Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av LordShaft »

Nå skal du bare holde deg til trippelen og ikke kjøpe traktor før du har blitt litt eldre og opparbeidet deg litt mere erfaring :lol

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

RoaHov skrev:Hei Olav. Var i går og hadde en liten pepptalk med din kjære Speedy ! Står på gulvet hos Bikerstreet i Bergen og venter i lengsel på sin nye eier skal komme å få den ut på veien. Har prøvd å trøste så best jeg kan med litt forsiktig klapping på tanken og fortalt litt oppmuntrende at "tiden flyr" mm. og ønsket Speedy riktig god helg! Da kom et lite snerr, gitt! :-) Mvh, Roald H.
:prf KULT, hei Roald :vs
Så bra at noen kan se litt til Speedy, er nok ensomt for han der han står, han kjenner jo ingen i det lokalet.
Menneeee, skal ikke Speedy få en halvbror i TiV miljøet snart??? :P :p synes det er på sin plass.. men om du blir med på tur til helga, får du sikkert prøve den og bli HELT overbevist :yeyeye :yeyeye
Overgangen fra en herlig Street 3, er som å være høy på amfetamin, og så bli tilbudt kokain i tillegg, mer.. mye mer av alt som er deilig!!! (dette er en metafor altså, jeg snakker ikke ut ifra egen erfaring...jeg lover)


Og til Lordshaft:
Jeg kjørte traktor før du var bleietørr, så kom ikke her..... :twisted
Neida... blir nok noen år med Speed nå, må kompansere for økende alder og vikende hårfeste.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av LordShaft »

Hahaha så så... Nå gikk jeg riktignok med bleier ganske lenge, men du er ikke så mye eldre enn meg :knegg

Ja jeg har store planer om å bruke deg som lokal guide en stund til.... Frykter at du blir skikkelig gubbe på traktor :lol
Skal nok ikke se vekk ifra at jeg blir å bytte til noe slikt selv neste gang :hysj

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev: Ja jeg har store planer om å bruke deg som lokal guide en stund til.... Frykter at du blir skikkelig gubbe på traktor :lol
Skal nok ikke se vekk ifra at jeg blir å bytte til noe slikt selv neste gang :hysj

Sony Z2

Du er nok trygg noen år til.. Speedy blir nok hos meg til den er ferdig oppjålet og modifisert :-D
Lurer på om jeg skal bygge om låven og etablere "Heimdal Bikers Resort", overnatting i pittoreske omgivelser og tilby tilreisende MCfolk overnatting og guiding i no av det beste Norge har å by på :-k :P :p
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av LordShaft »

Ja det syns jeg virkelig du skal.... Jeg blir å leie fast pitbox neste sesong :-D

Sony Z2

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Busa Trond »

Olav K skrev:Lurer på om jeg skal bygge om låven og etablere "Heimdal Bikers Resort", overnatting i pittoreske omgivelser og tilby tilreisende MCfolk overnatting og guiding i no av det beste Norge har å by på :-k :P :p
:thumleft Ja ja ja ja... også et basseng samt levende musikk fra Tone på kvelden :=D> \:D/

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av ojda »

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 5adb5.jpeg[/img]a, ja, ja :yeyeye Å Braastad tappet rett fra egene fat :drg :hallo :yahoo :bananas :terge
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Busa Trond »

:love ÅÅÅÅÅÅÅÅ.... fytigrisen det hadde hvert noe det ojda :thumleft
Vi som bare er vandt med rettstrekker, gamle kjæringer og glasskonjakk :sorry

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Kawagutten »

Hadde vel overnattet der bare pga tilbehøret da ja :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

:thumleft :thumleft Nå er vel muligens ikke cognac den naturlige ting å by på når man skal ha "kortreist" mat.
Men cider og evt calvados fra egen produksjon burde være bra ;)
Og siden jeg fikk noen kanontilbud fra en leverandør på Swimspa her igår, burde man ha noen sånne... kansje ;)
Må nok tenke mer på den forretningsideen der..... :D

og nå er det kun en dag igjen på jobb, snart er jeg og Speedy gjenforent igjen :)
HERRRRLIGG
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Kawagutten »

Så litt på motstrømsbad på spahuset.no og lurer på om det tilbudet fra Klarna står enda.
Kjøp nå,betalt i August Klarna.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av LordShaft »

