Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Lonely rider

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:Sitter i hybelen min og kjeder meg så fant ut jeg skulle tekste Der Untergang. Den er nok mest morsom for de som har hatt befatning med NAV.

https://www.youtube.com/watch?v=JGIDsnH ... e=youtu.be
Haha.. :knegg

Har en her også:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gSqMl6HT-Lw[/video]
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lonely rider

Legg inn av Olav K »

KNALLbra, definitivt en av de beste versjoner av denne jeg har sett. Fram til nå har "Hitler som boresjef" vært en favoritt.. men denne du har laget Johnny er like morsom, og bedre tilpasset...syns jeg :)
Knallfin
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Takk for det. Jeg ser nå når jeg ser den igjen så er det noen ting jeg ville hatt med eller forandret. Men måtte til og med le selv når jeg så den igjen. På kursene minne så begynner vi med å lage deler i papir så det er mye papirklipp. Og alt konstrueres med passer. Mange kursdeltagere klager på at de ikke kan bruke passer. Prøvde å ikke bruke for mye intern humor.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Satt og så på noen videoer fra Tyrkia turen sommeren 2013. Ikke de mest spennende men hvis noen har lyst til å se så er det fritt frem.

I Albania var det en del tåke. Faktisk så ille at vi hadde problemer med å se hotellene som lå ved siden av veien. Vi måtte kjøre tilbake et par ganger for å se om det var vårt hotell vi hadde kjørt forbi.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dLMxnIC ... e=youtu.be[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

GPS'en fant en bakvei som skulel starte et eller annet sted i denne Albanske landsbyen, men jeg måtte gi opp og kjøre ned igjen til hovedveien.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1H-4CKg ... e=youtu.be[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

Tilbake på hovedveien så kom jeg over denne tankbilen i en sving. Han kom faktisk ikke opp bakken. Han hadde ikke nok grep. Dessverre gikk jeg tom for batteri og man ser ikke hvordan han spinner og prøver å komme seg opp.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9H-Inp8 ... e=youtu.be[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

Mye rart av motgående trafikk.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iRIpGSX ... e=youtu.be[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

Ser ut som turplanene mine går i dass denne sommeren og. Stor fare for at enda en sommer blir tilbrakt i Asia. Tror nesten jeg må kjøpe meg en mc der borte hvis det fortsetter på denne måten.
Godt kona er motivert for å overta øvelseskjøringen med jentungen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av LordShaft »

JohnnyTh skrev:Mye rart av motgående trafikk.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iRIpGSX ... e=youtu.be[/video]
Hahaha.... er liksom ikke vanlig for oss å se slikt, joda det finnes enkelte plasser der du møter på kyr i nærehten av veien... men ikke som går søndagstur på denne måten.

Enda en sommer i Asia? Spm er jo om du er motivert til det? Kunne de ikke holdt på med slik om vinteren, når her alikvell ikke er sesong :twisted

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:
JohnnyTh skrev:Mye rart av motgående trafikk.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iRIpGSX ... e=youtu.be[/video]
Hahaha.... er liksom ikke vanlig for oss å se slikt, joda det finnes enkelte plasser der du møter på kyr i nærehten av veien... men ikke som går søndagstur på denne måten.

Enda en sommer i Asia? Spm er jo om du er motivert til det? Kunne de ikke holdt på med slik om vinteren, når her alikvell ikke er sesong :twisted
Jeg er nok ikke så heldig at jeg kan styre det. Må nok følge prosjektene og behovet.
Det prosjektet jeg skal på nå har de sagt skal ta 2-3 måneder. Siden det er Korea så regner jeg med 4-6 måneder.
Ikke helt gira på sommeren der, men pengene er så gode at jeg ikke kan si nei. Har fått en mye bedre avtale nå som selvstendig enn det jeg hadde sist.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av LordShaft »

Har du planer om å pensjonere deg tidlig da? 4 - 6 måneder der nede hadde blitt glammesak for min del....hele sesongen er jo vekke, også er det hjem til vinter igjen.
Skulle faen bare mangle at du fikk greit betalt. Det er jo helt sjukt å dra vekk så lenge

