SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av LordShaft »

Den logoen din i begynnelsen av filmen, er den laget i keynote (eller lignende) sitter å skal mekke meg logo selv, tror keynote er beste alternativet?? :-k

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

Keynote?

Photoshop!
Ikke at photoshop i seg selv er nødvendig for å lage noe så simpelt, men det er det programmet jeg er mest kjent med :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av LordShaft »

Keynote er mye det samme som power point...

Sony Z2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Ny video som har ligget ganske så ferdig ganske lenge i vente på flere klipp som jeg ikke har hatt mulighet for å skaffe da jobbpendlingen min for tiden er over en ekstremt kjedelig landeveisstrekke fra Aurskog til Sinsen, så da har jeg ikke giddet å hatt med kamera heller.
Jeg kommer til å flytte til byen igjen i løpet av høsten en gang, så jeg får se om det ikke blir litt mer da :) Det kommer ihvertfall en forhåpentligvis rå alpe-edit etter turen i August!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HkDOXAWH6iU[/video]
Klippene er for det meste fra Mai perioden.
Du er god på og redigere videoer, det skal du ha :thumleft

Men jeg skjønner ikke hvordan du tør og kjøre slik som du gjør. Spesielt bet jeg meg merke i fortauskjøringen helt i begynnelsen og balanseringen mellom bilene og fortauskanten. Mulig jeg begynner å bli gammel men dette hadde ingen fått meg til å gjøre...

EDIT:
Uten at jeg skal virke belærende på noe som helst måte. Jeg gjør sikkert også mine feil :redface

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av cevillan »

Bjerknez skrev:
Men jeg skjønner ikke hvordan du tør og kjøre slik som du gjør. Spesielt bet jeg meg merke i fortauskjøringen helt i begynnelsen og balanseringen mellom bilene og fortauskanten. Mulig jeg begynner å bli gammel men dette hadde ingen fått meg til å gjøre...

EDIT:
Uten at jeg skal virke belærende på noe som helst måte. Jeg gjør sikkert også mine feil :redface
Finnes det noen annen måte å kjøre på? :scratch Da jeg øvelseskjørte i Bergen ble jeg stående bakerst i køen og vente på grønt lys på Danmarksplass (seksfelt lyskryss). Da pirker kjørelæreren meg på ryggen og lurer på hvorfor vi står bakerst. Da var det bare å lanesplitte seg frem.

Tror nok det har mye å si hvilken sykkel du kjører. Hadde kanskje ikke lanesplitte like ofte og ivrig hadde jeg kjørt "gynekologstol"... Verden ser mer oversiktlig ut fra toppen av en Duke :thumleft

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av cevillan »

Snikendeugle skrev:Ny video som har ligget ganske så ferdig ganske lenge i vente på flere klipp som jeg ikke har hatt mulighet for å skaffe da jobbpendlingen min for tiden er over en ekstremt kjedelig landeveisstrekke fra Aurskog til Sinsen, så da har jeg ikke giddet å hatt med kamera heller.
Jeg kommer til å flytte til byen igjen i løpet av høsten en gang, så jeg får se om det ikke blir litt mer da :) Det kommer ihvertfall en forhåpentligvis rå alpe-edit etter turen i August!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HkDOXAWH6iU[/video]
Klippene er for det meste fra Mai perioden.
Kjører du uten db-killer her? Rå lyd :yeyeye

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

På noen av klippene er det uten db killer mener jeg. Husker ikke helt. De klippene er i en fase hvor jeg hadde mikrofonen litt her og der.

Kjører nå MED db killer, som ikke dreper ørene :)

Uten db killeren er morsomt helt til en gir på litt, da blir den helt øredøvende :) Og jeg er ikke glad i å putre sykkelen i lave turtall, så valget ble naturlig ;).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

cevillan skrev:
Bjerknez skrev:
Men jeg skjønner ikke hvordan du tør og kjøre slik som du gjør. Spesielt bet jeg meg merke i fortauskjøringen helt i begynnelsen og balanseringen mellom bilene og fortauskanten. Mulig jeg begynner å bli gammel men dette hadde ingen fått meg til å gjøre...

EDIT:
Uten at jeg skal virke belærende på noe som helst måte. Jeg gjør sikkert også mine feil :redface
Finnes det noen annen måte å kjøre på? :scratch Da jeg øvelseskjørte i Bergen ble jeg stående bakerst i køen og vente på grønt lys på Danmarksplass (seksfelt lyskryss). Da pirker kjørelæreren meg på ryggen og lurer på hvorfor vi står bakerst. Da var det bare å lanesplitte seg frem.

Tror nok det har mye å si hvilken sykkel du kjører. Hadde kanskje ikke lanesplitte like ofte og ivrig hadde jeg kjørt "gynekologstol"... Verden ser mer oversiktlig ut fra toppen av en Duke :thumleft
Gynekologstol, hahah :D

Til spørsmålet:
Kjører slik veldig fint i full kontroll, fordi sykkelen er lett og tar lite plass. Det er veldig enkelt å dømme hvor stor plass sykkelen tar i det jeg vingler i mellom bilspeilene.

Vil Ikke si at med liten sykkel så kan du lanesplitte så mye du vil. Det ligger litt guts og trening i bakgrunn som jeg tipper kommer godt med :)

Jeg har per dags dato aldri touchet en bil, annet enn mitt speil som kom såvidt borti speilet på en varebil når jeg "tråkket" sykkelen forbi i en veldig tight kø. Jeg ble bare vinket videre av sjåføren når jeg stoppet pg fikk øyekontakt.

Lanesplitting ligger på en solid 2. Plass over beste sykkelgleder, etter svingkjøring :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Bjerknez »

Til spørsmålet:
Kjører slik veldig fint i full kontroll, fordi sykkelen er lett og tar lite plass. Det er veldig enkelt å dømme hvor stor plass sykkelen tar i det jeg vingler i mellom bilspeilene.

Vil Ikke si at med liten sykkel så kan du lanesplitte så mye du vil. Det ligger litt guts og trening i bakgrunn som jeg tipper kommer godt med :)

Jeg har per dags dato aldri touchet en bil, annet enn mitt speil som kom såvidt borti speilet på en varebil når jeg "tråkket" sykkelen forbi i en veldig tight kø. Jeg ble bare vinket videre av sjåføren når jeg stoppet pg fikk øyekontakt.

Lanesplitting ligger på en solid 2. Plass over beste sykkelgleder, etter svingkjøring :)
Joda, du har helt sikkert trent mye på dette og det ser jo også ut til at du kjører i mer eller mindre tett trafikk hver dag og da blir det jo mye tid og spare sett over tid. Sykkeltypen du har bidrar jo også til mer småaktiv kjøring i tett trafikk.

Bra du behersker dette snikendeugle! :thumleft

Jeg håper virkelig du har stålkontroll på dette for det er ikke mer enn 6-7 år siden jeg så en buss som kjørte over en syklist som veltet i veibanen. Bussen kjørte heldigvis kun over sykkelen, men når jeg så hvor nær denne syklisten var døden ble jeg nesten litt kvalm. Hvem som hadde skylden vet jeg ikke, men det er jo ikke veldig relevant egentlig. Kom til å tenke på akkurat denne situasjonen når jeg så videoen din. :-)å

Om ikke jeg har hatt MC lappen mer enn ca. 2mnd. så har jeg kjørt ekstremt mye bil de 20 årene jeg har hatt billappen og da er det en del ting man har opplevd i trafikken som man tar med seg videre på godt og vondt.

Men å måle muskler med deg med tanke på lanesplitting skal jeg ikke, den saken er helt klar! :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

Prøvekjørt Duke 390 i dag i en times tid sammen med kammerat som prøvekjørte Adventure 1190, Morsom sak, men jeg har et par ting å utsette på den:

-VELDIG mye slark i gassrulla, noe som ga et veldig billig inntrykk. Dette går sikkert an å justere. Om ikke, så er ikke det det vanskeligste å bytte ut på vaier-gass.
-Veldig varm på innsiden av venstre legg der eksosen går forbi.
-Føltes generelt litt mer slarkete og billigere enn 690'en min. Når jeg satt meg på min egen sykkel igjen så føltes aaalt mye fastere, mer presist og ting ga bedre respons, samt bedre sittestilling.
-RPM lyset som kommer på når "det er på tide å gire" er helt på jordet. Med en gang turttalskicket slår inn, da lyser lampa. Jeg ignorerte den for det meste av tiden.
-Litt for lav til å være sykkel som du sitter ganske rett på.
-Litt dårlig respons på gassen igjennom girene. Denne hadde nok hatt godt av en litt røffere dreving, men det ville nok gått brutalt utover toppfarten.
-Veldig sløv bakbrems. Her er det sikkert rom for justeringer.

Og positivt:
+Smooth giring
+Sterk og smooth motor med fin tone i eksosen. Litt mindre futt enn jeg hadde ventet meg i forhold til 690, men når den først har litt turtall så holder den fint farten oppe.
+Veldig lettstyrt og lekbar. Jeg følte meg ikke like plantet og trygg på denne som min egen, men det er nok fordi jeg ikke var vant til den.
+Bra frambrems.
+Stabil og lettstyrt i nedoverbakker + sving uten å ha hendene på styret.
+OK lyd i eksosen til å være helt standard. Mye bedre enn Duke 690 standard ihvertfall, men ikke noe jeg ville beholdt lenge :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av cevillan »


Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

Altfor liten motor til å være så stor sykkel. Mister litt av meningen. Venter isåfall heller på 800Twin syklene det var rykter om at de lagde.
Eller 690 Adventure... Skjønner ikke hvorfor de har ignorert 690 motoren for RC og Adventure programmene :<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av mortenolb »

Skjønner virkelig ikke jeg heller. 690 må da være mer attraktivt enn 390 i så måte. SÆRLIG på Adventure, der blir jo 390 helt feil. Da er det vel bedre å bare kalle den enduro og bli ferdig med det?

Angående gire-lyset, så er vel det noe man kan velge når skal komme på? Kan i det minste det på min, såvidt jeg har skjønt. Har ikke prøvd, men hos meg er det slått av helt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av LordShaft »

Det med gir lyset kan du på de fleste sykler velge og justere dette akkurat som du selv vil :-)

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Alltid noe nytt mekk

Legg inn av Snikendeugle »

Det kan nok stemme :) Jeg fiklet aldri med dashet på den, da vi kun hadde 50 minutter prøvekjøretid

Liten video:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=e2ytOwKpsHk[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar