LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av freddy123 »

Det strekket her er bare helt perverst hahahaa :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha utrolig bra Bamsefar!! Flotte klipp. God inspirasjon til neste del av referatet.... Faen jeg har lyst ned igjen :redface :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hadde langt større planer enn jeg endte på i dag. Ville prøve å få kjørt kysten nedover, men jeg må ærlig innrømme at jeg datt litt i dass når jeg våknet klokken 07:00 i dag morres å så hvor jævlig det regnet. Jaja, ingen ting å stresse med, rett tibake i drømmeland.

Opp igjen klokken 10:00, da hadde det lettet, men var fortsatt vått og veldig utrygt for regn. Uansett så må jeg til Bergen, så det var bare å kle seg og komme seg av gårde. Rett før første fergen åpnet himmelen seg for første gang.
Jeg så meg igrunn fornøyd med opplevelser fra i går, å bestemte meg bare for å kjøre straka vegen til Bergen via E39. Jeg får ta igjen Svelgen, og et par andre stopp når været er litt mere tiltalende :prf
Kom til Ørsta så skinte solen til tider... Sikkert bare høyere makter som driver jævelskap med Snikkeren, for at han må stå inne å pusse pipe i dag. For i det jeg kom meg inn på kvivsvegen åpnet himmelen seg igjen. Takk gud for mange tunneler :thumleft :lol
110 mil denne helgen. Å x antall tusen fattigere. Nei vi snakker ikke om fartsbot. Men helt nødt å kjøpe ny potte til biken :yeyeye Faen ta deg snikkern :lol

Så nå sitter jeg i godstolen hjemme, fruen har nettopp laget middag til meg. Må ha meg en liten gjennomgang av gårsdagens bilder før jeg begynner på neste del av turreferatet i alpene. :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Snikkeren »

LordShaft skrev: Å x antall tusen fattigere. Nei vi snakker ikke om fartsbot. Men helt nødt å kjøpe ny potte til biken :yeyeye Faen ta deg snikkern :lol
He he. Trenger jo ikke bli så veldig mange tusenlappene da. Kommer jo an på hva du velger. Er ikke garantert at det blir bedre lyd selv om potten koster mer vet du. :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

:vs
Sist redigert av LordShaft den 07 okt 2015, 19:00, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Tommas »

Steike så bra!

Utroooolig bra at du tar deg tid til å skrive så fyldig reisebrev :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Flanker »

Takk for at du deler, LordShaft... Tror jeg kommer til å drømme om Alpene her på hotellet i Sogndal :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

Reisebrev kommer aldrig til å bli det samme igjen :-)å
Fantastisk bilde du avsluttet kveldens sessjon med,
Tom kjerringa dro lett på smilebåndet da ho så det :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Ashland »

Takk for nok ett flott tur-referat :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Bjerknez »

Fantastisk!

Det skal sies at når jeg leser om den grufulle varmen dere opplevde så var jeg glad for at jeg ikke ble med. Jeg og kjærringa var i Paris for noen år siden, så klart midt under hetebølgen som også var på nyhetene. Etter den første dagen så var selv ikke jeg tilsnakkenes. Jeg går langt for å blidgjøre andre samt unngå konfrontasjoner, men da var det noe i hodet mitt som sa stopp. Jeg gikk fra og være den hyggelige gutten jeg var til å bli skikkelig barnslig og grinete, samt jævlig frekk. Tok meg en kald pils i skyggen og den gikk så klart rett i plomma på meg (grunnet ekstrem varme) og da ble jeg plutselig forvandlet til en litt surmulende kverulant.

SÅ ja, jeg vet hva slik varme kan gjøre med oss mennesker. Og akkurat som deg Lordy, så ble jeg faktisk med kjærringa inn i en slags kjolebutikk i Paris. Ved det ene vinduet så var det en slik gulvstående aircondition anlegg som spydde ut kjølig luft. Jeg satt meg oppå denne og det som skjedde var at jeg faktisk klarte og duppe av mens jeg lente meg intill vinduet. Å ja, vi ble høflig bedt om å forlate butikken. Jeg så jo ut som en halvfull dranker som hadde sovnet i en av Frankrikes mest kjente designbutikker (i følge madammen).

Men nok om det...

Nok en gang en fantastisk fortelling Lordy! :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Snikkeren »

Er bare en ting å si: Konge!! :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olav K »

:thumleft
Jeg er glad jeg var med :prf .... og pool'n i Annecy er vel det deiligste minne jeg har fra ferien, iallefall fra den delen som ikke blei tilbrakt i salen på Speedy :-)
God natt fra Tromsø, skal komme med mine betraktninger en av dagene som kommer... men det blir ikke med slike episke bilder...det er sikkert :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

Olav K skrev::thumleft
Jeg er glad jeg var med :prf .... og pool'n i Annecy er vel det deiligste minne jeg har fra ferien, iallefall fra den delen som ikke blei tilbrakt i salen på Speedy :-)
God natt fra Tromsø, skal komme med mine betraktninger en av dagene som kommer... men det blir ikke med slike episke bilder...det er sikkert :knegg
Ja, å prestere å si man er glad for å slippe unna "Tidenes Tur" pga noen varmegrader for mye
har jeg store problemer med å forså :roll Men de om det, jeg tar nå ivertfall det som byr seg,
og jobber meg igjennom eventuelle mindre perfekte sider ved turen som best jeg kan :-)å
Men å ta opp problemer underveis, for å finne en lösning på dem, det står det respekt av (pingle ). :lol

@: OlavK. Det ligger en bursdagspresang til deg i "Bursdagstråden"
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av JK95 »

Helt utrolig hvor godt du skildrer denne turen Lord :prf :notworthy: :=D> Kjenner at neste år må jeg få salet opp og kjørt en runde selv :yeyeye :prop: :twisted

Er det mulig å få hele ruten på google maps, slik at neste års tur kan bli startet planlagt? :[-o<

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Kjekt å høre at dere gleder dere over å ta del i turen vår i sommer. For noen er det kanskje en smule oversharing, men det får bare stå sin prøve.

Det nærmer seg dessverre slutten på årets eventyr. Men opplevelsene står fortsatt i kø! og en ting er sikkert.... Jeg skal klare å spare opp nok gelt til å kunne ta meg en slik tur igjen neste år. :thumleft

Svar