LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Jompa »

Da jeg gikk på skolen, for snart førti år siden, lærte vi å være kritisk til allt vi leste.....
Så før jeg har fått lest, og analysert reise-eposet ditt kan jeg ikke trekke frem noen superlativer.
Neida, fakta er at jeg klarer ikke så mye tekst og bilder på en gang, det blir for overveldende.
Får studere grundigere utpå høsten.

Men jeg blir stadig mer sikker på at det ikke var sykkeln din si skyld at du ble etter de andre hele tida.
En sånn mengde med bilder tar da litt tid ?
Stå på :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

:mk
Sist redigert av LordShaft den 07 okt 2015, 19:01, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Flanker »

Men men men... Er det ferdig? Hva faen skal jeg kose meg med nå da?? Beste lesestoff jeg har hatt på lenge. Se til helvette å kom deg til Alpene igjen, og skriv mer :lol

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Newhill »

Er det lov til å bli litt rørt?
Kan ikke alle bare være venner?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olav K »

Steike meg, det blei mye transportetapper hjemover, men det var innmari gøy å lese om hvordan dere hadde det etter at dere forlot Annecy.... :vs

og jeg må bare igjen berømme den innsatsen du har lagt ned i dette referatet, det er IKKE få timer bak alt sammen.. Ta bilder, sortere dem, kjøre dem igjennom Lightroom, skrive masse, laste opp bilder..... kjære vene.

Det eneste som gjennstår nå er å få skrive en tekst isammen, og få den utgitt.... :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olden »

Strålende lesing dette som de forrige delene du har tatt deg tid til å legge ut! :prf
Jeg gleder meg allerede til neste gang du kommer hjem fra tur, for det er knallgøy å lese slike referat! :yeyeye

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av RoaHov »

Hr. Lordshaft! :vs
Hjertelig takk for en fantastisk reiseskildring i hele 6 deler fra turen. Sammen med flotte bilder og artig tekst :lol har det vært en fornøyelse og lese de igjen og igjen. Takker til alle deltagere for en kjempehyggelig tur og reisefølge den tiden jeg var med. Absolutt et minne for livet, og flere håper jeg at det kan bli. :thumleft
Mvh, Roald H.

Bare så det er nevnt!
Den beskrivelsen din av hundene til "Heidi" aka Kristen som er hennes egentlige navn, ler jeg av bare med å tenke på den. I min enkle verden, priceless :lol
" Men i det jeg kom opp i "resepsjonen" ble jeg møtt av en vrengt polvott, en rotte med spisse ører og usedvanlig tynn kropp og en sånn fraiser hund. Jack terrier eller hva faen det heter. Helvete for et leven da mann. " :lol :lol :lol :lol
Sist redigert av RoaHov den 04 aug 2015, 23:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

Fy fader Thomas, denne reiseskildringen har bare vært helt fantastisk å følge :-)å
Alt det arbeidet du har lagt i dette, først ved å sortere ut det du syntes det kunne være
plass til av bilder, for så å redigere de for å komme så nær det vi opplevde som mulig,
nitidig "etterforskning" på Google og g-maps for å finne navn på alt fra steder, veier, byer pass. You name it!
For så å skrive en fantastisk levende, underholdene og ærlig historie, så fyldig at jeg ikke kan si
jeg noensinne har lest maken
Alle forstår at dette virkelig har kostet tid og svette, men jeg regner med du også har kost deg fyldig i prosessen. (Ellers så hadde du vel ikke holdt ut) :-)å

I tillegg til det fantastiske reiseeventyret alle andre som har lest her har opplevd,
kan dere legge til minner, igjenkjennelse, fellesskapet pluss alt det som ikke lar seg igjenskape
i text og bilder. For meg har dette vært et ordentlig eventyr etter "Eventyret" :buddies:

Tusen tusen takk for det eventyret vi akkurat har lest oss igjennom her på sidene,
og tusen tusen takk for det opprinnelige eventyret på kryss og tvers
igjennom Europas mange fantastiske veier :prop: :-)å :thumleft

Godt jobba Thommas, håper inderlig vi får mulighet til å gjøre noe lignende igjen siden en gang :thumleft

P.S. I tillegg til at Thomas fortjener all den rosen han har fått, og fortsatt får :P :p
Er det en til som virkelig fortjener et klapp på skulderen og klem på kinnet:

Olav Kanten Uten deg hadde dette bare vært et lite reisereferat fra ojda
som hadde hatt en liten Europaturne på egenhånd :sorry
Hadde sikkert vært ok det og, men helt i andre enden av det vi sammen opplevde i disse ukene :-k

Du hadde satt sammen en bukett av opplevelser, om en kansje noe ambisiøs :knegg for noen av oss.