Note 4

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Har du planer om å pensjonere deg tidlig da? 4 - 6 måneder der nede hadde blitt glammesak for min del....hele sesongen er jo vekke, også er det hjem til vinter igjen.
Skulle faen bare mangle at du fikk greit betalt. Det er jo helt sjukt å dra vekk så lenge

Note 4
Jeg får 7000kr dagen. 6 dager i uka.... Det er vanskelig å si nei :-k Og når prosjektet er ferdig så har jeg ikke noe nytt å gå til. Så eneste alternativet er å la seg ansette et sted igjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av LordShaft »

Fy faen....såpass mye ja. Snakker fort en mill da om det varer i 6 måneder :thumleft

Note 4

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
LordShaft skrev:Har du planer om å pensjonere deg tidlig da? 4 - 6 måneder der nede hadde blitt glammesak for min del....hele sesongen er jo vekke, også er det hjem til vinter igjen.
Skulle faen bare mangle at du fikk greit betalt. Det er jo helt sjukt å dra vekk så lenge

Note 4
Jeg får 7000kr dagen. 6 dager i uka.... Det er vanskelig å si nei :-k Og når prosjektet er ferdig så har jeg ikke noe nytt å gå til. Så eneste alternativet er å la seg ansette et sted igjen.
Det er bra betalt, men ikke vanvittig.
Omtrent det jeg har når jeg er på jobb, bortsett fra at jeg jobber 7 dager i uka og har betalt fri når jeg kommer hjem.
Går i 4/4 ordning.

Og som ansatt har du mange fordeler i forhold til selvstendig, du må legge av feriepenger, betale sykeforsikringer selv, moms, arbeidsklær, ikke rett til ledighet/permisjonspenger osv som selvstendig.
Hvis du legger sammen alt du må betale i forhold til det som blir dekket av en arbeidsgiver så er det en betydelig sum.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:
LordShaft skrev:Har du planer om å pensjonere deg tidlig da? 4 - 6 måneder der nede hadde blitt glammesak for min del....hele sesongen er jo vekke, også er det hjem til vinter igjen.
Skulle faen bare mangle at du fikk greit betalt. Det er jo helt sjukt å dra vekk så lenge

Note 4
Jeg får 7000kr dagen. 6 dager i uka.... Det er vanskelig å si nei :-k Og når prosjektet er ferdig så har jeg ikke noe nytt å gå til. Så eneste alternativet er å la seg ansette et sted igjen.
Det er bra betalt, men ikke vanvittig.
Omtrent det jeg har når jeg er på jobb, bortsett fra at jeg jobber 7 dager i uka og har betalt fri når jeg kommer hjem.
Går i 4/4 ordning.

Og som ansatt har du mange fordeler i forhold til selvstendig, du må legge av feriepenger, betale sykeforsikringer selv, moms, arbeidsklær, ikke rett til ledighet/permisjonspenger osv som selvstendig.
Hvis du legger sammen alt du må betale i forhold til det som blir dekket av en arbeidsgiver så er det en betydelig sum.
Når jeg som ansatt var i Korea så hadde jeg 3800kr dagen inkludert diett, pluss feriepenger. Og så blandet arbeidsgiver seg opp i rotasjonene mine og siden jeg fikk for mange timer så måtte jeg avspasere 7 uker uten lønn når jeg kom hjem fra sist Korea tur. Hadde det ikke vært for at oppsigelsestiden min var omme etter de 7 ukene så måtte jeg avspasert 6 uker til uten lønn. Hvis man tar hensyn til at jeg måtte avspasere så hadde jeg under 3000kr dagen. Så jeg går kraftig opp i lønn nå.
Om man må betale arbeidsklær selv kommer an på hva man har i kontrakten med kunden. Jeg må ikke holde det selv. Har og gratis reise og bolig. Moms betaler man ikke på tjenester utført i utlandet.

Hvis du har fått en jobb som betaler 7000kr dagen også når du er hjemme på fri så må du ta godt vare på den jobben. Det er jo en timelønn på over 500kr. Fantastisk bra. Jeg kan nok bare drømme om å tjene en million her hjemme i Norge i det faget jeg er i. Klarer halvparten hvis jeg jobber tett. Vi har grunnlønn på 178kr/t.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar