Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av LordShaft »

se her ja.... :thumleft

Gratulere med "nykjøp" av sykkel :prf Høres ut som et veldig bra kjøp det her...

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Gorbys Garage! Rundreise med GSX s.13

Legg inn av detvarvondtdet »

gorbys skrev:
Kan og meddele at etter eg tok av gasserene på GS'n og gav dei ein kjapp rens og justerte flottørane har den oppført seg eksemplarisk. Faktisk aldri gått så bra. Lettstarta (startar til og med utan choke om det er varmt), startar sjølv om den har stått ei veke(det gjorde den ikkje før), og der eg måtte svitsje over til reservetanken etter 16mil får eg no 20mil utav den før eg må slå over. Berre good times her med andre ord! :knegg

Grattis med ny flott sykkel :-) Høres ut som en kjempepris.

Artig å se så gode resultater av jobben du legger ned i GS`n. Skulle ønske jeg var like "handy". Har jo skrudd fra hverandre noen mopeder, fikset, tuklet, polert og trimmet de da jeg var ungdom, men hadde nok følt meg rimelig lost i dag :redface

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av norse900 »

Det var litt av en slede du har fått deg! :D
Ble du rik av å selge gsx'en kanskje? :-k


Her på berget har det forresten også ankommet en 3'dje sykkel (mini'en har kjøpt seg en glimrings Varadero), så det begynner å bli trangt om saligheten i garasjen :-)å
Jeg fikk æren av å kjøre den fra Eidsvoll (via Hovden), og var ganske så overrasket over hvor behagelig den var å kjøre til tross for sine 125 ccm. :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

Nei langt derifra norse, men eg fikk tilbake pengane mine på den ;-) så solgte eg bil nr2 i tillegg til å ha spart litt her og litt der, overtid og helligdagstillegg hjelper på og :-)
Må bestille eit nytt framdekk til den da det som sto på var begynt å sprekke, så det er tydelig at den ikkje har blitt kjøyrt så mykje.
Litt meir fornuftig kjøp enn hayabusaen eg egentlig hadde tenkt å kjøpe.
Gsx1400 var under vurdering og men eg har jo allerede retrosykkel. Og liggesykkel, så da vart det cruiser, overraskende bra nedleggsvinkel på den og, det bidrog jo til å gi eit bra inntrykk for ein som likar å dra på litt i svingene :-)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

Bilde

Slit litt med plassen i garasjen eg og no når det kjem ein sykkel til :-o

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av norse900 »

:thumleft blir nok snart fullt der når sleden kommer på plass :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

Vart plutselig kontakta av ein som ville kjøpe datsunen, så spørs om ikkje det blir god plass der alikevel. Om ikkje eg kjøper meg ein anna bil da :P

For til oslo med en kompis og solgte en R6 igår, så for vi på diverse forhandlere og det endte opp med at han kjøpte seg ein 13' Yamaha FZ8S, så for vi tilbake langs krøderen og endte opp på Borlaug der eg henta Intruderen.
Godt å sette seg på sykkelen etter 70 mil i et makkverk av en Peugot varebil uten aircondition!
Bilde

Uansett så vart det nokon mil idag og, ein snartur over fjellet til Vassbakken camping og kro i Luster der det vart handla inn eit bedre stykke eplekake!
Bilde


Etter desse mila vart det rimelig klart at vindskjermen måtte av, senkes eller heves eller et eller annet, sliter iallefall med turbulens rundt en 80-90km/h og oppover. Tok den av etter turen idag og kjørte litt men da vart nesten for mykje av det gode, uvant å sitte med fanget fullt av vind :eh Må vel eksperimentere litt tenker eg...

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

I mitt forsøk på å minske plagane med hovudristandes turbulens grunna låvedøra av ein vindskjerm eg har på intruderen har eg no etter mykje "garasjeforskning" funne eit kompromiss som fungerer. Det er fortsatt støy men ikkje noko skalleristing.

Hadde ein teori om at det kunne fungere om ein gjorde det heile meir aerodynamisk og fikk lagt skjermen lenger bak.
Så da vart øvre braketten modifisert med to ekstra hol for å kunne dra skjermen lenger bak.
Bilde

Bilde

mykje bedre:
Bilde

Så da var eit problem løyst, men fortsatt kjem det mykje vind opp langs føttene og under tanken som treff overkroppen og går rett opp der den kræssjer med vinden som går over vindskjermen, mao turbulens og støy. Så neste på lista er å avlede vinden går under vindskjermen med eit sett vinddeflektorer montert på gaffelen.
Eg har eit stor lexanplate eg skal skjære dei ut i og så blir dei festa til gaffelen med røyrklemmer eller slangeklemmer, low tech og low budget men eg gidder ikkje blåse bort peng på å bestille noko fra statane som "kanskje" fungerer. Då kan eg heller prøve det ut sjølv og så heller bestille noko meir fancy etterkvart.
Uansett her er pappmalen eg tegna av og skar ut(tegna av etter ein roadking så dei vart ganske store på intrudern, bigger is better?)