Den ble skrellet litt, men vi fikk vel med oss det meste alikevel. Fantastisk mange utrolig flotte
opplevelser vi har fått med oss takket være deg.

Så vil også jeg få lov til å takke både deg Olav, Thomas (jadda, engang til) :knegg Stian, Marton og Roald.
For et kjempehyggelig fargerikt og underholdende følge nedover i Europa.
Jeg følger når som helst med hver i sær av dere på tur igjen Denne vil komme til å bli uforglemmelig :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olav K »

Jeg har jo kjørt mye med bil, og fartet med ski og paraglider på kryss og tvers av alpene. Så turen hadde jeg planlagt i lange tider, men likevel, endel (eller "en hel del") av opplevelsene kom som et resultat av tilfeldigheter, samarbeid eller endring av planen :prf
Er selv veldig fornøyd med dagene i Annecy, at det ikke blei middelhavet denne gang får stå sin prøve, og tar det heller neste gang. :[-X :thumleft
Varmebølgen kunne vi gjøre lite med, og personlig blir jeg ikke SÅ hardt plaget.


Det har vært mye mas om denne "Heidi-tøsa" som vi møtte i Sveits, og som alle falt så grundig for (ja noen ENDA litt mer enn andre :lol

Jeg fikk et lite snapshot av henne da hun kom med mer øl til bordet vårt, ute på terrassen:
Heidi Kistenpass.jpg
Ikke ETT øye var tørt (tog du 'an, Lordshaft? :thumleft ) da 6 menn trakk seg tilbake til sine rom den kvelden, og jeg er ganske happy med at jeg ikke delte rom med noen den kvelden

Men nå... må jeg fortsette å skrive om MIN opplevelse av turen, slik den EGENTLIG var :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hehehe Onkel :lol :thumleft

Jeg takker så mye for veldig hyggelige tilbakemeldinger. Det har tatt litt tid, men herregud så jeg har kost meg :prf

Jeg samlet alle innleggene mine i tur delen av foumet, så blir det litt lettere å finne igjen om folket vil lese igjen. Eller det skulle komme nye lesere til :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av mortenolb »

Fant denna "Heidi"en på face..(trur eg) :knegg
Tja, ser ut som dere har solgt henne inn litt for hardt? :lol :lol

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Ashland »

Fantastisk lesning og en god start på dagen med siste del av Alpe - turen deres :thumleft For oss som kun har reist Europa med tog og fly, skjønner vi har gått glipp av noe stort :sorry

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av jhn »

Det kan kanskje komme som en stor overraskelse, men jeg er ikke bare en kranglefant ... det vil jeg hardnakket påstå helt til jeg dør.
Jeg skal ikke krangle med de som skryter av referatet ditt ... strålende lesning :prf Nesten som å delta selv.
Det ser ut til å ha vært en flott tur.
Av de som deltok, har jeg møtt Ojda .... han er jo en stødig fyr (tilsynelatende) og han sa det var flott tur sammen med trivelige folk, så da stoler jeg på det .... til tross for hans skjødesløse omgang med rusmidler :[-X

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hehehe sier takk for det gutter. Jeg har fått inntrykk av at du er langt mer enn en kranglefant jhn. Å dine helt på kornet innlegg hjelper på å farge tilværelsen her inne.
Kjekt å høre at referatet falt i smak.
Ojda gir nok inntrykk for å være langt mer oppegående en hva som er tilfelle :lol

Note4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Hehehe sier takk for det gutter. Jeg har fått inntrykk av at du er langt mer enn en kranglefant jhn. Å dine helt på kornet innlegg hjelper på å farge tilværelsen her inne.
Kjekt å høre at referatet falt i smak.
Ojda gir nok inntrykk for å være langt mer oppegående en hva som er tilfelle :lol

Note4


:sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar