Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av Olav K »

Har ikke fått kjørt idag, i regnværet. :sorry :sorry
Så har bla fått brukt dagen til å spekulere ut en tur, så torsdag morgen neste uke, må Speedy få strekke på beina igjen.
Blir å dra på til Voss, videre til Geiranger sammen med Roald og overnatting på Westerås Gard, som ligger høyt og luftig til i fjellsida over Geiranger.
Gleder meg.... åh ja. :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på

Legg inn av Olav K »

Det er rart åssen en voksen mann kan ha det- bare man har en kjøretur "i magen" er man rastløs og uryddig :-D
På torsdag morgen treffer jeg Roald på Voss og så skal Speed Triplene våre få bli bestevenner:) Da blir det tur opp over fjell og daler, gleder meg sjukt til Stalheimskleivi, Stegastein, svingene mellom Årdalstangen og Øvre Årdal (jeg veit Lordshaft nikker 'enig', når han leser dette)
Tindevegen, Sognefjellet..... og for ikke å glemme ørnesvingene ned til Geiranger (det blir første gang for min del )
Som en ekstra bonus skal vi kjøre opp igjen, for veien til Westerås Gard begynner "oppi der" et sted.
Ikveld har jeg montert GPS/Iphone holderen og det funker fint.
Bilde
Gleder meg.....Jah :)
Så på torsdag blir det ca 50 mil iflg GPSen.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av ojda »

Å der har`n OlavK fått Givi-ring på tanken å ja :thumleft
Riktig blitt touring-lok detta nå :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:Å der har`n OlavK fått Givi-ring på tanken å ja :thumleft
Riktig blitt touring-lok detta nå :prop:
Speed touring må vite :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av LordShaft »

God tur onkel :knegg
En fantastisk tur, men vær ekstremt forsiktig ned til Geiranger. Var utrolig mye diesel søl i hårnål svingene.

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:God tur onkel :knegg
En fantastisk tur, men vær ekstremt forsiktig ned til Geiranger. Var utrolig mye diesel søl i hårnål svingene.

Sony Z2
Takk for det, my Lord. Blir å kose seg imorra, flott værmelding og topp selskap. Vi møtes på Voss kl 10, så bærer det vel avgårde etter det :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på

Legg inn av Olav K »

På gromtur med Roald idag.
To stk Speed Triples gjennom daler og over fjell idag.... maaaagisk.
Tidlig oppe idag og kjørte mot Voss ca 0730, ferdig pakket og klar
Bilde
Stoppet utenfor Lofthus og prøvde å fange morgenstemningen i sol og morgendis
Bilde
Møtte Roald utenfor Voss, 15 min før schedule, "Salt og Pepper" er begge fulltanket og klare for mange deilige mil idag.....
Bilde
Måtte selvsagt kjøre Stalheimskleivi, den er jo et syn både in natura og på GPSen... en ekte "svinger" blir jo blank i øya av dette...
Bilde
Derfra til Aurland...men vegen over fjellet var stengt så det blei en tur opp til Stegastein...igjen... og ned etterpå. Men fikk tatt med Speedy ut på "kanten" og knipset bilder etter at en busslass med russere var ferdig med sin fotosession
Bilde
Bilde
Var nydelig vær i Aurland idag...Bilde
verre etter Lærdalstunnellen, vi kjørte Filefjell og Tyin til Øvre Årdal.
Tok et bilde oppe ved Eidsbugarden
Bilde
Fra Øvre Årdal, via Tindevegen og Sognefjellet, i disig overskya vær, fin tur, definitivt en flott tur, men uten sol blir det bare "pliktfotografering"?Bilde
Etter litt kaffe og kvikk lunsj i Lom, tar vi siste etappe mot Geiranger... lengre enn jeg trodde, men nedkjøringen.. mmmm nyydelige svinger og dramatisk natur... i ett "foto-uvennlig" lys. Tørner til slutt inn på Westerås Gard.. og mens Speed'ene kjøler ned motorene
Bilde
fukter sjåførene sine tørre struper i restauranten, dæææææsken det er godt å finne roen etter 550 km i salen.
Ny dag i morgen.... sov godt :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av mortenolb »

Så dere om broa på snøvegen var revet nå? Vi sneik oss gjennom gjerdet nå i helga som var :P

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av Flanker »

Haha, fantastisk ide og bilder... Hvorfor tenkte ikke jeg på å lure sykkelen ut på plattformen når vi var på Stegastein??

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av freddy123 »

Fine bilder her skal jeg følge med, må si dere var litt heldigere med været på stegastein enn meg på høstur forrige uke :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Speed-touring til Geiranger

Legg inn av Olav K »

Så var man hjemme igjen etter en fantaaastisk rundtur til Geiranger. Som jeg skreiv i går kveld, vi overnattet på Westerås Gard.... som ligger i fjellsida over Geiranger. En nydelig plasss, med minst like nydelig mat... etter en herlig tur på sykkel med mer eller mindre 12 timer i salen, var det uendelig godt å sette tenna i en entrecote, og skylle ned med Slogen Lys Ale. Bilde
Når maten var vel fortært, var det heldigvis ikke andre tilbud der oppe i høyden, så vi tørnet inn ganske tidlig...
Jeg våknet til huslige lyder, Roald var igang med frokosten, og ikke lenge etter kunne vi benke oss til et meeeeeeget oppegående morgenmåltid
Bilde
Det smakte helt utrolig deilig, og utenfor skinner sola igjennom morgendisen:) Jeg kan kjenne forventningene pulsere helt ut i neglerøttene.
Så etter en time med frokost, saler vi opp og drar avgårde.
Bilde
Først ned i "sentrum" og fyller tanken, før vi returnerer opp igjen via ørnesvingene. Dette er jo nye veier for meg, men jeg lengter allerede tilbake. For en utsikt, for et vær.. og FOR en fantastisk motorsykkel.
Jeg tror Speed Triple R med Øhlins dempere må være det som Raga Rockers engang sang om.... Maskiner fra Nirvana...var det ikke det sangen het???Bilde
Bilde
På toppen av det hele er vi så og si aleine på veien :)
oppe ved Djupevasshytta MÅ vi jo bare ta av opp på Dalsnibba. Det koster 100 hardt opparbeidede offshorekroner, pr sykkel... men pytt... kjøreturen på den strøkne veien opp er alene verd det dobbelte.
Og utsikten i morgensola er ren bonus
Bilde
Bilde
Deretter kjører vi ned igjen, jeg tar ettpar bilder med GoPro'en, som har hatt en anonym tilværelse i tankveska.
Bilde
videre svinger vi høyre på Strynefjellvegen, tunnell på tunnell på tunnell nedover mot OppStryn, og de flotte svingene er sleipe i morgendugget. Jeg er svært så reservert med de dekkene på vått føre. Men et flott veistykke er det, blir stas og få kjøre her på tørr asfalt engang.
Nede i OppStryn er det kaffe/cola/sjokolade og røykforRoald pause.
Mens vi sitter og beundrer baijkene våre, kommer det jammen en kar på Triumph Daytona og fyller bensin, etterpå kommer han bort og slår av en prat.
En kjekk ung herremann med sunne interesser. Og han var ganske sikker på at neste sykkel skulle bli en Speed Triple. Noe som både Roald og jeg synes var et voksent og ansvarlig valg... :notworthy:
Bilde
Og ansvarlig var den unge herren på andre måter også, :prf når han tipset oss om at UP hadde storaksjon den helga, 5 ekstra biler hadde kommet opp fra Brrgen.
Og ganske riktig... i Loen står onkel Blå; i ei slik forræderisk 60 sone.... men som de voksne og ansvarlige sjåførene vi er er... gikk det selvsagt bra. Jeg fikk beint fram følelsen av å tjene penger når jeg rullet forbi :lol :lol
Veien nedover mot Førde er preget av et uttal med 50 og 60 soner, men vi får et høydepunkt (bokstavelig talt) på veien opp Utvikfjellet. Herlige svinger på ganske så fersk asfalt i ei 80 sone.
Og så får vi flott utsikt både tilbake til Utvik og mot Byrkjelo på andre siden.
20140912_134853.jpg
Nærmere Førde blir turen mer og mer preget av veiarbeid, manuell dirigering, tett trafikk og faaaens oldemor.
Egentlig er turen mot Lavik og etter fergja..mot Bergen ganske "non event"
Vi er først av fergja, men har fått litt vel store doser med "E-stoff" idag.
Vi tar et raskt og tårefritt farvel på Haukås, like før Åsane.
Jeg satser på 20.00 fergja, men i Vågsbotn mangler jeg 15 min ifølge min venn TomTom.
At det er tett kø utover fra Arna mot
Trengereid hjelper ikke, så ved første anledning vrenger jeg inn på gamlevegen. Etterhvert tar jeg inn noen minutter på GPSen, og nyter de flotte veiene innover mot Gjermundshavn, i lav kveldssol.
Vel hjemme har Frk. Fryd gått på jentefest, så jeg må lage mat selv.
Etter nok en dag med 55 mil+ i salen, tar jeg det enkle.... brødskive med salami og brie på toppen. Til denne retten passer det ypperlig med en duggfrisk øl
Bilde
Velbekomme.....og takk for turen Roald.
Det var en kanontur med hyggelig selskap!!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Hjemme igjen--men snart ut på tur

Legg inn av Olav K »

mortenolb skrev:Så dere om broa på snøvegen var revet nå? Vi sneik oss gjennom gjerdet nå i helga som var :P

"Snøvegen"?? er det veien over fjellet mellom Aurland og Lærdal? Jeg aner ikke om den er revet, vi kjørte kun til Stegastein og ned igjen :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Speed-touring til Geiranger

Legg inn av freddy123 »

herlig referat :prf det ene bildet fra goproen hadde en helt magisk stemning utrolig flott :D

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Speed-touring til Geiranger

Legg inn av Busa Trond »

Du skriver referat så en får tårer i øynene Olav, dette må ha vært en flott tur :prf
Lenge siden jeg har kjørt opp til Dalsnibba nå, det var grus sist jeg kjørt der. Med asfalt så det ut som noen flotte Triumph svingrer :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Speed-touring til Geiranger

Legg inn av Olav K »

Takk for det, både Freddy123 og Busa :prf
Den veibiten opp fra bommen ved Djupevasshytta til Dalsnibba var helt fantastisk, den er definitivt inne på min topp 3 :thumleft :thumleft

og idag er det jobb igjen, står i svogers hus og mekker vann og avløp :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar