Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:
ATWindsor skrev: Det er liten tvil at som gruppe tjener offshore-arbeidere godt, og stort sett alltid bedre enn tilsvarende stilling på land.
Det er helt riktig.... :thumleft vis en isolerer det til rene kroner og øre


Note4

Ja, selvfølgelig, det er andre ulemper med det. Det innser jeg, poenget mitt er ikke at det er så forbanna fælt at man tjener noen kroner på å jobbe offshore, men at det framstår i et ganske dårlig lys å klage over at man ikke tjener noe særlig i en slik jobb, jevnt over er de økonomiske vilkårene gode, det er bare endel offshore-arbeidere som nekter å være med på det.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av LordShaft »

Nei det har seg faktisk slik at det er en del stillinger i nordsjøen, da spesielt kontraktører som dropper prisene så jævlig at en tjener nesten ingen ting i havet. Spes stillas, maling og den type arbeid. Så dårlig er det nesten bare er utlendinger som tar disse stillingene....du vil ikke tro hvor mange polakker og svensker som jobber i nordsjøen. I disse yrkene kan det faktisk være bedre betalt å gå på land. å disse erbeiderne er det langt flere av i havet enn det er operatører osv.

Note4

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Nei det har seg faktisk slik at det er en del stillinger i nordsjøen, da spesielt kontraktører som dropper prisene så jævlig at en tjener nesten ingen ting i havet. Spes stillas, maling og den type arbeid. Så dårlig er det nesten bare er utlendinger som tar disse stillingene....du vil ikke tro hvor mange polakker og svensker som jobber i nordsjøen. I disse yrkene kan det faktisk være bedre betalt å gå på land. å disse erbeiderne er det langt flere av i havet enn det er operatører osv.

Note4
Min erfaring er at tettheten av polakker og svensker i nordsjøen er mye mye lavere enn den er på den gjengse byggeplass.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av LordShaft »

Det er nok mye mere arbeider på land av utelandsk opprinnelse.... men har du rette stillingen i nordsjøen er den ikke akkurat godt betalt.

Note4

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

ATWindsor du har bevist at du har lite peiling på lønnsvilkårene til isofag offshore. Isofag er jo stort sett ansatt på landavtale og det er vel et av problemene i verkstedsoverenstkomsten. Eller har du andre synspunkter på den avtalen?
Svensker har vi veldig mye av i isofag, men lite polakker. På landanlegg er det gjerne 90% polakker.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av ATWindsor »

JohnnyTh skrev:ATWindsor du har bevist at du har lite peiling på lønnsvilkårene til isofag offshore. Isofag er jo stort sett ansatt på landavtale og det er vel et av problemene i verkstedsoverenstkomsten. Eller har du andre synspunkter på den avtalen?
Svensker har vi veldig mye av i isofag, men lite polakker. På landanlegg er det gjerne 90% polakker.
Hva har jeg konkret sagt om isofag offshore som får deg til å mene at jeg har "Lite peiling"?. Det er mye polakker på landanlegg ja, fordi man får bedre vilkår på land enn offshore tror du?

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av norse900 »

Nei, fordi man ikke er udelt positive til personer som ikke behersker nordiske språk og engelsk godt pga sikkerheten...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Når en fagarbeider slutter for å jobbe på land så er det som oftes at han får en lederrolle. Polakker sliter med språkkravet offshore sånn generelt.

Jeg tror du har lite peiling på isofag siden du sier at noen i en mastergrad stilling tjener dårligere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av ATWindsor »

JohnnyTh skrev:Når en fagarbeider slutter for å jobbe på land så er det som oftes at han får en lederrolle. Polakker sliter med språkkravet offshore sånn generelt.

Jeg tror du har lite peiling på isofag siden du sier at noen i en mastergrad stilling tjener dårligere
Fint om du forholder deg til det jeg sier, når sa jeg at folk i mastergrad stilling tjener dårligere enn folk på Isofag?

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av norse900 »

Tror du har misforstått i såfall... Det jeg reagerer på er at "folk og fe" blir foret med at offshore-lønninger er "gullkantede", men en stor andel "offshore-arbeidere" har jo ikke milion-lønn. (Lurer detfor litt på hva journalister bygger sine beregninger på). Jobber ikke selv offshore, og kunne ikke tenke meg det heller... :redface

Edit: blir interessant å se neste år. Det er jo lite å gjøre for tiden, og da vil jo lønnsnivået stige til neste år. (Alle med lønn under millionen er jo på jakt etter noe annet å gjøre, for vedlikehold og modifikasjoner er "på vent" eller utsatt i en god stund fremover...) :sorry
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

ATWindsor skrev:
JohnnyTh skrev:Når en fagarbeider slutter for å jobbe på land så er det som oftes at han får en lederrolle. Polakker sliter med språkkravet offshore sånn generelt.

Jeg tror du har lite peiling på isofag siden du sier at noen i en mastergrad stilling tjener dårligere
Fint om du forholder deg til det jeg sier, når sa jeg at folk i mastergrad stilling tjener dårligere enn folk på Isofag?
Du sa fagarbeidere og siden vi diskuterer isoarbeidere så regnet jeg med at du inkluderte dem. Jeg vil helst ikke diskutere andre jeg har hørt om eller en jeg kjenner som vet om en som tjener sånn og sånn. Siden du diskuterer fagarbeiderlønn med en iso-fagarbeider så går jeg ut fra at du da inkluderer isofag. Ellers er jo påstandene dine lite relevante for diskusjonen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Fant dette bildet på advrider. Skal si de får kjørt seg disse GTR'ene

Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Ble en skikkelig tur idag. 39 mil med øvelseskjøring. Blant annet Suleskar-Brokke med heftige brøytekanter.
Bilde

MT-125 har passert 1000km nå og trenger sin første service.

Slo følge med en trivelig Australier som var på Norgesbesøk. Han hadde lyst til å spise elg. Noen som vet om et sted på vestlandet han kan få seg en elge steik? Må da være noen resturanger som serverer sånt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av TBI81 »

Herlig! Åpna i dag den, sant? Skulle vel etter planen åpne freddan, men ikke så rart det tok litt lengre tid med de snømengdene..

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Ja den åpenet i dag. Var rimelig heftig med all snøen.
Bilde

Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar