LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

Det der er like festlig hver gang.... Nå har jo prisene i Stavanger vært kunstig høy i lang tid, så det måtte jo stoppe før eller siden.
Hadde det ikke vært for at jeg hadde borettslag leilighet hadde jeg ikke solgt, men leid den ut. Siden jeg bare har mulighet til å gjøre dette i 1 år, tar jeg ikke risikoen med å leie ut å måtte bruke mye kroner på oppussing for et år bare.

Har du muligheten å leie ut, eller sitter du i samme driten som jeg gjorde?

Note 4

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av Svolp »

Neida, kjøpte her nettopp så bare dagdrømmer.. Me solgte 1 leilighet og fikk det vi ønska, den andre leiligheten ble trekt fra markedet grunnet for lave bud så da flyttet vi i en ny leilighet på ubestemt tid.. Den andre leies ut og går av seg selv men på daværende tidspunkt var det jo hus me ønska men dette er en grei plan B :thumleft

Dog, med markedet som er nå satse jeg på at enebolig er på plass innen 3-5 års periode!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av KawaJens »

Grattis med hus. Flytter sjølv i ei leilighet om to månder, skal bli deilig å eige sjølv.
Stavanger er jo oljebyen og med so mangen som blir arbeidsledige over nyttår så vill markedet stagnere. Men det går ikke så veldig lenge før at det blir full rulle igjen. Strategi fra Statoil slik at dei får pressa ned prisane ved ny kontrakt forhandling.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev:Grattis med hus. Flytter sjølv i ei leilighet om to månder, skal bli deilig å eige sjølv.
Stavanger er jo oljebyen og med so mangen som blir arbeidsledige over nyttår så vill markedet stagnere. Men det går ikke så veldig lenge før at det blir full rulle igjen. Strategi fra Statoil slik at dei får pressa ned prisane ved ny kontrakt forhandling.
Ja akkurat dette har jeg tenkt litt på selv. Jobbet selv 4 år i olja, gjennom et kontraktør firma.... Og måten de driver "monopol" der ute er under en hver kritikk.
Det er helt sykt hvordan de får holde på.
Selv tror jeg også at de kommer til å satse langt mere på innleid arbeidskraft, da dette er langt billigere for statoil enn å ha egne ansatte. Her ser de på kroner å øre veldig kortsiktig....En ting du ikke kan måle i penger.... Å det er erfaring. De som har jobbet på de forskjellige riggene har stålkontroll på alle kroker. Skal de ha inn "nye" folk som ikke er like kjent, begynner det å koste mye penger. Selv om de betaler en lav % del av lønningene

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av KawaJens »

Du snakker logisk no, slikt forstår ikke Statoil. Korupt og slu bedrift. Blir provosert når eg ser dissa reklamene som ruller på youtube der dei står frem som miljøvenlige og folkevennlige. Ser galskapen og måtten dei kjøreroveralt så dei har ikke så mye respekt å få fra meg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev:Du snakker logisk no, slikt forstår ikke Statoil. Korupt og slu bedrift. Blir provosert når eg ser dissa reklamene som ruller på youtube der dei står frem som miljøvenlige og folkevennlige. Ser galskapen og måtten dei kjøreroveralt så dei har ikke så mye respekt å få fra meg.
Nei du skal ikke ha vært lenge i systemet før du ser galskapen.... en ting er å jobbe i statoil å være farget, ikke minst naiv! Men når du står med luen i hånden å ber høflig om en skilling etter endt jobb, blir saken en helt annen!

Jeg har ingen respekt for statoil heller, makan til rotten bedrift skal du lete lenge etter. Å miljøpolitikken deres må jeg bare le av!! Det er omtrent like håpløst som måten regjeringa gjemmer seg bak miljøpolitikk for å øke avgifter å melke oss for ytterligere kroner!

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av norse900 »

Først er prisene for høye i Norge... Derfor bygges nye rigger i østen... Det fører til mangler, som fører til at riggene må hit til lands for oppgradering... Men siden operatør-selskapene har lagt vedlikeholds- og modifikasjonsoppdrag på is, -og det ikke er lønnsomt å permittere i et usikkert marked, så blir det nedbemanning... Når så riggene siden Må gjennomføre vedlikehold er verftsnæringen så redusert at det bare er midlertidige ansettelser som gjelder, hvis ikke folk har funnet seg annet og mer stabilt arbeid... Det er ikke mangel på arbeid, men viljen til å gjøre grep er ganske så fraværende.

