LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :lol Nei noe sier meg at "Maverick" sjansen er rast forbi.... Men tannlege virker det som du kan være til du går i penalet.

Husker min gamle skoletannlege... også kjent som Dr.Satan, han må ha vært 80 år når jeg gikk til han. Nå 20 år etter er han FORTSATT tannlege :eh :eh
Så det er noe jeg hadde satset på :redface Spørs jo gjerne litt hvor stødig du er på hånden også :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Jompa »

Dr.Satan høres ikke snill ut.
I Alta har vi dyrlegenes svar på Dr House.
Ei dame og hennes lille datter kom inn på dyrlegekontoret med en syk undulat og spurte om han kunne gjøre
noe med den.
"Ja, æ kan jo for eksempel vri hauet rundt på den" var svaret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Haha, det er faen ikke mulig :lol
Jeg foretrekker som oftest folk som sier ting som de er og kaller en spade en spade, men dette var litt i overkant :redface

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av gorbys »

Haha, kom til å tenke på han stakkars blinde gutten i dum og dummere som sitter med undulaten med ductapet hode å roper "petey-bird" uten å få svar :-D

Anyways, held har en regndress eg vart litt nysgjerrig på, husker ikkje navnet men den er todelt, og den puster. Og jakken fåes i Orange(er litt allergisk mot signalgul)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Ja den held dressen vet jeg om.... Men jeg ser for meg at 2 delt blir en større sjanse for å få lekkasje i. Sikkert bare tull av meg å tenke slik, men det gjorde nå hvertfall slik at jeg bestilte den dressen jeg har nå. Får bare håpe den ikke blir ubehagelig eller tar inn vann i nakken på prøveturen. Da snakker vi bomkjøp. Bakdelen med å pukkel på ryggen :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Bjerknez »

Appropo snakke fra levra...

Var en rumener som kom bort til meg for ett par år siden rett etter at han hadde sett meg tatt ut penger i minibanken. Han sto på hjørnet og ventet til jeg fikk ut pengene. Jeg tok ut 1000-spenn (fikk to 500-lapper.)
Jeg hadde ikke mer enn nappet til meg pengene fra minibanken før han kom bort til meg og spurte om jeg jeg hadde en slant og avse. Du skal få en 10'er sa jeg hvis du kan gi igjen på en 500-lapp! :lol :lol

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Haymaker »

gorbys skrev:Haha, kom til å tenke på han stakkars blinde gutten i dum og dummere som sitter med undulaten med ductapet hode å roper "petey-bird" uten å få svar :-D

Anyways, held har en regndress eg vart litt nysgjerrig på, husker ikkje navnet men den er todelt, og den puster. Og jakken fåes i Orange(er litt allergisk mot signalgul)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XBqNYs9GEpw[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

I dag fikk regndressen fra Held, også kalt Monsun. Sin Ilddåp. Jeg har faktisk aldri kjørt med regndress før :eh Forstå det de som kan. Men det er vel ingen hemmelighet at jeg har vært en fineværskjører i mange år. Begynte karrierern min på 2 hjul veldig optimistisk for ikke å snakke om ambisiøst. 15 tusen i sesongen ble til 7 - 8 og det har holdt seg stabilt de siste årene.

Held har glidlås opp til litt over kneet, som gjør at den er utrolig enkel å ta på selv med store sko (str 47/48)
Den blir akkurat passe stram når du tar igjen glidlåsen, den føles ikke veldig flagrete eller posete. Den holder vann ute og liker den mansjett saken for hendene. et lag inni hansken, og ett lag over hansen. Her kommer det ikke vann inn! :thumleft

Der er et stort minus eneste. Dette tror jeg kommer av at jeg har pukkel på ryggen. Det gjør jo at den bygger mye mer enn normalt rundt ryggen/brystet. Som igjen gjør at halsen strammer litt mot adamseplet når en kjører langt og lenge. :-k
Jeg skal se om dette ikke er mulig å ordne litt på med en vantett neck, slik at du kan ha den øverste borrelåsen åpen. Da får du nok klaring og ingen press mot halsen.
Utrolig greit å ha, men satser på at jeg ikke får veldig mye bruk for den :redface :prf

PS! det er også greit å ta med at det ikke er sånn innerfor i denne dressen. Så du slipper at noe henger seg opp når du skal tre den på deg. Der er stramming fra magen og opp bak armhulene og rundt overarmene. :thumleft

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av gorbys »

Har pukkel sjølv på dressen min, kor mykje større størrelse kjøpte du iforhold til om du ikkje hadde hatt pukkel?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Jeg gikk fra 3xl til 4xl pga pukkelen. Hadde jeg ikke hatt den, hadde 3xl såtte som et skudd

Note4

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Arvid »

LordShaft skrev:I dag fikk regndressen fra Held, også kalt Monsun. Sin Ilddåp. Jeg har faktisk aldri kjørt med regndress før :eh Forstå det de som kan. Men det er vel ingen hemmelighet at jeg har vært en fineværskjører i mange år. Begynte karrierern min på 2 hjul veldig optimistisk for ikke å snakke om ambisiøst. 15 tusen i sesongen ble til 7 - 8 og det har holdt seg stabilt de siste årene.
Hvor handlet du regndressen og er det noen som forhandler Held i Norge ? Skulle hatt meg en ny regndress og denne ser ikke så verst ut :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må bare beklage at jeg ikke har husket på å gratulere deg med dagen Lordy...

Gratulerer så mye med dagen! :thumleft

PS! Jeg sier ikke hva det er :prf
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Arvid skrev:
Hvor handlet du regndressen og er det noen som forhandler Held i Norge ? Skulle hatt meg en ny regndress og denne ser ikke så verst ut :)
Jeg handlet hos Edel, på MC Klær Bergen :thumleft Hun fører Held i norge, jeg vet hun hadde et par regndresser inne, men i mindre størrelse. Tror hun er behjelpelig med å sende rundt i landet. Hvis ikke, kan jeg være behjelpelig med dette!

http://www.xn--mcklrbergen-d9a.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jeg stusset litt på URL'en jeg også, men det er til hjemmesiden deres :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Jeg må bare beklage at jeg ikke har husket på å gratulere deg med dagen Lordy...

Gratulerer så mye med dagen! :thumleft

PS! Jeg sier ikke hva det er :prf
Hahaha..... Kan jeg riste på pakken? Høre om jeg kan tippe meg fram til hva det er :roll

Her skulle vært en smiley for å vise kraftig fingeren :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sommer*

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Jeg må bare beklage at jeg ikke har husket på å gratulere deg med dagen Lordy...

Gratulerer så mye med dagen! :thumleft

PS! Jeg sier ikke hva det er :prf
Hahaha..... Kan jeg riste på pakken? Høre om jeg kan tippe meg fram til hva det er :roll

Her skulle vært en smiley for å vise kraftig fingeren :lol :lol
Neinei! Du får ikke åpne den før du har gjettet hva det er, så fingrene av fatet :lol

Men jeg kan gi deg et hint: Man får store apatiske øyne når man bruker den...

Svar