Bilde


Og så heilt til slutt, sidan det heng ein slek på veggen i klubbhuset måtte eg berre prøve:
Electra glide batwing
Bilde

Dette er vel egentlig det eg har mest trua på sidan "batwingen" er mykje meir aerodynamisk enn "låvedøra", vinden blir avleda RUNDT kroppen og vindskjermen kjem nærmare kroppen, så eg vurderer å ta ein tur innom harley-høggeren i sør trøndelag i ferien sidan eg såg han solgte slike for eit par lapper :)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

ramla visst inn en halv gsxr idag, fronten skal over på GS'n var planen, mulig det blir ombygging til monodemper og sving og (mucho sveisearbeid!) :-k

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)

Legg inn av Jompa »

Tjaa, kanskje Intrudern kler batvingen ?
Hvor mange sykler har du egentlig ?
Jeg ramla inn litt tidligere i tråden først, der du skrev om svarte plugger på nr 2 og 3 på GSen.
I "gamle dager" var det visst vanlig å justere litt feitere blanding på de innerste cylindrene, for at de blir
varmere enn de to ytterste.
Hvor mye varmere vet ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)

Legg inn av gorbys »

Ja eg har trua om den blir lakkert i samme farge som resten av sykkelen :-)
Driver på med vindavvisere nede på gafflene nå. Bilder kommer seinere.
Det med sotinga kom seg etter ein demontering av forgasserrekka og ei flaske med bremserens og justering av flottørnivå, går bedre hele sykkelen faktisk. Men bensinkrana lekker. Venter på ny så ingen kjøyring i det siste... :-(

Antall sykler er 2,5; gs, intruder og en halv gixxer. Det får holde inntill videre sjølv om det vurderes ein vintersykkel og :-o

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)

Legg inn av gorbys »

Rydda og fikk litt orden på garasjen igår, gikk med en del patentbånd og skruer men det funker nå!

Bilde

Da vart det plass til og jobbe og vindavviserene er ferdig kuttet tilsammen med midlertidige gaffelklemmer(patentbånd :knegg )

Bilde
Bilde
Bilde

Meir enn det gadd eg ikkje, var meir sugen på å demontere gs'n så tanken vart satt på tømming og fronten fjernet.

Bilde
Bilde

Og slik er ståa nå;
Bilde
Har funnet konverteringslager på allballsracing.com og venter på at de skal dukke opp i posten, må bytte simringer og få på et gatedekk før den er brukandes og.

Skal demontere baksving og ta litt forskjellige mål der imorgo :)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)

Legg inn av gorbys »

Konverteringslager har kommet, sammen med nye lager til svingarm og tettninger til gaffelen
Bilde

Kjapt montert :-)

Bilde

Ny sykkel har ankommet

Bilde

Fikk et lite dilemma da, for sv1000 har vanlig gaffel. Gsxr gaffelen er bolt on på sv1000, så da lurte eg på om eg skulle hive gsxr gaffelen på sv og sv gaffelen på gs'n....

Menmen, no skal eg på langtur med sv'n så da får eg kjøyrt og testa ut dem litt. Trur uansett eg ville hatt gullfarget gsxr gaffelbein om eg skulle gjort det på sv'n sidan den er svart liksom

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av JanK »

gorbys skrev:Bilde

Slit litt med plassen i garasjen eg og no når det kjem ein sykkel til :-o

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n! :yeyeye

:-)å

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

Legg inn av gorbys »

JanK skrev:
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n! :yeyeye

:-)å
Hmm var det ikke noen bilder av den et par sider lenger bak her i bloggen da?

Her er iallefall litt mer oppdateringer på gs'n :)


Byttet av simringer i gaffelen betydde at eg måtte lage meg eit verktøy for å komprimere fjæra. Eksosrør, mutter, gjengestag og selvvulkaniserende tape:
Bilde
Bilde

En kompis med tilgang til noen seriøse verktøy fikk maskinert nye foringer til svingarmen og frest ned svingarmen 3mm på kvar side for å passe inni ramma.
Bilde

Bilde
Bilde

Så det einaste som gjenstår før den kan stå på eigne bein er å lage fester til støtdemperen men det begynner eg ikkje med enda rett og slett fordi bakdekket som står på er for stort, 190/55... Planen min er å bruke supermotard felger. Da med et 170/55 bakdekk. Så eg må få tak i det før eg kan sette opp geometrien og sveise inn støtdemperfester.
Skal forbi østlandet neste helg så eg rekner med å plukke med meg eit sett med motardfelger da. :)

Svar