Bare mine 2 $ worth...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

norse900 skrev:Først er prisene for høye i Norge... Derfor bygges nye rigger i østen... Det fører til mangler, som fører til at riggene må hit til lands for oppgradering... Men siden operatør-selskapene har lagt vedlikeholds- og modifikasjonsoppdrag på is, -og det ikke er lønnsomt å permittere i et usikkert marked, så blir det nedbemanning... Når så riggene siden Må gjennomføre vedlikehold er verftsnæringen så redusert at det bare er midlertidige ansettelser som gjelder, hvis ikke folk har funnet seg annet og mer stabilt arbeid... Det er ikke mangel på arbeid, men viljen til å gjøre grep er ganske så fraværende.

Bare mine 2 $ worth...
:thumleft :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av thewiz »

Hva tenker du om den nye S1000RR LordShaft? Jeg har veldig lyst på S1000RR, men det blir nok ikke før om et par år. Er det verdt å kjøpe den nye modellen som har litt mer hester / litt mindre vekt?

Jeg ser S1000RR fra 2011/2012 begynner å bli rimelige i pris. Ihvertfall nå som avgiftene reduseres med 30%

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

Skulle jeg gått for s1000rr hadde jeg gått for 2013 eller nyere. Mest pga de små kosmetiske forskjellene... Hekken på første designet 10 til 12 er ikke like fin som den jeg har eller nyere. Det er ikke verdt å kjøpe den som er litt mere hester og mindre vekt. Det er så hinsides mye power i den fra før, at det kan skremme vannet av de fleste 193 hester er helt sjukt. Mere hester tilsvarer bare dyrere forsikring og pris..
En R sykkel halverer seg i pris de første 5 årene (greit å vite) så om du peiler deg ut en s1000rr om et par år.... Gå for 13 modellen. Men sørg for all del å ordne deg 75 prosent på forsikringen din.... Ellers blir det dyrt :knegg

S1000RR er det beste jeg har kjørt på R fronten så langt. Det er vel det sprekeste og villeste du får, samt at den er overraskende komfortabel å kjøre på langtur med. Den er en fryd å kjøre på svingete vei, og alle de elektroniske hjelpemidlene er undervurdert, spesielt på en slik sykkel.

Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

Nok en helg inne på jobb.... Herlig. Er ikke feil å trives så godt på jobb at du gleder deg til hver gang du skal på arbeid :thumleft

Det er mange fordeler med å jobbe turnus, en av de er helt klart å ha fri innimellom.
Bilde

Vært stille i dag, selv om det har vært speilglatt. Vært en hendelse.. En politibil som seilet inn i en benk :knegg det er slik vi liker.... Er alltid litt intern konkurranse og fyring i mellom etatene.
Dagens gjøremål er gjort, å vi kan ta lørdagskveld (såfremt alarmen ikke går)
Lørdag er fast kjøring av alle pumper og aggregat. Litt vedlikehold på bilene og vask av diverse fasiliteter.

Bilde

I morgen er det bsr øvelse i elv... Det ser jeg veldig fram til.

Note 4

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av Svolp »

Er på helgevakt selv, brannvesen jobber du i? :thumleft

EDIT: Ser du bor i Bergen så da er det ikke så vanskelig og gjette!

Jobber i Stavanger jeg, me har en del organiserte kjøreturer med vakta i sommer halvåret.. Sko satt nesten nordover og fjellet en gang og kjørt litt :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

Jobber i Bergen Brannvesen Ja :thumleft
Stavanger Ja, hadde en bekjent som jobbet der, før han fikk seg jobb i Ålesund brannvesen. Thomas.... Mulig du kjenner han om du har jobbet der en stund?

Er en del her som kjører sykkel, men veldig lite fellesturer. Skulle dere finne på å sette nesen nordover så må du gi en lyd.... Så vi får vist dere litt hva Hordaland har å by på :yahoo



Note 4

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av Svolp »

Akkurat :thumleft
Tomas kjenner jeg ja :-) Han sluttet vell for 5 år siden snart..., han begynte et år eller to før meg!
Det ska me gjøre, det går stort sett i dagsturer men vi hadde en overnattingtur til Eidfjord og hjem igjen og da nærme me vell oss hjemmebanen din!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Nytt hus, leilighet solgt*

Legg inn av LordShaft »

Haha der ser du... Faen så tiden går. Jeg jobbet jo tidligere i Ålesund brannvesen... Å da husker jeg han var ofte innom stasjonen å ville ha tips til hvordan han selv kunne bli brannmann :thumleft

Jeg vet at det blir flere turer nedover Ryfylkene til sesongen igjen. Har en del kjentfolk i Stavanger, blandt annet en onkel der nede. Så prøver å få til noen overnattinger der nede, så da skal jeg definitivt gi deg en lyd... Har kjørt litt sykkel der nede, men langt ifra lokalkjent.

Note 4

Svar