Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15

Legg inn av gorbys »

mortenolb skrev:Ser nå at det står plasticmc.com på baksvingen din. Skal du kjøre hovedsaklig på bakhjulet? :knegg
Trur faktisk Ikkje gs'n klarer å dra på bakhjulet. Men det skal no ikkje hindre meg fra å prøve allikevel ;-)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15

Legg inn av gorbys »

Vart en kveldstur igår for å teste varmeholkene. Fyff så varmt det blei, måtte helt ned på 30-40% for at det Ikkje skulle bli alt for varmt :-o
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Gorbys Garage! Felgteip s15

Legg inn av Bjerknez »

Har samme erfaring selv. Man brenner seg nermest gjennom hansken. Vertfall på den Oxford varmeren jeg hadde på cruiseren.

Den orginale varmeren jeg har på Street'en har to hakk. På det varmeste er den akkurat litt for varm og på det laveste er den akkurat passe. Kommer så klart ann på temperaturen ute også kanskje...

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Gorbys Garage! Felgteip s15

Legg inn av Kawagutten »

Kanskje greit å ikke ha på for mye varme så en begynner å svette i hanskene.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Felgteip s15

Legg inn av gorbys »

Nei det var ikkje noko problem, har ikkje varme på oversida av hånda så ein blir faktisk nedkjølt på oversida. Men selvfølgelig ikkje på langt nær så mykje som om ein ikkje hadde hatt varmeholker.

Og i andre nyheter: Røska av den sprukkne radiatoren på kawaen og erstatta den med ein eg kjøpte på ebay, som også var sprukken :sorry Jævla nedsig! ](*,) Er i kontakt med selger så håper på ny vare eller penger tilbake...
Her er den gamle radiatoren:

Bilde

På den "nye" ser du kvar vattnet har rent av:

Bilde
Etter noko reingjering fant eg ei hårfin sprekke i botnen av den andre "raden"

Menmen, fikk ordna meg kjøreramper da så da måtte eg no i det minste teste dei ut :prf

Bilde
Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Uflaks s16

Legg inn av gorbys »

En liten snutt eg satte isammen av litt diverse fra goproen
mx på crossbana på kaupanger: http://youtu.be/aEGKMJbTtEQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Gorbys Garage! Uflaks s16

Legg inn av freddy123 »

Det der så morro ut, har aldri pøvd cross, men jeg har økonomien og tida til og gjøre det ihvertfall nå på vinteren, men kjedelig å kjøpe inn fullt utstyr og finne ut at det ikke var noe alikevell også da hehe.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Uflaks s16

Legg inn av gorbys »

Det er mange som selger crosseren med utstyr så er du på utkikk kan du gjøre en bra deal, og som regel får du igjen pengene dine om du selger. Bare det ikke er grusa totalt da :P
Sjøl har eg ikkje kjøpt noko av utstyret mitt nytt unntatt hjelm og eit sett hanskar... På videoen der bruker eg wenaas arbeidshansker å touringstøvlene mine i lær så det er low cost her i gården :knegg

Her så har den lokale klubben sykkel og utstyr til låns, nettopp for folk som berre vil prøve for å sjå om det er noko for dei. Eg visste eg ville drive med det så eg slapp det da :redface :knegg

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Uflaks s16

Legg inn av gorbys »

Enda en video eg raska isammen av litt småklipp, dette er fra første tur etter eg kjøpte gopro hero3+

[video]https://www.youtube.com/watch?v=vfr4sg8 ... e=youtu.be[/video]

:mc1 brrraaaap!

Toven

Re: Gorbys Garage! Lets make a movie s16

Legg inn av Toven »

Stilig video, får mer lyst til en oppgradering :P :p Bytta eksos på den eller er det stock?

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Lets make a movie s16

Legg inn av gorbys »

Yoshimura potter uten db killer :-)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Lets make a movie s16

Legg inn av gorbys »

Bilde

For å henta en bandit 1200 delesykkel i helga. Har bestemt meg for å gi opp gsxr monodemper bygget. For mye fabrikasjon for å få det til å passe, vinkler og alt blei feil.
Så nå bruker eg bakenden fra banditten, sveiser på to øyrer på svingarmen å bruker konvensjonelle dempere bak.
Blir øhlins selfølgelig.
Har ikkje bestemt meg for om eg skal flytte over motoren og. Den passer i ramma men det blir litt jobb med nye motorfester og det elektriske.
Får sjå an motivasjonen etter jul :-)

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Gorbys Garage! Lets make a movie s16

Legg inn av norse900 »

Lykke til, og God Jul!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage! Lets make a movie s16

Legg inn av gorbys »

Banditen var ikke lenge innom, rakk akkurat å få skrudd av dei delene eg trengte før ein mc høgger kom og kjøpte restene av den, slapp å tape penger på denne modifikasjonen ;)

Bilde

Har jo blitt handla inn litt grommere dempere da... fra en gsx1400:
Bilde
Bilde
Bilde

Og ellers så er det ca -5 grader utendørs og ca like kaldt i garasjen.... Så gs prosjektet får stå mens eg syssler med SV'n.
Var i bergen i helga og raska med meg litt brukte deler i samma slengen, I tillegg ramla det inn en stor en fra eBay :)
TADA!
Bilde
Bilde
Mangler berre øvre trippelen og så må eg bestemme meg for om eg skal gå for riser clip ons slik som originalt eller sette på et vanlig styre.... :-k Har nemlig cross styre med styreklemmer liggende i garasjen....

I bergen plukka eg med meg stålomspunne bremseslanger framme, GiPro girindikator og speedohealer, velteklosser og frontlykt med kåpa. Den ekstra lykta skal brukes til å ettermontere bixenon projektorlys :knegg
Bilde
Bilde
Bilde

Toven

Re: Gorbys Garage! SV+GSX-R=Gromt!

Legg inn av Toven »

Lekkert :prf

Sku gjerne gjort gixxer swap selv, men legger de pengene i neste sykkel :P :p

Svar