LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Toven skrev:Hepp, hvor bestilte du baggene fra? :-) Har selv en R20 sekk, men kunne godt tenkt meg en tailpack i tillegg :-)
Jeg handlet fra http://www.kriega.com" onclick="window.open(this.href);return false; også velger du Kriega UK i select your region.

De har utrolig kundeservice, og er ekstremt kjapp å få ting sendt! Anbefales virkelig!

Toven

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:
Toven skrev:Hepp, hvor bestilte du baggene fra? :-) Har selv en R20 sekk, men kunne godt tenkt meg en tailpack i tillegg :-)
Jeg handlet fra http://www.kriega.com" onclick="window.open(this.href);return false; også velger du Kriega UK i select your region.

De har utrolig kundeservice, og er ekstremt kjapp å få ting sendt! Anbefales virkelig!
Danke :) Får sammenligne prisene med fc-moto. Du slipper vel ikke unna statens innkrevninger?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Jo jeg fikk ikke noe toll eller moms brev..... Skrev også på bestillingen min om de ikke kunne være snill å merke pakken med low value eller gift :vs

Brukeravatar
kimman
Innlegg: 46
Registrert: 04 jul 2014, 13:44
Motorsykkelen din: Kawasaki ZRX 1200 R
Sted: Sandefjord

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av kimman »

Hvordan vet man om disse passer til min motorsykkel? Eller er de sånn universal som passer til alle?

Toven

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:Jo jeg fikk ikke noe toll eller moms brev..... Skrev også på bestillingen min om de ikke kunne være snill å merke pakken med low value eller gift :vs
Hm interessant! Ja om dette lar seg gjøre er saken biff, mange takk :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

kimman skrev:Hvordan vet man om disse passer til min motorsykkel? Eller er de sånn universal som passer til alle?
Dette er universal som funker på 99 % av syklene på markedet i dag.

Du har to muligheter til å feste. Det følger med stropper som du legger under salen og opp i vesken, eller så kan du bruke stropper med klo på som du fester i de hempene som mange sykler har under salen.
Skal finne en film på youtube som du ser hvordan det fungerer.

Det er en utrolig snedig løsning, og det ser langt bedre ut enn mange andre alternativer.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4EQa65ClQQY[/video]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av mortenolb »

Dæven du kan få med deg mye med det opplegget der! Clever er det og!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Ja det er utrolig hva du kan få med om du utvider det.... Se også filmen av tank tilbehøret som gjør det mulig å bruke en bag som tankveske

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av mortenolb »

Av alle banale ting så gjør dette at jeg får enda mer lyst på en gixxer. Fordi nå vet jeg at jeg kan få med meg mye greier på en R-sykkel.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Av alle banale ting så gjør dette at jeg får enda mer lyst på en gixxer. Fordi nå vet jeg at jeg kan få med meg mye greier på en R-sykkel.
Ja nå blir hvertfall ikke bagasjeplass et argument for å svinge utenom R sykkel. :thumleft
Akkurat nå regner det, så gidder ikke ut å kjøre nå.
Men i morgen skal jeg fylle baggene, strappe på sykkelen også ta noen bilder, og prøve ut alt utstyret.
Får litt bedre inntrykk av hvordan de forskjellige delene bygger og hvordan det ser ut på gode bilder :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av mortenolb »

Kjør på, så kan jeg sikle ennå mer på noe jeg ikke har råd til før om mange år!
Bagasjeplass var jo eneste argumentet mot R-sykkel, så nå gjenstår bare å få prøvd å kjøre en litt lengre tur med en, og se hvordan effekt det har på kroppen :P

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Da har jeg vært ute å prøvd litt tilpassing på sykkelen....
Tank "trekket" har en sånn borrelås funksjon i ene enden, under salen. Dette kunne ikke jeg bruke på sykkelen min. De stroppene var rett og slett ikke lang nok, og kom ikke i klem... Så de løsnet bare jeg tok litt i de.
Bilde
Bilde
Heldigvis står det i instruksjonsmanualen at det er bare å kontakte kriega, så sender de nye uten kostnad :thumleft

Bak på hekken passet det veldig bra. Selv om jeg har lest på nettet at pga salen for passasjer så er det vanskelig å få det til å sitte godt på en s1000rr... Dette er bare Bull!
Bilde

Skulle du ikke ha ferdig monterte hemper på salen din, følger det med i pakken stropper som har akkurat samme funksjon.
Bilde

Men sparer litt arbeid med å ha slike ferdig montert
Bilde
Bilde

Meningen var å ha 20 literen på hekken og 10 literen som tankveske... Men får se hvor lang tid det går før jeg får de nye stroppene.
Nå er det ut å kjøre litt, sjekke hvordan det er å ha litt ekstra vekt på sykkelen :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Olav K »

:prf
Jeg er allerede overbevist, bestilling er lagt inn...håper på en rask leveranse :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Høres veldig bra ut Olav :perfect

Den sitter som limt på salen... Ikke antydning til bevegelse eller ubehag med å ha den på...
Nå har jeg virkelig kjørt på, masse svingete vei og rett over gjennom snittet fort :-D fantastisk :-)

Bilde

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Kreativiteten lenge leve....

Det fulgte med 4 stropper til hver bag. Som er meningen at du skal kunne feste bag'ene til salen med, men siden sykkelen min har slike hemper originalt montert, har jeg disse til overs.
Så litt mekking, kutting og prøving, fikk jeg disse til å passe med tanktrekket. De er litt smalere enn de som var der med borrelås, men til jeg venter på nye kan jeg fint bruke disse.
Så nå er alt oppe å går :thumleft

Bilde
Bilde

Da har jeg vel gjort nok i dag, så jeg kan rettferdiggjør en pils eller to til kvelden :knegg



Sony Z2

Svar