Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
se her ja....
Gratulere med "nykjøp" av sykkel Høres ut som et veldig bra kjøp det her...
Gratulere med "nykjøp" av sykkel Høres ut som et veldig bra kjøp det her...
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Gorbys Garage! Rundreise med GSX s.13
gorbys skrev:
Kan og meddele at etter eg tok av gasserene på GS'n og gav dei ein kjapp rens og justerte flottørane har den oppført seg eksemplarisk. Faktisk aldri gått så bra. Lettstarta (startar til og med utan choke om det er varmt), startar sjølv om den har stått ei veke(det gjorde den ikkje før), og der eg måtte svitsje over til reservetanken etter 16mil får eg no 20mil utav den før eg må slå over. Berre good times her med andre ord!
Grattis med ny flott sykkel :-) Høres ut som en kjempepris.
Artig å se så gode resultater av jobben du legger ned i GS`n. Skulle ønske jeg var like "handy". Har jo skrudd fra hverandre noen mopeder, fikset, tuklet, polert og trimmet de da jeg var ungdom, men hadde nok følt meg rimelig lost i dag
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Det var litt av en slede du har fått deg!
Ble du rik av å selge gsx'en kanskje?
Her på berget har det forresten også ankommet en 3'dje sykkel (mini'en har kjøpt seg en glimrings Varadero), så det begynner å bli trangt om saligheten i garasjen
Jeg fikk æren av å kjøre den fra Eidsvoll (via Hovden), og var ganske så overrasket over hvor behagelig den var å kjøre til tross for sine 125 ccm.
Ble du rik av å selge gsx'en kanskje?
Her på berget har det forresten også ankommet en 3'dje sykkel (mini'en har kjøpt seg en glimrings Varadero), så det begynner å bli trangt om saligheten i garasjen
Jeg fikk æren av å kjøre den fra Eidsvoll (via Hovden), og var ganske så overrasket over hvor behagelig den var å kjøre til tross for sine 125 ccm.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Nei langt derifra norse, men eg fikk tilbake pengane mine på den så solgte eg bil nr2 i tillegg til å ha spart litt her og litt der, overtid og helligdagstillegg hjelper på og :-)
Må bestille eit nytt framdekk til den da det som sto på var begynt å sprekke, så det er tydelig at den ikkje har blitt kjøyrt så mykje.
Litt meir fornuftig kjøp enn hayabusaen eg egentlig hadde tenkt å kjøpe.
Gsx1400 var under vurdering og men eg har jo allerede retrosykkel. Og liggesykkel, så da vart det cruiser, overraskende bra nedleggsvinkel på den og, det bidrog jo til å gi eit bra inntrykk for ein som likar å dra på litt i svingene :-)
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Må bestille eit nytt framdekk til den da det som sto på var begynt å sprekke, så det er tydelig at den ikkje har blitt kjøyrt så mykje.
Litt meir fornuftig kjøp enn hayabusaen eg egentlig hadde tenkt å kjøpe.
Gsx1400 var under vurdering og men eg har jo allerede retrosykkel. Og liggesykkel, så da vart det cruiser, overraskende bra nedleggsvinkel på den og, det bidrog jo til å gi eit bra inntrykk for ein som likar å dra på litt i svingene :-)
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Slit litt med plassen i garasjen eg og no når det kjem ein sykkel til :-o
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
blir nok snart fullt der når sleden kommer på plass :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Vart plutselig kontakta av ein som ville kjøpe datsunen, så spørs om ikkje det blir god plass der alikevel. Om ikkje eg kjøper meg ein anna bil da
For til oslo med en kompis og solgte en R6 igår, så for vi på diverse forhandlere og det endte opp med at han kjøpte seg ein 13' Yamaha FZ8S, så for vi tilbake langs krøderen og endte opp på Borlaug der eg henta Intruderen.
Godt å sette seg på sykkelen etter 70 mil i et makkverk av en Peugot varebil uten aircondition!
Uansett så vart det nokon mil idag og, ein snartur over fjellet til Vassbakken camping og kro i Luster der det vart handla inn eit bedre stykke eplekake!
Etter desse mila vart det rimelig klart at vindskjermen måtte av, senkes eller heves eller et eller annet, sliter iallefall med turbulens rundt en 80-90km/h og oppover. Tok den av etter turen idag og kjørte litt men da vart nesten for mykje av det gode, uvant å sitte med fanget fullt av vind Må vel eksperimentere litt tenker eg...
For til oslo med en kompis og solgte en R6 igår, så for vi på diverse forhandlere og det endte opp med at han kjøpte seg ein 13' Yamaha FZ8S, så for vi tilbake langs krøderen og endte opp på Borlaug der eg henta Intruderen.
Godt å sette seg på sykkelen etter 70 mil i et makkverk av en Peugot varebil uten aircondition!
Uansett så vart det nokon mil idag og, ein snartur over fjellet til Vassbakken camping og kro i Luster der det vart handla inn eit bedre stykke eplekake!
Etter desse mila vart det rimelig klart at vindskjermen måtte av, senkes eller heves eller et eller annet, sliter iallefall med turbulens rundt en 80-90km/h og oppover. Tok den av etter turen idag og kjørte litt men da vart nesten for mykje av det gode, uvant å sitte med fanget fullt av vind Må vel eksperimentere litt tenker eg...
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
I mitt forsøk på å minske plagane med hovudristandes turbulens grunna låvedøra av ein vindskjerm eg har på intruderen har eg no etter mykje "garasjeforskning" funne eit kompromiss som fungerer. Det er fortsatt støy men ikkje noko skalleristing.
Hadde ein teori om at det kunne fungere om ein gjorde det heile meir aerodynamisk og fikk lagt skjermen lenger bak.
Så da vart øvre braketten modifisert med to ekstra hol for å kunne dra skjermen lenger bak.
mykje bedre:
Så da var eit problem løyst, men fortsatt kjem det mykje vind opp langs føttene og under tanken som treff overkroppen og går rett opp der den kræssjer med vinden som går over vindskjermen, mao turbulens og støy. Så neste på lista er å avlede vinden går under vindskjermen med eit sett vinddeflektorer montert på gaffelen.
Eg har eit stor lexanplate eg skal skjære dei ut i og så blir dei festa til gaffelen med røyrklemmer eller slangeklemmer, low tech og low budget men eg gidder ikkje blåse bort peng på å bestille noko fra statane som "kanskje" fungerer. Då kan eg heller prøve det ut sjølv og så heller bestille noko meir fancy etterkvart.
Uansett her er pappmalen eg tegna av og skar ut(tegna av etter ein roadking så dei vart ganske store på intrudern, bigger is better?)
Og så heilt til slutt, sidan det heng ein slek på veggen i klubbhuset måtte eg berre prøve:
Electra glide batwing
Dette er vel egentlig det eg har mest trua på sidan "batwingen" er mykje meir aerodynamisk enn "låvedøra", vinden blir avleda RUNDT kroppen og vindskjermen kjem nærmare kroppen, så eg vurderer å ta ein tur innom harley-høggeren i sør trøndelag i ferien sidan eg såg han solgte slike for eit par lapper :)
Hadde ein teori om at det kunne fungere om ein gjorde det heile meir aerodynamisk og fikk lagt skjermen lenger bak.
Så da vart øvre braketten modifisert med to ekstra hol for å kunne dra skjermen lenger bak.
mykje bedre:
Så da var eit problem løyst, men fortsatt kjem det mykje vind opp langs føttene og under tanken som treff overkroppen og går rett opp der den kræssjer med vinden som går over vindskjermen, mao turbulens og støy. Så neste på lista er å avlede vinden går under vindskjermen med eit sett vinddeflektorer montert på gaffelen.
Eg har eit stor lexanplate eg skal skjære dei ut i og så blir dei festa til gaffelen med røyrklemmer eller slangeklemmer, low tech og low budget men eg gidder ikkje blåse bort peng på å bestille noko fra statane som "kanskje" fungerer. Då kan eg heller prøve det ut sjølv og så heller bestille noko meir fancy etterkvart.
Uansett her er pappmalen eg tegna av og skar ut(tegna av etter ein roadking så dei vart ganske store på intrudern, bigger is better?)
Og så heilt til slutt, sidan det heng ein slek på veggen i klubbhuset måtte eg berre prøve:
Electra glide batwing
Dette er vel egentlig det eg har mest trua på sidan "batwingen" er mykje meir aerodynamisk enn "låvedøra", vinden blir avleda RUNDT kroppen og vindskjermen kjem nærmare kroppen, så eg vurderer å ta ein tur innom harley-høggeren i sør trøndelag i ferien sidan eg såg han solgte slike for eit par lapper :)
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
ramla visst inn en halv gsxr idag, fronten skal over på GS'n var planen, mulig det blir ombygging til monodemper og sving og (mucho sveisearbeid!)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6967
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Tjaa, kanskje Intrudern kler batvingen ?
Hvor mange sykler har du egentlig ?
Jeg ramla inn litt tidligere i tråden først, der du skrev om svarte plugger på nr 2 og 3 på GSen.
I "gamle dager" var det visst vanlig å justere litt feitere blanding på de innerste cylindrene, for at de blir
varmere enn de to ytterste.
Hvor mye varmere vet ikke jeg.
Hvor mange sykler har du egentlig ?
Jeg ramla inn litt tidligere i tråden først, der du skrev om svarte plugger på nr 2 og 3 på GSen.
I "gamle dager" var det visst vanlig å justere litt feitere blanding på de innerste cylindrene, for at de blir
varmere enn de to ytterste.
Hvor mye varmere vet ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Ja eg har trua om den blir lakkert i samme farge som resten av sykkelen :-)
Driver på med vindavvisere nede på gafflene nå. Bilder kommer seinere.
Det med sotinga kom seg etter ein demontering av forgasserrekka og ei flaske med bremserens og justering av flottørnivå, går bedre hele sykkelen faktisk. Men bensinkrana lekker. Venter på ny så ingen kjøyring i det siste... :-(
Antall sykler er 2,5; gs, intruder og en halv gixxer. Det får holde inntill videre sjølv om det vurderes ein vintersykkel og :-o
Driver på med vindavvisere nede på gafflene nå. Bilder kommer seinere.
Det med sotinga kom seg etter ein demontering av forgasserrekka og ei flaske med bremserens og justering av flottørnivå, går bedre hele sykkelen faktisk. Men bensinkrana lekker. Venter på ny så ingen kjøyring i det siste... :-(
Antall sykler er 2,5; gs, intruder og en halv gixxer. Det får holde inntill videre sjølv om det vurderes ein vintersykkel og :-o
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Rydda og fikk litt orden på garasjen igår, gikk med en del patentbånd og skruer men det funker nå!
Da vart det plass til og jobbe og vindavviserene er ferdig kuttet tilsammen med midlertidige gaffelklemmer(patentbånd )
Meir enn det gadd eg ikkje, var meir sugen på å demontere gs'n så tanken vart satt på tømming og fronten fjernet.
Og slik er ståa nå;
Har funnet konverteringslager på allballsracing.com og venter på at de skal dukke opp i posten, må bytte simringer og få på et gatedekk før den er brukandes og.
Skal demontere baksving og ta litt forskjellige mål der imorgo :)
Da vart det plass til og jobbe og vindavviserene er ferdig kuttet tilsammen med midlertidige gaffelklemmer(patentbånd )
Meir enn det gadd eg ikkje, var meir sugen på å demontere gs'n så tanken vart satt på tømming og fronten fjernet.
Og slik er ståa nå;
Har funnet konverteringslager på allballsracing.com og venter på at de skal dukke opp i posten, må bytte simringer og få på et gatedekk før den er brukandes og.
Skal demontere baksving og ta litt forskjellige mål der imorgo :)
Re: Sv: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Konverteringslager har kommet, sammen med nye lager til svingarm og tettninger til gaffelen
Kjapt montert :-)
Ny sykkel har ankommet
Fikk et lite dilemma da, for sv1000 har vanlig gaffel. Gsxr gaffelen er bolt on på sv1000, så da lurte eg på om eg skulle hive gsxr gaffelen på sv og sv gaffelen på gs'n....
Menmen, no skal eg på langtur med sv'n så da får eg kjøyrt og testa ut dem litt. Trur uansett eg ville hatt gullfarget gsxr gaffelbein om eg skulle gjort det på sv'n sidan den er svart liksom
Kjapt montert :-)
Ny sykkel har ankommet
Fikk et lite dilemma da, for sv1000 har vanlig gaffel. Gsxr gaffelen er bolt on på sv1000, så da lurte eg på om eg skulle hive gsxr gaffelen på sv og sv gaffelen på gs'n....
Menmen, no skal eg på langtur med sv'n så da får eg kjøyrt og testa ut dem litt. Trur uansett eg ville hatt gullfarget gsxr gaffelbein om eg skulle gjort det på sv'n sidan den er svart liksom
- JanK
- Innlegg: 719
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n!gorbys skrev:
Slit litt med plassen i garasjen eg og no når det kjem ein sykkel til :-o
Sent fra min C6903 via Tapatalk
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Hmm var det ikke noen bilder av den et par sider lenger bak her i bloggen da?JanK skrev:
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n!
Her er iallefall litt mer oppdateringer på gs'n :)
Byttet av simringer i gaffelen betydde at eg måtte lage meg eit verktøy for å komprimere fjæra. Eksosrør, mutter, gjengestag og selvvulkaniserende tape:
En kompis med tilgang til noen seriøse verktøy fikk maskinert nye foringer til svingarmen og frest ned svingarmen 3mm på kvar side for å passe inni ramma.
Så det einaste som gjenstår før den kan stå på eigne bein er å lage fester til støtdemperen men det begynner eg ikkje med enda rett og slett fordi bakdekket som står på er for stort, 190/55... Planen min er å bruke supermotard felger. Da med et 170/55 bakdekk. Så eg må få tak i det før eg kan sette opp geometrien og sveise inn støtdemperfester.
Skal forbi østlandet neste helg så eg rekner med å plukke med meg eit sett med motardfelger da. :)