Der står den, klar til å lekes med. Kjøre utstyret ditt ligger med kassen og alt skal være klart :thumleft

Bilde

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av Olav K »

:prf Konge!! Tror jammen de har vasket den også :-)
Tusen TUSEN ganger takk for hjelpen mr.Lordshaft!
Håper jeg kan gjøre gjengjeld engang :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Bittersweet Symphony

Legg inn av LordShaft »

Bare hyggelig :-)
Var ikke akkurat veldig mye jeg hjalp med, men vi får ha det tilgode om jeg skulle ha behov for hjelp en gang.

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen!

Legg inn av Olav K »

Så var nok et ferieopphold på stålholmen unnagjort.
En av de siste dagene jeg var ute blei jeg oppmerksom på, at Classic Motorcycles på Sem plutselig hadde en flott grønn Street Triple tilsalgs.... og den hvite Speed Triplen de hadde inne, var borte vekk... hmmm jeg hadde mine mistanker, og jammen hadde jeg rett... den hadde reist til Bergen...
Kamerat Roald kunne meddele (ikke så rent lite stolt) at han tok turen østover på mandag.... and did the swap :-D
Gratulerer!!!
Han ventet på meg ved Bikerstreet, så vi kunne studere, beundre og være hjertens enig om hvilke modifiseringer som skal finne sted i vinter.
Bilde av "salt og pepper"
Bilde

Så etter en times tid med dekksparking og chitchat, ruller jeg hjemover... for jeg vet noe venter der:)
Det blei jo litt nettshopping mens jeg var ute, så en GPS/mobil holder, carbon tankpad og en belly pan.. den siste fikk jeg med på kjøpet hos AGM.
og blei sykkelen finere med den på?? Åja--- me like :-DBilde

Som en kuriositet kom det også en liten accesoir til heimen også... med mørkeblå Triumph håndklær vil ethvert hjem få den stil og klasse det fortjener
:-)
Bilde

Fredag morgen møter jeg Znirln på Shellstasjonen i Odda, kl 0830, og så kjører vi til Øvre Eidfjord hvor jeg leverer en sirkulasjonspumpe som har gått i stykker i ett varmeanlegg.
Returnerer mot Odda, men kjører feil i en rundkjøring og vips så er vi på vei over her...Bilde

Svinger inn mot Ulvik, og kjøper noe godsaker på Syse Gard (fast gjøremål når jeg kjører til Ulvik)
Deretter blir det pizza på "Den grøne kafe" nede på kaien.... men jammen viser det seg at det er en slags "Kunst & Kultur festival" i Ulvik denne helga, så kaien og uteserveringen blir brått invadert av damer i 50 åra, med grønne, orange og lilla kjoler og sjal.... du kjenner typen...."litt rødstrømpe, litt kunstinteressert og ganske alternativ"
Uansett er det ikke en eneste stilletthæl og se... så Znirln og jeg er enig i at det er mest irriterende at vi ikke får nyte en velfortjent pizza ifred..... men vi kan uansett ikke sitte i ro for lenge, så vi saler opp, og kjører over til Granvin (selvsagt over "Ulvikfjellet" eller Espelandsdalen som det egentlig heter over der.
Fyller tanken i Granvin og peiser til Kvanndal, Øystese og Norheimsund, før vi fortsetter langs Hardangerfjorden til Gjermundshavn, fergje over fjorden og så hjem en liten stund...
Imidlertid er ikke dagen helt over, gjengen fra Triumph i Vest kommer inn med fergja kl 1730, så jeg drar inn og møter dem, og kjører med dem til Matre, og fergjekaien der... de er storfornøyd med turen, og de tar fergja videre mot Skånevik.
TiV på tur over Heimdal.jpg
Jeg derimot returnerer til hjemmets lune rede, parkerer på den dedikerte Triumph parkeringen
Bilde
og etter kjedesmøring og vask av Speedy, får jeg servert middag:)
Aaaahhhh
Dagens kjøring, ca 40 mil med asfalthygge :yeyeye
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt i alt en knallfin dag, takk til turfølget, både Znirln og TiV gjengen:)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 06 sep 2014, 13:57, redigert 2 ganger totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar