LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av Globe »

INTET er parkert her nei, men mye annet er gjort og unnagjort! Grussykkelen står i garasjen, på pigg og ZZR-1400 er på vinterlagring! Loggen blir oppdatert! :-) Trivelig å se at intriger og drama fortsatt eksisterer, hva ville livet vært uten? :-) Vi tastes!! :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Trivelig å se at intriger og drama fortsatt eksisterer, hva ville livet vært uten? :-) Vi tastes!! :thumleft
Vel... ;-)
Noen prøver seg...
Men stort sett er det god stemning, nyttig meningsutveksling og generelt rimelig god aktivitet her inne, tør jeg mene... :-)
Slik det bør være på et sosialt medium som dette for aktive MC-folk :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Når jeg vokste opp, eller jeg husker hvertfall fra gammel av at Gilette mac3 var the SHIT!!

Jeg driver jo å glattbarberer meg på pun.......jeg mener hodet :redface å har brukt en barberhøvel som heter fusion pro glide med vibrator og hele sulamitten. Joda, det gjør jobben denne, men det koster jo et halvt statsbudsjett i nigeria for nye blader.

Så jeg tenkte jeg skulle finne ut om det var mulig å gjøre dette billigere. Prøvde meg på slike engangshøvler..... det var å gå skikkelig på tryne, dette var ikke brukenes på hodet i det hele tatt... Lugger som faen.

Så nå kjøpte jeg meg en Mac3 med blader osv.... det kostet faktsik mindre enn bare høvelen av den fusion greien. Så får vi se i morgen tidlig om denne gjør jobben. Er faen så jeg vurderer lighter bensin snart... drit lei av å drive å barbere der oppe.... Jeg har så forbanna tjukk hårvekst også. (ja jeg snakker fortsatt om hodet) :lol
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:Når jeg vokste opp, eller jeg husker hvertfall fra gammel av at Gilette mac3 var the SHIT!!

Jeg driver jo å glattbarberer meg på pun.......jeg mener hodet :redface å har brukt en barberhøvel som heter fusion pro glide med vibrator og hele sulamitten. Joda, det gjør jobben denne, men det koster jo et halvt statsbudsjett i nigeria for nye blader.

Så jeg tenkte jeg skulle finne ut om det var mulig å gjøre dette billigere. Prøvde meg på slike engangshøvler..... det var å gå skikkelig på tryne, dette var ikke brukenes på hodet i det hele tatt... Lugger som faen.

Så nå kjøpte jeg meg en Mac3 med blader osv.... det kostet faktsik mindre enn bare høvelen av den fusion greien. Så får vi se i morgen tidlig om denne gjør jobben. Er faen så jeg vurderer lighter bensin snart... drit lei av å drive å barbere der oppe.... Jeg har så forbanna tjukk hårvekst også. (ja jeg snakker fortsatt om hodet) :lol
Bilde

http://www.fanamedisinske.no/behandling ... -med-laser" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg :knegg :knegg

Det sagt; Jeg kan godt ta over den tjukke hårveksten du har på hodet, for jeg får snart kringle.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Får snart kringle :lol :lol :lol ler så jeg griner :-)å

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av TBI81 »

Globe skrev:
TBI81 skrev:
LordShaft skrev:Nå er du bare unnvikende og vanskelig.... komme med slike usaklige argument når noen prøver å trigge deg til å kjøpe ny sykkel i år :[-( hehehe :lol
Kan da fort bli ny sykkel i år uansett. Men blir ikke HP4 som "nr2 sykkel", da blir det bytte ;-)
Og har skremt mang en litersykkel dinna bussen, må vite. Må bare jobbe så satans mye mer i svingene :knegg

Er da ikke "redd" for å jobbe litt i svingene du ;-)

(Takk for sist forresten!)
Næmmen Globusen! Jo selv takk! Godt å se at du er tilbake :-)
Ikke glem invitasjonen om det blir vestlandet til sommeren :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av Flanker »

Prøvd tradisjonelt utstyr? Jeg bruker Mühle høvel og Astra blader, og aldri i helvete om en Dritlette Mach3 Ultra Turbo e.l. kommer i nærheten av trynet mitt igjen!

Her er en grei startpakke: http://www.barbershop.no/introsett-til- ... -barbering" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Ikke testet på hode eller pung her i huset, men funker det på trynet funker det vel der også?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Flanker skrev:Prøvd tradisjonelt utstyr? Jeg bruker Mühle høvel og Astra blader, og aldri i helvete om en Dritlette Mach3 Ultra Turbo e.l. kommer i nærheten av trynet mitt igjen!

Her er en grei startpakke: http://www.barbershop.no/introsett-til- ... -barbering" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Ikke testet på hode eller pung her i huset, men funker det på trynet funker det vel der også?
Til vanlig barbering i trynet. hvor lenge varer et slik blad? Det som er avgjørdende her... Selve høvelen driter jeg 200/0 i.... det blir aldri tivoli å barbere seg i trynet. Det er et nødvendig onde, å da er det greit at jeg kan slippe å skifte blad hver gang

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er overbevist.... jeg prøver. Tar meg en shopping runde inne på den siden der nå :roll

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av Flanker »

LordShaft skrev:
Flanker skrev:Prøvd tradisjonelt utstyr? Jeg bruker Mühle høvel og Astra blader, og aldri i helvete om en Dritlette Mach3 Ultra Turbo e.l. kommer i nærheten av trynet mitt igjen!

Her er en grei startpakke: http://www.barbershop.no/introsett-til- ... -barbering" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Ikke testet på hode eller pung her i huset, men funker det på trynet funker det vel der også?
Til vanlig barbering i trynet. hvor lenge varer et slik blad? Det som er avgjørdende her... Selve høvelen driter jeg 200/0 i.... det blir aldri tivoli å barbere seg i trynet. Det er et nødvendig onde, å da er det greit at jeg kan slippe å skifte blad hver gang
Men en tradisjonell høvel og skikkelige produkter er det rene spa behandlingen å barbere seg, så nesten tivoli :-)

Jeg har ikke verdens tetteste skjeggvekst, så for meg holder et blad i ca. 5 dager. For en med mye skjegg, kanskje 2 dager... Handler blader på eBay til slikk og ingenting. Kjøper gjerne 50 eller 100 i slengen, og betaler vel en femtilapp sånn ca. fra Tyrkia. Inkl. frakt!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Hvor stor er forskjellen mellom r89 og r89 grande? Skjønner at den er litt større for gutta med litt store hender, men hvor mye snakker vi? Noen som vet?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:Får snart kringle :lol :lol :lol ler så jeg griner :-)å
Godt å se at lidelsen min er til glede for noen :lol :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

Å det var ikke verre nei :lol Da blir det den største på meg :thumleft Takk for gode innspill jenter.... slikt liker vi :redface :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av LordShaft »

I dag tok jeg en runde i dusjen.... med mac3 turbo høvelen som jeg gikk til innkjøp av. Denne var langt bedre å barbere seg på hodet med enn pro fusion glide eller hva den heter. Mac3 har 3 blader, fusion har 6.... mulig dette har noe å si? :-k

Uansett så skal det bli spennende å prøve det nye barbersettet jeg kjøpte fra barbershop. Greit å høvel og noen blad liggende på hytten og jobb også. Da klarer jeg meg med mac3 tror jeg. Så får jeg ta delux behandlingen heme :lol

Ellers så kan jeg opplyse om at jeg driter godt og spiser godt. Samt at det har snødd i natt.... forbanna møkkavær! :redface

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*

Legg inn av TBI81 »

Avføringen er fin også?

Svar